0

10 ارز دیجیتال برتر سال 2022 که باید به آنها توجه کنید 

ارز دیجیتال برتر سال 2022
بازدید 748

اینها 10 ارزی هستند که باید در سال 2022 آنها را زیر نظر داشته باشید.  ارز دیجیتال برتر سال 2022 را بیشتر بشناسید.

امروزه هزاران سکه در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها آینده امیدوار کننده ای در بازار دارند. با این حال، در طول سال 2022، شاهد افت و صعود سکه های خاص در دوره های کوتاه هستیم – یعنی تشخیص اینکه کدام سکه رشد خواهد کرد دشوار است. 

1.ارز دیجیتال برتر سال 2022: XRP 

حتما نام ریپل را شنیده باشید، زیرا یک رمزارز شناخته شده است. در زمان نگارش مقاله، XRP هفتمین ارز دیجیتال محبوب در جهان است که حجم معاملات 24 ساعته آن بیش از یک میلیارد دلار است. اما چه چیزی باعث می‌شود این سکه خاص تا این حد مورد توجه قرار گیرد؟ 

 XRP که در سال 2021 توسط ریپل راه اندازی شد، برای تسهیل تراکنش های سریع، مقیاس پذیری و مقرون به صرفه بودن طراحی شده است. پردازش تراکنش های XRP فقط 3 تا 5 ثانیه طول می‌کشد و به طور متوسط ​​0.0002 دلار هزینه دارد. در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، زمان و کارمزد تراکنش XRP بسیار کمتر است و ارز دیجیتال را برای همه قابل دسترس تر می‌کند. 

 اگرچه XRP ارزش کمی کمتر از یک دلار دارد، اما این بدان معنا نیست که یک سکه ناموفق است. بلکه به دلیل توانایی در ارائه تراکنش های ارزان و سریع به کاربران خود آینده ای روشن در بازار دارد. 

 2.ارز دیجیتال برتر سال 2022: Elrond (EGLD) 

Elrond از زمان ورود به بازار در سپتامبر 2020، صعود و نزولی را تجربه کرده است. اما قیمت آن در طول سال 2021 به طور پیوسته رشد کرد و در نوامبر 2021 به 490 دلار رسید. متأسفانه، از آن زمان، ارزش Elrond به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله حدود 50 دلار است. اگرچه ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما توجه به این نکته مهم است که بسیاری از ارزهای دیجیتال در طول سال 2022 آسیب دیده‌اند، که Elrond از این قاعده مستثنی نیست. 

 مانند XRP، Elrond می‌تواند تراکنش های فوق العاده سریع ارائه دهد. این شبکه برای دستیابی به این هدف از تکنیکی به نام شاردینگ استفاده می‌کند که در آن یک بلاکچین به چندین “Shard” بلاکچین تقسیم می‌شود. اینها زنجیرهای مجزا هستند که هر کدام عملکرد خاصی دارند. یکی ممکن است برای حکمرانی باشد، در حالی که دیگری ممکن است معاملات را مدیریت کند. تقسیم حجم کاری به این روش، بلاکچین ها را مقیاس پذیرتر می‌کند و اجازه می‌دهد تا تراکنش ها در زمان کمتری پردازش شوند. 

 Elrond همچنین توسط Maiar، یک کیف پول محبوب و برنامه استکینگ پشتیبانی می‌شود. 

 3. Ethereum (ETH) 

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید، قطعا نام اتریوم را شنیده اید. پس از بیت‌کوین، در حال حاضر محبوب ترین و با ارزش ترین سکه در بازار است (اگرچه تفاوت قیمت قابل توجهی بین این دو وجود دارد). 

 ارزش بازار اتریوم نیز بسیار شگفت‌انگیز است و در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته 18.7 میلیارد دلاری به همان اندازه قابل تحسین است. اگرچه این ارز دیجیتال در نیمه اول سال 2022 مقداری افت کرد، اما همچنان یک بازیکن کلیدی با چیزهای زیادی برای ارائه است. بلاکچین اتریوم در حال حاضر محبوب ترین بلاکچین در جهان است و می‌تواند برای توسعه توکن ها، dApps، NFT ها و سایر خدمات DeFi استفاده شود. 

 علاوه بر این، اتریوم انتشار ETH 2.0 خود را آغاز کرده است، یک جدول سخت برای اثبات بلاکچین سهام دارد که تراکنش های کارآمدتر و سازگار با محیط زیست را ارائه می‌دهد. این خبر بسیار خوبی برای اتریوم و کل بازار ارزهای دیجیتال است و اتریوم را به گزینه ای قوی برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند بدون آسیب رساندن به کره زمین با رمزارز درگیر شوند. 

 4. BNB (BNB) 

ممکن است نام بایننس، صرافی بسیار محبوب ارزهای دیجیتال شنیده باشید. همچنین بایننس یک ارز دیجیتال به نام BNB (یا Build’N’Build) توسعه داده است. BNB اکنون حجم معاملات 24 ساعته عظیمی دارد که تقریباً یک میلیارد دلار است که نشان دهنده محبوبیت آن است. این سکه در ابتدا به عنوان بایننس کوین شناخته میشد، اما با تصمیم بایننس، این تغییر کرد. 

 BNB واحد پول بومی اکوسیستم BNB است. این اکوسیستم شامل BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain است. BNB Smart Chain اکنون بسیار محبوب است و با اتریوم به عنوان یک بلاکچین سطح بالا برای توسعه dApp، NFT و توکن رقابت می‌کند. کارمزدهای BNB نیز نسبتاً پایین است، یعنی هر بار که معامله ای انجام می‌دهید، هزینه های زیادی متحمل نمی‌شوید. 

 5.ارز دیجیتال برتر سال 2022: Decentraland (MANA) 

Decentraland یک پلتفرم بسیار جالب است که با بسیاری از پلتفرم های دیگر که در حوزه بلاکچین می‌بینید متفاوت است. بازیکنان در این دنیای مجازی برای خرید یا فروش زمین و اشیا به دارایی های دیجیتال متکی هستند. این پلتفرم سکه مخصوص به خود را توسعه داده است که با نام MANA شناخته می‌شود. 

 MANA ابتدا در سال 2017 در بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد و تا سال 2021 شاهد افزایش قیمت زیادی نبود. حجم معاملات روزانه آن بیش از 120 میلیون دلار و ارزش بازار آن بیش از 1.4 میلیارد دلار است. پلتفرم VR جذاب و سکه به خوبی تثبیت شده، آن را تبدیل به یک ارز دیجیتال جالب برای بررسی در سال 2022 کرده است. 

 6.ارز دیجیتال برتر سال 2022: سولانا (SOL) 

سولانا (SOL) نام بزرگی در حوزه ارزهای دیجیتال است و در حال حاضر در رتبه نهم محبوب ترین ارزهای دیجیتال، در کنار غول هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم قرار دارد. حجم معاملات 24 ساعته آن بیش از 800 میلیون و ارزش بازار آن حدود 11.5 میلیارد دلار است. 

 بلاکچین سولانا را میتوان برای ساخت طیف وسیعی از خدمات DeFi استفاده کرد. همچنین می‌تواند تراکنش ها را به سرعت پردازش کند (اگرچه زمان تراکنش آن طولانی‌تر از سایر رمزارزهای ذکر شده در اینجا است). 

 اگر به Solana علاقمند هستید بهتر است بدانید، که طیف گسترده ای از پروژه های DeFi را پشتیبانی می‌کنند، همچنین ماژول های Rust را برای مبتدیان ارائه می‌دهند. 

 7. Shiba Inu (SHIB) 

نه، این Dogecoin نیست. Shiba Inu به عنوان جایگزینی کامل برای Dogecoin ایجاد شد. مانند Dogecoin، Shiba Inu نیز یک سکه میم بر اساس میم اینترنتی معروف «Doge» است. اما،  

برخلاف Dogecoin، Shiba Inuیک توکن است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این توکن با حجم معاملات 24 ساعته بیش از 300 میلیون دلار و ارزش بازار 6.7 میلیارد دلار مطمئنا نام خود را در بازار مطرح کرده است. 

 Shiba Inu به دلیل تبلیغاتی که در پشت آن بود، بسیار محبوب شده است. حتی به آن لقب «قاتل دوج کوین» داده شد و پیروان وفادار زیادی را با استفاده از این لقب به دست آورد. 

 نمیتوان انکار کرد که یک شیبا اینو تقریباً هیچ ارزشی ندارد. اما سرمایه گذاران تمایل دارند تا بخش های عظیمی از این سکه را بخرند تا سود زیادی کسب کنند. در حال حاضر، قیمت رمزارز به طور کلی در حال افزایش است، اگرچه همیشه در نوسان خواهد بود. 

 8. Tether (USDT) 

Tether با دیگر ارزهای فهرست شده در اینجا متفاوت است زیرا یک استیبل کوین است که با قیمت دلار آمریکا مرتبط است. این ارتباط باعث می‌شود آن را کمتر در معرض افت قیمت و سقوط قرار دهد و برای کسانی که به DeFi علاقه‌مند هستند عالی است. این اولین استیبل کوین جهان است و در حال حاضر سومین رمزارز محبوب دنیا است. 

 با این حال، تتر دارای خرید و فروش بالا نیست. قیمت آن به گونه ای طراحی شده است که در یک دلار آمریکا باقی بماند، بنابراین برای کسانی که به دنبال کسب سودهای کلان در یک دوره کوتاه هستند مناسب نیست. 

 9. Avalanche (AVAX) 

Avalanche یا AVAX، با ارزش بازار بیش از 1.4 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته بیش از 121 میلیون دلار، نامی برای خود در صنعت ارز دیجیتال ایجاد کرده است. با این حال، آنچه در مورد Avalanche قابل توجه است، شبکه بلاکچین آن و آنچه که به کاربران ارائه می دهد، است. 

 شبکه Avalanche از زیرشبکه ها برای افزایش مقیاس پذیری و کاهش زمان تراکنش استفاده می‌کند. این زیرشبکه ها زیربلاکچین هایی هستند که می‌توانند بار معاملاتی یک پروژه معین را مدیریت کنند تا زنجیره اصلی از بین نرود. این به Avalanche اجازه می‌دهد تا 4500 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. هزینه تراکنش و گاز بسیار پایینی دارد که آن را تبدیل به یک ارز دیجیتال در دسترس برای همه می‌کند. 

 10. Sandbox (SAND) 

Sandbox یک بازی متاورس است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق بازی رمزارز کسب کنند. به عبارت دیگر، امکان بازی برای کسب درآمد را فراهم می‌کند. ارز بومی این پلتفرم SAND، در بلاکچین اتریوم وجود دارد. 

 کاربران می‌توانند دارایی های NFT را در The Sandbox ایجاد و مبادله کنند و بازی های متاورس منحصر به فرد بسازند. SAND را میتوان از طریق بازی و فروش دارایی به دست آورد، زیرا کل اکوسیستم را تقویت می‌کند. 

 بازار کریپتو پر از پتانسیل است 

 یکی از قابل توجه ترین ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش بینی بودن آن است. اما این مسئله لزوما چیز بدی نیست. صعود و نزول دائمی ارزهای دیجیتال آن را بسیار جذاب کرده است و توانایی آن در میلیونر کردن یک شبه به آن جذابیت زیادی می‌دهد. اگرچه سخت است که بدانید آینده یک سکه کجاست، اما دانستن اینکه کدامیک امیدوارکننده ترین هستند و درک متفاوتی ارائه می‌دهند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *