0

4 دسته از شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال
بازدید 590

از این دسته‌بندی‌های شاخص فنی برای تصمیم‌گیری درست هنگام معامله ارزهای دیجیتال استفاده کنید. شاخص های فنی ارزهای دیجیتال را در ادامه بررسی کرده ایم.

به دست آوردن یک اندیکاتور فنی که برای شما کار می کند نیاز به مطالعه و تمرین زیادی دارد، فرآیندی که می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، به خصوص برای معامله گران جدید. معامله گران مبتدی معمولاً شاخص های مختلفی را امتحان می کنند تا ببینند چگونه کار می کنند، زیرا ممکن است برای آنها سخت باشد که بدانند کدام یک را برای موقعیت ها و نیازهای خاص بازار استفاده کنند.

به همین دلیل، ما چهار دسته از شاخص ها را فهرست کرده ایم که می توانید بر اساس نیازهای خاص خود از آنها استفاده کنید. پس از مطالعه، می توانید بدانید که از کدام شاخص برای چه چیزی استفاده کنید. 

استفاده از شاخص های فنی 

در تحلیل تکنیکال، معامله‌گران ارز دیجیتال سعی می‌کنند روند فعلی و حرکت قیمت را تعیین کنند و می‌خواهند ورودی‌ها و خروجی‌های مناسبی در بازار داشته باشند. برای دستیابی به این موارد، آنها اغلب از شاخص های مختلف برای بررسی روند بازار، حجم، نوسانات و حرکت استفاده می کنند. سپس از نتیجه تحلیل خود برای تعیین اقدام بعدی خود استفاده می کنند. 

یکی از چالش هایی که ممکن است در تلاش برای انجام این کارها با آن مواجه شوید، دریافت شاخص مناسب برای هر هدفی است که می خواهید. به عنوان مثال، دانستن اندیکاتور مناسب برای وزن دادن به حجم معاملات در حین شکست برای دانستن اینکه آیا روند قوی است یا خیر. دانستن شاخص مناسب برای استفاده برای اهداف خاص و در زمان صحیح می تواند به شما کمک کند اطلاعات دقیق تری از بازار دریافت کنید. 

4 دسته از شاخص های مورد استفاده در تجزیه و تحلیل فنی رمزگذاری 

بیایید نگاهی گذرا به چهار دسته محبوب شاخص های فنی و چند نمونه برای هر کدام بیاندازیم. 

  1. شاخص های روند 

معامله‌گران از شاخص‌های روند برای تعیین اینکه آیا بازار صعودی، نزولی یا ادغام‌کننده است، استفاده می‌کنند. اگر قیمت برای مدت طولانی به افزایش ادامه دهد، یک بازار صعودی است و اگر نزولی باشد، همچنان پایین می‌آید. بازاری که در حال تثبیت است حرکتی جانبی دارد، به این معنی که قیمت نه صعودی است و نه نزولی. 

در زیر برخی از شاخص های محبوبی که معامله گران برای تعیین روند بازار استفاده می کنند آورده شده است: 

میانگین های متحرک 

میانگین متحرک می تواند برای تعیین روندهای بلند مدت و کوتاه مدت بازار استفاده شود. برای تعیین روند کوتاه مدت بازار، می توانید از میانگین متحرک 50 روزه و پایین تر استفاده کنید، در حالی که برای انجام تجزیه و تحلیل معاملات بلند مدت، باید از میانگین متحرک 50 روزه و بالاتر استفاده کنید. قیمت معمولا بالاتر از میانگین متحرک در بازار خریدار (روند صعودی) و زیر میانگین متحرک در بازار فروشنده (روند نزولی) است. 

شما می توانید از یک MA کوتاهتر و طولانی تر در همان نمودار استفاده کنید. هنگامی که میانگین متحرک دوره کوتاهتر از میانگین متحرک دوره طولانی تر عبور می کند، گاوها کنترل را به دست می گیرند. از سوی دیگر، اگر MA کوتاهتر به زیر MA طولانی تر حرکت کند، بازار نزولی شده است. 

MACD (میانگین متحرک همگرایی/واگرایی) 

MACD قدرت روند قوی تر را همراه با سیگنال های روند تغییر نشان می دهد. نشانگر شامل خط MACD و خط سیگنال است. خط MACD از تفاوت بین دو میانگین متحرک نمایی (EMA) مشتق شده است: EMA 12 و EMA 26. در حالی که خط سیگنال 9 EMA است. 

خط MACD با حرکت قیمت و نوسان در اطراف و زیر صفر، یعنی خط پایه، حرکت می کند. هنگامی که خط MACD زیر خط پایه باشد، نشان دهنده یک روند نزولی است، در حالی که زمانی که بالاتر از خط پایه باشد، یک روند صعودی است. علاوه بر این، هنگامی که خط MACD از بالای خط سیگنال عبور می کند، به عنوان سیگنال صعودی و زمانی که از زیر خط سیگنال عبور می کند، به عنوان سیگنال نزولی در نظر گرفته می شود. 

نشانگر MACD را می توان در یک هیستوگرام ارائه کرد که هر نوار نشان دهنده فاصله بین خط MACD و خط سیگنال است. هرچه میله ها بزرگتر باشند، روند قوی تر است. هنگامی که خط MACD بالای خط سیگنال باشد، نوارهای سبز رنگ و زمانی که زیر خط سیگنال قرار دارند، نوارهای قرمز تشکیل می شوند. 

  1. شاخص های حجم 

معامله گران از شاخص های حجم برای تشخیص قدرت روند بازار استفاده می کنند. برای بررسی حجم دارایی های رمزنگاری شده، می توانید از شاخص های زیر استفاده کنید: 

حجم موجود (OBV) 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

زمانی که قیمت به بالاترین حد خود می رسد و OBV نیز همین کار را می کند، معامله گران می توانند بگویند که روند صعودی قوی است و احتمالا ادامه خواهد داشت. اگر قیمت و OBV به پایین ترین حد خود ادامه دهند، انتظار می رود روند نزولی ادامه یابد. 

در یک بازار محدود، اگر OBV در حال افزایش باشد، می تواند نشانه انباشتگی باشد و احتمال شکست صعودی وجود دارد. از سوی دیگر، اگر OBV در یک بازار متغیر سقوط کند، یک شکست نزولی ممکن است رخ دهد. 

اگر قیمت به حرکت بالاتر ادامه دهد، اما OBV به اوج های بالاتر نرسد، می تواند نشانه ای از کاهش حجم باشد و روند صعودی ممکن است شروع به معکوس کند. از سوی دیگر، اگر قیمت در حال کاهش است و OBV نیست، ممکن است قیمت معکوس شود زیرا حجم در حال کاهش است. 

ظرفیت 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

نمودار حجم معمولاً در پایین نمودار به صورت هیستوگرام نمایش داده می شود. هر نوار هیستوگرام کل حجم معامله شده در یک دوره زمانی معین را نشان می دهد. با استفاده از تایم فریم روزانه به عنوان مثال، هر نوار از هیستوگرام حجم کل معامله شده در یک روز را نشان می دهد. 

سرمایه گذاران میانگین حجم معاملات را در یک دوره معین محاسبه می کنند. مقایسه حجم فعلی قیمت با میانگین قیمت در یک زمان خاص می تواند به شما در تعیین اعتبار یک حرکت کمک کند. حرکاتی که حجم معاملاتی بالاتر از متوسط دارند معمولا معتبرتر از حرکاتی هستند که حجم معاملات کمتر از متوسط دارند. 

  1. شاخص نوسان 

معامله‌گران کریپتو از شاخص‌های نوسان برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی ناشی از تغییر مکرر قیمت دارایی‌های کریپتو استفاده می‌کنند. شاخص های زیر می توانند برای بررسی نوسانات بازار کریپتو استفاده کنید: 

باندهای بولینگر 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

اندیکاتور باند بولینگر از سه باند تشکیل شده است: باند بالا، میانی و پایین. باند میانی یک میانگین متحرک 20 روزه است، در حالی که باندهای بالا و پایین هر کدام با دو انحراف استاندارد از باند میانی جدا می شوند. هنگامی که باندها گسترش می یابند، یعنی از باند میانی دور می شوند، نشان دهنده نوسانات بالای بازار است. با این حال، زمانی که آنها منقبض می شوند و به باند میانی نزدیک می شوند، نشان دهنده نوسان قیمت پایین است. کانال کلتنر 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

مانند باندهای بولینگر، کانال کلتنر شامل سه باند است: بالا، میانی و پایین. باندهای بالا و پایین بر روی دو ATR (متوسط محدوده واقعی) از باند میانی تنظیم شده اند. باند میانی یک میانگین متحرک نمایی 20 روزه است. اگر باندهای بالا و پایین از باند میانی گسترش پیدا کنند، به این معنی است که بازار دارای نوسانات بالایی است. در مقابل، انقباض آنها نشان دهنده نوسانات پایین بازار است. 

  1. شاخص های حرکت 

اندیکاتورهای مومنتوم برای تعیین قدرت یک روند و ادامه یا معکوس شدن روند قیمت استفاده می شوند. برخی از شاخص های مورد استفاده برای یافتن حرکت بازار عبارتند از: شاخص قدرت نسبی (RSI)، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) و میانگین شاخص جهت دار (ADI). 

شاخص قدرت نسبی (RSI) 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

RSI ها معمولاً توسط معامله گران برای اندازه گیری تغییر قیمت و حرکت کریپتو استفاده می شود. این اندیکاتور تغییر قیمت را در یک دوره پیش فرض 14 روزه اندازه گیری می کند که می تواند با توجه به استراتژی شما تنظیم شود. RSI از 0 تا 100 خوانده می شود، با قرائت بالای 70 به عنوان موقعیت بازار بیش از حد خرید و زیر 30 به عنوان موقعیت فروش بیش از حد در نظر گرفته می شود. هنگامی که روندی بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد می شود، احتمالاً معکوس می شود، یا حداقل یک اصلاح جزئی خواهد داشت. 

نوسانگر تصادفی 

شاخص های فنی ارزهای دیجیتال

اندیکاتور تصادفی برای شناسایی نقاط خرید و فروش بیش از حد در بازار استفاده می شود. همچنین از 0 تا 100 می‌خواند، با قرائت 80 و بالاتر به عنوان خرید بیش از حد و 20 به پایین به عنوان فروش بیش از حد. سطوح بیش از حد خرید و فروش بیش از حد نشان می دهد که قیمت احتمالا معکوس خواهد شد. 

تجارت کاغذ یا بک تست استراتژی شما 

برخی از نشانگرها می توانند در بیش از یک دسته قرار گیرند زیرا می توانید از آنها برای چندین عملکرد استفاده کنید. شما باید هر شاخصی را که می خواهید استفاده کنید و اینکه چگونه در استراتژی شما قرار می گیرد را درک کنید. تجارت کاغذ یا بک تست یک اندیکاتور برای مدتی همیشه ایده خوبی است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *