1

نحوه استخراج دوج کوین (Dogecoin)

استخراج دوج کوین
بازدید 855

در این مطلب آموزش قدم به قدم استخراج دوج کوین را می خوانید. آنچه در ابتدا به عنوان یک شوخی به وجود آمده بود اکنون تبدیل به یک تجارت جدی جهانی تبدیل شده است. ارزش بازار Dogecoin در حال حاضر فراتر از آن چیزی است که بسیاری تصور می کردند و از 90 میلیارد دلار فراتر رفت.

دوج کوین ارزی است که مبتنی بر ارز شیبا اینو به وجود آمده است، همان‌طور که می دانید شیبا اینو یکی از میم کوین های بسیار محبوب و دوست داشتنی می باشد که طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است.

پس از شیبا اینو، دوج کوین به میدان آمد تا به یکی از محبوب ترین میم کوین ها تبدیل شود و از پروژه هایی مانند Polkadot، Cardano و XRP پیشی بگیرد. اگرچه نمی توانیم به صراحت بگوییم که هدف از تشکیل دوج کوین چه بوده است، اما اگر هدف Dogecoin این بود که ارزهای رمزنگاری شده را به مخاطبان بیشتری ارائه دهد، این هدف را به موفقیت انجام داده است.

از پامپ شدن توسط کاربران Reddit تا توئیت هایی که افراد بزرگ و سرمایه گذاران سر شناسی مانند ایلان ماسک به نظر می رسد که Dogecoin این جاست تا مدت ها یکی از میم کوین های پر حاشیه باشد. دوج کوین یک میم کوین خنده دار و محبوب است که هیچ موسسه یا کسب و کاری وابسته نیست و به همین دلیل برای خیلی از فعالان عرصه ارزهای دیجیتال، جذاب به نظر می آید.  

اگر تا به حال در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته اید و یا اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده اید، حتماً عنوان استخراج ارزهای دیجیتال به گوشتان خورده است.

احتمالاً با دیدن قیمت بی ‌نظیر بیت‌ کوین، ایده استخراج بیت ‌کوین را تصور کرده باشید و به این فکر کرده باشید که شاید بتوانید یک بیت کوین کامل را از رایانه خود استخراج کنید.

با درک این که قدرت پردازش مورد نیاز برای استخراج بیت کوین به قدری گسترده است که برای این کار نیازمند امکانات و تجهیزات گران قیمت و پیشرفته می باشید، پیشنهاد می دهیم برای اول کار به دنبال استخراج رمز ارزهایی باشید که فرآیند ماینینگ آن‌ها ساده تر باشد.

دوج کوین یکی از این ارزهایی است که می توانید با در اختیار داشتن تجهیزاتی مناسب اقدام به استخراج آن نمایید و همچنین این انتظار را داشته باشید که ارزش آن در سال های آینده افزایش یابد.

در ادامه این راهنما قصد داریم مراحل استخراج دوج کوین را به طور کامل شرح دهیم، در صورتی که علاقه‌مند به کسب درآمد از ارزهای دیجیتالی هستید، در ادامه همراه ما باشد؛ با این حال، قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک آن را نیز در نظر بگیرید و با اطلاعات کامل اقدام به این کار نمایید.  

نگاهی استخراج دوج کوین (DOGE) 

استخراج دوج کوین ۱ میلیون برابر ساده تر از استخراج بیت کوین است. با این حال، کسانی که سود زیادی از استخراج ارز دیجیتال دارند، تمام تجهیزات خود را به استخراج اختصاص داده ‌اند.

بنابراین، اگرچه ممکن است از استخراج رمز ارزها تا حدی سود کنید، اما انتظار نداشته باشید که میلیونر بعدی Dogecoin از طریق ماینینگ شوید، مگر اینکه بر روی تجهیزات ماینینگ خوب سرمایه گذاری کنید.

مشکل دیگر این است که امروزه نمی‌توانید مستقیماً Dogecoin را استخراج کنید. متأسفانه این راه به تاریخ پیوسته است.

این شبکه برای محافظت از خود در برابر حمله های متعدد اختلال گران در حدود 51٪ درصد با (Litecoin (LTC ادغام شده است. درواقع اکنون، با توجه به هزینه ای که برای امنیت شبکه پرداخت می شود استخراج مستقیم Dogecoin عملاً غیرممکن است.

از همین رو، وقتی استخراج دوج کوین را انجام می دهید، معمولاً چیز دیگری استخراج می کنید و آن ارز دیجیتال به DOGE تبدیل می شود. اگرچه شما مستقیماً نمی توانید دوج کوین را استخراج کنید، اما ماینینگ این رمز ارز به این روش بسیار راحت است و نیازی به هزینه های زیاد نخواهد داشت.

هنگامی که از یک برنامه ماینینگ برای استخراج DOGE استفاده می کنید، درواقع شما در حین عملیات در حال استخراج ارز دیگری مانند اتریوم هستید که سپس به صورت خودکار با DOGE مبادله می شود. 

معرفی کوتاهی بر استخراج ارزهای دیجیتال 

ارزهای رمزنگاری شده، مانند همتایان معدنی آن‌ها یعنی طلا و نقره، قابل استخراج هستند. استخراج، در دنیای رمزنگاری، به معنی استفاده از رایانه های شخصی برای حل الگوریتم ‌های پیچیده، یعنی پازل ‌های هش رمزنگاری است. در طی این عملیات ماینرها قادر هستند تا بلوک ها یا داده های جدیدی را در جایی که شبکه بلاک چین آن‌ها ذخیره شده است، ایجاد کنند.

این فرآیند Proof-of-Work نامیده می شود و دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از شبکه های ارزهای دیجیتال قدیمی مانند بیت کوین و DOGE بر اساس آن فعالیت داشته اند. ماینرها اساساً حسابرسانی هستند که مشروعیت شبکه را تأیید می کنند. آن‌ها برای انجام این کار پاداشی دریافت می کنند که این پاداش  توکن های ارز دیجیتال می باشد. همان‌طور که می توان تصور کرد، فرآیند ماینینگ نیاز به توان الکتریکی زیادی دارد، زیرا کار محاسباتی مورد نیاز برای حل الگوریتم ها بسیار زیاد و دشوار است.

ممکن است این موضوع را شنیده باشید که برخی از افراد می گویند که عملیات ماینینگ بر روی آب و هوا تاثیرات مخربی گذاشته است، اما این شایعات غیر علمی هستند و هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.

شبکه بیت کوین که قدیمی ترین فناوری رمز نگاری است، هنوز به اندازه یک شهر کازینو مانند لاس وگاس به قدرت نیاز دارد. در حالی که استخراج کوین های دیگر از نظر مصرف انرژی قابل مقایسه با این رمز ارز نمی باشند، به هر حال قبل از آن که بخواهید عملیات استخراج را انجام دهید بهتر است در مورد برق مصرفی فرآیند مورد نظر خود اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید و تا با هزینه های سرسام آور مواجه نشوید.  

از آنجایی که ارز دیجیتال  Dogecoin با Litecoin ادغام شده است، از Auxiliary Proof-of-Work استفاده می کند، این بدان معنی است که دوج کوین از اعتبار سنجی Proof-of-Work LTC برای بلاک چین خود استفاده می کند.

با استخراج LTC، به شما DOGE داده می شود، که “مستقیم ترین” راه برای استخراج DOGE است، اگرچه برای انجام این کار باید منابع باورنکردنی در اختیار داشته باشید.

استخراج DOGE از این طریق، برای افراد عادی، غیر عملی است. پروتکل های جدیدتر مانند Cardano، Polkadot و Ethereum 2.0 با مدل Proof-of-Stake کار می کنند.

این به معنای رفع بسیاری از مشکلات Proof-of-Work است، برخی از این مشکلات مانند قدرت زیاد مورد نیاز برای اعتبارسنجی بلوک ها می باشد.

Proof-of-Stake بر اساس قدرتی که یک کاربر برای ماینینگ هر توکن در اختیار دارد کار می کند و از همین رو به قدرت محاسباتی عظیم ماینینگ بلاک چین نسل قدیمی نیاز ندارد.

اثبات کار قدیمی ممکن است در نهایت به عنوان یادگاری از گذشته تکنولوژیک دیده شود.

شما اکنون به عنوان یک کاربر می توانید از این فناوری استفاده کنید و به کمک فناوری های جدید، قدرت کامل برای فعالیت در شبکه را در اختیار خواهید داشت. 

معرفی سخت افزار مناسب برای شروع استخراج دوج کوین 

بسته به اهدافی که در زمینه استخراج دارید، به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. در ادامه این راهنما بیشتر قصد داریم بر روی روش های استخراجی که می تواند توسط ماینرهای مبتدی یا در حد متوسط انجام بگیرد، تمرکز داشته باشیم.

این راه ها بیشتر برای افرادی که می خواهند کمی DOGE به دست آورند و در طول این مسیر چند دلاری سود کنند، مفید خواهد بود.

با استفاده از این اصول اولیه، نباید انتظار سودهای کلان از این سیستم را داشته باشید، مگر اینکه منابع و زمان بیشتری را برای استخراج در نظر بگیرید. 

  1. ماینرهای مبتدی 

ماینرهای مبتدی، برای استخراج دوج کوین فقط به لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز خواهند داشت. توصیه می شود حداقل یک واحد پردازش گرافیکی مناسب (GPU) برای این کار تهیه کنید، GPU واحدی است که اغلب گیمرها و ویرایشگرهای ویدیو از آن استفاده می کنند.

اگر به دنبال کسب سود از آنچه استخراج می‌ کنید نیستید و می خواهید این کار را به مدت طولانی انجام دهید، یک کامپیوتر معمولی یا حتی یک گوشی هوشمند می ‌تواند به شما کمک کند تا مقداری Dogecoin جمع آوری کنید.

اگر فقط از یک CPU یا یک واحد پردازش مرکزی استفاده می ‌کنید، بهتر است از قبل خود را برای محاسبه هزینه های احتمالی برق آماده کنید تا ناگهان با هزینه های زیاد رو به رو نشوید.

با این حال در نظر داشته باشید که استخراج میم کوین ها به نسبت استخراج بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر هزینه بر نخواهد بود و مشکلی ایجاد نمی کنند.  

  1. ماینرهای متوسط 

برای کسانی که می ‌خواهند یک گام فراتر از استخراج مبتدی بردارند، خرید یک ASIC یا یک مدار مجتمع خاص، می‌ تواند در شروع عملیات استخراج شخصی کمک کننده باشد. این گجت ها فقط برای استخراج ساخته شده اند.

بنابراین، اگر در مورد استفاده از DOGE یا سایر رمز ارزها برای تأمین هزینه های سبک زندگی خود جدی تر هستید، باید تجهیزات پیشرفته تری را در اختیار داشته باشید تا بتوانید سود کسب کنید.

به عنوان مثال، می ‌توانید یک GPU پیشرفته و سطح بالا نیز داشته باشید و سپس باید یاد بگیرید که چگونه یک فریم برای GPU یا چندین GPU خود بسازید تا ارزهای دیجیتال استخراج کنید. 

  1. ماینرهای پیشرفته 

ماینرهای پیشرفته کسانی هستند که با استفاده از مجموعه ‌ای از پردازنده‌ های گرافیکی بازی یا ASIC ها یا حتی انبارهایی پر از این تجهیزات اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال می کنند و در این مسیر بسیار جدی تر هستند. سرمایه گذاری روی این دستگاه ها نیازمند هزینه های هنگفتی است و ممکن است نیاز باشد تا ده ها یا صدها هزار دلار برای خرید سخت افزار هزینه کنید.

دستگاه ‌های ماینینگ GPU و ASIC کارت‌ های گرافیکی چند هزار دلاری یا دستگاه ‌های استخراج ASIC هستند که در کنار یکدیگر برای استخراج مؤثر ارزهای دیجیتال استفاده می‌ شوند.

اگر DOGE ارز دیجیتال مورد علاقه شماست و تصمیم خود را گرفته اید تا بر روی این میم کوین سرمایه گذاری جدی انجام دهید، می توانید یک انبار بزرگ از تجهیزات ایجاد کنید و به صورت حرفه ای اقدام به استخراج این رمز ارز نمایید.  هرچه پردازشگرهای قدرتمند بیشتری روی رایانه ‌های خود داشته باشید، احتمال اینکه رایانه شما معماهای رمزنگاری را حل کند، بیشتر می ‌شود و سود بیشتری به دست خواهید آورد.

به همین دلیل است که پردازنده‌ های گرافیکی  GPU معمولاً به CPU ها ترجیح داده می‌ شوند، زیرا آن‌ها بسیار قدرتمندتر هستند و قادر به پردازش پروژه‌ های سنگین ویرایش ویدیو و بازی‌های سطح بالا می باشند.

اگر قصد تهیه پردازنده ‌های گرافیکی GPU را دارید بهتر ست چیزی حداقل به قدرتمندی سری RTX 2060 و فراتر از آن را تهیه نمایید و یا یک مدل AMD با قدرت پردازش گرافیکی مشابه را در اختیار داشته باشید.

کار با ASIC ها راحت است، اما معمولاً فقط برای ماینینگ برخی ارزهای دیجیتال خاص مورد استفاده قرار می گیرند. خرید چندین کارت گرافیک قدرتمند و استفاده از آن‌ها این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در ثانیه میلیون ها هش Mh/s استخراج نماید.

توجه داشته باشید که اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، باید سیستم خنک کننده خوبی داشته باشید. اگر از سیستم خنک کننده مناسب استفاده نکنید ممکن است باعث شود سیستم شما بیش از حد گرم شود. اگر از رایانه استفاده می کنید، سعی کنید از رایانه های رومیزی قدرتمند استفاده نمایید.  

کیف پول دوج کوین 

قبل از شروع استخراج DOGE، برای نگهداری از DOGE هایی که استخراج می کنید به یک کیف پول آنلاین یا سخت افزاری نیاز دارید.

برای آن که بتوانید بهترین و سازگارترین کیف پول دوج کوین را در اختیار داشته باشید، می توانید کیف پول نرم افزاری آن را از وب سایت Dogecoin دانلود کنید. برای دانلود کیف پول نرم افزاری مراحلی که در ادامه می آوریم را دنبال نمایید : 

 ابتدا به dogecoin.com بروید. روی گزینه Wallets کلیک کنید و به Dogecoin Core بروید، سپس هر سیستمی را که در دسترس دارید را انتخاب کنید و روی دکمه next کلیک کنید و نصب را کامل کنید. 

استفاده از یک کیف پول نرم ‌افزاری یا کیف پول سخت‌ افزاری بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد. چندین کیف پول نرم ‌افزاری مانند Exodus یا Atomic نیز می ‌توانند برای ذخیره DOGE به کار شما بیایند. از طرف دیگر، می توانید از کیف پول سخت افزاری Trezor یا Ledger استفاده کنید. در نهایت، نصب کیف پول ها را کامل کنید و آدرس Receive  دوج کوین خود را در دسترس داشته باشید. 

آنچه باید قبل از استخراج دوج کوین باید بدانید 

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در این راهنمای ماینینگ DOGE، ما بیشتر روی راه ماینینگ افراد مبتدی و متوسط ​​تمرکز می کنیم. اگر می‌ خواهید یک ماینر پیشرفته باشید، به شدت توصیه می ‌شود که با یک برق‌کار مشورت کنید یا استخدام کنید تا به طور کامل بدانید که سخت‌ افزار شما چه توانایی ‌هایی دارد و خروجی الکتریکی حاصل از آن چه مقدار می شود.

این کار به این دلیل انجام می گیرد که بدانید در صورتی که سیستم شما به درستی راه اندازی شده باشد، هزینه برق شما چقدر خواهد بود و دانش مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری آن را در اختیار داشته باشید.

قبل از شروع استخراج Dogecoin، بد نیست کمی هم در مورد Cloud Mining بدانیم. استخراج ابری یا Cloud Mining زمانی به کار می رود که کاربر نرم افزار رایانش ابری را بدون نیاز به دانلود مستقیم آن اجاره می کند.

با این حال، بهتر است از Cloud Mining اجتناب کنید زیرا خدمات این سیستم در حال حاضر سودآور نیستند. اما اگر واقعاً می ‌خواهید از این سیستم استفاده نمایید، Genesis Mining و Hashflare خدمات معتبری را در این زمینه ارائه می‌ دهند.

با در نظر گرفتن هزینه های فاکتورگیری، انتظار نداشته باشید که تا زمانی که فناوری Cloud Mining بهبود نیافته است سود خاصی را دریافت کنید. همان‌طور که گفته شد، ما کاربرپسند ترین راه را برای استخراج DOGE در این راهنما بررسی می کنیم.

روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید به ماینینگ بپردازید، فقط کافی است پلتفرمی که در آن ماین می ‌کنید را انتخاب کنید و آن را به نرم ‌افزار استخراج متصل کنید.

بنابراین اگر می ‌خواهید از برنامه ‌های استخراج کمک بگیرید، راهنمایی زیر را دنبال کنید، راهنمای زیر اصول استخراج ارز دیجیتال را شرح می دهد که می توانید از آن در همه زمینه ها استفاده کنید.  

وب ‌سایت ‌هایی مانند Zergpool خدمات گسترده ‌ای را به ماینرها ارائه می‌ کنند، اما استفاده از این وب سایت ها ساده ‌ترین راه برای شروع به استخراج نیست، به همین دلیل است که ما در ادامه UnMineable را به شما توضیح خواهیم داد. در نظر داشته باشید، ممکن است زمانی که به صورت جدی بخواهید عملیات ماینینگ را دنبال کنید، unMineable همه امکانات و ویژگی های مورد نیاز شما را نداشته باشد.

اما برای آن که بخواهید استخراج رمز ارز خود را به سرعت و به راحتی انجام دهید unMineable می تواند یک گزینه عالی به شمار بیاید. راه اصلی استخراج به وسیله این برنامه، از طریق ویندوز است و بسیاری از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال از ویندوز برای این کار استفاده می کنند.

مک‌ ها معمولاً با پردازنده ‌های گرافیکی عرضه نمی ‌شوند، بنابراین برای استفاده از سیستم های مک تنها کاری که می ‌توانید انجام دهید استفاده از CPU برای استخراج است. این بدان معنی است که استفاده از مک به احتمال زیاد هنگام استخراج سودآور نخواهد بود. 

نحوه استخراج Dogecoin مرحله به مرحله 

1. ابتدا به unMineable.com بروید.  

2. سپس روی دکمه دانلود در بالا کلیک کنید. همچنین می‌ توانید روی آن کلیک راست کرده و ذخیره لینک به ‌عنوان… را انتخاب کنید تا آن را در پوشه دلخواه خود قرار دهید. مانند بسیاری از نرم افزارهای استخراج ابری آنلاین، مرورگر شما ممکن است آن را به عنوان یک ویروس تشخیص دهد. برای حل این مشکل می توانید به مرورگر دیگری بروید که اجازه دانلود این برنامه را به شما می دهد و یا می توانید به تنظیمات مرورگر فعلی خود رفته و اجازه دانلود را فعال نمایید.

3. در این مرحله باشد پوشه را از حالت فشرده خارج کنید. اگر نرم ‌افزاری برای باز کردن فایل‌ ها ندارید، می توانید از نرم افزار 7-zip برای انجام این کار استفاده کنید. روی برنامه کلیک راست کرده و با Extract here یا Extract files، آن را در مکان مورد نظر خود از حالت فشرده خارج کنید. 

4. پس از خارج کردن نرم افزار از حالت زیپ، باید unMineable را به عنوان administrator کنید. همچنین، اگر در این مرحله به مشکلی برخوردید، بهتر است برای حل آن مطمئن شوید که فایروال یا آنتی ویروس شما جلوی بارگذاری نرم افزار را نمی گیرد و اجازه می دهد تا unMineable باز شود، برای این کار می توانید از طریق کنترل پنل تنظمیات را چک کتید.  

5. حال با برنامه unMineable روبرو خواهید شد و باید روی ادامه کلیک کنید. در مرحله بعد، با نرم افزار ماینینگی که برای شروع به کار نیاز دارید مواجه خواهید شد، که در این مورد PhoenixMiner برای GPU مناسب است. اگر از CPU استفاده می کنید، باید xmRig را دانلود کنید. مطمئن شوید که xmRig و PhoenixMiner را فقط از GitHub دانلود می کنید. اگر این نرم افزار را از جای دیگری دانلود می کنید، ممکن است برنامه های مخربی را در فایل ها به شما ارائه دهند. GitHub اصلی ترین و قابل اعتمادترین بستر برای دانلود نرم افزارهای منبع باز است. 

6. برای پیدا کردن برنامه مناسب، ابتدا باید بررسی کنید که از چه سیستم عاملی استفاده می کنید و آن را با فایل دانلود مطابقت دهید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، روی Windows کلیک کنید. اگر از لینوکس استفاده می کنید، روی Linux کلیک کنید. اگر GPU و xmRig برای CPU دارید، باید از PhoenixMiner استفاده کنید. توجه داشته باشید که یک گزینه Mac نیز برای CPU در xmRig وجود دارد. اما مک ها معمولاً با پردازنده گرافیکی عرضه نمی شوند، بنابراین استخراج با آن ها سودآور نیست. 

7. دقیقاً مانند مراحلی که برای دانلود unMineable طی کردید، فایل ها را استخراج کنید و به unMineable برگردید. روی نماد پوشه کلیک کنید و فایل های .exe را پیدا کنید که با سیستم عامل و GPU شما مطابقت دارند. اگر در یافتن فایل exe مشکل دارید، روی برنامه‌ ها کلیک راست کرده و روی گزینه properties کلیک کنید و به این صورت خواهید دید که چه نوع فایلی است. 

8. بعد از اینکه نرم افزار استخراج خود را انتخاب کردید، روی next کلیک کنید. اکنون به مرحله ای می رسید که باید فضایی را برای کپی کردن آدرس کیف پول خود پیدا کنید، معمولاً می توانید این محل را از قسمت receive در کیف پولتان بیابید. اگر از کیف پول محبوب Dogecoin Core استفاده می ‌کنید، این محل را در بخش « Much Receving Addresses» پیدا خواهید کرد. فرقی نمی کند که از کیف پول نرم افزاری استفاده می کنید یا از کیف پول صرافی یا کیف پول Dogecoin Core بهره‌مند می شوید، در این مرحله باید آدرس آن را کپی کرده و در آدرس unMineable خود قرار دهید.  

9. در نهایت روی start کلیک کنید. 

پس از آن، باید شاهد نمایش Hashrat باشید. اگر Hashrat برای شما به نمایش در نیامده باشد، عملیات ماینینگ شما شروع نشده است و باید تنظیمات را چک کنید.

در صورتی که برنامه کار نکرد، پیشنهاد می شود از نسخه قدیمی PhoenixMiner یا xmRig استفاده کنید. زیرا این احتمال وجود دارد که ویژگی های جدید به نسخه به روز شده اضافه نشده باشد. همچنین، مطمئن شوید که فایروال و آنتی ویروس خود را تنظیم کرده اید و UnMineable را به صورت administrator اجرا می کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Jimmy گفت:

    درود.
    من برنامه رو در سیستم نصب کردم منتها اصلا متصل نمیشه و خطای عدم برقراری API مینویسه