0

NFT های ابزار چیست و چگونه کار می کنند

NFT های ابزار
بازدید 468

آیا می‌دانستید که برخی از NFTها کارکردهای بیشتری نسبت به اینکه فقط یک قطعه هنر دیجیتال باشند، دارند؟ NFT های ابزار را بیشتر بشناسید.

در حالی که افکار NFT ها عموماً تصاویر Bored Apes و CryptoPunks 8 بیتی را تداعی می کنند، کلکسیون ها بخش کوچکی از بازار توکن های غیرقابل تعویض را نشان می دهند. همانطور که عصر متاورس بر ما نزدیک است، احتمالاً شاهد ظهور بیشتری برای توکن های کاربردی خواهیم بود. 

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید نگاهی دقیق‌تر به چیستی یک ابزار کاربردی NFT و نقشی که قرار است در آینده ساخته شده بر روی Web3 ایفا کنند، بیاندازیم. 

NFT های ابزار چیست 

NFT های ابزار

ما هنوز در مراحل اولیه تحقق پتانسیل کامل توکن‌های غیرقابل تعویض هستیم و NFTهای کاربردی احتمالاً نقش کلیدی در توسعه بیشتر آنها در طول دهه خواهند داشت. NFT ها از نظر رمزنگاری منحصر به فرد هستند، به این معنی که می توانند موارد استفاده بالقوه بیشتری را نسبت به آثار هنری یا کلکسیون های بی نظیر داشته باشند. این بدان معنی است که این توکن ها می توانند بسیار بیشتر از یک گزینه سرمایه گذاری باشند و توانایی تغییر نحوه کار و بازی آنلاین ما را داشته باشند. 

به طور خلاصه، یک ابزار کاربردی NFT یک توکن غیر قابل تعویض است که دارای برنامه ای است که فراتر از خرید و نگهداری ساده یک دارایی دیجیتال است. این به این دلیل است که آنها به عنوان یک مدرک غیرقابل تغییر مالکیت، ثبت شده در یک بلاک چین، یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده که سطوح بی سابقه ای از امنیت آنلاین را ارائه می دهد، عمل می کنند. 

هنگامی که شما یک NFT دارید ، شما دارنده منحصر به فرد آن نشانه هستید ، و بدون انجام معامله مبتنی بر blockchain ، نمی توان آن را به اشتراک گذاشت یا برای دیگران کپی کرد. 

از نظر فناوری، تفاوت کمی بین NFT های کاربردی و توکن های غیر قابل تعویض سنتی وجود دارد. هر دو از نظر رمزنگاری به عنوان دارایی های دیجیتال منحصر به فرد ساخته شده بر روی یک بلاک چین نشان داده می شوند. ماهیت تغییرناپذیر و کاملاً شفاف فناوری بلاک چین به این معنی است که برای دارندگان آن آسان است که ثابت کنند NFT در کیف پول Web3 آنها ذخیره شده است و به هیچ کس دیگری تعلق ندارد. 

این به این معنی است که توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند در ارائه پاداش‌ها، امتیازات و حقوق مالکیت انحصاری برای کاربران که می‌تواند تجربه آنلاین آنها را بهبود بخشد، عالی باشند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای ایجاد یک تجربه بلیط بدون درز برای رویدادهای دیجیتال و فیزیکی استفاده کرد. 

اما در مورد موارد استفاده ارائه شده توسط NFT، این فقط نوک کوه یخ است. بیایید بررسی کنیم که چگونه توکن های ابزار می توانند نحوه عملکرد آنلاین ما را متحول کنند. 

Utility NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟ X موارد استفاده 

NFT های ابزار

در حالی که ممکن است هنوز کمی در مورد NFT ها احساس ناراحتی کنیم، ممکن است بیشتر از آنچه که فکر می کنیم با مفهوم پشت توکن های کاربردی آشنا باشیم. 

امروزه، وقتی بلیط یک رویداد را می‌خریم یا پروازی به خارج از کشور می‌گیریم، عادت کرده‌ایم بلیط‌هایمان را در قالب دیجیتالی ببینیم که می‌توان آن را در کیف پول گوشی‌های هوشمندمان ذخیره کرد. NFT های Utility روزی منعکس کننده این سطح از راحتی خواهند بود در حالی که توسط فناوری بسیار ایمن پشتیبانی می شوند که تضمین می کند بلیط های ما همیشه به طور منحصر به فرد در کیف پول ما باقی می مانند. 

بیایید نگاهی عمیق‌تر به برخی موارد استفاده در دنیای واقعی از NFT‌های کاربردی و اینکه چگونه می‌توانند فرآیندهای موجود را متحول کنند، بیاندازیم. 

  1. بلیط رویداد 

خواه این رویدادها فیزیکی باشند یا بر اساس متاورس باشند یا تجارت محور باشند یا در تمام شب، NFT ها می توانند شکلی عالی از بلیط تغییر ناپذیر باشند تا اطمینان حاصل شود که دارندگان بلیط بدون مشکل دسترسی دارند. 

ما در حال حاضر شاهد خرید بلیط NFT هستیم، با استفاده از Coachella’s Keys Collection از توکن‌های غیرقابل تعویض برای دسترسی دائمی VIP به دارندگان در یک طرح عضویت NFT در حال انجام. 

  1. افزایش تجربه بازی 

توکن های غیر قابل تعویض این پتانسیل را دارند که چشم انداز بازی را متحول کنند. به دلیل قابلیت ردیابی تراکنش های بلاک چین، سازندگان بازی می توانند به طور دقیق فعالیت کاربر را برای ایجاد یک سیستم پاداش و انگیزه عملکردی اندازه گیری کنند. 

NFTها، در این مورد، می توانند به عنوان کلکسیونی استفاده شوند که با جوایز، بلیط رویدادهای مجازی، روزهای مشارکت در جامعه، و حتی توکن های حاکمیتی و پیشنهادات ویژه در بازی برای آوردن قدرت بیشتر به بازیکنان، پاداش می گیرند. 

نمونه‌های بیشتری از NFT‌های کاربردی در حال افزایش در دنیای بازی از طریق پلتفرم‌هایی مانند Axie Infinity و Sorare را می‌بینیم، که دومی با انتشار کارت‌های معاملاتی بازیکنان NFT که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا بر اساس عملکرد واقعی خود جوایزی را به دست آورند، فوتبال فانتزی را دوباره تصور می‌کنند. . و با راه های بسیار زیادی برای ساخت NFT، عملاً هیچ مانعی برای ورود وجود ندارد. 

  1. حکومت داری 

NFTهای سودمند می توانند دارندگان را قادر می سازند تا در جهت یک پروژه یا محصول اظهار نظری کمی داشته باشند و می توانند به جوامع کمک کنند تا از طریق مکانیسم رأی گیری مبتنی بر توکن به طور مؤثر در یک تلاش همکاری کنند. 

در حالی که این مفهوم شبیه به نحوه عملکرد DAO است، سهامداران می توانند از NFT ها به عنوان نشانه ای برای بیان نظر خود در مورد موضوعات کلیدی و برای غلبه بر چالش ها در پروتکل هایی که به آن اعتقاد دارند، استفاده کنند. 

  1. محتوای انحصاری 

توکن‌های غیرقابل تعویض نیز می‌توانند نحوه عملکرد آنلاین محتوای دارای دیوار پرداختی و انحصاری را تغییر دهند. با توزیع NFT های انحصاری بین مشتریان وفادار، کسب و کارها می توانند جامعه ای پر جنب و جوش در فضاهای آنلاین انحصاری ایجاد کنند. 

محتوای انحصاری با دسترسی NFT می‌تواند به کسب‌وکارها در ایجاد طرح‌های وفاداری مؤثر کمک کند، در حالی که می‌تواند به فعال نگه داشتن طرفداران با هنرمندان و هنرمندان کمک کند. 

  1. مواد تبلیغاتی 

محتوای انحصاری و فروش بلیط همچنین می‌تواند به کاربران امکان دسترسی به کوپن‌ها و مطالب تبلیغاتی را بدهد تا مشتریان تکراری را راضی نگه دارند. 

این قالب شبیه برنامه وفاداری NFT است و به این معنی است که NFT دارنده شبیه کلیدی است که می‌تواند قفل معاملات و پیشنهادات شخصی‌شده را باز کند. قفل شدن این محتوا برای دارندگان توکن فقط به این معنی است که مشاغل می توانند از توزیع آنلاین کدهای انحصاری خود برای استفاده همه سود ببرند. 

عملکرد NFT برای آینده 

حتی اگر کمی در مورد آثار هنری و کلکسیون‌های NFT شک دارید، ارزش آن را دارد که ابزار موجود در پشت برخی توکن‌ها را به‌عنوان موجودیت جداگانه‌ای نسبت به غوغایی که در سال‌های اخیر پیرامون جنون NFT وجود دارد، در نظر بگیرید. 

از آنجایی که این NFT ها وظیفه ای برای انجام دارند، ممکن است شکل متفاوتی از فرصت سرمایه گذاری را ارائه دهند که می تواند در طول زمان به سود دارندگان ادامه دهد. 

با در نظر گرفتن مرز جدید Web3 در افق، ما احتمالا شاهد ظهور NFT های کاربردی به عنوان بازیگران کلیدی در چشم انداز بلاک چین خواهیم بود و هم شرکت ها و هم مالکان به طور یکسان از سطح بیشتری از تعامل بین دارندگان و علل، شرکت ها و سازندگان بهره مند خواهند شد. که آنها به آنها نزدیک هستند 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *