1

7 گزینه برتر جایگزین استخراج اتریوم

جایگزین استخراج اتریوم
بازدید 1561

وقت آن است که توجه معدن خود را در جای دیگر جلب کنید. اینها بهترین گزینه های معدن اتریوم هستند. جایگزین استخراج اتریوم را در ادامه بررسی کرده ایم.

ادغام اتریوم برای بسیاری از سرعت‌ها و کارمزدهای تراکنش خبر خوبی است، اما برای ماینرها چندان عالی نیست. تغییر به مکانیسم اجماع اثبات سهام به این معنی است که اتریوم دیگر نیازی به استخراج ندارد، بنابراین ماینرها اکنون جریانی از درآمد خود را از دست داده اند.

اما ارزهای دیجیتال دیگری نیز وجود دارند که می توانید با استفاده از GPU خود آنها را استخراج کنید. بنابراین، بیایید بهترین جایگزین های استخراج اتریوم را برای شما مورد بحث قرار دهیم. 

1.جایگزین استخراج اتریوم: ZCash (ZEC) 

ZCash یک سکه حفظ حریم خصوصی است که به کاربران اجازه می دهد آدرس کیف پول خود را هنگام انجام تراکنش ها مخفی کنند. این کریپتو با استفاده از مکانیزم اثبات کار عمل می‌کند و برای کسانی که پردازنده‌های گرافیکی دارند یک گزینه استخراج قوی است. 

ZCash از الگوریتم استخراج Equihash استفاده می کند که آن را در برابر استخراج ASIC مقاوم می کند. این خبر خوبی برای دارندگان GPU است، زیرا بخش بزرگی از رقابت را کاهش می دهد. 

در زمان نگارش این مقاله، پاداش استخراج ZCash روی 3.125 ZEC قرار دارد که در حال حاضر کمی بیش از 140 دلار است. زمان بلوک این شبکه 75 ثانیه است که کمتر از سایر رمزارزهای رایج اثبات کار مانند بیت کوین و لایت کوین است. 

2. Vertcoin (VTC) 

Vertcoin که در سال 2014 راه اندازی شد، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مقاوم در برابر ASIC است که برای استخراج GPU ایده آل است. توجه داشته باشید که نمی توانید Vertcoin را با استفاده از CPU استخراج کنید. بلاک چین Vertcoin از الگوریتم Verthash استفاده می کند که شباهت هایی با الگوریتم محبوب Ethash دارد. 

تیم توسعه Vertcoin یک برنامه نرم افزاری را ارائه می دهد که به طور خاص برای استخراج Vertcoin طراحی شده است که به عنوان One-Click Miner شناخته می شود. شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان در گیت هاب از طریق وب سایت Vertcoin دانلود کنید. 

در حال حاضر، پاداش بلاک Vertcoin 12.5 VTC است که در حال حاضر معادل 1.80 دلار است. این یک پاداش بسیار کوچک است و ممکن است برای برخی مضر باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید Vertcoin استخراج کنید، آماده باشید که جریان درآمدی کمتری نسبت به استخراج سایر رمزارزهای اثبات کار داشته باشید. 

3.جایگزین استخراج اتریوم: اتریوم کلاسیک (ETC) 

جایگزین استخراج اتریوم

اتریوم کلاسیک یک هارد فورک بلاک چین اتریوم است که برخلاف اتریوم 2.0 هنوز از مکانیسم اثبات کار استفاده می کند. 

بلاک چین کلاسیک اتریوم در نتیجه هک The DAO در سال 2016 شکل گرفت. برخی می خواستند بلاک چین را معکوس کنند، در حالی که برخی دیگر معتقد بودند که بلاک چین باید کاملاً تغییرناپذیر باقی بماند. این منجر به مصالحه ای شد که جای خود را به اتریوم همانطور که می شناسیم داد، در حالی که اتریوم کلاسیک بدون تغییر ادامه داد. 

اتریوم کلاسیک از الگوریتم استخراج Etchash استفاده می کند و می توان آن را با استفاده از GPU استخراج کرد. پاداش فعلی برای استخراج یک بلوک 3.2 ETC است که برابر با 63 دلار است. این یک پاداش بلوک محکم است و می تواند یک جریان درآمد سالم ایجاد کند. اما شایان ذکر است که با محبوب شدن شبکه، دشواری استخراج اتریوم کلاسیک در حال افزایش است. 

امروزه نرم افزارهای مختلف استخراج Ethereum Classic در دسترس هستند، از جمله GMiner و NBMiner. 

4. اثبات کار اتریوم (ETHW) 

اثبات کار اتریوم (EthereumPoW) یکی دیگر از فورک های بلاک چین اتریوم است که هنوز از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می کند. این ارز دیجیتال پس از ادغام اتریوم از طریق یک هارد فورک اتریوم برای حمایت از استخراج‌کنندگان راه‌اندازی شد، که با تغییر مکانیسم اجماع به اثبات سهام، آن‌ها را اضافی کرد. 

شایان ذکر است که اثبات کار اتریوم در زمان نگارش هنوز یک ارز دیجیتال نسبتاً جدید است، بنابراین هیچ داده بلندمدتی در مورد قابلیت حیات آن به عنوان یک گزینه استخراج وجود ندارد. یک سکه ETHW در حال حاضر حدود 3.70 دلار ارزش دارد که با ارزش فعلی اتر فاصله زیادی دارد. اما اگر اثبات کار اتریوم به دارایی محبوب تری برای استخراج تبدیل شود، ممکن است این قیمت افزایش یابد. 

5.جایگزین استخراج اتریوم: Ravencoin (RVN) 

جایگزین استخراج اتریوم

چند سالی است که Ravencoin یک گزینه استخراج محبوب است. این دارایی که در سال 2018 راه اندازی شد، به شدت از بیت کوین الهام گرفته شده است. با این حال، برخلاف بیت کوین، Ravencoin در برابر ASIC مقاوم است. این بدان معنی است که الگوریتم ماینینگ آن، استخراج GPU را بالاتر از استخراج ASIC ترجیح می دهد. بنابراین، اگر یک پردازنده گرافیکی یا پردازنده گرافیکی دارید، استخراج Ravencoin می تواند برای شما مناسب باشد. 

Ravencoin همچنین در الگوریتم استخراج خود با بیت کوین متفاوت است. Ravencoin از الگوریتم استخراج X16R استفاده می کند که برای مقاومت ASIC طراحی شده است. X16R همچنین می تواند تمرکززدایی شبکه را بهتر از SHA-256 بیت کوین حفظ کند. 

Ravencoin در زمان نوشتن ارزش چندانی ندارد و در حدود 20 سنت است. اما این بدان معنا نیست که یک گزینه معدنی قابل دوام نیست. پاداش بلوک Ravencoin در حال حاضر 2500 RVN است که معادل 500 دلار است. زمان بلوک شبکه یک دقیقه است و سختی استخراج 126.65K دارد. مانند قیمت Ravencoin، این دو رقم در معرض تغییر هستند. 

می‌توانید Ravencoin را از طریق برنامه‌های استخراج محبوب متعدد مانند GMiner، T-Rex و NBMiner استخراج کنید. همه اینها برای دانلود رایگان هستند. 

6.جایگزین استخراج اتریوم: Ergo (ERG) 

جایگزین استخراج اتریوم

شاید تا به حال نام Ergo را نشنیده باشید، اما این دارایی در میان ماینرهای GPU جای پای محکمی دارد. بلاک چین Ergo که در سال 2019 تأسیس شد، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (DApps) ایجاد کنند. مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتالی که در اینجا فهرست شده اند، Ergo در برابر ASIC مقاوم است، بنابراین یک انتخاب مناسب برای استخراج کنندگان سابق اتریوم است. 

Ergo از الگوریتم استخراج Autolykos v2 استفاده می کند و حتی برای استخراج کنندگان GPU با رم 3 گیگابایتی نیز در دسترس است. پاداش استخراج فعلی Ergo 66 ERG است که در زمان نوشتن حدود 90 دلار است. شما می توانید Ergo را با استفاده از نرم افزارهای مختلف از جمله NBMiner و T-Rex استخراج کنید. سختی ماینینگ بسیار کم است، بنابراین لازم نیست مقدار زیادی از قدرت هش را برای ماینینگ با موفقیت صرف کنید. 

7. پروتکل Haven (XHV) 

جایگزین استخراج اتریوم

پروتکل Haven از Monero الهام گرفته شده است، یک سکه حریم خصوصی که بسیاری از آنها برای حفظ ناشناس بودن خود در هنگام برخورد با رمزارزها استفاده می کنند. پروتکل Haven همچنین به حفظ حریم خصوصی می پردازد و میزبان تنها شبکه جهان برای دارایی های پایدار خصوصی، از جمله چندین ارز فیات است. 

ارز بومی Haven Protocol، XHV، با استفاده از GPU قابل استخراج است و در برابر ASIC مقاوم است. اگر با بودجه محدودتری کار می کنید، می توانید از یک CPU برای استخراج این دارایی نیز استفاده کنید. پاداش بلوک پروتکل Haven فعلی 7 XHV یا 3 دلار است. زمان بلاک دو دقیقه است که به بدی بیت کوین نیست اما دقیقاً سریع نیست. اما شما می توانید با استخراج این دارایی یک جریان درآمد ثابت (هر چند کم) داشته باشید. 

ادغام اتریوم به استخراج GPU پایان نداده است 

صنعت ماینینگ GPU مطمئناً از طریق ادغام اتریوم ضربه خورده است، اما این بدان معنا نیست که در آب مرده است. اگر می‌خواهید به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهید، هنوز تعداد زیادی ارز دیجیتال وجود دارد که می‌توانید به آنها تغییر دهید، بنابراین فهرست بالا را بررسی کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کاوه گفت:

    سلام
    خب بین این ۷تا کدوم درامدش از همه بیشتره