0

6 بهترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای سرمایه گذاران DeFi

بهترین صرافی غیرمتمرکز
بازدید 1343

سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) پس از رونق DeFi که در سال 2020 آغاز شد، اکنون بخش عمده ای از فضای ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. اگر سرمایه گذار توکن های DeFi هستید، باید بدانید که از کدام صرافی های غیرمتمرکز (DEX) می توانید برای خرید و فروش توکن ها استفاده کنید. بهترین صرافی غیرمتمرکز را در ادامه معرفی کرده ایم.

برخی از DEX ها از توکن های بلاک چین های مختلف پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر از این صرافی ها تنها از توکن هایی پشتیبانی می کنند که به یک بلاک چین تعلق دارند. با این حال، فرقی نمی کند کدام یک را ترجیح می دهید، موارد زیر بهترین DEX ها برای معامله توکن های DeFi هستند. 

1.PancakeSwap 

PancakeSwap یک صرافی غیرمتمرکز است که بر روی زنجیره هوشمند (Binance (BSC ساخته شده است. این صرافی اساساً برای معامله توکن ‌های DeFi در زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است اما اکنون از توکن‌ های مختلف در شبکه اتریوم و همچنین Aptos نیز پشتیبانی می ‌کند. این بدان معناست که می‌ توانید بسته به بلاک چینی که توکن ها روی آن ساخته شده‌ اند، بین BSC، Ethereum و Aptos برای معامله توکن ‌ها سوئیچ کنید. 

PancakeSwap یک توکن به نام CAKE دارد که به صرافی قدرت می دهد و در حال حاضر شصت و هفتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. هنگامی که کیف پول خود را به این صرافی وصل می کنید، می توانید از آن نه تنها برای معامله توکن ها بلکه برای معامله توکن های غیرقابل تعویض (NFT) نیز استفاده کنید. شما همچنین می توانید از طریق استخرهای نقدینگی و فارمینگ های سودآوری، ارزهای دیجیتال به دست آورید.  

از آنجایی که این صرافی یک DEX است، برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام نخواهید داشت. فقط باید کیف پول خود را به صرافی وصل کنید. در زمان نگارش این مقاله، PancakeSwap دارای ارزش کل  ( TVL ) 4.2 میلیارد دلار است که بالاترین میزان در میان صرافی های DeFi است. همچنین با اپلیکیشن تلفن همراه GoSwapp، می توانید از PancakeSwap در تلفن همراه خود برای معامله و پیگیری توکن های DeFi مختلف استفاده کنید.  

2.بهترین صرافی غیرمتمرکز: dydx 

بهترین صرافی غیرمتمرکز

آیا مایل به معامله قراردادهای دائمی هستید؟ dYdX یک صرافی DEX انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. می توانید قراردادهای دائمی را در DEX با کارمزد صفر و اهرم حداکثر 20 برابری معامله کنید. این معاملات برای بیش از 35 ارز دیجیتال برتر از جمله Cardano، Ethereum و Dogecoin در دسترس هستند که می توانید با حداقل 10 دلار شروع کنید. 

dYdX یکی از بزرگ‌ترین DEX ها در این حوزه است که یکی از بالاترین حجم معاملات و سهم بازار را دارد و عمدتاً به دلیل سهولت استفاده و انعطاف پذیری مورد توجه قرار می گیرد. dYdX که بر روی اتریوم ساخته شده است همچنین دارای یک مجموعه NFT می باشد و در این جامعه نیز فعالیت دارد. به غیر از معاملات توکن ‌ها، می‌ توانید از dYdX برای معامله NFT استفاده کنید و با ایجاد درآمد غیرفعال از سبد ارزهای دیجیتال خود، سود کسب کنید. توکن DYDX DEX به دارندگان این امکان را می دهد تا بتوانند به پیشنهاد‌های مهم رأی دهند. سه نسخه از dYdX وجود دارد و نسخه چهارم قرار است تا پایان سال 2022 عرضه شود و انتظار می ‌رود که این صرافی به روند غیرمتمرکز شدن کامل و حذف مؤلفه‌ هایی مانند دفترهای سفارش ادامه دهد. شما می توانید از برنامه dYdX در مرورگر وب و دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید. 

3.QuickSwap 

QuickSwap یک DEX next-gen لایه 2 و همچنین یک بازارساز خودکار (AMM) است. این صرافی یک انشعاب از Uniswap نیز به شمار می رود. DEX عمدتاً با Polygon کار می کند تا اتریوم و همین موضوع  نشاندهنده این است که می ‌توانید توکن ‌ها را به سرعت و با هزینه ‌های کارمزد تقریباً صفر، بر روی آن مبادله کنید. 

QuickSwap به عنوان یک AMM، از نحوه رایج سفارش گیری استفاده نمی ‌کند، بلکه در عوض مجموعه‌ های نقدینگی از توکن ‌ها ایجاد کرده که کاربران می‌ توانند برای معامله توکن‌ ها از آن‌ها استفاده کنند. QuickSwap همچنین دارای یک توکن ابزار مبتنی بر اتریوم به نام QUICK است که صرافی QuickSwap را تقویت می کند. 

هزینه های تراکنش در صرافی با استفاده از MATIC، توکن بومی شبکه Polygon پرداخت می شود و به همین دلیل است که هزینه ‌های گاز آن بسیار پایین است، زیرا Polygon یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ است که برای پشتیبانی از اتریوم ساخته شده. QuickSwap علاوه بر نسخه مرورگر، یک اپلیکیشن موبایل نیز دارد. 

4.بهترین صرافی غیرمتمرکز: Uniswap 

بهترین صرافی غیرمتمرکز

Uniswap به عنوان یکی از قدیمی ترین صرافی های غیرمتمرکز شناخته می شود. در واقع، این صرافی مجموعه کاملی از DeFi ها، توسعه ‌دهندگان، معامله ‌گران و ارائه‌ دهندگان نقدینگی است که در یک شبکه رو به رشد DeFi با هم کار می‌ کنند. Uniswap بزرگ‌ترین DEX است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است؛ این صرافی از آغاز فعالیت خود به سرعت رشد کرد و به یک غول در فضای DeFi تبدیل شد.  

Uniswap نیز همانند Quickswap، از یک مدل AMM استفاده می ‌کند که به جای استفاده از روش های رایج سفارشگیری، استخرهای نقدینگی رمزی ر ا برای معاملات فراهم می‌ کند. همچنین این صرافاز یک مدل حاکمیت جامع استفاده می کند که به جامعه کاربران اجازه می دهد در مورد ایده های توسعه ای که اجرا می شوند، قادر به تصمیم گیری باشند. کاربران با استفاده از توکن بومی UNI، می توانند در مورد پیشنهادهای کلیدی حاکمیت رأی دهند و در مورد تغییرات عمده تصمیم بگیرند. صرافی Uniswap بر اساس اتریوم ساخته شده است و هزینه ها در ابتدا با استفاده از ETH که به عنوان تنها گزینه پرداخت شناخته می شد، انجام می گرفت. با این حال، اکنون از پنج بلاک چین از جمله Polygon، Optimism، Arbitrum و Celo نیز پشتیبانی می کند. شما می توانید با استفاده از برنامه Goswapp در تلفن همراه خود به Uniswap دسترسی پیدا کنید. 

5.بهترین صرافی غیرمتمرکز: Multichain 

بهترین صرافی غیرمتمرکز

Multichain همانطور که از نام آن پیداست یک صرافی غیرمتمرکز است که از چندین بلاک چین پشتیبانی می کند. تعداد بلاک چینی که این صرافی از آن‌ها پشتیبانی می کند، به طور قابل توجهی بالاتر از هر DEX دیگری است و تراکنش های زنجیره ای را تسهیل می کند. این صرافی که قبلا Anyswap نام داشت، از پروتکل مسیریاب زنجیره ‌ای متقابل استفاده می ‌کند تا به کاربران اجازه دهد با استفاده از توکن‌ های متصل یا استخرهای نقدینگی بین ۷۰ زنجیره اتصال پیدا کنند و پل بزنند. 

با Multichain، معاملاتی با نسبت 1:1 را دریافت می ‌کنید، که معامله zero slippage را ممکن می ‌سازد و هزینه ‌های تراکنش پنهانی که مشخصه AMM است را تامین می ‌کند. روتر Multichain به شما امکان می دهد بین هر دو زنجیر به طور یکپارچه با هزینه های بسیار کم جابجا شوید و به این ترتیب حرکت بین زنجیره ها را آسان می کند. Multichain با پشتیبانی از تقریباً 3000 توکن و امکانات DEX بی پایان، به عنوان پلتفرمی برای رهبری نوآوری web3 در فضای DeFi شناخته می شود. متأسفانه در حال حاضر هیچ برنامه موبایلی برای این پلتفرم وجود ندارد، بنابراین فقط در وب قابل دسترسی است. 

6. 1inch 

بهترین صرافی غیرمتمرکز

1inch یکی از پیشرفته ترین DEX ها است و همچنین به عنوان یک جمع کننده DeFi/DEX شناخته می شود. جمع‌آوری ‌کننده ‌های DEX به سرمایه‌ گذاران کمک می‌ کنند تا با ارائه اطلاعاتی درباره بهترین DEX در هر زمان، بهترین تصمیمات سرمایه ‌گذاری را اتخاذ کنند. inch1 ادعا می کند که بیشترین نقدینگی را در اتریوم، زنجیره هوشمند بایننس و بسیاری از بلاک چین های دیگر که پشتیبانی می کند، دارد. می توانید از 1inch برای معاملات معمولی DeFi، محدود کردن سفارشات و حتی معاملات همتا به همتا (P2P) استفاده کنید. این صرافی همچنین دارای یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) است که امکان سهامداری و سایر عملکردها را فراهم می کند. 

با پل هایی برای 9 بلاک چین، می توانید به راحتی دارایی های رمزنگاری شده را از بلاک چینی به بلاک چین دیگر در 1inch متصل کنید. اگر علاقه مند به کسب درآمد اضافی هستید، می توانید به استخر نقدینگی یا فارمینگ آن بپیوندید. 

آیا برای معامله توکن های DeFi آماده هستید؟ 

صرافی هایی که در این راهنما معرفی کردیم، بهترین DEX ها با ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. اهداف سرمایه گذاری یا معاملات DeFi شما هر چه که باشد، مطمئناً یکی از این DEX ها نیازهای شما را برآورده می کند، به خصوص آنهایی که از چندین بلاک چین پشتیبانی می کنند. حتی اگر در فضای بازارهای ارز دیجیتال و رمزنگاری تازه وارد هستید، می توانید در این صرافی ها بهترین توکن ها را برای معامله پیدا کنید، زیرا پلتفرم ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌ اند که بسیار ساده و بدون نیاز به اطلاعات شخصی می توانید وارد آن‌ها شوید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *