0

بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC)

بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC)
بازدید 176

صرافی ارز دیجیتال مکسی (MEXC) اعلام کرده است که فرایند احراز هویت (KYC) برای کاربران مقیم در کشور‌های ممنوعه اجباری شده است. اقدامی که باعث می‌شود کاربران ایرانی نیز به دلیل تحریم‌های خارجی، در میان کاربران کشورهای ممنوعه به حساب بیایند و امکان استفاده از خدمات این پلتفرم را از دست بدهند. در این پست به معرفی بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC) می پردازیم.

بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC)
بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC)

بهترین جایگزین‌ های صرافی مکسی (MEXC)

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که بعد از اجباری‌شدن فرایند احراز هویت در صرافی‌های خارجی معتبر، بسیاری از کاربران به صرافی‌هایی مثل بیت‌گت (Bitget)، بای‌بیت (bybit)، مکسی (MEXC)، بینگ‌اکس (BingX) و کوینکس (Coinex) روی آوردند.

صرافی کوینکس

کوینکس یکی از صرافی خارجی است که هنوز فرایند احراز هویت در آن اجباری نیست. این صرافی در حال حاضر به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند و از زبان فارسی نیز در پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند.

اما در ۲۱ شهریور سال ۱۴۰۲، صرافی ارز دیجیتال کوینکس اعلام کرد که این پلتفرم مورد حمله هکرها قرار گرفته است. پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که گروه هکری وابسته به کره شمالی معروف به «لازاروس» (Lazarus) پشت این حمله بوده و بیش از ۵۴ میلیون دلار سرمایه از این صرافی به‌سرقت برده است.

اگرچه پس از این حمله کوینکس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، هیچ تضمینی وجود ندارد که آیا تمام باگ‌های امنیتی این صرافی برطرف شده است یا خیر؛ بنابراین، منطقی به‌نظر می‌رسد که کاربران ایران تا جای ممکن از این صرافی استفاده نکنند و به هیچ‌عنوان سرمایه خود را در این صرافی نگه ندارند.

صرافی بینگ‌اکس

صرافی ارز دیجیتال بینگ‌اکس گزینه دیگری است که هنوز احراز هویت در این پلتفرم اجباری نیست. علاوه‌براین، این صرافی به‌صورت آگاهانه اعلام کرده است که به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد تا بدون توجه به تحریم‌ها، معاملات خود را در این پلتفرم انجام دهند. این صرافی همچنین امکان مبادله ریال به تتر را به کاربران ارائه می‌دهد که با قوانین و تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در تناقض است.

بینگ‌اکس رتبه نوزدهم را در بین صرافی‌های بزرگ خارجی دارد و مجوزهای فعالیت قانونی در کشورهایی مانند لیتوانی، استرالیا و سنگاپور را دریافت کرده است. اگرچه بسیاری از کاربران ایرانی ممکن است در حال حاضر از این صرافی برای انجام معاملات خود استفاده کنند، توصیه می‌شود حتماً اخبار روز مرتبط با این صرافی را دنبال کنید؛ چراکه مخالفت علنی این صرافی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممکن است توجه مقامات نظارتی را به فعالیت‌های آن جلب کند. شاید به‌زودی شاهد آن باشیم که این صرافی برای ادامه فعالیت خود مجبور شود احراز هویت را در پلتفرم خود اجباری کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *