0

Trust Wallet چیست و چگونه کار می کند؟ 

Trust Wallet چیست
بازدید 537

این کیف پول پر از ویژگی های متفاوت است، و پیشنهاد ما این است که شما باید آن را امتحان کنید. Trust Wallet چیست؟

اگر در حوزه ی ارزهای دیجیتال فعال هستید، ممکن است نام Trust Wallet را شنیده باشید. در حالی که این یک کیف پول رمزنگاری مانند سایر کیف پول ها است، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را بیشتر از کیف پول های Web3 می سازد. 

اگر می ‌خواهید بدانید این ویژگی‌ ها چیست و Trust Wallet چگونه کار می ‌کند، تمام جزئیاتی را که نیاز دارید تا به شما در تصمیم‌ گیری درباره اینکه آیا Trust Wallet برای شما مناسب است یا خیر، می توانید در این مقاله بخوانید. 

Trust Wallet چیست؟ 

Trust Wallet چیست

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری است که برای امکان خرید، ارسال، دریافت، تجارت و ذخیره آسان ارز های دیجیتال ساخته شده است. استفاده از این کیف پول ساده و آسان است، بنابراین طراحی آن، آن را حتی برای مبتدیان مطلق در کریپتو مناسب می کند. 

جدا از استفاده منظم از ارزهای دیجیتال که اکثر کیف پول ها از آن استفاده می کنند، Trust Wallet به شما امکان می دهد ارزهای دیجیتال را به اشتراک بگذارید و پاداش دریافت کنید.

Trust Wallet از تعداد زیادی ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، لایت کوین و XRP پشتیبانی می کند. این بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکثر کیف پول های رمزنگاری می توانند پشتیبانی کنند. 

در واقع، Trust Wallet همچنین یک کیف پول توکن غیرقابل تعویض (NFT) است، زیرا به شما امکان خرید، ذخیره و فروش NFT را نیز می دهد.

می‌توانید NFT ها را در دستگاه تلفن همراه خود معامله کنید زیرا کیف پول کاملاً مبتنی بر موبایل است. از آنجایی که غیرمتمرکز است، هیچ مسئولی ندارد و هر کاربر مستقل و مسئول ایمنی خود است. 

Trust Wallet یک کیف پول گرم است، به این معنی که تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد همیشه آنلاین است. شما می توانید در دیگر مقالات ما این مورد را بررسی کنید که چگونه این کیف پول با کیف پول های سرد مقایسه می شود که عمدتاً آفلاین هستند و فقط زمانی به اینترنت متصل هستند که می خواهید از آنها استفاده کنید. 

ویژگی های Trust Wallet چیست؟ 

Trust Wallet چیست

یکی از ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد Trust Wallet این است که از انبوهی از ارزهای دیجیتال از بلاک‌ چین ‌های مختلف پشتیبانی می ‌کند، بر خلاف کیف ‌پول ‌هایی مانند Metamask و MyEtherWallet که عمدتاً از توکن‌ های اتریوم ERC20 پشتیبانی می ‌کنند. 

با Trust Wallet می ‌توانید ارز های دیجیتال را از پلتفرم ‌های شخص ثالث مختلف از جمله Mercuryo، MoonPay، Ramp Network، Simplex، Transak و Wyre خریداری کنید. 

یکی دیگر از مواردی که این کیف پول را متمایز می کند، توانایی آن در خرید و فروش NFT است. دیگر چه می خواهید ؟ همچنین می ‌توانید از Trust Wallet برای به اشتراک گذاشتن 12 ارز دیجیتال از جمله BNB، Cosmos و Tezos استفاده کنید و مستقیماً در برنامه تلفن همراه جوایزی نیز کسب کنید. 

اگر در کیف پول های دیگری مانند Metamask و MyEtherWallet ارزهای رمزنگاری شده دارید، می توانید به راحتی آنها را با استفاده از عبارت بازیابی مخفی خود به Trust Wallet انتقال دهید. همچنین می توانید از یک فایل ذخیره کلید، کلید خصوصی یا حتی یک کلید عمومی برای انتقال کیف پول خود استفاده کنید. 

چگونه Trust Wallet را راه اندازی کنیم 

همانطور که قبلا ذکر شد، Trust Wallet یک کیف پول ساده است که برای همه طراحی شده است، بنابراین راه اندازی آن یک فرآیند ساده است. اما ابتدا باید آن را دانلود و بر روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید. 

پس از نصب، در صورت نداشتن اکانت در این کیف پول، دکمه Create New Wallet برجسته شده را انتخاب کنید. 

در مرحله بعد، سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات را بخوانید. اگر راضی هستید، دکمه زیر را برای پذیرش علامت بزنید و سپس روی Continue کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود که یک رمز عبور شش رقمی ایجاد کنید. این کد امنیتی مخفی شما برای دسترسی به کیف پول خواهد بود. شما هرگز نباید این را با کسی در میان بگذارید. 

مرحله بعدی بسیار مهم است. انتظار می رود از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر اتفاقی برای دستگاه تلفن همراه شما بیفتد، این تنها راه برای بازیابی کیف پول شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که نمی ‌توانید با کسی در Trust Wallet تماس بگیرید تا کیف پول خود را بازیابی کنید زیرا این کیف پول غیرقانونی است. 

شما باید سه کادر موجود در صفحه را علامت بزنید تا تأیید کنید که پیامد های آن چیز هایی که برای شما اتفاق می افتد را می دانید. 

پس از اتمام روی Continue کلیک کنید. سپس برنامه عبارت بازیابی 12 کلمه ای را به شما نمایش می دهد، که باید آن را به ترتیب صحیح یادداشت کنید و در جایی امن نگهداری کنید. پس از اتمام روی Continue کلیک کنید. 

در صفحه بعدی، از شما خواسته می شود که کلمات موجود در عبارت بازیابی را به ترتیبی که آنها را یادداشت کرده اید انتخاب کنید. این برای اطمینان از اینکه کلمات را در جایی کپی کرده اید، ترجیحاً روی یک تکه کاغذ است. هنگامی که این کار را به درستی انجام دادید، روی Done کلیک کنید و کیف پول شما راه اندازی می شود! 

از اینجا می ‌توانید به راحتی کیف پول را جابجا کنید، ابتدا با افزودن وجوه (ارزهای رمزنگاری شده) یا از یک کیف پول دیگر یا می ‌توانید آنها را برای شروع بخرید. 

کارمزدهای Trust Wallet چگونه است؟ 

Trust Wallet برای دانلود و نصب رایگان است و هیچ هزینه ای دریافت نمی کند. با این حال، هنگام ارسال ارزهای دیجیتال یا NFT به مقاصد دیگر، هزینه‌ های شبکه را متحمل خواهید شد که بسته به میزان شلوغی شبکه متفاوت است. 

کارمزد گاز اتریوم می ‌تواند برای شما دردسرساز باشد، اما راه ‌هایی برای کاهش هزینه ‌های گاز و ارزان ‌تر کردن تراکنش ‌ها نیز وجود دارد. 

امنیت Trust Wallet چه میزان است؟ 

این واقعیت که Trust Wallet یک کیف پول غیرمتمرکز است، سطحی از امنیت را در حال حاضر به آن اعطا می کند. هیچ کس کنترل مرکزی ندارد، بنابراین نمی تواند وجوه شما را بدزدد. این کیف دارای یک عبارت بازیابی 12 کلمه ای است که می توانید هر زمان که دستگاه خود را گم کردید برای بازیابی کیف پول خود استفاده کنید. 

با این حال، نیاز به ویژگی ‌های امنیتی بیشتری مانند احراز هویت دو مرحله‌ای وجود دارد تا هیچ‌ کس نتواند به کیف پول شما دسترسی داشته باشد یا کیف پول دیگری را با استفاده از عبارت بازیابی و رمز عبور شما بدون دریافت اعلان تنظیم کند. 

معرفی 7 مزیت و معایب Trust Wallet 

همه چیز در مورد Trust Wallet را شنیده اید، اما قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را بگیرید، لیست نهایی مزایا و معایب زیر را می توانید بررسی کنید. 

مزایا 

  • این یک کیف پول غیر متمرکز بدون کنترل مرکزی است. 
  • از بسیاری از دارایی ها پشتیبانی می کند. 
  • بسیار ساده و مبتدی پسند. 

معایب 

  • هزینه های خرید ارز دیجیتال از ارائه دهندگان شخص ثالث بسیار بالا است 
  • به ویژگی های امنیتی اضافی نیاز دارد 
  • با کیف پول های سخت افزاری سازگار نیست 
  • کیف‌ پول ‌های گرم معمولاً نسبت به کیف ‌پول‌ های سرد مستعد حمله هستند 

آیا باید از Trust Wallet استفاده کنید؟ 

با دانستن اینکه Trust Wallet چیست و چه کاربردی دارد، آیا باید از آن استفاده کنید؟ این به اهداف شما به عنوان یک کاربر یا معامله گر ارز دیجیتال یا NFT بستگی دارد. اگر در این فضا تازه کار هستید و به دنبال کیف پولی آسان برای استفاده هستید، Trust Wallet ممکن است برای شما مناسب باشد. 

همچنین اگر به کیف پولی نیاز دارید که تجارت NFT را به طور مستقیم امکان پذیر کند، باز هم این کیف پول مناسب است. با این حال، باید بدانید که شما مسئول ایمنی کیف پول خود هستید و هیچکس نمی تواند به شما کمک کند آن را بازیابی کنید، حتی تیم Trust Wallet. 
امیدواریم پس از مطالعه ی این مقاله بتوانید تصمیم خود را در زمینه ی استفاده از این کیف پول به راحتی اتخاذ کنید. 
شما همچنین می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *