0

LocalBitcoins چیست و چگونه کار می کند؟ 

LocalBitcoins چیست
بازدید 519

به لطف بازارهای غیر متمرکز، معاملات ارزهای دیجیتال فراتر از صرافی ‌های معمولی گسترش یافته و به صورت معاملات همتا به همتا (P2P) انجام می گیرد. LocalBitcoins چیست؟

اکنون امکان خرید مستقیم بیت کوین از فروشنده با استفاده از ارز فیات وجود دارد و همچنین می توانید بیت کوین های خود را به صورت مستقیماً به خریداران بفروشید و در قبال آن، ارزهای فیات دریافت نمایید. یکی از برترین پلتفرم ‌های غیرمتمرکز معاملات بیت ‌کوین، LocalBitcoins است که در ادامه این راهنما قصد داریم آن را به طور کامل بررسی نماییم. 

LocalBitcoins چیست؟ 

وقتی صحبت از معاملات بیت کوین به صورت P2P به میان می آید، LocalBitcoins نامی شناخته شده است. لوکال بیت کوین، یک بازار غیرمتمرکز است که در آن افراد می توانند از سراسر جهان بدون استفاده از یک صرافی متمرکز، بیت کوین را مستقیماً بخرند و بفروشند. 

LocalBitcoins به عنوان یک بازار غیرمتمرکز در نظر گرفته می شود و از همین رو هیچ نهاد واحدی مسئول تنظیم معاملات به روشی که صرافی‌ های متمرکز انجام می ‌دهند، در آن وجود ندارد و فقط قوانینی که توسط خریداران و فروشندگان تعیین می ‌شوند، نحوه رفتار کاربران را کنترل می ‌کند.

با این حال، بر خلاف برخی از صرافی های غیرمتمرکز سنتی، برای استفاده از LocalBitcoins نیاز به ثبت نام و تائید اطلاعات خواهید داشت.

این امر ضروری است زیرا به جای معامله با صرافی، شما مستقیماً با یک غریبه در آن سوی دنیا معامله می کنید. برخی از معامله گران ممکن است استفاده از این پلتفرم را ناخوشایند بدانند زیرا تراکنش های ارزهای دیجیتال قابل ردیابی نمی باشد و ممکن است در صورت معامله با یک فرد کلاهبردار به طور کلی پول خود را از دست بدهند. 

LocalBitcoins هم مانند سایر بازارهای P2P ارزهای دیجیتال، به فروشندگان این امکان را می دهد که از طریق Payoneer و سایر روش های پرداختی که صرافی های متمرکز از آن‌ها پشتیبانی نمی کنند، پرداخت های خود را انجام دهند. این پلتفرم همچنین به خریداران این امکان را می دهد که با استفاده از روش های پرداخت مختلف، بتوانند بیت کوین پرداخت کنند.  

بسته به روش پرداختی که می خواهید استفاده کنید، می توانید بیت کوین را در LocalBitcoins با معامله گران خارج از کشور محل اقامت خود معامله کنید، مشروط بر اینکه هر دو از یک ارز فیات استفاده نمایید.

به عنوان مثال، یک خریدار در اروپا که از Payoneer استفاده می کند، اگر در حساب Payoneer خود دلار داشته باشد، می تواند بیت کوین را از فروشنده ای در ایالات متحده خریداری کند. این قابلیت بر خلاف برخی قابلیت های P2P در صرافی‌ های متمرکزی است که اجازه استفاده از اکثر روش‌های پرداخت را نمی ‌دهند. درواقع می توان گفت که LocalBitcoins محدودیت های جغرافیایی را از بین می برد.  

LocalBitcoins چگونه کار می کند؟ 

LocalBitcoins خریداران و فروشندگان بیت کوین را در یک محیط غیرمتمرکز به هم متصل می کند. کاربران برای شروع معامله در این پلتفرم باید ثبت نام کنند و اطلاعات خود را تائید کنند، اما تکمیل این کار فقط چند دقیقه طول می کشد. پس از افتتاح حساب و تائید آن، کاربران می توانند شروع به معامله بیت کوین کنند و یا پیشنهاد‌های موجود که توسط فروشندگان دیگر ارائه می شود را بررسی نمایند.  

شما به عنوان یک فروشنده، می توانید قوانینی را برای معاملات خود تنظیم کنید، این قوانین شامل نرخ، روش های پرداختی که می پذیرید و جزئیات دیگر می شوند.

خریدارانی که با شرایط شما موافقت می کنند، درخواست خرید خود را ارسال می نمایند و بسته به این که هر دو طرف معامله در چه مدت زمانی پاسخگو باشند، می توانند معامله را در عرض چند دقیقه انجام دهند.

هنگامی که با فروش بیت کوین خود موافقت کردید، LocalBitcoins آن را به صورت امانی قفل می کند و به محض اینکه مبلغ را دریافت کردید، آن را در اختیار خریدار قرار می دهد، همچنین برعکس این موضوع هنگام خرید بیت کوین صادق است و فروشنده پس از دریافت پرداخت فیات شما، بیت کوین ها را برای شما آزاد می کند.

اگر مشکلی در معامله وجود داشته باشد، می ‌توانید درخواست تجدید نظر کنید و تیم مربوطه، آن را بررسی می‌ کند. چنین مسائلی در اکثر موارد به راحتی حل می شوند. 

LocalBitcoins در کدام کشورها پشتیبانی می شود؟ 

بازار LocalBitcoins در بیش از 200 کشور در دسترس می باشد. کشورهای پشتیبانی نشده شامل ایالات متحده، چین، اندونزی، سوریه و کره شمالی هستند. این محدودیت عمدتاً به دلیل محدودیت های نظارتی و سایر محدودیت های مالی است که باعث می شود استفاده از خدمات این پلتفرم در این کشورها غیر قانونی باشد.

اگر در هیچ از این کشورهای ممنوعه زندگی نمی کنید؛ می‌ توانید در هر زمان که خواستید به LocalBitcoins بروید و پس از تائید حساب کاربری خود، استفاده از پلتفرم را شروع کنید. 

آیا LocalBitcoins امن است؟ 

هنگام معامله ارزهای ارزهای دیجیتال، امنیت، همیشه یک نگرانی اصلی می باشد.  LocalBitcoins تدابیر امنیتی متعددی را برای اطمینان از محافظت از کاربران خود، اعم از خریداران و فروشندگان، در نظر گرفته است. 

اولین لایه امنیت در این پلتفرم، نگهداری امانی از بیت کوین هایی که قرار است به فروش بروند، می باشد. هنگامی که فروشنده موافقت می کند مقدار خاصی از بیت کوین خود را بفروشد، LocalBitcoins آن را امانت نگه می دارد و پس از پرداخت موفقیت آمیز فیات، در اختیار خریدار قرار می دهد.

نگهداری امانی بیت کوین ها، تضمین کننده این است که خریدار تا زمانی که مبلغ را واریز نکرده باشد، به بیت کوین دسترسی نخواهد داشت. در صورتی که فروشنده در مدت زمان مقرر پرداختی دریافت نکند، بیت کوین به او بازگردانده می شود و هیچکس ضرر نمی کند. 

یکی دیگر از جنبه های امنیتی این پلتفرم این است که، LocalBitcoins تضمین می کند حساب کاربری همه معامله گران قبل از خرید یا فروش بیت کوین تائید شده باشد. اگرچه ممکن است برخی افراد این تائیدیه را به نوعی ناخوشایند بدانند، اما این کار به طور قابل توجهی می تواند کلاهبرداری را کاهش دهد.

علاوه بر این، احراز هویت دو مرحله ‌ای (2FA) برای همه حساب‌های کاربری اعمال می ‌شود تا یک لایه امنیتی اضافی دیگر جلوی سوء استفاده را بگیرد.

اکانت هایی که 2FA آن‌ها فعال شده باشند، تنها با وارد کردن شماره تلفن ثبت شده یا ایمیل تائید شده خود می توانند اقدام به انجام تراکنش ها نمایند. همه این اقدامات امنیتی، پلتفرم LocalBitcoins را به یکی از مطمئن ترین بازارهای غیرمتمرکز برای معاملات بیت کوین تبدیل کرده است. 

هزینه های مربوطه به LocalBitcoins 

خرید یا فروش بیت کوین در LocalBitcoins کاملاً رایگان است، مشروط بر اینکه تبلیغاتی نکنید. اگر تبلیغی ایجاد کنید، به ازای هر معامله تکمیل شده، 1٪ کارمزد دریافت می کنید. به غیر از آن، ممکن است فروشندگان قیمت هایی را تعیین کنند که کمی بالاتر از ارزش بازار بیت کوین باشد.

ارسال بیت کوین به کیف پول سایر کاربران LocalBitcoins و همچنین تراکنش های دریافتی از کیف پول های دیگر به کیف پول های LocalBitcoins نیز رایگان است. با این حال، برای ارسال بیت کوین به کیف پول غیر LocalBitcoins، هزینه ای معادل 0.00020001 BTC دریافت می شود.

هنگام شروع تراکنش، این هزینه به طور خودکار از کیف پول شما به عنوان شارژ برداشته می شود. کارمزد معامله ممکن است در زمان انجام تراکنش بیشتر یا کمتر از مقدار اعلام شده باشد، این مقدار به این بستگی دارد که شبکه بیت کوین در آن زمان چقدر شلوغ است.

LocalBitcoins به طور خودکار میزان کارمزد معاملات را تنظیم می کند تا تراکنش های شما در سریع ترین زمان ممکن تائید شود. توجه داشته باشید که کارمزد تراکنش های بیت کوین اغلب بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است. 

مزایا و معایب LocalBitcoins 

LocalBitcoins دارای ویژگی های بسیاری است که آن را برای معاملات P2P بیت کوین ایده آل می کند. با این حال، این پلتفرم نقاط ضعف خود را نیز دارد، بنابراین بیایید با برخی از مزایا و معایب LocalBitcoin آشنا شویم : 

مزایای پلتفرم LocalBitcoin 

  • بازار P2P یک بازار قابل اعتماد و با امنیت بالا است 
  • ثبت نام، خرید و فروش بیت کوین رایگان است 
  • اکثر کشورهای جهان را پشتیبانی می کند 
  • از بسیاری از روش های پرداخت را پشتیبانی می کند 
  • KYC مورد نیاز است 

معایب پلتفرم LocalBitcoin 

  • خطر هک 
  • KYC مورد نیاز است 
  • بیت کوین تنها دارایی موجود در این بازار است 
  • بیت کوین می تواند نسبتاً گران باشد 

آیا استفاده از LocalBitcoins سودمند است ؟ 

اگر به دنبال یک پلتفرم قابل اعتماد برای خرید و فروش مستقیم بیت کوین با استفاده از ارز فیات مورد نظر خود هستید، LocalBitcoins انتخاب خوبی است. همچنین این پلتفرم هزینه های زیادی دریافت نمی کند و خدمات مقرون به صرفه ای را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. شما می توانید از روش های پرداختی مختلفی استفاده کنید که در صرافی های متمرکز در دسترس نمی باشند؛ بنابراین کار با LocalBitcoin بسیار راحت خواهد بود و بازار خوبی برای انجام معاملات P2P بیت کوین است و اگر قصد معامله بیت کوین را دارید، باید از آن استفاده کنید.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *