0

10 ارز دیجیتال سودده سال 2022 چه بودند؟ 

ارز دیجیتال سودده سال 2022
بازدید 425

سال بدی برای کریپتو بود، اما این ده کریپتو کمی بهتر از بقیه عمل کردند.  ارز دیجیتال سودده سال 2022 را بیشتر بشناسید.

سال 2022 بدون شک سال سختی برای صنعت کریپتو بود، با سقوط و ورشکستگی های بعدی، رشد هر کریپتویی دشوار بود. اما، در حالی که سال 2022 به سختی ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار داد، برخی از دارایی ها سال را به خوبی پشت سر گذاشتند. یا حداقل بهتر از بقیه. بنابراین، کدام رمزارزها در سال 2022 بهترین عملکرد را داشتند؟ 

1. اتریوم کلاسیک (ETC) 

ارز دیجیتال سودده سال 2022

برخلاف اتریوم 2.0 (که پس از ادغام اتریوم ارائه شد)، بلاک چین کلاسیک اتریوم همچنان از مکانیسم اثبات کار استفاده می کند که برای ایمن سازی شبکه به استخراج کنندگان متکی است. با این حال، در طول ادغام اتریوم، که در سپتامبر 2022 انجام شد، بلاک چین اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تبدیل شد، به این معنی که دیگر نیازی به استخراج‌کنندگان نیست. بنابراین، معدنچیان باید به دنبال راه دیگری می گشتند. 

وارد Ethereum Classic شوید. این دارایی همچنان قابل استخراج است، که آن را به گزینه ای مطلوب برای ماینرهای سابق اتریوم تبدیل می کند. اگرچه سقوط‌های مختلف سال 2022 به قیمت‌های ETC نیز ضربه زد، اما این دارایی به خوبی از بین رفت. در ابتدای سال، یک ETC حدود 34 دلار ارزش داشت. در ابتدای دسامبر، یک ETC حدود 20 دلار ارزش داشت. در حالی که ارزش آن کاهش یافته است، تقریباً به اندازه بسیاری از دارایی های دیگر مانند بیت کوین آسیب ندیده است. 

2. XRP  

ارز دیجیتال سودده سال 2022

XRP ریپل سال 2022 پرآشوبی را پشت سر گذاشت و در بحبوحه دعوای بزرگی که توسط SEC در مورد ادعای فروش غیرقانونی اوراق بهادار مطرح شد. این شکایت در پایان سال 2022 همچنان ادامه دارد، اما خود XRP هنوز در آب نیست. 

مانند بسیاری دیگر از دارایی های رمزنگاری شده، قیمت XRP در سال 2022 کاهش یافت. با این حال، قیمت XRP در اواسط سال از کاهش خود متوقف شد و حتی برای مدت کوتاهی شروع به بهبود کرد. شکست FTX در نوامبر به ارزش XRP ضربه بد دیگری وارد کرد، اما با این رکود مبارزه کرد و اکنون ارزش نسبتاً ثابتی بین 0.30 تا 0.40 دلار حفظ کرده است. 

3. BNB (BNB) 

زمانی که بایننس کوین شناخته می شد، BNB دارایی است که نقش کلیدی در اکوسیستم زنجیره BNB ایفا می کند. این شامل BNB Beacon Chain و BNB Smart Chain است. زنجیره اول برای حاکمیت و سهام استفاده می شود، در حالی که دومی امکان توسعه DApps را فراهم می کند. 

قیمت BNB از سقوط ها و رسوایی های بعدی سال 2022 جدا نماند، اما بین ژوئن و دسامبر به خوبی عمل کرد و از 214 دلار به 290 دلار رسید. ارزش بازار و حجم معاملات BNB نیز در زمان نگارش مقاله در حال افزایش است، اما این می تواند به راحتی در هفته ها یا ماه های آینده تغییر کند. 

4. Lido DAO (LDO) 

ارز دیجیتال سودده سال 2022

Lido DAO یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است که برای راه حل سهامداری Lido مدیریت می کند. Lido امکان استکینگ مایع را برای اثبات بلاک چین‌های سهام فراهم می‌کند و LDO به‌عنوان نشانه حاکمیتی Lido DAO عمل می‌کند که می‌تواند در فرآیند تصمیم‌گیری در Lido DAO استفاده شود. 

قیمت LDO بین ماه مه و ژوئن 2022 به طور قابل توجهی متضرر شد اما پس از آن شروع به بهبود کرد. در حالی که هنوز در مرحله رشد نیست و به شدت تحت تأثیر پرونده ورشکستگی FTX در نوامبر قرار گرفته است، قیمت آن بیشتر از این کاهش پیدا نکرده و بالای یک دلار باقی مانده است. 

5. Binance USD (BUSD) 

Binance USD یک استیبل کوین است که قیمت آن به ارزش یک دلار آمریکا مرتبط است. بنابراین، اگر قیمت Binance USD به شدت افزایش یابد (یا کاهش یابد!) خبر بدی خواهد بود. هدف یک استیبل کوین ثابت ماندن است، اما این بدان معنا نیست که ما هیچ راهی برای سنجش موفقیت آن نداریم. نگاهی ساده به ارزش بازار (بازار) و حجم معاملات بایننس USD می‌تواند اطلاعاتی در مورد عملکرد آن در طول سال 2022 در اختیار ما قرار دهد. 

بنابراین، در این مثال، نموداری از ارزش بازار Binance USD را به جای قیمت آن نشان داده‌ایم. ارزش بازار ارزش دارایی را در عرضه در گردش آن ضرب می کند. همانطور که در بالا می بینید، ارزش بازار Binance USD در طول سال 2022 به طور قابل توجهی رشد کرد. در واقع، بیش از 50 درصد رشد کرد! حجم معاملات 24 ساعته Binance USD نیز شاهد رشد مناسبی بود و در طول سال بیش از 34 درصد افزایش یافت. 

6. چیلیز (CHZ) 

Chiliz پروژه ای است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است که با توسعه ارزهای دیجیتال برای تیم های ورزشی سروکار دارد. دارایی اصلی شبکه یک توکن ERC-20 است که به نام CHZ شناخته می شود. 

CHZ در نیمه دوم سال 2022 پس از رنج قابل توجهی در طول سقوط کریپتو در ماه مه عملکرد بسیار خوبی داشت. بین ژوئن و نوامبر، ارزش CHZ از 0.09 دلار به 0.28 دلار افزایش یافت که بیش از 200٪ افزایش داشت. با این حال، پرونده ورشکستگی FTX تأثیر مخربی بر قیمت چیلیز داشت. در زمان نوشتن، یک CHZ 0.15 دلار ارزش دارد. این ممکن است در سال 2023 بهبود یابد، اگرچه هیچ راهی برای اطلاع دقیق وجود ندارد. 

7. Polygon چند ضلعی (MATIC

ارز دیجیتال سودده سال 2022

بلاک چین Polygon به شبکه های سازگار با اتریوم بلاک چین امکان اتصال و مقیاس بندی را می دهد. ارز دیجیتال بومی Polygon MATIC است که ارزش فعلی آن 0.92 دلار است. در نیمه دوم سال 2022، MATIC پس از مشاهده افت شدید قیمت در بحبوحه سقوط بازار در ماه می 2022، عملکرد بسیار خوبی داشت. 

در ماه ژوئن، MATIC از 0.33 دلار شروع به بهبود کرد و قبل از اعلام ورشکستگی FTX به 1.28 دلار در نوامبر صعود کرد. در این مرحله، MATIC، همراه با اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، شاهد کاهش دیگری در قیمت خود بود. اما MATIC اکنون دوباره در حال بهبود است و ممکن است به زودی به یک دلار برسد. 

8. Uniswap (UNI) 

UNI نماد اصلی صرافی غیرمتمرکز Uniswap است. Uniswap DEX در حال حاضر بزرگترین در صنعت است و در خط مقدم قلمرو DeFi قرار دارد. این دارایی کاربرد زیادی در صرافی غیرمتمرکز Uniswap دارد، هم به عنوان نوعی پرداخت کارمزد و هم به عنوان نشانه حاکمیتی. 

UNI برای مدتی یک دارایی محبوب بوده است، اما زمانی که بخش بزرگی از ارزش خود را در می 2022 از دست داد، بقیه بازار را دنبال کرد. همچنین در ماه نوامبر در بحبوحه شکست FTX روزهای سختی را سپری کرد. در این مرحله، UNI به پایین‌تر از 5 دلار رسید، اما از آن زمان به سمت بالا صعود کرده و ارزش قبلی خود را بازیابی کرده است. 

عکس 

در زمان نگارش مقاله، ارزش هر توکن UNI 6.19 دلار است، بنابراین این دارایی آشکارا دوباره در حال افزایش است (اگرچه مانند اکثر دارایی‌های رمزنگاری دائماً در نوسان است). 

9. توکن کیف پول اعتماد (TWT) 

ارز دیجیتال سودده سال 2022

Trust Wallet یک کیف پول نرم افزاری محبوب است که دارندگان رمزارز برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود از آن استفاده می کنند. Trust Wallet دارایی خود را به نام TWT برای فرآیند حاکمیت خود توسعه داده است. کسانی که توکن Trust Wallet را در اختیار دارند می‌توانند در حکمرانی شرکت کنند تا نظر خود را در مورد چگونگی پیشرفت Trust Wallet بیان کنند. 

با افزایش محبوبیت Trust Wallet، قیمت TWT رشد قابل توجهی داشته است. به عنوان مثال، بین ژوئن و دسامبر 2022، قیمت TWT از 0.67 دلار به 2.65 دلار افزایش یافت. این افزایش نزدیک به 300 درصدی خبر فوق العاده خوبی برای پلتفرم و سرمایه گذاران بود. 

در واقع، TWT در طول سقوط ناشی از ورشکستگی FTX به سختی ضربه ای خورد. از ابتدای نوامبر، ارزش TWT 1.45 دلار رشد کرد. این ممکن است در مقایسه با دارایی های با ارزش بالا مانند بیت کوین کوچک به نظر برسد، اما نشان دهنده افزایش تقاضا است. 

ارزش بازار TWT نیز به همراه حجم معاملات آن همچنان در حال افزایش است. همه چیز برای این دارایی امیدوارکننده است، که ممکن است در طول سال 2023 به خوبی ادامه دهد. 

عکس 

10. Cosmos کیهان (ATOM

ارز دیجیتال سودده سال 2022

شبکه Cosmos تمرکز خود را بر روی ارائه بلاکچین‌هایی با قابلیت تعامل دارد. در اصل، این امکان را برای بلاک چین ها فراهم می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. 

ATOM ارز دیجیتال بومی اکوسیستم Cosmos است و دارایی بسیار محبوبی است. اما سقوط ماه می 2022 خبر بسیار بدی برای کاسموس بود و این دارایی بخش بزرگی از ارزش خود را از دست داد. با این حال، قیمت ATOM در نیمه دوم سال شروع به بازگشت کرد، اگرچه دوباره تحت تأثیر سقوط دیگری در نوامبر قرار گرفت. 

اما این پرده برای کیهان نبود. این شبکه بلاک چین هنوز هم بسیار محبوب است و دارایی ATOM را می توان در ازای پاداش در چندین پلتفرم به اشتراک گذاشت. ابزار سود سکه قیمت آن را در طول افت شدید FTX حفظ کرده است و اکنون ارزش آن بین 8 تا 10 دلار شناور است. 

2022 چالشی برای صنعت کریپتو بود 

متأسفانه، سال 2022 مملو از حوادث ناگوار بود، مانند سقوط Terra و سقوط FTX، که باعث کاهش شدید ارزش در سراسر جهان شد. اما بسیاری از کریپتوها امسال به خوبی از آب درآمدند، به ویژه آنهایی که از کاربردهای خوبی برخوردار بودند. ممکن است شاهد رشد بیشتر این دارایی ها در سال 2023 باشیم، اگرچه پیش بینی هر چیزی در این بازار بسیار پر نوسان دشوار است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *