0

چگونه شروع به استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) کنیم؟ 

استخراج اتریوم کلاسیک
بازدید 613

زمان اتریوم به پایان رسیده است. استخراج اتریوم کلاسیک جایی است که اکنون باید در آن قرار بگیرید. 

در گذشته بسیار نزدیک، استخراج اتریوم با پردازنده گرافیکی می ‌توانست یک سرمایه ‌گذاری بسیار سود آور باشد. با این حال، ادغام اتریوم استخراج GPU را تقریباً غیرممکن کرده است، زیرا استخراج کنندگان قدیمی اتریوم اکنون نمی توانند با استفاده از GPU های خود از این سکه سود ببرند. اما اگر به دنبال راه دیگری برای استفاده از پردازنده گرافیکی یا پردازنده گرافیکی خود هستید، استخراج اتریوم کلاسیک (ETC) ممکن است راهی برای شما باشد. اما چگونه می توان با استخراج کلاسیک اتریوم شروع کرد؟ 

اتریوم کلاسیک (ETC) چیست؟ 

در حالی که اتریوم (ETH) به طور گسترده در سراسر صنعت کریپتو شناخته شده است، افراد کمتری از اتریوم کلاسیک (ETC) آگاه هستند. Ethereum Classic یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز با عملکرد قرارداد هوشمند است. همانطور که ممکن است حدس بزنید، سکه اصلی اتریوم کلاسیک ETC است. مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، Ethereum Classic را می توان استخراج کرد، اما موارد خاصی وجود دارد که باید قبل از آن در نظر بگیرید. 

ملاحظات استخراج کلاسیک اتریوم 

قبل از شروع هر گونه سرمایه گذاری در ماینینگ، باید از خطرات و جنبه های منفی موجود آگاه باشید که اولین آنها هزینه های اولیه و طولانی مدت سخت افزار است. سخت افزار استخراج می تواند از نسبتا ارزان تا بسیار گران باشد. اگر از GPU استفاده می کنید، هزینه های اولیه شما نباید خیلی زیاد باشد، اما اگر از ASIC استفاده می کنید، خود را آماده کنید تا مقدار زیادی پول نقد خرج کنید. 

هزینه های بلندمدت مرتبط با استخراج کریپتو بیشتر به برق مورد نیاز برای استخراج مربوط می شود. سخت افزار ماینینگ معمولاً در تمام ساعات شبانه روز روشن نگه داشته می شود و می تواند بسیار انرژی بر باشد، بنابراین اگر تصمیم به شروع استخراج داشته باشید، افزایش قابل توجهی در قبض برق ماهانه یا سالانه خود خواهید دید. 

همچنین باید توجه داشته باشید که استخراج کریپتو یک برد تضمینی برای همه نیست. با افزایش اندازه جامعه ماینینگ یک سکه، شانس استخراج یک بلوک یا گردش یک سکه جدید کاهش می یابد. این یک مشکل خاص در استخراج بیت کوین است که در آن فقط از ASIC های قدرتمند می توان برای استخراج موفقیت آمیز استفاده کرد. مهم است که همه این عوامل را قبل از شروع کار ماینینگ در نظر داشته باشید. 

همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید اتریوم کلاسیک را به صورت جداگانه استخراج کنید یا به عنوان بخشی از یک استخر استخراج. استخر های ماینینگ شامل بسیاری از ماینر ها هستند که قدرت هش را برای افزایش شانس ماینینگ یک بلوک جمع می کنند. این می ‌تواند سرمایه‌ گذاری ماینینگ شما را بسیار قابل اعتماد تر کند، اما توجه داشته باشید که در استخر استخراج، پاداش ‌ها بین اعضا تقسیم می ‌شود، معمولاً متناسب با میزان قدرت هش تفویض شده. استخر های معدن نیز برای عضویت هزینه دریافت می کنند، اگرچه این هزینه ها از استخری به استخر دیگر متفاوت است. 

در حالی که استخراج انفرادی تمام پاداش را به شما می دهد، می تواند بسیار کمتر قابل اعتماد باشد، به این معنی که ممکن است برای استخراج یک بلوک و دریافت پاداش، مدت زمان بیشتری منتظر بمانید. 

حالا بیایید وارد موضوع سخت افزار استخراج اتریوم کلاسیک شویم. 

1. سخت افزار 

می ‌توانید اتریوم کلاسیک را با استفاده از GPU یا ASIC استخراج کنید. می توان از ریگ های استخراج پردازنده گرافیکی نیز استفاده کرد. اگر به دنبال راه ‌اندازی ریگ ماینینگ GPU هستید، مطمئناً بسته به مدل GPUی که تصمیم به استفاده از آن دارید، می ‌توانید بیش از 1000 دلار یا بیشتر هزینه کنید. ASIC ها نیز بسته به مدل و شرایط آن می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. ممکن است بتوانید یک ASIC با قیمت کمتر از 1000 دلار بگیرید، در حالی که مدل های دیگر می توانند بیش از 10000 دلار باشند. 

با این حال، پردازنده‌ های گرافیکی معمولاً گزینه ‌ای ارجح برای استخراج Ethereum Classic هستند، زیرا هارد فورک Thanos در سال 2020 بلوک ‌های استخراج را برای پردازنده‌ های گرافیکی با رم کمتر آسان ‌تر کرد. اما از سوی دیگر، ASIC ها برای ادامه استخراج سودآور با الگوریتم Ethash پس از فورک تلاش کردند. اما این بدان معنا نیست که استخراج ASIC برای Ethereum Classic امکان پذیر نیست. 

امروزه انواع مختلفی از GPU و ASIC وجود دارد، بنابراین اجازه دهید در مورد چهار مدل برتر امروز بحث کنیم تا بدانید به دنبال چه چیزی باشید. 

Nvidia GeForce RTX 3060 Ti (GPU) 

Nvidia GeForce RTX 3060 Ti یک پردازنده گرافیکی بسیار محبوب است که معمولاً توسط ماینر های رمزنگاری استفاده می شود. این کارت گرافیک با توان مصرفی 200 وات می تواند به نرخ هش 60MH/s برسد. اگرچه این سریع ‌ترین پردازنده گرافیکی موجود در بازار امروزی نیست، اما بهره ‌وری انرژی آن را نسبت به بسیاری از مدل‌ های دیگر برتری می‌ دهد. اگر مایلید مقدار عادلانه ‌ای را برای سخت ‌افزار خود خرج کنید، می ‌توانید با استفاده از چندین کارت RTX 3060 Ti یک ریگ استخراج فوق ‌العاده قدرتمند ایجاد کنید. 

AMD Radeon RX 6700 XT (GPU) 

AMD Radeon RX 6700 XT یکی دیگر از گزینه های خوب برای استخراج ارزهای دیجیتال GPU است. در حالی که پردازنده‌ های گرافیکی انویدیا معمولاً کیک را برای ماینینگ کریپتو می ‌گیرند، باید به سایر برند های موجود در بازار که با قیمت پایین ‌تری خرده ‌فروشی می ‌کنند اشاره کرد. این مدل می تواند به هش ریت 47 مگاهرتز بر ثانیه با توان خروجی 230 وات برسد. اگرچه این ارقام سطح بالایی نیستند، اما تعداد کمی از این پردازنده ‌های گرافیکی در کنار هم در یک دکل می ‌توانند بدون از دست دادن هزاران دستگاه، عملکرد سودآوری داشته باشند. 

Bitmain Antminer S19 Pro (ASIC) 

Bitmain Antminer S19 Pro یک مورد علاقه غیرقابل انکار در میان جوامع استخراج ASIC است. این ASIC صنعت استخراج بیت کوین را طوفانی کرده است و می تواند در سرمایه گذاری استخراج اتریوم کلاسیک شما بسیار ارزشمند باشد. با حداکثر نرخ هش 110 Th/s، بدون شک قدرتمند بودن این قطعه سخت افزاری وجود دارد. اما فراموش نکنید که ASIC ها بسیار انرژی بر هستند. در واقع، S19 Pro دارای مصرف برق 3250 وات است که مطمئناً قبض برق شما را افزایش می دهد. 

WhatsMiner M30S++ (ASIC) 

WhatsMiner M30S++ یکی دیگر از گزینه های عالی برای استخراج Ethereum Classic است. این ASIC می تواند به نرخ هش 122 Th/s برسد، اگرچه مصرف انرژی آن هنوز بسیار بالا است و 3472W است. توجه داشته باشید که یک ASIC منفرد مانند این بیشتر از یک GPU منفرد هزینه خواهد داشت، اگرچه ریگ های GPU می توانند به اندازه ASIC های منفرد هزینه داشته باشند. 

2. نرم افزار 

نرم افزار یکی دیگر از عناصر حیاتی استخراج ارز دیجیتال است. برنامه های مختلف ماینینگ کریپتو مزایا و معایب متفاوتی دارند و همه برنامه ها برای همه کوین ها مناسب نیستند. بنابراین، بیایید نگاهی به دو بهترین برنامه استخراج برای اتریوم کلاسیک بیندازیم. 

GMiner 

GMiner یک برنامه معروف استخراج ارز دیجیتال با بیش از 600000 کاربر روزانه است. GMiner برای طیف وسیعی از سکه های مختلف از جمله Ethereum Classic طراحی شده است. این نرم افزار همچنین از الگوریتم های استخراج مختلف از جمله Ethash، ProgPoW و Equihash پشتیبانی می کند. می ‌توانید از GMiner برای استخراج با استفاده از پردازنده‌ های گرافیکی AMD و Nvidia استفاده کنید، اگرچه ASIC‌ها توسط این برنامه پشتیبانی نمی ‌شوند. 

GMiner آمار های مختلف اورکلاک و همچنین کنترل دما را برای جلوگیری از داغ شدن سخت افزار در اختیار کاربران قرار می دهد. اما شایان ذکر است که برای استخراج اتریوم کلاسیک 1% کارمزد وجود دارد که از سود شما حذف می شود. با این حال، خود نرم افزار برای دانلود کاملا رایگان است و برای هر دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز مناسب است. 

NBMiner 

NBMiner یکی دیگر از ماینرهای کلاسیک اتریوم است که روزانه بیش از 700000 کاربر دارد. این برنامه فقط از استخراج GPU با کارت ‌های Nvidia و AMD پشتیبانی می ‌کند، که با اولویت برای GPU در میان جامعه استخراج Ethereum Classic مطابقت دارد. 

NBMiner از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال مختلف و همچنین الگوریتم ‌های استخراج مختلف پشتیبانی می ‌کند. این برنامه همچنین اتصال امن SSL به استخر های استخراج را در اختیار کاربران قرار می دهد. مانند GMiner، NBMiner برای استخراج اتریوم کلاسیک 1% کارمزد دریافت می کند که از سود شما کم می شود. این همچنین یک برنامه خط فرمان است که اگر کمی مبتدی در فناوری باشید، می ‌تواند برای پیمایش پیچیده ‌تر باشد. 

وقتی صحبت از استخراج اتریوم کلاسیک با ASIC می شود، تعدادی برنامه وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید، مانند MinerGate. 

3. کیف پول 

قبل از شروع استخراج هر ارز دیجیتال، به کیف پولی نیاز دارید که بتوان سود شما را به آن منتقل کرد. البته، کیف پول شما در این مورد باید با Ethereum Classic سازگار باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که کیف پول آینده شما قبل از دانلود، پشتیبانی ETC را ارائه می دهد. 

امروزه تعدادی کیف پول مختلف سازگار با ETC، هم مجازی و هم فیزیکی (یا سرد و گرم) وجود دارد. 

اگر کیف پول ‌های نرم‌ افزاری را ترجیح می ‌دهید، یکی از ارائه‌ دهندگان معتبر امروزی مانند Trust Wallet، Exodus یا Atomic Wallet را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه کیف پول های نرم افزاری را می توان از راه دور هک کرد، می خواهید مطمئن شوید که ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید ویژگی های امنیتی مختلفی را ارائه می دهد تا بتوانید وجوه خود را ایمن نگه دارید. 

از نظر کیف پول های سخت افزاری، هر دو کیف پول Ledger و Trezor می توانند Ethereum Classic را ذخیره کنند و در کل گزینه ایمن تری هستند، زیرا وجوه شما را در انبار سرد محافظت می کنند و از حملات از راه دور جلوگیری می کنند. 

با استفاده از مراحل بالا، می توانید استخراج کلاسیک اتریوم را شروع کنید. 

با استفاده از توصیه ‌های بالا، می‌ توانید سفر استخراج ETC خود را با سخت ‌افزار و نرم ‌افزار برتر آغاز کنید. اگرچه استخراج کریپتو جنبه‌ های منفی خود را دارد، اما مطمئناً می ‌تواند جریان ثابتی از درآمد ثانویه را برای شما فراهم کند، بدون اینکه خودتان کار زیادی انجام دهید. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی استخراج  اتریوم کلاسیک را به دست آورده باشید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *