0

نحوه استفاده از Solana برای خرید NFT

نحوه استفاده از Solana برای خرید NFT
بازدید 464

سولانا با داشتن لقب “قاتل اتریوم” یکی از بزرگترین بازیگران مالی غیرمتمرکز امروز است. به دلیل عملکرد عالی، سولانا یک شبکه طبیعی برای تسهیل خرید توکن های غیرقابل تعویض کارآمدتر و مقرون به صرفه تر از اتریوم تبدیل شده است. نحوه استفاده از Solana برای خرید NFT را در ادامه بخوانید.

 اما استفاده از Solana برای خرید آنلاین NFT چقدر آسان است؟ چگونه میتوان توکن های غیر قابل تعویض را با سهولت دسترسی ذخیره کرد؟ بیایید نگاهی عمیق به یکی از امیدوارکننده ترین شبکه های بلاکچین DeFi بیندازیم. 

 سولانا چیست؟ 

 به طور خلاصه، Solana یک بلاکچین عمومی و منبع باز است که برای میزبانی از حجم بالایی از برنامه های غیرمتمرکز مقیاس پذیر (DApps) طراحی شده است. به دلیل سطوح بالای عملکرد، سولانا از قراردادهای هوشمندی که برای تأیید مالکیت دارایی هایی مانند NFT استفاده می‌شود، پشتیبانی می‌کند، که این شبکه را به یکی از بهترین گزینه ها برای خرید، فروش و نگهداری توکن های غیرقابل تعویض تبدیل می‌کند. 

 چرا سولانا برای خرید NFT عالی است؟ 

 سولانا برای حذف هزینه های بالا و سرعت پایین تراکنش که بر بلاکچین های قدیمی مانند اتریوم تأثیر می‌گذارد، طراحی شده است. با توجه به اینکه هزینه های گاز اتریوم می‌تواند به سطوح فوق العاده افزایش یابد، سولانا در خرید و فروش NFT راه حلی برای این مشکل ارائه می‌دهد. 

 با متوسط ​​هزینه هر تراکنش در شبکه Solana حدود 0.00025 دلار و توانایی میزبانی ده ها هزار تراکنش در ثانیه، بسیاری پیش بینی می‌کنند که Solana به عنوان ستاره تامین مالی غیرمتمرکز از اتریوم پیشی بگیرد. 

 علیرغم کاهش ارزش SOL، ارزش بازار این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله همچنان در حدود 5 میلیارد دلار است. 

علیرغم اینکه SOL با زمستان ارز دیجیتال مبارزه می‌کند، عملکرد آن نسبت به بسیاری از رقبای خود در خرید NFT بهتر است و سرمایه گذاران می‌توانند مجموعه های خود را به طور کارآمد و مقرون به صرفه از طریق شبکه Solana بسازند. اما خرید NFT با سولانا چقدر آسان است؟ 

 نحوه خرید NFT با سولانا 

 سولانا مانند سایر شبکه های بلاکچین در سراسر اکوسیستم رفتار می‌کند. اگرچه ممکن است بسیاری از مراحل خرید NFT برای ما که در شبکه اتریوم خرید کرده‌ایم آشنا باشد، اما تفاوت هایی ارزش برجسته کردن دارند. 

 1. یک کیف پول سولانا راه اندازی کنید 

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که کیف پولی راه اندازی کنید که از تراکنش های SOL پشتیبانی کند. دو کیف پول محبوب Solana که با بازارهای پیشرو NFT سازگار هستند عبارتند از: 

 هر دو امتیازات متفاوتی دارند، اما Phantom یک گزینه پیشرو است و به طور مشابه مانند MetaMask عمل می‌کند. 

 برای نصب Phantom به سایت رفته و روی دانلود کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود مرورگر خود را که می‌تواند یکی از Google Chrome، Firefox، Edge یا Brave باشد، انتخاب کنید و با کلیک بر روی Create New Wallet، فرآیند را شروع کنید. 

استفاده از Solana برای خرید NFT

یکی از مهم ترین بخش های ایجاد کیف پول، تنظیم کلید بازیابی است. در صورتی که نتوانید وارد کیف پول خود شوید، حتماً عبارات بازیابی خود را یادداشت کنید. اگر نمی‌توانید جزئیات ورود یا عبارات بازیابی خود را به خاطر بسپارید، در خطر از دست دادن دسترسی به NFT خود هستید. 

 2. SOL بخرید 

استفاده از Solana برای خرید NFT

برای خرید NFT در بلاکچین Solana، ابتدا باید وجوهی را به کیف پول خود اضافه کنید. SOL، ارز بومی Solana، برای خرید در بسیاری از صرافی ها مانند Binance و Coinbase در دسترس است. با خرید SOL از طریق صرافی مورد علاقه خود، می‌توانید با کپی کردن آدرس آن هنگام تنظیم تراکنش، آنها را به کیف پول خود واریز کنید. این را میتوان با استفاده از افزونه مرورگر Phantom و کلیک بر روی نام کیف پول برای نمایش آدرس آن انجام داد. 

 از طرف دیگر، می‌توانید SOL را مستقیماً در کیف پول خود خریداری کنید. با کلیک بر روی مبلغ مورد نظر برای واریز و انتخاب Next، گزینه خرید از طریق Coinbase Pay یا MoonPay در اختیار شما قرار می‌گیرد. 

 3. به بازار NFT بروید 

 اکنون که پولی در کیف پول خود دارید، باید یک بازار NFT پیدا کنید که آثار هنری یا کلکسیونی را که علاقه دارید در خود جای دهد. 

 بسیاری از بازارهای NFT موجود هستند که از Solana پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال، Solanart مجموعه هایی مانند Degenerate Ape Academy، Aurory، SolPunks، و Galactic Gecko Space Garage را به فروش می‌رساند که در میان پیشتازان بازار، محبوب هستند. 

 سایر بازارهای تخصصی Solana مانند DigitalEyes و Solsea انواع مختلفی از آثار هنری NFT را برای خرید ارائه می‌دهند، بنابراین ارزش دارد که تکالیف خود را در مورد آنچه به دنبال آن هستید و کجا آن را در اکوسیستم Solana پیدا کنید، انجام دهید. 

 4. کیف پول SOL خود را وصل کنید 

 اتصال کیف پول به بازار NFT انتخابی شما معمولاً یک doddle است، پلتفرم ها می‌توانند هر کیف پول SOL را در مرورگری که از آن به پلتفرم دسترسی دارید، تشخیص دهند. 

 در مورد بازار Solanart، گزینه ای برای “اتصال کیف پول” در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش خواهید دید. برای اتصال خودکار کیف پول خود و شروع خرید مجموعه ها، روی دستورالعمل ها کلیک کرده و دنبال کنید. 

5. NFT خود را خریداری کنید 

 هنگامی که کیف پول خود را به بازار انتخابیتان وصل کردید، می‌توانید منوهای آن را مرور کنید تا NFT هایی را که علاقمند به خرید آنها هستید شناسایی کنید. 

 از آنجایی که کیف پول شما به بازار مرتبط است، فرآیند پرداخت برای کاربران بسیار بصری و ساده است. NFT انتخابی خود را انتخاب کنید، هزینه های مرتبط را دوبار بررسی کنید و برای پرداخت روی ادامه کلیک کنید (این دستورالعمل ها برای کاربران Solanart هستند، اگرچه سایر بازارها دارای فرآیندهای خرید مشابه هستند). 

استفاده از Solana برای خرید NFT

در فرآیند تسویه حساب، به شما این فرصت داده می‌شود که قیمت نهایی اثر هنری را به همراه هزینه های تراکنش مرتبط آن مشاهده کنید. سپس، زمانی که SOL کافی در کیف پول خود دارید، می‌توانید برای شروع تراکنش کلیک کنید. 

 6. خرید خود را به کیف پول خود اضافه کنید 

 اگر خرید NFT خود را با کیف پولی که قصد دارید توکن خود را ذخیره کنید، انجام دهید، NFT جدید شما باید به طور خودکار در چند لحظه پس از پردازش تراکنش به کیف پول SOL شما برسد. 

 با این حال، اگر نیاز به انتقال NFT به کیف پول دیگری دارید، می‌توانید روی Receive Collectible در کیف پول Phantom خود کلیک کنید تا توکن خود را با استفاده از یک کد QR به طور ایمن منتقل کنید. 

استفاده از Solana برای خرید NFT

راه مقرون به صرفه برای جمع آوری NFT 

 اگرچه جنجال NFT در دوره رونق 2021 در شبکه اتریوم رخ داد، افرادی مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks که توجه را به خود جلب کردند، Solana همچنان یک روش بسیار کاربردی برای ساخت مجموعه NFT بدون نیاز به پرداخت هزینه گاز است. کارمزد برای انجام معاملات 

 با در نظر گرفتن این موضوع، راه اندازی شبکه Solana برای خرید و فروش NFT راهی عالی برای برداشتن اولین قدم ها به سمت یک چشم انداز کلکسیونی دیجیتال هیجان انگیز و پر از پتانسیل است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *