0

خالق اتریوم کیست؟

خالق اتریوم کیست؟
بازدید 742

در سال 2008، بیت کوین به عنوان انقلابی در پرداخت آنلاین، امنیت و حفظ حریم خصوصی اختراع شد. تنها سه سال بعد، پلتفرم اتریوم با جاه طلبی بزرگ تری اختراع شد: تغییر درک ما از خود وب جهانی. اما، خالق اتریوم کیست؟ برخلاف شخصیت مرموز “ساتوشی ناکاموتو” در مورد بیت کوین، مخترع اتریوم در سایه پنهان نمی‌شود.

آن شخص Vitalik Buterin است، یک برنامه نویس که علاقه زیادی به بیتکوین و کریپتو دارد. بوترین یکی از مالکان وبسایت مجله بیتکوین بود و رویای او ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین بود که کاربرد آن فراتر از تمرکز مالی بیتکوین بود. 

خالق اتریوم کیست؟
خالق اتریوم کیست؟

 بوترین به عنوان فردی رویاپرداز که اتریوم را ایجاد کرد، تنها نبود. دستیاران او در تبدیل این دیدگاه به واقعیت، برنامه نویسان Mihai Alisie، Anthony Di Iorio، و Charles Hoskinson و دکتر Gavin Wood بودند. 

برای اینکه پلتفرم خود را پایدار کنند، توکن های اتریوم یا اتر را طراحی کردند که مردم با آن مشارکت خود را در پروژه تأمین مالی جمعی مرتبط که در جولای 2014 راه‌اندازی شد، شروع کردند. پس از تامین مالی پروژه، اتریوم در 30 ژوئیه 2015 فعال شد. ۳۰ ژوئیه تولد نیمه رسمی این ارز دیجیتال است. 

 با این حال، یک اتفاق غیرمنتظره دیگر در داستان اینکه چه کسی ETH را ایجاد کرده است، وجود دارد که همه ما دوست داریم و استفاده می کنیم.

ETH امروزی پس از انشعاب در جامعه اتریوم به دنبال حمله هکری در سال 2016 به سازمانی که مسئول تامین مالی پلتفرم بومی آن بود، پدیدار شد.

  کسانی که طرفدار تغییرات در کد اصلی بلاک چین بودند، اتریوم (ETH) را همانطور که امروز می شناسیم ایجاد کردند، در حالی که کسانی که مخالف این حرکت بودند، اتریوم کلاسیک (ETC) را توسعه دادند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *