0

تحلیل نفت خام 29 تیر

تحلیل نفت خام 29 تیر
بازدید 723

اقدامات بانک‌های مرکزی در راستای مهار تورم و انتظارات مبنی بر ضعف تقاضا در ایالات متحده ، همه دست هم دادند که قیمت نفت خام را در صبح روز چهارشنبه به وقت آسیا کاهش دهند. در این پست به تحلیل نفت خام 29 تیر می پردازیم.

تحلیل نفت خام 29 تیر

بهای قراردادهای آتی نفت برنت برای ماه سپتامبر(شهریور) در ساعت 6:28 PM به وقت ET (1:28 AM به وقت گرینویچ) به میزان 0.32 درصد کاهش یافت و در سطح 106.88 دلاری قرار گرفت. بهای قراردادهای آتی نفت خام WTI نیز با افت 0.65 درصدی به 100.08 دلار رسید.

قیمت نفت خام صبح روز چهارشنبه به وقت آسیا درحالی کاهش یافت که در روز سه شنبه ، معاملات بی ثباتی را در ایالات متحده پشت سر گذاشت ، به طوری که قراردادهای آتی نفت برنت و WTI پس از افت 2 درصدی ، به ترتیب 1 درصد و   1.6 درصد افزایش یافتند.

رابرت یاوگر(Robert Yawger)، از شرکت خدمات مالی و بانکداری میزوهو به رویترز گفت:
“نفت خام امروز با یک تحول باورنکردنی مواجه شد. هیچ گونه تیتر خبر بزرگی وجود ندارد که نفت خام را افزایش دهد، اما حجم معاملات کم و کاهش شاخص Open Intrest عمدتا منجر به نوسانات قیمتی شدیدی در قیمت نفت خام خواهد شد.”

حجم معاملات آسیا به دنبال انتشار آمار و ارقام موسسه نفت آمریکا (API) در روز سه شنبه ، کاهش یافت. این آمار و ارقام منتهی به 15 جولای(24 تیر) حاکی از افزایش 1.86 میلیون بشکه ای موجودی ذخایر نفت خام بود. این درحالیست که موجودی ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته به میزان 2.9 میلیون بشکه افزایش یافت.

افزایش متوالی موجودی ذخایر نفت خام با وجود فصل رانندگی تابستانی، نشان می دهد که تقاضای سوخت می تواند کاهش یابد و قیمت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

موجودی‌ ذخایر نفت خام و سوخت قرار است امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) ارائه شود.

همچنین نگرانی ها از این قرار بوده است که آیا سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک می‌تواند تولیدات خود را به هر شکل قابل توجهی افزایش دهد و یا خیر.

یکی از مشاوران رئیس جمهور جو بایدن در روز دوشنبه به خبرگزاری سی بی اس گفت که انتظار دارد قیمت بنزین پس از جهش در پی تهاجم روسیه به اوکراین، به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

منبع:INVESTING

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *