0

تحلیل نفت خام 4 مرداد

تحلیل نفت خام 4 مرداد
بازدید 728


نفت خام صبح روز سه‌شنبه به وقت آسیا در پی انتظارات مبنی بر اینکه کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا می‌تواند رویکرد استفاده از نفت خام را تقویت کند، افزایش یافت. اما نگرانی ها از تضعیف تقاضای سوخت به دلیل افزایش مورد انتظار نرخ بهره ایالات متحده، روند صعودی نفت خام را محدود می کند. در این پست به تحلیل نفت خام 4 مرداد می پردازیم.

تحلیل نفت خام 4 مرداد

بهای قراردادهای آتی نفت برنت در ساعت 12:12AM به وقت ET (4:12 AM به وقت گرینویچ) با رشد 1.44 درصدی در سطح 101.63 دلاری قرار گرفت. بهای قراردادهای آتی نفت خام WTI نیز 1.41 درصد افزایش یافت و به 98.05 دلار رسید.

از آنجایی که شرکت گازپروم (MCX:GAZP) اعلام کرد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 به آلمان تنها به 20 درصد از ظرفیت اصلی کاهش می یابد ، عرضه گاز روسیه به اروپا در روز روشنبه کاهش یافت . این اقدام باعث می شود کشورها نتوانند به اهداف خود در راستای پر کردن  موجودی ذخایر گاز طبیعی برسنند.

هیرویوکی کیکوکاوا(Hiroyuki Kikukawa)، مدیر کل تحقیقات کارگزاری نیسان سکیوریتیزبه رویترز گفت:


“قیمت‌های بالاتر گاز به دلیل فشار ناشی از کاهش عرضه گاز روسیه، می‌تواند منجر به استفاده از نفت خام به جای گاز شود و  قیمت این کالا  تحت حمایت قرار دهد.”

“اما کشمکش بین نگرانی‌ها از تضعیف تقاضا به دلیل رکود اقتصادی و افزایش نرخ‌ بهره ایالات متحده و نگرانی ها از خطرات عرضه به دلیل جنگ طولانی‌مدت روسیه و اوکراین، احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد داشت . از این رو ، پیش بینی می شود که بهای هر بشکه نفت خام در محدوده معاملاتی رنج در حدود 100 دلار حفظ شود.

فدرال رزرو ایالات متحده ، نشست دو روزه خود را در روز چهارشنبه به پایان می رساند. در این نشست ، انتظار می رود نرخ بهره 75 واحد پایه افزایش یابد.

سرمایه گذاران درحال حاضر منتظر داده های موجودی ذخایر نفت خام آمریکا از سوی موسسه نفت آمریکا هستند که در ساعات بعدی ارائه خواهد شد.

منبع: INVESTING

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *