0

مقایسه صرافی Kraken با Coinbase: کدام را باید استفاده کنید؟ 

مقایسه صرافی Kraken با Coinbase
بازدید 808

این اسامی دو تا از بزرگ ‌ترین صرافی‌ های رمزنگاری هستند و هر دو برای مبتدیان طراحی شده ‌اند اما شما از کدام یک باید استفاده کنید؟ 

Kraken و Coinbase از بزرگترین صرافی ‌های ارز دیجیتال هستند. Kraken و Coinbase مستقر در ایالات متحده، صرافی‌ های ارز دیجیتال جهانی هستند که خدمات خرید، فروش و تجارت کریپتو ارائه می‌ کنند. این مقاله Kraken و Coinbase را با هدف کمک به شما در تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه برای هدف شما مقایسه می کند. 

بررسی اجمالی صرافی Kraken 

Kraken یک پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده است. این صرافی که در سال 2011 تأسیس شد، به عنوان یکی از اولین صرافی‌ های ارز دیجیتال شهرت دارد. به عنوان یک صرافی جهانی، Kraken به مشتریان بسیاری از کشورها، به ویژه ایالات متحده خدمات ارائه می دهد. 

شما می ‌توانید هر ارز دیجیتالی را که در این پلتفرم پشتیبانی می ‌شود، بخرید، بفروشید و معامله کنید. هدف شماره یک کراکن تسهیل پذیرش سریع ارزهای دیجیتال در سطح جهانی است. خدمات آن برای کمک به دستیابی به این هدف از طریق حمایت از سرمایه گذاران نهادی و سایر مشوق های کاربر طراحی شده است. 

صرافی به طور کامل در ایالات متحده تنظیم شده است و کاملاً با قوانین محلی مطابقت دارد و آن را به یکی از بهترین ها برای آمریکایی ها تبدیل می کند. 

بررسی اجمالی صرافی Coinbase 

Coinbase بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و یکی از بزرگترین صرافی های جهان از نظر حجم معاملات است. این شرکت در سال 2012 تأسیس شد و به عنوان پلتفرم پیشرو برای معامله گران جدیدی که به تازگی وارد حوزه رمزنگاری شده اند، جایگاه خود را به دست آورده است. 

Coinbase یک پلتفرم ساده برای استفاده برای خرید، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال ارائه می دهد، اما می توانید از Coinbase Pro، که یک پلتفرم پیچیده تر برای معامله گران حرفه ای است، نیز استفاده کنید. 

مانند Kraken، Coinbase نیز یک صرافی ارز دیجیتال جهانی است که در کشور های متعددی حضور دارد. 

اما سوال بزرگ این است که خدمات Coinbase با Kraken چه تفاوتی دارد. 

Kraken در مقایسه با Coinbase: دارایی های پشتیبانی شده 

تعداد دارایی هایی که صرافی ها پشتیبانی می کنند عامل مهمی در تصمیم گیری برای استفاده از صرافی رمزنگاری است. این امر به ویژه برای معامله ‌گران آلت‌ کوین بسیار مهم است، زیرا برای معامله جفت ‌های مختلف به آلت‌ کوین‌ های زیادی روی پلتفرم نیاز دارند. 

در زمان نگارش این مقاله، Kraken بیش از 190 ارز دیجیتال قابل معامله را در پلتفرم خود فهرست کرده است، از جمله ارزهای دیجیتال برتر مانند بیت کوین، اتریوم و غیره. 

Coinbase دارای بیش از 200 دارایی قابل معامله علاوه بر دارایی های دیگر است که به طور مستقیم در بورس قابل معامله نیستند. 

با مقایسه این دو، Coinbase دارایی های پشتیبانی شده بیشتری دارد و گزینه های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و Coinbase را از نظر دارایی های پشتیبانی شده برنده می کند. 

Kraken در مقایسه با Coinbase: کشورهای پشتیبانی شده 

Kraken از کاربران بیش از 190 کشور با بیش از نه میلیون کاربر پشتیبانی می کند که این مورد Kraken را به یک صرافی جهانی تبدیل می کند. 

Coinbase دقیقاً از 100 کشور کاربران مختلف دارد. با این حال، کاربران بسیار بیشتری نسبت به Kraken، با بیش از 98 میلیون کاربر تایید شده، دارد. 

Kraken در مقایسه با Coinbase: کارمزد انتقال 

Kraken برای معاملات مختلف کارمزدهای متفاوتی دارد، از جمله خرید فوری، Kraken Pro، Stablecoins، Margin، Futures و NFT. با این حال، برای این مقایسه، ما فقط هزینه‌ های خرید فوری و هزینه ‌های فرستنده/گیرنده را در نظر می ‌گیریم. 

برای خرید فوری دارایی های دیجیتال، کراکن 0.5 درصد کارمزد برای استیبل کوین ها و 1.5 درصد کارمزد برای سایر ارزهای دیجیتال دریافت می کند. طبق جدول زیر بسته به روش خرید نیز هزینه دریافت می شود. تمام هزینه ها علاوه بر هزینه کراکن 0.9٪ است. 

Coinbase برای نقل و انتقالات بانکی به بانک، 1.49 درصد، در مقایسه با کراکن 0.5 درصد، هزینه بیشتری دریافت می کند. Coinbase همچنین برای کارت ‌های نقدی 3.99 درصد هزینه بیشتری در مقایسه با Kraken 3.75 درصد دریافت می‌ کند. 

هزینه های خرید فوری 

Kraken  

Coinbase 

هزینه های فرستنده و گیرنده 

هر دو Kraken و Coinbase از مدل هزینه فرستنده/گیرنده برای محاسبه هزینه ها استفاده می کنند. در زیر هزینه های دو مبادله آمده است. البته این مورد شایان ذکر است که درصد های Coinbase از Kraken بالاتر است که این مورد Kraken را به پلتفرم ارزان ‌تری برای استفاده تبدیل می ‌کند. 

Kraken 

Coinbase 

با توجه به کارمزدها، Kraken یک صرافی ارزان‌تر برای استفاده بر اساس ارقام است. بنابراین Kraken در این جنبه ی مهم پیروز می شود. 

Kraken در مقایسه با Coinbase: امنیت 

از نظر امنیت، Kraken به عنوان یک صرافی شناخته می شود که امنیت آن هرگز نقض نشده است. در نتیجه، یکی از امن ترین صرافی ها در فضای کریپتو محسوب می شود. این به تنهایی بیانگر اقدامات امنیتی است که صرافی برای اطمینان از ایمن بودن دارایی ها و اطلاعات مشتریان خود در نظر گرفته است. 

اگرچه Coinbase همچنین دارای تدابیر امنیتی قوی مانند ذخیره سازی سرمایشی دارایی ها و بیمه است، اما متحمل چندین حمله شده است که منجر به از دست رفتن سرمایه کاربران شده است. این باعث می‌شود که بعد از Kraken در جنبه کلیدی امنیت دارایی ‌ها و اطلاعات کاربر دوم شود. 

بنابراین Kraken در بعد امنیتی نیز برنده است. 

Kraken در مقابل Coinbase: حکم 

Coinbase یک صرافی بزرگ است که بیش از ده برابر تعداد افرادی که از Kraken استفاده می کنند، توسط افراد استفاده می شود. همچنین مکان خوبی برای شروع سرمایه گذاری یا معامله در ارزهای دیجیتال است زیرا طراحی ساده و کاربرپسندی دارد. 

اگر مبتدی هستید که به دنبال مکانی برای شروع هستید، Coinbase برای شما خوب خواهد بود. از طرف دیگر، اگر با تجربه قبلی در این بازار هستید و به یک تبادل امن با هزینه های معقول نیاز دارید، Kraken راهی برای استفاده توسط شما است. اما در نهایت انتخاب صرافی به عهده ی خودتان است و می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، دیگر مقالات ما را نیز مطالعه کنید. 
پس از انتخاب یکی از این صرافی ها برای انجام معاملات رمز ارزی خود، می توانید از خدمات ما جهت انتقال سرمایه ی خود به آن ها استفاده کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *