0

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا بر عملکرد شما تأثیر می گذارد؟

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال
بازدید 526

آیا واقعاً کسب یک بیت کوین از طریق ماینینگ آنقدر سخت است؟ مشکل استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

همانطور که استخراج کریپتو محبوب تر می شود، کسب سود ارزشمند سخت تر می شود. عوامل مختلفی در جوایزی که فرد می ‌تواند از طریق استخراج کریپتو کسب کند، نقش دارد، از جمله چیزی که به عنوان سختی استخراج شناخته می‌ شود. اما سختی ماینینگ کریپتو چیست و چگونه می تواند بر سرمایه گذاری ماینینگ شما تأثیر بگذارد؟ 

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟ 

دشواری استخراج رمزارز به سختی استخراج موفقیت آمیز یک بلوک ارز دیجیتال در مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) مربوط می شود. این مربوط به این است که قبل از اینکه بلاک جدیدی به زنجیره اضافه شود (که بعداً کمی بیشتر توضیح خواهیم داد) باید در فرآیند استخراج حدس زد. هر چه سختی ماینینگ یک ارز دیجیتال بالاتر باشد، برای داشتن شانس استخراج یک بلوک، به انرژی بیشتری نیاز خواهید داشت. 

بسیاری از ارزهای دیجیتال ارزشمند در حال حاضر از طریق مکانیسم PoW استخراج می شوند، از جمله Dogecoin، Litecoin، Monero و Ravencoin. اما با ارزش ترین سکه ای که امروزه می توانید استخراج کنید بیت کوین است. 

دشواری استخراج بیت کوین 

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال

صنعت استخراج بیت کوین در سال های اخیر به دلیل افزایش شدید افرادی که به دنبال کسب سود از طریق استخراج بیت کوین هستند، به شدت رقابتی شده است. 

بنابراین، بیت کوین اکنون یکی از چالش برانگیزترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است. از آنجایی که بیت کوین به خودی خود بسیار ارزشمند است، پاداش استخراج بسیار سنگین است. در زمان نگارش این مقاله، پاداش بلاک بیت کوین 6.25 بیت کوین است که معادل 130000 دلار آمریکا در زمان نوشتن است. این بدون شک برای ماینرها جذاب است، اگرچه پاداش بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که هر چهار سال یکبار نصف می شود. 

در حال حاضر، استخراج یک بلوک بیت کوین حدود ده دقیقه طول می کشد. در این فرآیند، ماینرها باید از سخت افزار ماینینگ خود برای رسیدن به عدد (یا هش) کمتر یا مساوی با “nonce” یا عددی که فقط یک بار استفاده شده است استفاده کنند. هنگامی که سخت افزار یک ماینر مشکل محاسباتی را حل کرد و عدد قابل قبولی را تولید کرد، می تواند یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه کند و پاداش استخراج را به دست آورد. 

اما سختی بالای ماینینگ همیشه چیز بدی نیست. هر چه سختی یک ارز دیجیتال بالاتر باشد، امنیت آن بیشتر است. این به این دلیل است که یک گروه مخرب برای کنترل و کنترل شبکه از طریق یک حمله 51 درصدی به مقدار زیادی قدرت نیاز دارد. بنابراین، دشواری استخراج کریپتو دو جنبه دارد. 

دشواری استخراج بیت کوین نیز مرتباً تنظیم مجدد می شود. پس از استخراج تعداد معینی از بلاک‌های بیت‌کوین، تمام گره‌ها باید مجدداً محاسبه شوند که این مشکل را بازنشانی می‌کند. هنگامی که تعداد ماینرها در شبکه افزایش می یابد، الگوریتم بیت کوین دشواری را افزایش می دهد به طوری که نمی توان بلاک ها را خیلی سریع استخراج کرد. هرچه زمان کمتری برای استخراج یک بلوک صرف شود، ماینرها زمان کمتری برای اطمینان از معتبر بودن هر بلوک و در نتیجه رسیدن به یک اجماع صرف می کنند. 

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال

مجموع عرضه بیت کوین 21 میلیون ثابت است. این بدان معناست که تنها به این تعداد بیت کوین وجود خواهد داشت. از آنجایی که این محدودیت عرضه نسبتا کم است و بیت کوین بسیار محبوب است، شبکه باید اطمینان حاصل کند که سکه ها خیلی سریع در گردش قرار نمی گیرند. این به بیت کوین کمک می کند تا قیمت خود را تا حدودی ثابت نگه دارد (حداقل از نظر ارزهای دیجیتال)، زیرا قیمت ارزهای دیجیتال اغلب بر تعادل عرضه و تقاضا متکی است. اگر عرضه بیش از تقاضا باشد، قیمت احتمالا کاهش خواهد یافت. 

امروزه، دشواری بیت کوین با تریلیون ها اندازه گیری می شود، اگرچه این عدد اغلب به یک عدد کوتاه تر ساده می شود. به عنوان مثال، سختی بیت کوین در زمان نوشتن 36.84 تریلیون (یا 36،840،000،000،000) است، اما به عنوان 36.84 نوشته شده است. 

مشکل استخراج ارزهای دیجیتال

دشواری استخراج بیت کوین به طور کلی در طول زمان در حال افزایش است، که در مورد بسیاری از ارزهای رمزپایه صدق می کند. 

مشکلات استخراج آلت کوین 

Dogecoin، Litecoin و Monero همگی از سال 2020 افزایش سختی استخراج را تجربه کرده‌اند، اگرچه میزان رشد از سکه به سکه متفاوت است. دشواری استخراج ارزهای دیجیتال تا حدودی شبیه به قیمت آنها است زیرا دائماً در نوسان هستند و در هر لحظه دستخوش تغییرات قابل توجهی می شوند. ماهیت ارزهای دیجیتال چنین است! 

اما برخی از ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین کش و Feathercoin، افزایش کلی در سختی استخراج خود مشاهده نمی کنند. اگر تعداد ماینرها در یک شبکه کاهش یابد، سختی آن نیز کاهش می یابد. 

دشواری جزء جدا نشدنی از صنعت ماینینگ است 

در حالی که بسیاری از ماینرها افزایش سطوح دشواری را بسیار خسته کننده می دانند، این عنصر اثبات کار بلاک چین ها بدون شک بسیار مهم است. بدون مشکل استخراج، این شبکه ها نمی توانند امنیت را حفظ کرده و عرضه در گردش خود را به راحتی کنترل کنند. بنابراین، در حالی که ممکن است هنگام افزایش آن یک جنبه منفی به نظر برسد، نقشی حیاتی برای شبکه و در نتیجه برای کاربران آن دارد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *