0

چگونه اتریوم بخریم؟

چگونه اتریوم بخریم؟
بازدید 630

اتریوم (ETH) در سال 2021، فراتر از تمام رکوردهای قبلی خود قدم برداشت و به بیش از 4 هزار دلار افزایش یافت. در همین زمان بود که به شدت مورد توجه همگان قرار گرفت و ناگهان این سوال برای سرمایه گذاران و معامله گران مطرح شد که از کجا می توانم اتریوم بخرم و یا چگونه می توانم وارد این روند پیشرفت شوم؟ همانطور که به نظر می رسد، خرید اتر که به عنوان ارز اصلی شبکه اتریوم شناخته می شود، نیازی به انجام کارهای طاقت فرسا و یا طی کردن مراحل سخت نخواهد داشت. در ادامه به این میپردازیم که چگونه اتریوم بخریم؟

این فرآیند به سادگی صورت می گیرد و زمانی که تصمیم به خرید این رمز ارز می گیرد و بودجه خود را با میزان ارزی که می توانید خریداری کنید، هماهنگ می کنید، می توانید از صرافی های مختلف اقدام به خرید آن نمایید.

مهم است بدانید که از چه صرافی می خواهید خرید کنید و چه قابلیت ها و مزایایی را ترجیح می دهید.

سپس باید در صرافی مورد نظر خود ثبت نام نمایید و مراحل لازم برای خرید اتریوم را طی کنید. فراموش نکنید که بعداً ETH را به کیف پول خود منتقل کنید و اطلاعات خصوصی و کلمات رمز عبور خود را بسیار امن نگه دارید. 

اتریوم در سال 2013 از جانب سازندگان آن پیشنهاد شد، در سال 2014 بر روی آن سرمایه گذاری جمعی صورت گرفت، در حالی که خود شبکه در سال 2015 راه اندازی شد.

ویتالیک بوترین، بنیانگذار آن، متوجه شد که فناوری هایی مانند بیت کوین می توانند علاوه بر پول از برنامه های کاربردی دیگری نیز بهره ببرند و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

ایده او ایجاد چیزی با همان اصول ساخت بیت کوین مانند عدم تمرکز، تغییر ناپذیری و شفافیت بود، اما در این راه باید از زبان برنامه نویسی استفاده می کرد که او را قادر می ساخت تا برنامه های کاربردی دیگر را اجرا کند و امکاناتی که عملاً نا محدود بودند را در اختیار افراد قرار دهد. 

قابلیت‌های این شبکه به سرعت شناسایی شد و امروز از حدود شش الی هفت سال پس از اولین راه ‌اندازی آن، شبکه اتریوم میزبان بیش از 3.5 هزار برنامه غیرمتمرکز یا dapp است.

این محبوبیت یکی از دلایلی بود که باعث شد قیمت ارز دیجیتال اتر بسیار فراتر از آن چیزی باشد که خیلی از کارشناسان و سرمایه گذاران فکرش را می کردند.

ارز دیجیتال اتر هنوز هم یکی از رمز ارزهای محبوب و مورد توجه سرمایه گذاران و معامله گران است و با بستری که ایجاد کرده است، پیش بینی می شود از این هم فراتر رفته و با قله های مرتفعی دست پیدا کند.

سرمایه گذاری در اتریوم می تواند یکی از سرمایه گذاری های خوب در زمینه ارزهای دیجیتال به شمار بیاید، با این حال، باید در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در این عرصه به صورت ذاتی همراه با ریسک است و از همین رو باید قبل از اقدام، از جوانب مختلف آن آگاه باشید.

همچنین با توجه به نواسانات شدیدی که اخیرا بازار رمز ارزها را دستخوش تغییر کرده، بهتر است انتظار سودهای کلان در مدت زمان کوتاه را نداشته باشید و به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت به آن نگاه کنید.  

نحوه خرید اتریوم در سال 2022 

خرید اتریوم به لطف تعداد صرافی‌ های مختلف،آسان است اما پیدا کردن صرافی های معتبر و مناسب، باعث شده تا خرید این ارز کمی چالش برانگیز شود. با این حال، به لطف صرافی های زیادی که از اتر پشتیبانی می کنند، تقریبا اطمینان خواهید داشت که پلتفرم مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ادامه این راهنما همراه ما باشید تا صرافی های معتبر و محبوب ارائه دهنده رمز ارز اتر بیشتر آشنا شویم. نحوه خرید یک دارایی در صرافی ارزهای دیجیتال تقریباً در همه جا یکسان است؛ به این صورت که ابتدا باید ثبت نام کنید، احتمالاً فرآیند تأیید KYC را طی کنید که ممکن است مدتی طول بکشد تا کامل شود و سپس جفت معاملاتی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برخی از صرافی ها با ارزهای فیات سروکار ندارند، بنابراین اگر می خواهید با دلار یا یورو ارزهای دیجیتال خود را خریداری کنید، ممکن است مجبور شوید برای پیدا کردن یک صرافی مناسب بیشتر جستجو کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با پنج تا از بهترین صرافی های ارائه دهنده ارز ETH آشنا شویم.  

بایننس (Binance) 

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی از نظر حجم معاملات 24 ساعته است که با توجه به تعداد جفت معاملاتی هایی که این صرافی ارائه می دهد، جای تعجب ندارد که به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب ترین صرافی شناخته شود.

اول از همه، شما برای استفاده از خدمات این صرافی حتی نیازی به گذر از مراحل طولانی KYC ندارید، این درحالی است که امروزه برای معامله در بسیاری از صرافی ها نیاز به طی کردن مراحل KYC دارید.

صرافی Binance همچنین پوشش جهانی بسیار خوبی دارد. وقتی نوبت به معامله ETH می ‌رسد، می ‌توانید آن را با ارز‌های مختلف فیات ( که شامل خرید با کارت اعتباری می ‌شود) و همچنین بیش از 90 جفت معاملاتی ارز دیجیتال، معامله کنید. 

Crypto.com 

 Crypto.com، یکی دیگر از پلتفرم‌ های بزرگ دارایی‌های ارز دیجیتال است که شامل چندین سرویس مختلف می شود. برای خرید ETH، نیاز دارید تا در صرافی این شبکه عضو شوید که در برنامه تلفن همراه Crypto.com نیز قابل دسترس است، مزایایی که این صرافی در اختیار شما قرار می دهد بسیار متنوع است و در جاهای دیگر یافت نمی شوند. Crypto.com یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که ترجیح می دهند با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به سرمایه گذاری و معامله نمایند.

در صرافی نیز می‌ توانید با کارمزدهای ناچیز رمز ارز ETH را در مقابل ارزهای فیات و ارز دیجیتال معامله کنید. یک مزیت مهم Crypto.com این است که می‌توانید VISA کارت Crypto.com را نیز سفارش دهید، که به شما این امکان را می‌ دهد تا رمز ارز خود را در هر مکانی که می خواهید خرج کنید؛ به یاد داشته باشید که برای انجام این کار باید مراحل اضافی KYC را طی کنید.  

کوین بیس (Coinbase) 

کوین بیس یکی از صرافی هایی است که خدمات بسیاری را برای مبتدیان فراهم آورده است، با این حال هزینه های معاملات در این صرافی به نسبت سایر صرافی های فعال در صنعت بالا تر می باشد، اما در مقابل خدمات بی نظیری که ارائه می دهد، می تواند هزینه ای ارزشمند به شمار بیاید.

روش‌ های متعدد برای خرید ارزهای رمزنگاری شده در اختیار خواهید داشت که شامل استفاده از کارت‌های اعتباری و دبیت، حواله ‌ها، ارائه ‌دهندگان پرداخت محلی و غیره می باشند و با وجود این خدمات قطعاً می توانید بهترین روش پرداخت را برای خود پیدا کنید.

برای خرید ETH، جدای از گزینه های فیات ذکر شده، می توانید از بین بسیاری از جفت های معاملاتی ارز دیجیتال نیز روش پرداخت خود را انتخاب کنید.

در صورتی که در هر نقطه ای گیر کرده اید و نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید، باید بدانید که این پلتفرم برای هر ارز دیجیتال خاصی که به آن علاقه داشته باشید، توضیحات ساده و قابل فهمی از هر مرحله را ارائه می دهد. 

HitBTC 

 اگر به دنبال یک صرافی با طیف وسیعی از آلتکوین ها و حفظ حریم خصوصی هستید، HitBTC مکان مناسبی برای شما خواهد بود. از آنجایی که این صرافی کاربران خود را مجبور به انجام فرآیند KYC نمی کند، برای کسانی که به حریم خصوصی خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است، با این وجود، بدون در نظر گرفتن این موضوع، طی کردن این مراحل احتمالاً در دراز مدت می تواند ایمن تر باشد.

همچنین، در نظر داشته باشید که این صرافی به طور کامل برای مبتدیان طراحی نشده است، چراکه استفاده از قابلیت های مختلف صرافی، برداشت وجوه خود و پیروی از مراحل ایمنی، نیازمند دانش قبلی خواهد بود و افراد با تجربه تر می توانند راحت تر و سریع تر از خدمات کوین بیس استفاده نمایند.

در نهایت، شما می توانید ارز دیجیتال ETH را با چندین ارز دیجیتال دیگر معامله کنید، اما از ارزهای فیات به جز از طریق یکپارچه سازی Changelly در این پلتفرم پشتیبانی نمی شود. 

کراکن (Kraken) 

 صرافی کراکن یک صرافی مستقر در ایالات متحده است که یکی از امن ترین صرافی هایی به شمار می رود و اقدامات ایمنی را بسیار جدی می گیرد.

هزینه معاملات در این صرافی از جمله پایین ترین و کمترین هزینه ها در صنعت به شمار می رود و تقریبا به طور جهانی، خدمات ارائه می دهد. به دلیل حفظ امنیت، همه کاربران باید فرآیند KYC را طی کنند که بسته به سطحی که می ‌خواهید به دست آورید، ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز طول بکشد.

این پلتفرم همچنین معاملات مارجین و فارکس را برای سرمایه گذاران با تجربه تر ارائه می دهد، از طرفی معامله گرانی که با حجم بالا معامله می کنند از خدمات OTC بهره مند خواهند شد.

هنگام معامله ETH، می‌توانید از بین بیش از 40 جفت معاملات ارز دیجیتال و همچنین طیف گسترده ‌ای از گزینه ‌های فیات یک جفت معاملاتی مناسب را انتخاب کنید. 

کلام آخر درباره چگونه اتریوم بخریم؟

با توجه به محبویت فزاینده ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید رمز ارز اتریوم شده اند. در این لیست با برخی از صرافی های معتبر که از این رمز ارز پشتیبانی می کنند آشنا شدیم، با این حال، تعداد صرافی هایی که می توانید از آن‌ها اتر خریداری کنید بسیار است.

شما می توانید از فهرستی که ارائه کردیم استفاده کنید، این راهنما نقطه شروعی برای همه کسانی است که مطمئن نیستند اولین قدم را چگونه یا کجا بردارند.

زمانی که اولویت ‌های خود را در مورد معامله ارز دیجیتال بدانید، محدود کردن انتخاب های خود به یک یا دو صرافی کار شما را بسیار راحت تر خواهد کرد. با این حال، همیشه باید به خاطر داشته باشید که بیش از آنچه می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

بازار ارزهای دیجیتال به شدت نوسان قیمتی دارند و شما باید هر اقدام احتیاطی را برای محافظت از سرمایه خود انجام دهید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *