0

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 
بازدید 669

اگر در پیش بینی آینده عالی هستید، معاملات آتی ممکن است برای شما مناسب باشد. معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معامله‌گران ارز دیجیتال از روش های مختلفی برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. هر یک از این روش ها متفاوت عمل می‌کنند و ممکن است برای همه مناسب نباشند. روش هایی مانند معاملات نقطه ای بسیار محبوب هستند زیرا تقریباً هر سرمایه گذار رمزارز از آنها استفاده می‌کند، سایر روش ها مانند معاملات آتی چندان رایج نیستند. 

امروز در این مقاله، معاملات آتی ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن را توضیح خواهیم داد. ما همچنین نشان خواهیم داد که آیا این نوع معامله برای شما مناسب است یا خیر. 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 
معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال نوعی معامله است که معاملات آتی در بازارهای اصلی را تقلید می‌کند. این کار شامل استفاده از قراردادهای آتی است که قراردادهای قانونی برای خرید یا فروش یک دارایی در آینده با قیمت از پیش تعیین شده است. 

در بازار ارزهای دیجیتال، این به معنای توافق برای خرید یک ارز دیجیتال خاص با قیمتی خاص در یک زمان در آینده، بدون توجه به قیمت آن در وقتی است که فرا می‌رسد. 

زمان توافق شده ممکن است از 24 ساعت تا چندین سال باشد. این کار اغلب به عنوان قمار شناخته می‌شود، زیرا طرفین درگیر در معامله معمولا معاملات خود را بر اساس حدس و گمان در مورد قیمت دارایی در آینده استوار می‌کنند، از این رو اصطلاح معاملات آتی نامیده می‌شود. 

هر اتفاقی که بیفتد، معامله در تاریخ و زمان توافق شده انجام می‌شود و معمولاً تنها به نفع یک نفر از دو نفری است که در مورد معامله توافق می‌کنند. صرافی هایی که به کاربران امکان داد و ستد معاملات آتی را می‌دهند عبارتند از Kraken، BitMEX، Bybit و eToro که برخی از آنها از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ساکنان ایالات متحده هستند. 

معاملات آتی ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معامله‌گران آتی معمولاً فقط در مورد نحوه عملکرد قیمت یک دارایی در آینده حدس می زنند. نتیجه گیری آنها ممکن است مبتنی بر تجزیه و تحلیل بنیادی با استفاده از برخی معیارها یا تحلیل های فنی باشد، که پیش بینی خود را مبنی بر اینکه قیمت دارایی در یک روز خاص به شیوه ای خاص عمل می‌کند، مبتنی است. 

به عنوان مثال، یک معامله گر ممکن است در قراردادی برای فروش بیتکوین با قیمتی خاص در 23 اکتبر 2022 یک موقعیت خرید آتی باز کند. 

با فرض اینکه قیمت توافق شده 30000 دلار به ازای هر بیتکوین و قیمت فعلی 23000 دلار باشد، اگر قیمت بیتکوین زیر 30000 دلار باقی بماند در حالی که خریدار ضرر می‌کند، فروشنده با سود می فروشد. 

از طرفی اگر در 23 اکتبر قیمت به 45000 دلار برسد فروشنده ضرر می‌کند و خریدار سود می‌برد. قراردادهای آتی را فقط میتوان قبل از تاریخ توافق شده با وارد کردن معامله ای که در ابتدا باز کردید، لغو کرد. پس از رسیدن به روز توافق شده، قرارداد باید انجام شود. 

معامله‌گران معاملات آتی برای افزایش سود بالقوه خود، گاهی اوقات وجوهی را از صرافی هایی که معامله می‌کنند قرض می‌گنند تا اندازه معاملات خود را افزایش دهند. این اهرم نامیده می‌شود و در مضرب اندازه معامله اصلی است، یعنی برای یک معامله X، اهرم می‌تواند 10X، 20X، 50X یا حتی 100X باشد. 

لازم به ذکر است که وام گرفتن برای افزایش اندازه معامله می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد اگر معامله به نفع شما نباشد. شما ورشکست خواهید شد و سرمایه شما برای همیشه از بین خواهد رفت، بنابراین این یک سرمایه گذاری کاملاً پرخطر است. 

“معاملات آتی” چه تفاوتی با سایر شکل های تجارت ارز دیجیتال دارد؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات آتی تفاوت قابل توجهی با سایر انواع معاملات دارد. معاملات نقدی یا معاملات ارز دیجیتال همتا به همتا شامل معامله یک دارایی (یا ارز) با دیگری است، معاملات آتی شامل یک دارایی واحد است. همچنین متفاوت است زیرا معامله گر مستقیماً در بازار ارزهای دیجیتال معامله نمی‌کند. در عوض، بین فروشنده و خریدار است. 

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین معاملات آتی و سایر موارد این است که معامله به صورت آنی یا بر اساس قیمت فعلی یک دارایی انجام نمی‌شود. در عوض، بر اساس قیمت حدس زده شده در آینده است. در واقع، معامله‌گر حتی نیازی به مالکیت یا مدیریت ارز دیجیتالی که در مورد آن حدس می‌زند، ندارد. 

چه کسی باید از تجارت OTC Crypto استفاده کند؟ 

معاملات آتی شامل معاملات واقعی دارایی ها نمی‌شود، بلکه بر اساس حدس و گمان بر روی قیمت یک دارایی است. برای موفقیت در این امر، دانش عمیق از اصول بازار و مبانی دارایی خاص بسیار مهم است. 

گاهی اوقات با تجزیه و تحلیل فنی ترکیب می‌شود تا به یک پیش بینی معقول از عملکرد آینده یک دارایی برسد. هیچ معامله‌گری همیشه در همه معاملات برنده نمی‌شود، اگر این دانش را داشته باشید می‌توانید شانس خود را برای برنده شدن در معاملات آتی افزایش دهید. 

بنابراین، معاملات آتی بیشتر برای معامله‌گران با تجربه ای مناسب است که مدتی در این فضا بوده‌اند و می‌توانند پیش بینی های منطقی دقیقی از عملکرد قیمت آتی داشته باشند. همانطور که معاملات آتی وسوسه انگیز است، اگر سال ها تجربه در این فضا ندارید، باید از آن اجتناب کنید. 

خطرات معاملات آتی چیست؟ 

معاملات آتی ارز دیجیتال چیست؟ 

معاملات آتی کریپتو در صورت انجام صحیح می‌تواند سودآور باشد، اما خطرات قابل توجهی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، استفاده از اهرم یک ریسک بزرگ است زیرا به همان اندازه که سود بالقوه شما را افزایش می‌دهد، ضرر احتمالی شما را نیز افزایش می‌دهد. این معامله در بازار ارز دیجیتال با نوسان بسیار جدی تر است. 

قبل از اینکه صرافی به شما پولی را به عنوان اهرمی برای معاملات آتی به شما قرض دهد، باید مبلغی را که به عنوان وثیقه اولیه شناخته می‌شود، به عنوان بیمه کنار بگذارید تا در صورت ضرر در معامله، قرض شما به صرافی پرداخت شود. این وجه در نگهبانی صرافی نگهداری می‌شود و شما فقط پس از برنده شدن در معامله و بازپرداخت وجوه قرض شده می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. 

اگر معامله را از دست بدهید، صرافی به طور خودکار موقعیت شما را نقد می‌کند و معامله را می‌بندد، که منجر به از دست دادن غیرقابل برگشت سرمایه ای می‌شود که به عنوان وثیقه اولیه قرار داده اید. به همین دلیل است که معاملات اهرمی برای معامله گران بی تجربه، اصلا و ابدا توصیه نمی‌شود. 

آیا باید قراردادهای آتی کریپتو را امتحان کنید؟ 

مانند هر نوع تجارت ارز دیجیتال، معاملات آتی کریپتو می‌تواند سودآور باشد و بسیاری از قراردادهای آتی معامله به صورت تمام وقت هستند. با این حال، انجام آن به زمان و تجربه نیاز دارد تا با خیال راحت انجام شود و سود بیشتری نسبت به ضرر داشته باشد. بدون تجربه، ممکن است حتی قبل از شروع، ضرر کرده باشید. 

اگر به معاملات آتی علاقمند هستید اما به تازگی وارد فضای کریپتو شده اید، باید قبل از هرگونه معامله پرخطر، بازار را کمی بیشتر درک کنید. مواردی مانند آنچه بر بازار ارز دیجیتال به طور کلی و ارز دیجیتالی که می خواهید معامله کنید به طور خاص تأثیر می گذارد را مطالعه کنید. 

به این ترتیب، زمانی که پول خود را به اشتراک می گذارید، می توانید تصمیمات معاملاتی آگاهانه بگیرید و سود بیشتری نسبت به ضرر ثبت کنید. 

توجه کنید: این توصیه مالی نیست. اگر به هر شکلی از سرمایه گذاری علاقه دارید، باید به یک مشاور مالی دارای مجوز مراجعه کنید که می تواند بهترین توصیه ها را بر اساس نیازها و ریسک پذیری شما ارائه دهد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *