0

ترید کردن OTC ارز دیجیتال چگونه است؟ 

ترید کردن OTC ارز دیجیتال
بازدید 809

ترید کردن OTC ارز دیجیتال، تنها یکی از راه‌ های ترید کردن کریپتو است، اما چگونه؟ 

صرافی‌ های ارزهای دیجیتال، پلتفرم هایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق روش‌ های مختلف ترید کردن، فراهم می کنند. یکی از این راه ها، ترید کردن در خارج از سامانه بورس (OTC) است. شاید تا به حال نام این شکل از معاملات را نشنیده باشید، اما جای نگرانی نیست، زیرا در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است که ترید کردن OTC ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود. 

ترید کردن OTC ارز دیجیتال چیست؟ 

همه از یک صرافی برای خرید و فروش دارایی های کریپتو استفاده می کنند. با این حال، برخی از معاملات کریپتو را می توان بدون مراجعه به یک صرافی سنتی انجام داد.

این نوع معاملات به ترید کردن OTC شناخته می شوند و به صورت میزهای معاملاتی (مکانی فیزیکی است که خرید و فروش اوراق بهادار در آن انجام می شود.) مستقل یا در صرافی هایی مانند بایننس در دسترس هستند. 

راه دیگر برای انجام معاملات OTC از طریق پلتفرم های معاملاتی همتا به همتا (P2P) مانند LocalBitcoins، Paxful و غیره است. 

اساساً، آنها به شما اجازه می دهند که مانند معاملات اسپات (معاملاتی که کالای مورد معامله، در زمان معامله میان خریدار و فروشنده رد و بدل شود.)، یک دارایی کریپتو را با پول فیات بدون تسویه تراکنش در یک صرافی بخرید یا بفروشید.

ترید کردن کریپتو OTC چگونه انجام می شود؟ 

پلتفرم ها یا میزهای معاملاتی OTC امکان خرید و فروش آسان ارزهای دیجیتال را مستقیماً بین فروشنده و خریدار فراهم می کنند. این فرآیند معمولاً بسیار سریع است و کارت های اعتباری را نمی پذیرد. در عوض، وجوه به طور مستقیم از یک حساب بانکی به فروشنده منتقل می شود. 

چه تفاوتی با سایر مدل های ترید کردن دارد؟ 

تفاوت اصلی بین OTC و سایر شکل های ترید کردن کریپتو این است که شامل ترید کردن مستقیم فیات و کریپتو در حجم زیاد بین فروشنده و خریدار است. 

سایر مدل های ترید کردن، مانند معاملات اسپات، بین یک تریدر و یک صرافی است و یک ارز دیجیتال و یکی دیگر، با محدودیت های شدیدی در حجم معاملات در این معاملات نقش دارند. 

چه کسی بهتر است از این روش ترید کردن کریپتو OTC استفاده کند؟ 

معاملات OTC به ویژه برای تریدر هایی که معاملاتی در مقیاس بزرگ انجام می دهند مناسب است. صرافی ‌های کریپتو که میزهای معاملاتی OTC را اداره می‌ کنند این کار را انجام می ‌دهند تا چنین معاملات بزرگی را خارج از بورس نگه دارند، زیرا ممکن است نقدینگی کافی برای تکمیل این معاملات وجود نداشته باشد. 

کسانی که از این میز معاملاتی استفاده می کنند عبارتند از صندوق های تامینی، مدیران دارایی خصوصی و همچنین افرادی با خالص دارایی بالا که مایلند مقادیر زیادی پول نقد را مستقیما به ارزهای دیجیتال تبدیل کنند. 

برای کسانی که می‌ خواهند بدون استفاده از یک صرافی، مبالغ کوچکی را مستقیماً معامله کنند، بازارهای P2P مانند LocalBitcoins یک گزینه مناسب ارائه می‌ دهند.

علاوه بر این، صرافی‌ های کریپتو مانند بایننس نیز یک بازار P2P را ارائه می ‌کنند که تریدرهای در مقیاس کوچک، می‌ توانند از آن استفاده کنند. 

چرا بهتر است از تجارت کریپتو OTC استفاده کنیم؟ 

استفاده از معاملات OTC مزایای زیادی دارد، اما ما سه مزیت برتر آن را توضیح خواهیم داد. 

اول، معاملات OTC قیمت دارایی های بهتری را ارائه می دهد. از آنجایی که معاملات OTC عمدتاً برای حجم معاملات بالا است، قرار دادن چنین معاملاتی در یک صرافی می تواند باعث ایجاد مشکلات و آشفتگی هایی در قیمت یک دارایی و در نتیجه باعث انحراف قیمت (اختلاف بین قیمت مورد انتظار قبل از اجرای سفارش با قیمت واقعی که سفارش در آن اجرا شده است.) شود. این موضوع می تواند به طور قابل توجهی بر قیمتی که دارایی را در آن خریداری می کنید تأثیر بگذارد. 

نتیجه این است که این معامله به چندین معامله کوچک تقسیم می شود، که منجر به افزایش هزینه هر معامله می شود. ترید کردن OTC امکان انجام معاملات بزرگ را با یک قیمت واحد و در یک معامله فراهم می کند و این امر هم راحت و هم مقرون به صرفه است. 

یکی دیگر از دلایل استفاده از معاملات OTC این است که صرافی های سنتی معمولا حجم معاملات را برای هر کاربر در روز محدود می کنند. چنین محدودیت ‌هایی در پلتفرم ‌های OTC وجود ندارند، بنابراین می ‌توانید با هر حجمی سفارش دهید و سفارشتان پر می ‌شود. 

سفارشات در پلتفرم های OTC نیز بلافاصله تکمیل می شوند، بنابراین در زمان صرفه جویی می شود. قرار دادن یک سفارش با حجم زیاد در یک صرافی سنتی نه تنها می‌ تواند گران باشد زیرا معاملات به چندین معامله کوچکتر تقسیم می ‌شوند، بلکه ممکن است تکمیل آن نیز زمان زیادی طول بکشد. 

آیا ترید کردن کریپتو OTC ارزش استفاده دارد؟ 

اگر می خواهید حجم زیادی از پول فیات را با ارز دیجیتال یا مقادیر زیادی کریپتو را با پول نقد معامله کنید، بله، معاملات OTC ارزش استفاده را دارد. در واقع، اگر شرایط شما این گونه باشد، بهترین شکل معامله برای شما همین است، زیرا باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود و بسیار راحت تر است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *