0

تحلیل قیمت نفت خام 20 تیر

تحلیل قیمت نفت خام 20 تیر
بازدید 665

نفت خام صبح روز دوشنبه به وقت آسیا درحالی کاهش یافت که سرمایه گذاران نگران تقاضای نفت هستند زیرا شانگهای ، نخستین مورد مبتلا به نوع بسیار واگیر کووید-۱۹ را گزارش کرد. در این پست به تحلیل قیمت نفت خام 20 تیر می پردازیم.

تحلیل قیمت نفت خام 20 تیر

قراردادهای آتی نفت برنت تا ساعت 12:52 AM به وقت ET (4:52 AM به وقت گرینویچ)  به میزان 0.54 درصد کاهش یافت و به سطح 106.44 دلاری رسید. قراردادهای آتی نفت خام WTI  نیز با رشد 0.87 درصدی در سطح 103.88 دلاری قرار گرفت. بازار در هفته گذشته نگران این موضوع بود که تداوم افزایش نرخ بهره منجر به رکود اقتصادی و کاهش تقاضای نفت می شود،  از این رو، هر دو شاخص نفت خام در این هفته افت کردند.

 تعداد پوزیشن‌های معاملاتی لانگ در معاملات آتی نفت خام WTI درحال حاضر به پایین‌ترین سطح خود از مارس 2020(اسفند ۱۳۹۸) رسیده است. تحلیلگران موسسه  ANZ Research در یادداشتی عنوان کردند که نفت خام علیرغم شواهد فعلی مبنی بر رقابت شدید در بازار ، کاهش می یابد.

تعداد مبتلایان به کووید-19 در 10 ژوئیه(۱۹ تیر) در چین نسبت به روز گذشته افزایش یافته بود ، در اثر  آن ،نگرانی ها از برقراری قرنطینه احتمالی مطرح شد.  شانگهای در روز یکشنبه نخستین مورد مبتلا به  متغیر ویروس اومیکرون BA.5  گزارش کرد.

در سمت عرضه، بازار همچنان تحریم‌های غرب را زیر نظر دارد که قیمت خرید و فروش نفت روسیه را محدود می کنند. این درحالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که تداوم اعمال تحریم‌ها می‌تواند منجر به عواقب «فاجعه‌بار» در بازار جهانی انرژی شود.

منبع:Investing

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *