0

تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر

تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر
بازدید 434

قیمت مونرو (XMR) از پایین‌ترین قیمت سالانه خود در ۱۰ ژوئن به شدت افزایش یافته و توانسته بار دیگر به جمع ۲۵ رمزارز برتر بازار وارد شود. اگرچه تغییر روند صعودی هنوز تأیید نشده، اما نشانه‌های قاطعی در بازه‌های زمانی بلندمدت و کوتاه‌مدت وجود دارد که حاکی از ادامه افزایش قیمت XMR است. در این پست به تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر می پردازیم.

تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر

تجزیه و تحلیل قیمت XMR در تایم فریم هفتگی نشان می‌دهد که قیمت پس از جهش در ناحیه حمایتی افقی ۱۳۰ دلاری (نماد سبز در شکل زیر) در هفته ۵ تا ۱۲ ژوئن افزایش قابل‌توجهی داشته است. در نتیجه این رالی، قیمت مونرو از یک خط مقاومت نزولی بلندمدت که برای ۶۶۵ روز برقرار بود، خارج شد. خروج از چنین ساختار بلندمدتی نشان می‌دهد که اصلاح قبلی کامل شده است.

تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر

با وجود این حرکت صعودی، شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی اعتبار بریک آوت را تأیید نمی‌کند. اگرچه در بازه هفتگی، RSI کمی بالاتر از ۵۰ است، اما از اواسط ژوئیه ۲۰۲۱، این شاخص آزادانه در محدوده ۵۰ در نوسان بوده است (بخش هایلایت‌شده).

در مقابل، تایم فریم روزانه چشم‌انداز صعودی قاطعانه‌تری را ارائه می‌دهد. اولاً، قیمت مونرو از پایین‌ترین قیمت سالانه خود در ۱۰ ژوئن به سرعت افزایش یافته است. ثانیاً، قیمت مونرو از یک خط مقاومت نزولی کوتاه‌مدت که از ۲۹ ژانویه برقرار بود، خارج شده که نشانه تکمیل اصلاح کوتاه‌مدت است. همچنین، قیمت مونرو بالاتر از سطح مقاومتی ۱۶۴ دلار که با فیبوناچی اصلاحی ۰٫۶۱۸ مطابقت دارد، معامله می‌شود. سطح ۰٫۶۱۸ فیبوناچی معمولاً زمانی که قیمت به آن سطح بر می‌گردد، به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. بنابراین، بازپس‌گیری آن، یک سیگنال قاطع صعودی است.

در نهایت، RSI روزانه هم بالاتر از ۵۰ قرار دارد و در حال افزایش است.

تحلیل تکنیکال مونرو ۷ تیر

بنابراین، محتمل‌ترین پیش‌بینی برای مونرو این است که قیمت به افزایش خود ادامه دهد و از خط مقاومت نزولی بلندمدت خود به طور قاطع خارج شود. در این صورت، مونرو می‌تواند به سمت مقاومت بلندمدت بعدی خود در ۲۶۰ دلار حرکت کند.

در مقابل، بسته شدن کندل روزانه زیر منطقه ۱۶۴ دلار به این معنی است که روند همچنان نزولی است. در این صورت، افت و آزمایش مجدد خط مقاومت ۱۴۰ دلار محتمل‌ترین سناریو خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *