0

ارزهای دیجیتال Blue-Chip چه هستند؟ و آیا ارزش سرمایه گذاری را دارند؟ 

ارزهای دیجیتال Blue-Chip
بازدید 619

مطمئناً ارزهای دیجیتال برتر ارزش توجه شما را دارند، درست است؟ پس در ادامه همراه ما باشید. ارزهای دیجیتال Blue-Chip را بیشتر بشناسید.

اصطلاح “Blue-Chip ” از بازی پوکر ورق گرفته شده است. چیپس های آبی با ارزش ترین آنها روی میز هستند. اولین بار در سال 1920 برای اشاره به سهام با ارزش مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان به بعد در بازار های مالی مختلف از جمله ارز های رمزپایه مورد استفاده قرار گرفت.

اما رمزارز های Blue-Chip جه هستند و آیا ارزش سرمایه گذاری روی آن ها را دارند؟ 

دارایی Blue-Chip چیست؟ 

دارایی های Blue-Chip دارایی هایی هستند که در آزمون زمان مقاومت کرده اند. این دارایی ها با ارزش، پایدار و تثبیت شده هستند. آن‌ها معمولاً نام ‌هایی هستند که به عنوان سرمایه ‌گذاری با کیفیت بالا دیده می ‌شوند و شانس بیشتری برای مقیاس ‌پذیری در دوره‌ های اقتصادی نامطلوب دارند. علاوه بر این، این دارایی ها معمولا برای شرکت هایی است که سال ها فعالیت دارند. آنها شامل کوکاکولا، والمارت، مایکروسافت، ویزا، مک دونالد، پپسی و بسیاری دیگر از شرکت‌ هایی هستند که در این دسته ‌بندی‌ ها قرار می ‌گیرند و رهبران مسلط در صنایع مربوطه هستند. 

دارایی های Blue-Chip معمولاً دارای نوسانات کمتر و نقد شوندگی بالایی هستند زیرا در بسیاری از فعالیت های تجاری استفاده می شوند. آنها چندین بار چالش برانگیز را پشت سر گذاشته اند و بازار های نزولی را پشت سر گذاشته اند و بسیاری از سرمایه گذاران آنها را برای سرمایه گذاری امن می دانند. 

توجه به این نکته مهم است که بسیاری از شرکت‌ های بزرگ و محبوب به‌عنوان Blue-Chip در نظر گرفته نمی ‌شوند، زیرا هنوز آزمون زمان را سپری نکرده ‌اند تا به این عنوان در نظر گرفته شوند. 

رمزارز های Blue-Chip کدام ها هستند؟ 

اکنون که دیدیم سهام Blue-Chip چیست، سوال این است که آیا چنین دارایی ‌هایی در دنیای ارز های دیجیتال نیز وجود دارد؟ اگر به رفتار برخی از کریپتو ها در رابطه با دیگران نگاه کنیم، می توانیم با یک پاسخ مثبت نتیجه گیری کنیم. اگرچه رمز ارز ها به اندازه بسیاری از سهام قدیمی نیستند، برخی از آنها سال هاست که در دسترس بوده اند و می توان گفت که پایدارتر و تا حدودی قابل اعتمادتر هستند، حداقل برای یک ارز دیجیتال. 

چه چیزی یک Crypto Blue-Chip را می سازد؟ 

شما همچنین می ‌توانید از معیار ها برای تعیین سهام با ویژگی Blue-Chip استفاده کنید تا مشخص کنید چه رمزارزی در چنین دسته ‌بندی قرار می‌ گیرد. با این حال، به دلیل ویژگی های بازار ارز های دیجیتال، تفاوت جزئی وجود دارد. بنابراین، بیایید به سرعت به برخی از معیار هایی که می ‌توانید برای تعیین اینکه آیا یک دارایی رمزنگاری دارای ویژگی Blue-Chip است یا خیر، نگاهی بیاندازیم. 

سالهای هستی 

اگر رمزارز سال ‌ها در دسترس بوده و در بسیاری از بازار های نزولی جان سالم به در برده باشد، می ‌توانیم آن را به‌عنوان Blue-Chip دسته ‌بندی کنیم. اگرچه ارز های دیجیتال هنوز جدید هستند، برخی از آنها برای مدت طولانی تری وجود داشته اند. 

بسیاری از موارد استفاده / بالقوه طولانی مدت 

عامل دیگری که باید در نظر گرفت، ارزش کریپتو از نظر موارد استفاده است. در اینجا می توانیم سوالاتی مانند: چه راه حل هایی به همراه دارد؟ راه حل ها در آینده چقدر ارزشمند خواهند بود؟ 

نقدینگی بالا 

کریپتوکارنسی Blue-Chip نیز باید به راحتی بین کاربران یا سرمایه گذاران قابل تعویض باشد. همچنین خرید و فروش آنها در صورت تمایل باید آسان باشد. 

نسبتا پایدار 

آنها همچنین باید پایدارتر باشند. اگرچه این می تواند کمی چالش برانگیز باشد زیرا بازار نوسان دارد. با این حال، علی ‌رغم نوسانات، ارز دیجیتالی که به عنوان یک Blue-Chip در نظر گرفته می‌شود، باید نوسانات قیمتی کمتری نسبت به سایر ارز ها داشته باشد. 

4 نمونه از ارزهای دیجیتال Blue-Chip 

در این بخش، دو کریپتو با Blue-Chip و دو کریپت دیگر را که ممکن است جزو Blue-Chip ‌ها طبقه‌بندی نشوند، اما در طول سال‌ ها تا حدودی پایداری نشان داده‌ اند، شرح می‌ دهیم. 

1. بیت کوین (BTC) 

هر کسی که در مورد ارز های رمزپایه اطلاعات داشته باشد، نام بیت کوین را شنیده است. این اولین ارز دیجیتال و رمز ارز با بالاترین ارزش بازار است که بیش از 365 میلیارد دلار ارزش بازار را به خود اختصاص داده است که حدود 39 درصد از کل سهم بازار کریپتوها را تشکیل می دهد. 

تسلط بیت کوین تا حد زیادی بر قیمت سایر ارز های دیجیتال تأثیر می گذارد. به همین ترتیب، حرکت قیمت آن بر آلتکوین ها تأثیر می گذارد. بیت کوین از زمان معرفی خود در سال 2009 از انواع مختلفی از بازار های نزولی جان سالم به در برده است. این توکن نیز کمیاب است و تنها 21 میلیون توکن در گردش است. 

2. اتر (ETH) 

اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار بیش از 160 میلیارد دلار است. این توکن بومی شبکه اتریوم است. بلاک چین اتریوم موارد استفاده زیادی دارد، زیرا بلاک چین بومی بسیاری از پروژه های رمزنگاری است، با بیش از 2000 پروژه که راه حل هایی را پوشش می دهد که شامل برنامه های مالی غیرمتمرکز، پردازش پرداخت با استفاده از قرارداد های هوشمند، امنیت و حریم خصوصی شخص ثالث، ذخیره سازی داده ها، بازی، هنر و غیره است. 

اتریوم یک پلتفرم قوی دارد که از بسیاری از آلتکوین های دیگر پشتیبانی می کند. موارد استفاده و بسیاری از راه حل های دیگر آن را به یک بازیکن بزرگ در دنیای رمزنگاری تبدیل کرده است. 

بیت‌کوین و اتریوم به رشد خود ادامه داده و راه ‌حل‌ های جدیدی ابداع کرده ‌اند، حتی در بازار های دشوار، مانند بازار های نزولی. آنها ارز های رمزنگاری شده ای هستند که باید در طول رکود بازار در نظر گرفته شوند، زمانی که نیاز به ایمنی و امنیت بیشتر از تمایل به سود های سریع است. ماهیت این دو ارز دیجیتال همچنین باعث می شود بسیاری از علاقه مندان به ارز های دیجیتال معتقد باشند که برای سرمایه گذاری بلندمدت نسبت به سایر ارز های دیجیتال قابل اعتماد تر هستند. 

3. XRP (ریپل) 

برخی دیگر از ارز های رمزنگاری شده لزوماً دارای ویژگی Blue-Chip نیستند، اما آنقدر قابل اعتماد هستند که در مقایسه با سایر ارز های دیجیتال، آنها را “نیمه Blue-Chip ” بنامیم. XRP و Binance Coin (به بخش زیر مراجعه کنید) دو رمزارز نیمه Blue-Chip هستند. 

XRP توکن بومی شبکه ریپل است. در سال 2012 به عنوان یک سیستم پرداخت ایجاد شد. این ارز در حال حاضر ششمین ارز دیجیتال بزرگ در ارزش بازار است، با بیش از 25 میلیارد دلار حجم مبادلات، که حدود 2.76 درصد از ارزش بازار را تا 10 اکتبر 2022 به آن می دهد. 

ایده پشت ریپل این بود که یک سیستم پولی غیر متمرکز باشد که به طور موثر به کاربران اجازه دهد پول خود را ایجاد کنند. یکی از مواردی که این پروژه را قوی می کند مشارکت آن با بانک ها است. ریپل از چندین دوره نزولی ارز دیجیتال جان سالم به در برده است. با این حال، در حال حاضر با مشکلات اساسی SEC مواجه است. اگر برنده شود، می تواند افزایش قیمت قابل توجهی داشته باشد. 

4. بایننس کوین (BNB) 

بایننس کوین توکن بومی بایننس است که در سال 2017 ایجاد شد. دارای بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه در بازار است و 4.7 درصد از کل سهم بازار کریپتو را در اختیار دارد. 

بایننس از طریق سرویس های بلاک چین و کیف پول قوی خود راه حل های زیادی را برای کاربران خود به ارمغان می آورد. این شرکت بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه است. علاوه بر این، کاربران از BNB به عنوان پرداخت هزینه گاز در زنجیره BNB استفاده می کنند. 

آیا ارز های دیجیتال با ویژگی Blue-Chip ارزش سرمایه گذاری را دارند؟ 

این واقعیت که یک ارز دیجیتال یا هر دارایی دیگر دارای ویژگی Blue-Chip و محکم است، آن را از رکود بازار مصون نمی ‌سازد. به عنوان مثال، بیت کوین در چند وقت اخیر افت قیمت قابل توجهی داشته است که دید بسیاری از سرمایه گذاران را نسبت به سرمایه گذاری در آن با شک و تردید کرده است. بیت کوین و اتریوم همچنین دارای بازار های نزولی طولانی هستند که باعث وحشت سرمایه گذاران می شود. 

شاید لازم باشد اهداف معاملاتی خود را در نظر بگیرید تا بدانید که آیا سرمایه گذاری در کریپتو های Blue-Chip برای شما خوب است یا خیر. اگر ترجیح می دهید ایمن بمانید و حداقل ریسک را بپذیرید، کریپتو های Blue-Chip می توانند گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری باشند. این به این دلیل نیست که آنها ایمن هستند یا احتمال ضرر دادن شما وجود ندارد، بلکه به این دلیل است که نوسانات کمتری دارند و احتمال بیشتری برای غلبه بر بازار های نزولی نامطلوب دارند. 

برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح می ‌دهند سرمایه ‌گذاری ‌های خود را ترکیبی از کریپتو های Blue-Chip و دیگران کنند. این افراد اغلب ترجیح می ‌دهند از نوسانات و قیمت ‌های پایین ارز های دیجیتال کمتر شناخته شده سود ببرند و در عین حال مقداری از پول خود را در ارز های دیجیتال با ثبات‌ تر قرار دهند. 

استفاده از توکن‌ های رمزنگاری جدید تر و فرار معمولاً بهترین گزینه برای کسانی است که می‌ خواهند ریسک ‌های زیادی را متحمل شوند و می ‌خواهند سرمایه ‌گذاری ‌های خود را در مدت زمان کوتاهی چند برابر کنند. 

با دقت سرمایه گذاری کنید، چه در ارزی با ویژگی Blue-Chip یا غیر از آن 

هنگام معامله یا سرمایه گذاری، پیشنهاد می کنیم همیشه استراتژی های مدیریت ریسک مناسبی داشته باشید و تنوع سبد سهام خود را فراموش نکنید. بازاری که در گذشته عملکرد خوبی داشته است، بازدهی آینده را تضمین نمی کند. 

هر تصمیمی که می گیرید، فراموش نکنید که سود در بازار کریپتو مانند سایر بازار های مالی هرگز تضمین نمی شود. عاقلانه سرمایه گذاری کنید! 

اطلاعات موجود در این وب سایت به منزله مشاوره مالی، مشاوره سرمایه گذاری یا مشاوره تجاری نیست و نباید به عنوان چنین مواردی تلقی شود. سایت ارزی لند در مورد هیچ موضوع تجاری یا سرمایه گذاری توصیه نمی کند و توصیه نمی کند که ارز دیجیتال خاصی باید خرید یا فروخته شود. همیشه بررسی های لازم را انجام دهید و برای مشاوره سرمایه گذاری با یک مشاور مالی دارای مجوز مشورت کنید. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی ارز هایی با ویژگی Blue-Chip را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *