0

اتر چیست؟

اتر چیست؟
بازدید 738

اتر ارز اصلی بلاکچین اتریوم است که معمولاً به اختصار «ETH» خوانده می‌شود. همچنین یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است و پس از بیتکوین در رتبه دوم است. در ادامه خواهیم فهمید که اتر چیست؟

مشابه بیتکوین، اتر می‌تواند به عنوان یک ارز قابل اعتماد برای ارسال مستقیم پرداخت ها به شخص دیگر بدون نیاز به هیچ واسطه یا شخص ثالثی مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، یک مورد بزرگ تر از کاربرد های اتر، استفاده از آن برای پرداخت گاز هنگام ساخت برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و سایر شبکه های مالی در بلاکچین اتریوم است.

بلاکچین اتریوم تنها برای تقویت تراکنش های مالی نیست. در واقع، محبوبیت بلاکچین از ظرفیت آن ناشی می‌شود که به توسعه دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن های مختلفی را بر روی آن بسازند، از پلتفرم های غیرمتمرکز برای وام دادن تا گزینه پرداخت شبکه های رسانه های اجتماعی اضافه کنند.

برای هر برنامه غیرمتمرکز در اتریوم، اتر به عنوان “سوخت” عمل می‌کند. هر فعالیتی در بلاکچین به مقداری اتر برای تامین انرژی نیاز دارد، به همین دلیل است که هزینه های شبکه اتریوم به عنوان «گاز Gas» نیز شناخته می‌شود.

Ethereum.org، منبع آنلاین اولیه برای جامعه اتریوم، اتر را رگ حیاتی اتریوم می‌نامد. دلیل آن این است که کاربران برای دریافت بلاک در شبکه اتریوم، که برای ارسال ETH به سایر کاربران یا استفاده از یک برنامه مبتنی بر ETH استفاده می‌شود، باید هزینه ای بپردازند.

کارمزد پرداخت شده در اتر، انگیزه ای برای تولیدکنندگان بلاک (ماینرها یا اعتباردهنده ها) برای پردازش و تایید تراکنش ها، ایمن سازی شبکه و افزودن بلاک های جدید به بلاکچین است.

ماینرها مسئول بررسی و تأیید تراکنش ها هستند و مطمئن می‌شوند که هیچکس تقلب نمی‌کند – به عنوان مثال، تلاش برای دو برابر کردن سکه ها یکی از موارد است.

در ازای کار خود، ماینرها با اتر پاداش می گیرند. پاداش بلاک فعلی دو ETH در هر بلوک به اضافه تمام هزینه های موجود در بلوک است. کارمزدهای اولویت، کارمزدهای اضافی هستند که برای تکمیل سریع تر تراکنش دریافت می‌شود.

با نزدیک تر شدن اتریوم به ارتقای موردانتظار اتریوم ۲.۰، زمانی که از مکانیسم اجماع اثبات کار انرژی یر به سیستم اثبات سهام کم مصرف منابع مهاجرت کند، اتریوم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دلیل آن این است که اثبات سهام به جای ماینرها برای ایمن سازی شبکه و تأیید تراکنش ها از اعتبار سنجی ها استفاده می کند. برای اینکه یک کاربر اعتبارسنجی شود، ابتدا باید ETH 32 را به اشتراک بگذارد.

اتر چیست؟

اتر چیست؟

در این سیستم، از تایید کننده ها انتظار می رود که صادق باشند، به این معنی که سعی نمی‌کنند به شبکه حمله کنند. در غیر این صورت، آنها ETH سهام خود را از دست می‌دهند.

از آنجایی که اتر زیربنای سیستم مالی اتریوم است، این توکن همچنین می‌تواند به عنوان وثیقه برای تولید ارزهای دیجیتال مختلف در برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم استفاده شود.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند از ETH و سایر توکن های دارای پشتوانه ETH وام بگیرند، وام دهند و سود کسب کنند.

شایان ذکر است که موارد استفاده برای اتر هر روز افزایش می‌یابد که عمدتاً به دلیل قابلیت برنامه ریزی اتریوم است. در حالی که اتر در ابتدا به عنوان یک ارز غیرقابل اعتماد مورد استفاده قرار می گرفت، گسترش صرافی های غیرمتمرکز و سایر dApp ها اکنون به کاربران امکان داد و ستد ETH را با توکن های دیگر، کسب سود در ETH و دیگر توکن های مبتنی بر اتریوم و حتی استفاده از آن برای دریافت استیبل کوین می دهد.

چرا اتر ارزشمند است؟

اتر به طرق مختلف برای افراد ارزشمند است. در ظاهر، اتر یک ارز دیجیتال است و میتوان از آن برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات در فروشگاه ها و بازارهای خاص استفاده کرد.

مهم تر از همه، کاربران اکنون می‌توانند اتر را مانند پول نقد از طریق BitPay Card خرج کنند که صدها فروشنده آن را می‌پذیرند.

علاوه بر این، برای کاربران بلاکچین اتریوم، اتر ارزشمند است زیرا به آنها امکان می دهد هزینه تراکنش را بپردازند. اگر یک کاربر میلیون ها دلار دارایی دیجیتال را در کیف پول اتریوم خود ذخیره کرده باشد، نمی‌تواند کار های خود را انجام دهد، مگر اینکه ETH کافی برای پوشش هزینه های گاز داشته باشد.

برخی ETH را به عنوان یک ذخیره دیجیتال ارزش می‌بینند زیرا ایجاد ETH جدید در طول زمان کند می‌شود. در واقع، پس از انتقال به اثبات سهام، پیش بینی می‌شود که اتر به یک سکه کاهش دهنده تورم تبدیل شود، به این معنی که مقدار بیشتری از ETH نسبت به مقدار اولیه سوزانده می‌شود.

اخیرا، ETH برای کاربران برنامه های مالی در اتریوم که می‌توانند از سکه به عنوان وثیقه برای وام های دیجیتال یا به عنوان یک سیستم پرداخت استفاده کنند، ارزش بیشتری پیدا کرده است.

البته، برخی ممکن است اتر را به عنوان یک سرمایه گذاری، مشابه بیتکوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده در نظر بگیرند.

ویژگی های اتر

در مرکز آن، اتر یک ارز دیجیتال است، به این معنی که تراکنش های آن تأیید شده و سوابق آن توسط یک سیستم غیرمتمرکز با استفاده از رمزنگاری نگهداری می شود. این موضوع پیامدهای مهمی برای کاربران دارد.

اتر به مالکان اجازه می‌دهد بانک های خودشان باشند، زیرا دارندگان ETH کنترل کامل بر وجوه خود دارند. آنها می‌توانند به راحتی توکن ها را بدون نیاز به شخص ثالث یا واسطه برای سایر کاربران ارسال کنند.

ETH غیرمتمرکز و جهانی است. هیچ شرکت یا بانکی وجود ندارد که بتواند تصمیم به چاپ بیشتر ETH یا تغییر شرایط استفاده بگیرد.

همچنین، افراد از تمام حوزه های قضایی می‌توانند به ETH دسترسی داشته باشند. اتصال به اینترنت و کیف پول اتریوم برای پذیرش اتریوم لازم است.

قابل ذکر است، کاربران برای شروع نیازی به خرید یک اتر کامل ندارند، آنها می‌توانند کسری از سکه را خریداری کنند. ETH تا 18 رقم اعشار قابل تقسیم است، به این معنی که اگر بخواهید می توانید 0.00000000000000000001 ETH بخرید.

تفاوت بین اتر و اتریوم چیست؟

اتریوم به کل بلاکچین اتریوم اطلاق می‌شود که شامل پول دیجیتال، پرداخت های جهانی و برنامه های غیرمتمرکز است. بلاکچین اتریوم غیرمتمرکز و منبع باز است، همچنین دارای عملکرد قرارداد هوشمند است.

از سوی دیگر، اتر ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم است. همانطور که در بالا ذکر شد، اتر به عنوان سوخت برای برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی بلاکچین اتریوم عمل می‌کند. به عبارت دیگر، اتر هر گونه فعالیتی را در بلاکچین تقویت می‌کند و آن را به بخشی حیاتی از شبکه تبدیل می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *