0

آیا بایننس یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن است؟ 

بایننس
بازدید 1010

بایننس بدون شک یکی از محبوب ترین و بزرگترین پلتفرم های ارزهای دیجیتال در جهان است. از زمان ورود به صحنه ارزهای دیجیتال در سال 2017، اکثر رقبای خود را کنار زده است و خود را به عنوان یک نام آشنا در بین کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تثبیت کرده است. 

 با این حال، نام آشنا بودن لزوماً به معنای امن بودن یک پلتفرم ارز دیجیتال نیست. سوال این است، آیا بایننس ایمن است؟ آیا می‌توانید دارایی های خود را به آن بسپارید؟ در این مقاله به امنیت بایننس خواهیم پرداخت. 

 پلتفرم های ارز دیجیتال چقدر ایمن هستند؟ 

اگرچه استراتژی های امنیتی استفاده شده توسط پلتفرم های ارزهای دیجیتال طی سال ها به طور مثبتی تکامل یافته است، اما صنعت ارز دیجیتال همچنان با مسائل امنیتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. هیچ ۳۰ روزی بدون شنیدن یک یا دو مورد نقض امنیتی پلتفرم سپری نمی‌شود. این نقض ها نه تنها برای پلتفرم ها بلکه برای کاربران نیز پرهزینه هستند. 

 بزرگ یا کوچک، اندازه یک پلتفرم یا استراتژی های امنیتی آن مانع از ورود هکرها به آن نمی‌شود. در سال 2020، پلتفرم محبوب KuCoin ۲۸۱ میلیون دلار در یک هک از دست داد. اخیراً، پل Nomad نیز دچار نقض امنیتی شد که شاهد سرقت نزدیک به 200 میلیون دلار بود. هر پلتفرمی، بدون توجه به اندازه، ممکن است مورد هدف قرار گیرد. 

 تنها یک مورد خاص در Poly Network وجود دارد، هکرها متعاقباً وجوه دزدیده شده را پس دادند، اما همیشه اینطور نیست. احتمال از دست دادن سرمایه برای همیشه بسیار واقعی است. با این وجود، این بدان معنا نیست که پلتفرم های ارز دیجیتال ایمن نیستند. پلتفرم های مختلف از استراتژی های مختلفی برای محافظت از پلتفرم های خود و در نهایت دارایی های مجازی شما استفاده می‌کنند. 

 برخی از پلتفرم ها بیشتر از سایرین در معرض هک هستند. به همین دلیل مهم است که قبل از ورود، در مورد ایمنی یک پلتفرم رمزنگاری سؤالاتی بپرسید تا امن ترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. 

 آیا بایننس ایمن است؟ 

در 6 اکتبر 2022، Binance دچار حادثه امنیتی شد. در مصاحبه ای با CNBC، Changpeng Zhao مدیرعامل بایننس تایید کرد که این پلتفرم با هک 570 میلیون دلاری مواجه شده است، البته این شرکت توانست متعاقباً ضرر را به کمتر از 100 میلیون دلار کاهش دهد. حالا که بایننس نیز دچار هک شد، آیا می‌توانید به بایننس اعتماد کنید؟ 

 وجوه کاربران بایننس با وجود آخرین هک امن است. جدا از استراتژی های اصلی امنیتی بلاکچین که استفاده می‌کند، بایننس راه های دیگری برای محافظت از پول شما دارد. یکی از این راه ها صندوق دارایی ایمن برای کاربران (SAFU) است. SAFU یک صندوق بیمه اضطراری است که درصدی از کارمزدهای معاملاتی را در پلتفرم بایننس در اختیار دارد تا در صورت ضرر مالی به کاربران خسارت را پرداخت کند. 

 بنابراین، اگر قرار بود هک اتفاق بیفتد و وجوه کاربران به سرقت رود، صندوق دارایی امن برای بازپرداخت ضرر کاربران استفاده می‌شود. هنگامی که بایننس در آوریل 2019 با هک 40 میلیون دلاری مواجه شد، همه کاربران آسیب دیده به طور کامل بازپرداخت دریافت کردند. 

 البته، SAFU تنها کارت امنیتی بایننس نیست. چندین حساب و ویژگی امنیتی دیگر برای محافظت از وجوه شما وجود دارد. ویژگی های مبتنی بر حساب مانند محدودیت دستگاه، فهرست سفید آدرس و احراز هویت دو مرحله ای، به خطر انداختن حساب Binance شما را برای هکرها بسیار سخت می‌کند. 

 همچنین، تمام دلارهایی که در بایننس دارید، توسط شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده (FDIC) بیمه شده است. اگر اتفاقی برای آن صندوق ها بیفتد، FDIC آنها را پوشش می‌دهد. هنگامی که دلار آمریکا به ارز دیجیتال تبدیل شد، محافظ های جایگزین Binance شروع به کار می‌کنند. 

 آیا بایننس در ایالات متحده امن است؟ 

اگر شهروند ایالات متحده هستید، احتمالاً از نسخه ویژه ایالات متحده بایننس استفاده می‌کنید. ایالات متحده فعالیت های تجاری Binance را برای شهروندان آمریکایی محدود کرده است. این شرکت در همکاری با یک شرکت آمریکایی یک نسخه آمریکایی از Binance را به نام Bunance.us راه اندازی کرد. 

 دقیقاً مانند نسخه جهانی بایننس، بایننس ایالات متحده چندین ویژگی امنیتی برای محافظت از وجوه کاربران خود دارد. معمولاً تحت نظارت های امنیتی زیادی است، شاید بیشتر از نسخه بین‌المللی. در نتیجه اطمینان حاصل می‌کند که با قوانین ایالات متحده مطابقت دارد. 

 طبق گزارش Xiamen SlowMist Technology یک شرکت معتبر تجزیه و تحلیل امنیتی، کل پلتفرم Binance در بررسی های امنیت سایبری “عالی” عمل می‌کند. به عبارت ساده تر، اقدامات امنیتی بایننس جایگزین اکثر پلتفرم های ارز دیجیتال است. 

 بایننس کامل نیست، اما قابل اعتماد است 

 اگرچه بایننس در گذشته چندین نقص امنیتی داشته است، اما این شرکت معمولاً در مورد نقص های خود شفاف است و برای رفع حفره های امنیتی اقدام می‌کند. 

 اگر در زمینه ارزهای دیجیتال تازه کار هستید و نمی‌دانید که بایننس ایمن است یا خیر، باید بگوییم که بایننس کامل نیست، اما یکی از امن ترین صرافی های ارز دیجیتال است که می‌توانید پیدا کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *