0

صرافی کریپتویی ترکیه برای مبارزه با پتنت ترول به COPA می‌پیوندد

صرافی کریپتویی ترکیه
بازدید 986

صرافی کریپتویی ترکیه BtcTurk به اتحاد ثبت اختراع کریپتو (COPA) پیوست تا با شرکت‌ های برجسته در مأموریت خود برای دسترسی آزاد به پتنت‌ ها و توانمندسازی پذیرش فناوری‌ های رمزارزی همکاری کند.

صرافی کریپتویی ترکیه

هدف COPA لغو حق ثبت اختراع است زیرا به عنوان مانعی برای نوآوری در این بخش تلقی می‌شود. وقتی صحبت از مالکیت فکری به میان می‌آید، این سازمان غیرانتفاعی از رویکردی عمومی تر حمایت می‌کند. اعضای آن شامل شرکت های رمزارزی برجسته مانند Coinbase ،Block و Aquarius هستند.

به غیر از شرکت‌های بومی رمزارزی، شرکت‌هایی مانند MicroStrategy و Meta نیز به COPA پیوسته‌اند. این شرکت‌ها متعهد شدند که پتنت‌های عمومی مربوط به فناوری‌های رمزارزی و بلاک چین را حفظ کنند تا در دسترس عموم باقی بمانند.

به گفته Özgür Güneri، مدیر عامل BtcTurk، به عنوان راهی برای بهبود اکوسیستم رمزارزی، این شرکت تصمیم گرفت به COPA بپیوندد و برای کمک به کار آنها مقداری بودجه به این سازمان غیرانتفاعی اهدا کند. Güneri توضیح داد که این سازمان غیرانتفاعی نقش مهمی در حفاظت از فناوری‌های موجود در کریپتو، به ویژه با بیت کوین دارد.

علاوه بر این، مدیر عامل این صرافی خاطرنشان کرد که BtcTurk در سایر جنبه های ابتکارات خود نیز با COPA همکاری خواهد کرد. این همکاری شامل مشارکت در فرآیندهای قضایی و پذیرفتن درخواست‌های آنها است.

Ayça Aktolga Öztürk، مشاور حقوقی ارشد BtcTurk نیز در مورد این موضوع اظهار نظر کرد و گفت که این صرافی از COPA در مقابله با “پتنت ترول (به شرکتی که برای تولید پول یا جلب توجه به وسیلهٔ در اختیار داشتن پتنت ها یا حق امتیاز برای دیگران مزاحمت ایجاد نماید و از آنها شکایت کند، گفته می‌شود)” یا کسانی که از قوانین ثبت علائم تجاری به طور مخرب و از حمایت قانونی به عنوان اهرمی استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند. مدیر اجرایی این صرافی به طور کلی از همکاری با COPA و حمایت از این اکوسیستم ابراز هیجان کرد.

در سال ۲۰۲۰، شرکت Block سازمان COPA را راه‌اندازی کرد تا پتنت های بلاک چین و رمزارزی را در یک کتابخانه جمع کند و از دسترسی آزاد به فناوری های توسعه یافته توسط شرکت های عضو خود اطمینان حاصل کند. به گفته آنها پذیرش کریپتو در مراحل اولیه است و موفقیت آن به تلاش‌های جامعه برای توسعه بر روی فناوری‌های موجود بستگی دارد.

منبع: cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *