0

صرافی رمزنگاری تو در تو چیست و چگونه می توانید آن را شناسایی کنید 

صرافی رمزنگاری تو در تو
بازدید 901

صرافی های رمزنگاری تو در تو خبر بدی هستند. در اینجا دلیل آن است. 

یکی از بزرگترین تهدیدات برای هر معامله گر ارزهای دیجیتال سوزاندن توسط صرافی های به اصطلاح تو در تو است که می تواند به سرعت وجوه شما را هنگامی که می خواهید آنها را به ارز دیگری نقد کنید تخلیه می کند. این مبادلات ناامن هستند و بهتر است از آنها اجتناب کنید. 

صرافی رمزنگاری تودرتو چیست؟ 

یک صرافی رمزنگاری تو در تو از طریق یک حساب کاربری در پلتفرم دیگری خدمات رمزنگاری را به مشتریان خود ارائه می دهد. این به عنوان پلی بین مشتریان خود و خدمات در یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب شده عمل می کند. 

صرافی‌های تودرتو از خود دستگاه مبادله‌ای ندارند، اما به صرافی‌های تنظیم‌شده دیگر وابسته هستند. پلت فرم مانند یک بانک است. هنگامی که مشتریان پول را واریز می کنند، بانک آن را می گیرد و دوباره در یک بانک تحت نظارت سپرده می گذارد. 

صرافی رمزنگاری تودرتو چگونه کار می کند؟ 

صرافی های تودرتو دارای حساب هایی در پلتفرم های رمزنگاری محبوب هستند و به مشتریان خود اجازه می دهند با استفاده از این حساب های تودرتو تجارت کنند. آنچه صرافی های تودرتو از عملیات خود به دست می آورند، کمیسیون های واسطه است. آنها فعالیت های مشتریان خود را در پلتفرم رسمی که به عنوان میزبان شناخته می شود منعکس می کنند و کمیسیون تعلق گرفته از تراکنش ها را حفظ می کنند. همه اینها بدون اطلاع و رضایت مشتری انجام می شود. 

بسیاری حساب های تودرتو را به دلیل سرعت تراکنش ها و عدم وجود فرآیند احراز هویت دقیق ترجیح می دهند. پایگاه مشتریان این صرافی ها معمولاً شامل کاربران ناآگاه، کلاهبرداران، کلاهبرداران و حتی برخی از سازمان های تروریستی است. 

هنگام تکمیل یک تراکنش رمزنگاری در یک پلت فرم معاملاتی امن، باید از طریق بررسی های ضد پول شویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) انجام دهید. این چک‌ها برای تأیید هویت شما و تأیید اینکه وجوهی که می‌خواهید واریز کنید، حاصل فعالیت‌های غیرقانونی نیست، وجود دارد. 

صرافی رمزنگاری تو در تو

با این حال، این بررسی‌های راستی‌آزمایی ممکن است تا 30 روز طول بکشد. این ممکن است باعث شود برخی از کاربران صرافی های تودرتو را انتخاب کنند، که جذابیت دیگر آنها ناشناس بودن مجرمانه آنهاست. علاوه بر این، چک‌های TAML و KYC سهل‌انگیز هستند یا به‌طور کامل فاقد آن هستند، و این امکان را فراهم می‌کند که عملیات معاملات ارزهای دیجیتال سریع‌تر از حد معمول و بدون نظارت کامل شود. 

وقتی از صرافی‌های تودرتو استفاده می‌کنید، وجوه شما ضمانت‌های ایمنی کمی دارند یا اصلاً هیچ تضمینی ندارند. همچنین ممکن است به طور غیرمستقیم از عملیات غیرقانونی مانند خرید و فروش تسلیحات و تروریسم حمایت مالی کنید. و این تمام نیست. 

باز کردن یک حساب با یک صرافی تودرتو به این معنی است که حساب شما از نظر فنی وجود ندارد، زیرا اکنون به صرافی تعلق دارد. ممکن است به دلایل مختلفی بسته شود و سپرده شما فوراً بدون هیچ گونه شانسی برای بازیابی از بین می رود. 

صرافی رمزنگاری تودرتو در مقابل صرافی غیرمتمرکز کریپتو: تفاوت چیست؟ 

صرافی رمزنگاری تو در تو

در نگاه اول، صرافی‌های غیرمتمرکز رمزنگاری (DEX) ممکن است شبیه به پلتفرم‌های تودرتو به دلیل عدم وجود چک KYC به نظر برسند. اما تفاوت های قابل توجهی بین هر دو وجود دارد. 

برخلاف صرافی‌های تودرتو، DEXها خریداران را مستقیماً به فروشندگان متصل می‌کنند بدون اینکه ارز دیجیتال را در صرافی نگه دارند. صرافی های غیرمتمرکز با قراردادهای هوشمند، محاسبات و الگوریتم های پیچیده کاملاً خودکار هستند. اما یک صرافی تودرتو کنترل رمزنگاری شما را در حالی که خدمات پلتفرم دیگری را درگیر می کند، در دست می گیرد. 

می توانید تراکنش های انجام شده در یک پلت فرم غیرمتمرکز را به حساب منبع ردیابی کنید. اما با صرافی‌های تودرتو، نمی‌توانید، زیرا آنها معمولاً از روش‌های پنهانی مانند مبادله رمزنگاری با پول نقد دستی استفاده می‌کنند. 

ویژگی های استاندارد صرافی رمزنگاری تودرتو 

سازمان‌های مجری قانون و صرافی‌های تنظیم‌شده تلاش کرده‌اند تا از شر حساب‌های تودرتو خلاص شوند، اما نحوه عملکرد آن‌ها شناسایی را دشوار کرده است. این به این دلیل است که این پلتفرم ها دائماً به عنوان صرافی های تنظیم شده ظاهر می شوند. با این وجود، برای جلوگیری از تراکنش با صرافی های رمزنگاری تو در تو و ایمن نگه داشتن وجوه خود، به علائم زیر توجه کنید. 

نرخ های مختلف ارز 

قبل از استفاده از هر پلتفرم مبادله ای، نرخ ارز را که معمولاً در صفحه فرود آنها نمایش داده می شود، بررسی کنید. در صورت وجود چندین تغییر، ممکن است با یک صرافی رمزنگاری تو در تو سر و کار داشته باشید. پلتفرم‌های تودرتو در پلتفرم‌های تنظیم‌شده مختلف حساب‌های مختلفی دارند. و با داشتن نرخ ارز خاص هر پلتفرم تنظیم‌شده، این منجر به نرخ‌های متفاوتی در صرافی رمزنگاری تو در تو می‌شود. 

تأیید KYC/AML 

همانطور که قبلا ذکر شد، صرافی های تودرتو از عدم وجود فرآیندهای تأیید به عنوان یک جاذبه استفاده می کنند. تأیید KYC و AML معمولاً چند ساعت یا چند روز طول می کشد. بنابراین، هر پلتفرمی که به شما امکان می دهد مبالغ قابل توجهی را با فرآیند احراز هویت کم یا بدون هیچ گونه معامله انجام دهید، به احتمال زیاد تودرتو است. 

یکی دیگر از نشانه های آشکار، عدم وجود سقف تراکنش است، حتی با ویژگی های معاملاتی پیشرفته. 

بررسی اکسپلورر بلاک چین 

صرافی رمزنگاری تو در تو

زمانی که می‌خواهید برداشت کنید، می‌توانید مکان تراکنش‌ها و منبع رمزنگاری خود را بررسی کنید تا تأیید کنید که آیا یک پلتفرم تو در تو قرار دارد یا خیر. می توانید این کار را با استفاده از کاوشگر بلاک چین انجام دهید. برای مثال، اگر یک آدرس خارجی ناشناخته وجود دارد یا رمز ارز شما به کیف پول یک صرافی دیگر ارسال شده است، ممکن است با یک صرافی رمزنگاری تو در تو کار کنید. 

3 دلیل برای اینکه چرا نباید از صرافی رمزنگاری تودرتو استفاده کنید 

اگرچه ممکن است تراکنش‌های رمزنگاری در پلتفرم‌های صرافی تودرتو با تأیید سهل‌انگاری سریع‌تر باشد، به دلایل مختلفی باید از این پلت‌فرم‌ها اجتناب کنید. 

  1. بدون گارانتی 

برخلاف صرافی‌های کنترل‌شده و ایمن، پلتفرم‌های تودرتو هیچ تضمینی برای ایمنی وجوه شما ارائه نمی‌کنند. علاوه بر این، از آنجایی که آنها همیشه در حال فرار از مجریان قانون و نهادهای نظارتی مالی هستند، این احتمال وجود دارد که این صرافی‌های تودرتو تمام عملیات‌های خود را از بین ببرند و با رمزنگاری شما ناپدید شوند. 

علاوه بر این، پلتفرم‌های میزبان در نهایت حساب‌های تودرتو را از بین می‌برند و آنها را برای همیشه می‌بندند. 

  1. سرکوب اجرای قانون 
صرافی رمزنگاری تو در تو

صرافی‌های تودرتو بهشتی برای باج‌گیران، کلاهبرداران و بسیاری دیگر با وجوه غیرقانونی است که به دنبال راهی برای تمیز کردن پول خود با تبدیل آن به ارز دیجیتال هستند. سازمان‌های مجری قانون همیشه مراقب حساب‌های تودرتو هستند و به محض شناسایی آن‌ها را می‌بندند، به این معنی که وجوه شما نیز مسدود می‌شود. 

همچنین، اگر مشخص شود که آگاهانه با مبادلات تودرتو همکاری می کنید، ممکن است با عواقب قانونی روبرو شوید. 

  1. حمایت از فعالیت های جنایی 

شما ممکن است به طور غیرمستقیم از فعالیت های غیرقانونی مانند جرایم سایبری و تروریسم با استفاده از تبادل تودرتو حمایت کنید. سپرده گذاری مستمر رمزنگاری خود در صرافی های تو در تو، آنها را سرپا نگه می دارد و به افرادی که در فعالیت های غیرقانونی دست دارند، اجازه می دهد تا به راحتی وجوه خود را تمیز کنند. 

از مبادلات تودرتو خودداری کنید، با صرافی های تنظیم شده معامله کنید 

از مبادلات تودرتو استفاده نکنید. رمزارز شما می تواند بدون هشدار ناپدید شود و هیچ راهی برای شما وجود نخواهد داشت که به دنبال آن باشید. 

همیشه با صرافی های تنظیم شده معامله کنید. آنها تضمین می کنند که رمزارز شما ایمن است. تأیید KYC و AML آنها ممکن است مدتی طول بکشد تا تکمیل شود، اما هیچ جایگزینی برای امنیت وجوه شما وجود ندارد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *