0

USD Coin چیست؟

USD Coin چیست؟
بازدید 665

USD Coin (معروف به توکن USDC) یک استیبل کوین است که بر اساس نرخ 1:1 با دلار آمریکا متصل می شود. هر واحد از این ارز دیجیتال در گردش با 1 دلار که در ذخایر نگهداری می شود، در ترکیبی از پول نقد و اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه داری ایالات متحده پشتیبانی می شود. کنسرسیوم مرکزی، که پشت این دارایی است می گوید: USDC توسط موسسات مالی تنظیم شده صادر می شود. 

USD Coin چیست؟
USD Coin چیست؟

استیبل کوین در ابتدا به صورت محدود در سپتامبر 2018 راه اندازی شد. به زبان ساده، شعار USD Coin “پول دیجیتال برای عصر دیجیتال” است و استیبل کوین برای جهانی طراحی شده است که تراکنش های بدون کاغذ در آن رایج تر می شوند. 

چندین مورد استفاده برای USD Coin رونمایی شده است. علاوه بر ایجاد مکانی امن برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال در مواقع نوسان، کسانی که در پشت استیبل کوین هستند می‌گویند که این استیبل کوین همچنین می‌تواند به کسب‌وکارها اجازه دهد تا پرداخت های دیجیتال را بپذیرند و مجموعه ای از امور مالی غیرمتمرکز را کنترل کند. 

به طور کلی، هدف ایجاد اکوسیستمی است که در آن USDC توسط هر کیف پول، صرافی، ارائه‌دهنده خدمات و dApps پذیرفته شود. 

بنیانگذاران USD Coin چه کسانی هستند؟ 

کنسرسیوم دارای دو عضو موسس است. یکی از آنها شرکت خدمات پرداخت همتا به همتا Circle است، در حالی که دیگری صرافی ارز دیجیتال Coinbase است. سرمایه گذاری های رمزنگاری برای پیوستن به این کنسرسیوم باز هستند. 

جرمی آلر و شان نویل، بنیان‌گذاران Circle، در توضیح منطق پشت USDC نوشتند: «ما معتقدیم که تراکنش های اینترنت می‌تواند جهان را متحول کند و ادغام کند، در نهایت مرزهای اقتصادی مصنوعی را از بین ببرد و بازار جهانی کارآمدتر و فراگیرتر ایجاد کند. در نهایت همه افراد روی کره زمین را به هم متصل می کند.» 

در سال 2020، Circle و Coinbase به طور جمعی ارتقاء پروتکل و قرارداد هوشمند USDC را اعلام کردند. هدف از این پیشرفت ها این است که استفاده از کوین USD برای پرداخت های روزمره، تجارت و تراکنش های همتا به همتا را آسان‌تر کند. 

چه چیزی USD (USDC) را منحصر به فرد می کند؟ 

بازار استیبل کوین در سال های اخیر به شدت شلوغ شده است، اما USD Coin به طرق مختلف قصد دارد یک سر و گردن بالاتر از رقبا بایستد. 

یکی از آنها به شفافیت مربوط می شود و به کاربران این اطمینان را می دهد که می توانند 1 USDC را برداشت کنند و در ازای آن 1 دلار بدون هیچ مشکلی دریافت کنند. برای این منظور، یک شرکت حسابداری بزرگ وظیفه دارد سطوح وجه نقد ذخیره شده را تأیید کند و از مطابقت آن با تعداد توکن های در گردش اطمینان حاصل کند. 

USD Coin چیست؟
USD Coin چیست؟

برخلاف برخی از رمزارز ها، Circle و Coinbase نیز به انطباق با مقررات دست یافته‌اند. این انطباق به هموار کردن راه برای گسترش بین‌المللی کمک کرده است. هر دو پروژه نیز دارای بودجه خوبی هستند که به استیبل کوین اطمینان می دهد. 

Coinbase به طور خلاصه به فکر تنوع بخشیدن به وجوه حامی USDC بود، اما پس از واکنش شدید جامعه این پیشنهاد را پس گرفت. شفافیت در مورد منشأ وجوه آن دلیل بزرگی برای موفقیت USDC بوده است. برخلاف رقیب خود، USDT که خود را درگیر تحقیقات مکرر می‌داند، USDC هرگز متهم به هیچ تخلفی نشده است. این امر منجر به از بین بردن بیشتر تسلط USDT در بازار استیبل کوین شده است: USDT در فوریه 2021 دارای 74%:16% برتری در سهم بازار بود، اما این میزان در فوریه 2022 به 45%:30% کاهش یافته است. 

چند سکه USDC (USDC) در گردش است؟ 

ارائه یک عدد دقیق در اینجا کمی دشوار است، زیرا تعداد USDC که می‌تواند وجود داشته باشد نامحدود است. سکه های جدید مطابق با تقاضا ایجاد می شوند، هر زمان که کسی بخواهد با دلار یکی از آنها را خریداری کند، میتواند. 

با این اوصاف، عواملی وجود دارد که به USD Coin کمک کرده اند تا در طول سال ها از محبوبیت انفجاری برخوردار شوند – به ویژه در سال 2020. یکی از آنها افزایش ناگهانی و شدید محبوبیت مالی غیرمتمرکز است. 

شبکه USD Coin چگونه امن است؟ 

تمام USDC های در گردش در واقع توکن های ERC-20 هستند که می توانند در بلاکچین اتریوم پیدا شوند. یکی از بزرگترین مزیت های این است که میتوان آن را با برنامه های مبتنی بر اتریوم ادغام کرد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، امنیت و اطمینان در این استیبل کوین با اثبات اینکه دلارهای ایالات متحده به طور ایمن در ذخایر نگهداری می شوند، ارائه می شود. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *