0

مقایسه تتر با USD Coin: تفاوت چیست و کدام بهتر است؟ 

مقایسه تتر با USD Coin
بازدید 416

در دنیای ارزهای دیجیتال، تنها یک دارایی می‌تواند قیمت نسبتاً ثابتی را حفظ کند: استیبل کوین ها. استیبل کوین های زیادی وجود دارد که دو مورد از محبوب ترین آنها Tether و USD Coin هستند. اما این دارایی ها چه شباهت هایی دارند، چه تفاوتی با هم دارند و به طور کلی کدام بهتر است؟ مقایسه تتر با USD Coin را در ادامه بخوانید.

 ریشه های Tether و USD Coin 

شرکت Tether Limited در جولای 2014 توسط براک پیرس، کریگ سلرز و ریو کالینز، سه نفر از علاقمندان به بیت‌کوین، تأسیس شد. Tether در ابتدا “RealCoin” نامیده می‌شد، اما نام فعلی خود را در اواخر سال 2014 انتخاب کرد. در اوایل سال 2015، Tether (USDT) برای خرید و فروش در دسترس قرار گرفت. 

 از سوی دیگر، USD Coin توسط افراد انگشت شماری تشکیل نشده است. در عوض، در سال 2018 از طریق مشارکت بین Coinbase، یک صرافی رمزنگاری محبوب، و Circle، یک شرکت پرداخت همتا به همتا سرچشمه گرفت. این سرمایه گذاری مشترک جای خود را به کنسرسیوم مرکز داد، یک پروژه منبع باز که بر حاکمیت و استانداردهای اقتصاد دیجیتال تمرکز دارد. 

مقایسه تتر با USD Coin: اصول 

 Tether و USD Coin با قیمت دلار آمریکا مرتبط هستند. این بدان معناست که هر دو دارایی به گونه ای طراحی شده اند که همیشه از نظر ارزش به یک دلار آمریکا نزدیک شوند. 

 Tether و USD Coin ارزهای رمزنگاری شده هستند، بنابراین قیمت آنها در نوسان است. اما بر خلاف دارایی های معمولی، این نوسانات اغلب بسیار کم است. به عنوان مثال، در یک روز معمولی، Tethee و USD Coin به اندازه ده هزارم دلار (0.0001 دلار) در نوسان هستند. اگر این دارایی ها بیش از کسری از یک دلار نوسان داشته باشند، ممکن است USD Coin و Tether پیوندهای خود را از دست بدهند. 

 هنگامی که یک استیبل کوین بیش از حد ارزش از دست می‌دهد یا سود زیادی می‌برد، دیگر پایدار نیست و در نتیجه ویژگی اساسی خود را از دست می‌دهد. این می‌تواند با انواع استیبل کوین ها اتفاق بیفتد. اما از آنجایی که Tether و USD Coin توسط پول و کالاهای فیات پشتیبانی می‌شوند، کمی قابل اعتمادتر از استیبل کوین هایی هستند که توسط ارزهای دیجیتال یا استیبل کوین هایی که از الگوریتم هایی برای حفظ ارزش استفاده می‌کنند، قابل اعتمادتر هستند. 

 USD Coin و Tether هر دو سرعت تراکنش بالاتری نسبت به ارزهای سنتی دارند. با این حال، Tether و USD Coin بسته به نوع توکنی که استفاده می‌کنید، دو زمان بلاک بسیار متفاوت را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، توکن های تتر TRC-20 (بلاکچین TRON) دارای زمان بلوک فقط دو دقیقه هستند، در حالی که توکن های تتر ERC-20 (بلاکچین Ethereum) دارای زمان بلوک 14 دقیقه هستند. 

 از طرف دیگر، توکن های TRC-20 USD Coin دارای زمان بلوک فقط یک دقیقه هستند، در حالی که توکن های ERC-20 USD Coin مانند توکن های ERC-20 Tether دارای زمان بلوک ۱۴ دقیقه هستند. 

مقایسه تتر با USD Coin: اهداف 

 پلتفرم Tether به افراد امکان می‌دهد از خدمات مالی فرامرزی با دارایی دیجیتال استفاده کنند که می‌تواند ارزش خود را مانند ارزهای فیات حفظ کند. Tether همچنین به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال را بدون نگرانی حد در مورد نوساناتی که ارزهای دیجیتال معمولی دارند، نگه دارند. 

 مانند Tether، می‌توانید USD Coin را یک دلار دیجیتال در نظر بگیرید. ارزش یک دلار آمریکا را نشان می‌دهد، اما یک ارز فیات نیست که به بانک های سنتی گره خورده باشد. هم Tether و هم USD Coin نسبت به پول سنتی سریع تر منتقل می‌شوند و در بسیاری از موارد آنها را به گزینه ای راحت تر تبدیل می‌کند. 

Tether در مقابل USD Coin: وثیقه 

استیبل کوین ها در صورت داشتن وثیقه همیشه امن تر هستند. وثیقه نوعی پشتیبان است که به شکل دارایی دیگری ارائه می‌شود. این به سرمایه گذاران اطمینان می‌دهد که در صورت سقوط دارایی که خریداری کرده اند، ضرر نخواهند کرد. 

 Tether توسط یک نوع وثیقه پشتیبانی نمی‌شود. در عوض، بسیاری از دارایی های مختلف ذخیره Tether را تشکیل می‌دهند، از جمله اوراق قرضه، وام های تضمین شده، فلزات گرانبها، پول نقد، معادل های نقدی و سایر سرمایه گذاری ها. با این حال، Tether به دلیل عدم شفافیت ادعایی در مورد گزارش های مالی و ذخایر خود انتقاداتی دریافت کرده است، که ممکن است بخواهید هنگام سرمایه گذاری در این دارایی در نظر بگیرید. 

 به یاد داشته باشید که Tether را با Tether Gold (XAUT) اشتباه نگیرید، یک استیبل کوین که به یک اونس تروی طلا متصل شده و توسط آن پشتیبانی می‌شود. USDT و XAUT دارایی های کاملاً متفاوت با انواع وثیقه هستند. 

 از سوی دیگر، USD Coin، همانطور که توسط Circle بیان شده است، توسط پول نقد و دارایی های خزانه با تاریخ کوتاه ایالات متحده پشتیبانی می‌شود. اگرچه Circle همچنین با انتقادهایی در مورد شفافیت مواجه شده است، اما شفافیت بیشتری نسبت به بسیاری از استیبل کوین های بزرگ دیگر ارائه می‌دهد. 

مقایسه تتر با USD Coin: در دسترس بودن 

از آنجایی که Tether و USD Coin دارایی های قانونی و محبوب هستند، هر دو به طور گسترده در اکثر صرافی های رمزنگاری متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس هستند. بسیاری از بزرگترین صرافی های متمرکز ارز دیجیتال، از جمله Binance، CoinBase، Kraken، و USD Coin، همگی از معاملات USDT و USDC پشتیبانی می‌کنند. 

 از آنجایی که Tether و USD Coin توکن های ERC-20 هستند، برای تجارت در انواع صرافی های غیرمتمرکز، از جمله Uniswap و Curve Finance، در دسترس هستند. 

 علاوه بر این، بسیاری از کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری ارزهای دیجیتال از این دارایی ها پشتیبانی می‌کنند، مانند Exodus، Ledger، Atomic Wallet و Trezor. 

 Tether و USD Coin در اصل توکن های ERC-20 هستند که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند و به آنها تطبیق پذیری بیشتری در سراسر بازار می‌دهند. این یک دلیل کلیدی است که چرا کیف پول های مختلف از آنها پشتیبانی می‌کنند. 

مقایسه تتر با USD Coin: خطرات 

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، سرمایه گذاری در Tether و USD Coin نیز خطراتی دارد. شکی نیست که استیبل کوین ها نسبت به ارزهای دیجیتال معمولی مانند بیتکوین و اتریوم کمتر در معرض نوسان هستند. با این حال، استیبل کوین ها با ذخایر خاص خود، مانند Tether و USD Coin، می‌توانند آرامش بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم کنند. 

 اما این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری های استیبل کوین یک برد تضمین شده است. اگر بازار به شدت سقوط کند، استیبل کوین ها می‌توانند پیوند خود را از دست بدهند. به عنوان مثال، Tether در نوامبر 2022 در بحبوحه سقوط کریپتو که به دلیل تشکیل پرونده ورشکستگی FTX به آن دامن زد، برای مدت کوتاهی پیوند یک دلاری خود را از دست داد. 

 همچنین لازم به ذکر است که Tether و USD Coin هر دو دارایی های متمرکز هستند. این بدان معناست که آنها توسط گروه کوچکی از تصمیم گیرندگان کنترل می‌شوند، مدلی که بسیاری در حوزه رمزنگاری آن را دوست ندارند. بنابراین، اگر نمی‌خواهید به دارایی های صادر شده توسط نهادهای متمرکز اعتماد کنید، ممکن است این ارزهای دیجیتال برای شما مناسب نباشند. 

 حکم نهایی 

 نمیتوان انکار کرد که هم Tether و هم USD Coin، استیبل کوین های قانونی هستند که جای پای محکمی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. با این حال، وقتی نوبت به انتخاب گزینه بهتر می‌رسد، مهم است که به عواملی که در بالا بحث شد توجه کنید. 

 به عنوان مثال، اگر شفافیت برای شما ضروری است، USD Coin ممکن است مناسب‌تر از Tether باشد. علاوه بر این، اگر سرعت تراکنش بالایی داشته باشید، توکن های TRC-20 USDC سریع ترین زمان بلوک را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما اگر می‌خواهید از توکن های استاندارد ERC-20 USDT یا USDC استفاده کنید، سرعت های یکسانی را برای هر کدام دنبال می‌کنید. 

 Tether و USD Coin هر دو به دلار آمریکا متصل هستند، هر دو به طور گسترده در طیف وسیعی از صرافی ها در دسترس هستند و هر دو می‌توانند با USD مبادله شوند. هر دو دارایی نیز متمرکز هستند. از آنجایی که این دو استیبل کوین شباهت های بسیار زیادی دارند، ممکن است هر دو برای شما مناسب باشند. 

 Tether و USD Coin هر دو استیبل کوین معتبر هستند 

 Tether و USD Coin در حال حاضر در صدر بازار استیبل کوین قرار دارند و در سراسر جهان بسیار محبوب هستند.  این دو دارایی با توانایی حفظ قیمت ثابت و ارائه تضمین ذخایر، به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که بدون اینکه خود را در معرض نوسانات شدید قرار دهند، وارد قلمرو کریپتو شوند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *