0

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
بازدید 342

در تاریخ ۲۳ ژوئن، قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته رسید که نشان می‌دهد گاوها کنترل اوضاع را به دست گرفته‌اند. خریداران توانسته‌اند بخش بزرگی از سود حاصل از این رشد را حفظ کنند و این نشان می‌دهد که برای ثبت سود عجله‌ای ندارند. در این پست به پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر می پردازیم.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت کوین در یک هفته گذشته ۱۶ درصد صعود داشت و از شاخص سهام S&P 500 که در مدت مشابه ۱٫۳۹ درصد سقوط کرد، پیشی گرفت.

نه تنها بیت کوین، بلکه حتی اتریوم نیز نشانه‌هایی از شروع یک حرکت صعودی را نشان می‌دهد. بر اساس داده‌های منتشرشده توسط تیم تحلیلی Glassnode، موجودی اتریوم در صرافی‌ها در ۳۰ روز گذشته به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح ۱۲٫۶ درصد رسیده است. کاهش مشابهی در موجودی اتریوم صرافی‌ها در نوامبر ۲۰۲۲ هم مشاهده شده بود که با افزایش شدید ۳۳ درصدی قیمت این رمزارز همراه شد.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر

بازیابی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین و اتریوم محدود نمی‌شود. چندین آلت کوین نیز به شدت از پایین‌ترین سطح خود برگشته‌اند که نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. این موضوع نشان می‌دهد که احساسات نزولی ممکن است در حال کاهش باشد.

۱. بیت کوین

بیت کوین در چهار روز گذشته نزدیک به سطح ۳۱ هزار دلار معامله شده است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها از این سطح محافظت می‌کنند، اما گاوها هم تسلیم نشده‌اند. معمولاً، یک تثبیت فشرده نزدیک به یک سطح مقاومتی، منجر به حرکت قیمت به سمت بالا می‌شود.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر


شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸,۰۸۵ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید نشان‌دهنده مزیتی برای گاوها است. اگر خریداران به قیمت بالای ۳۱ هزار دلار دست یابند و آن را حفظ کنند، جفت BTC/USDT می‌تواند مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز کند. در مسیر صعودی، مقاومتی در ۳۲,۴۰۰ دلار دیده می‌شود، اما احتمال عبور از آن وجود دارد. در این صورت، این جفت ممکن است به سمت ۴۰ هزار دلار حرکت کند.

در مقابل، شکست و بسته شدن کندل قیمت به زیر ۲۹,۵۰۰ دلار، نشانه ضعف بیت کوین خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ممکن است به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برود. این یک سطح کلیدی است که باید به دقت آن را زیر نظر گرفت؛ چون اگر از دست برود، احتمال سقوط قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۷,۱۹۹ دلار) وجود دارد.

۲. اتریوم

اتریوم در سه روز گذشته با فروش در سطح ۱,۹۲۸ دلار روبه‌رو بوده است، اما گاوها حاضر نیستند زمین را به خرس‌ها واگذار کنند. این نشان می‌دهد که خریداران انتظار شکسته شدن مقاومت را دارند.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر

میانگین‌های متحرک در آستانه یک تقاطع صعودی هستند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. اگر خریداران بتوانند بر مقاومت ۱,۹۲۸ دلار غلبه کنند، جفت ETH/USDT می‌تواند به منطقه مقاومت بالاسری بین ۲,۱۴۸ تا ۲,۲۰۰ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند از رالی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک بکشانند. اگر آنها موفق شوند، قیمت می‌تواند با یک اصلاح قوی به ۱,۷۰۰ دلار برسد.

۳. آربیتروم

در ۱۹ ژوئن، قیمت آربیتروم از سطح ۱ دلار بالاتر رفت و پس از آن، در ۲۰ ژوئن، افزایش شدیدی را تجربه کرد که نشان‌دهنده رد بریک داون اخیر است.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر

خرس‌ها اکنون در تلاشند تا رالی بهبود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱٫۱۲ دلار) متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۰۷ دلار) دفاع کرده‌اند. بعید به نظر می‌رسد که این معاملات در ناحیه محدود برای مدت طولانی ادامه پیدا کند و ممکن است به زودی شاهد یک بریک آوت باشیم.

بریک آوت و بسته شدن کندل قیمت بالاتر از ۱٫۱۸ دلار می‌تواند شروع یک حرکت صعودی جدید را نشان دهد. در این صورت، جفت ARB/USDT می‌تواند ابتدا تا ۱٫۲۸ دلار و متعاقباً به ۱٫۵۴ دلار افزایش یابد. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر منطقه حمایتی ۱ تا ۰٫۹ دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

۴. وی چین

در تاریخ ۲۳ ژوئن، قیمت وی چین از خط مقاومت رد شد و به سمت پایین برگشت. خرس‌ها اکنون در تلاش برای حفظ قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۱۸دلار) هستند.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر


گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند. اگر آنها موفق شوند، نشان‌دهنده پایان روند نزولی خواهد بود. در این صورت، جفت VET/USDT می‌تواند حرکت صعودی خود را به سمت ۰٫۰۲۶ دلار آغاز کند.

در مقابل، اگر قیمت یک بار دیگر از خط مقاومت پایین بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان کنترل بازار را در دست دارند. سپس، آنها سعی خواهند کرد تا جفت را به زیر میانگین‌های متحرک فرو ببرند و حمایت ۰٫۰۱۳ دلاری را به چالش بکشند.

۵. استکس

قیمت استکس در ۲۰ ژوئن به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یافت که نشان‌دهنده یک تغییر روند بالقوه بود. مرحله اصلاحی استکس از ۲۲ ژوئن آغاز شد، اما یک نشانه مثبت این است که قیمت همچنان بالاتر از میانگین‌های متحرک باقی مانده است.

پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر
پیش بینی ارزهای دیجیتال ۵ تیر


میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۶۵ دلار) بازگردد، خرید با افت قیمت پیشنهاد می‌شود که چشم‌انداز بریک آوت به بالای ۰٫۸۰ دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت STX/USDT می‌تواند تا ۱٫۱ دلار و پس از آن، به ۱٫۳ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت پایین بیاید و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند و به فروش خود در رالی‌ها ادامه می‌دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *