0

هویت افراد در متاورس به چه صورت خواهد بود؟ مصاحبه ای با مدیرBOSO TOKYO

هویت افراد در متاورس
بازدید 761

این که هویت افراد در دنیای متاورس باید به چه صورتی باشد و یا این که چگونه می توانیم شخصیت خود را در فضای متاورس انعکاس دهیم، یکی از چالش هایی است که در مسیر پیشرفت متاورس با آن رو به رو هستیم. از طرفی، این روزها، فرهنگ و سرگرمی ژاپن در سراسر دنیا از طرفداران بسیاری برخوردار است. خیلی از افراد علاقه‌مند هستند تا هویت خود را با استفاده از شخصیت های انیمه و مانگا به دیگران نشان دهند و از آنها به عنوان عکس های پروفایل خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می توانیم با استفاده از فرهنگ ژاپنی و شخصیت های انیمه، هویت خودمان را در فضای متاورس و NFT بیان کنیم ؟ و یا چه ارتباطی بین بیان هویت از طریق فرهنگ ژاپن و آزادی وجود خواهد داشت؟ 

هویت افراد در متاورس

برای پاسخ به این سوالات، مجله خبری و تکنولوژی U.Today مصاحبه ای را با Afromance (ریچیرو ناکاما)، مدیر خلاق برند آواتارهای NFT به نام BOSO TOKYO و رئیس شرکت Afro&Co ترتیب داده است که در طی این مصاحبه به اهداف پیش روی این شرکت در زمینه آواتارهای متاورس و ایده “انکار هویت” در متاورس و آینده فناوری Web 3.0 اشاره کرده است؛ در ادامه قصد داریم به این مصاحبه جذاب بپردازیم. 

هویت افراد در متاورس

 U.Today: سلام Afromance، از آشنایی با شما خوشحالم! شما مدیر و کار آفرین خلاق BOSO TOKYO هستید. ابتدا می‌خواهم درباره سابقه قبلی شما در زمینه تکنولوژی صحبت کنم. اولین بار چه زمانی به ارزهای دیجیتال و NFT علاقه مند شدید و چرا ؟

  • Afromance : از آشنایی با شما خوشحالم. من Afromance هستم، رئیس شرکت نوآوری Afro&Co. من در پروژه‌های مختلفی تاکنون شرکت داشته ‌ام، از جمله این پروژه ها راه‌ اندازی « awapa »، یک فوم پارتی بود که در آن مردم در فضایی پوشیده از حباب و کف بازی می کنند و می رقصند. این مهمانی در کشور ژاپن جنبشی را به همراه داشت. همچنین برگزاری رویدادی به نام Burning Japan را در ژاپن برعهده داشته ام. اخیراً هم فرصت بیشتری برای ارتباط با فناوری داشته ام و با Psychic VR Lab و Neji Sato روی یک پروژه XR به نام “RPG Restaurant” کار کردم، در این پروژه مردم دستگاه های VR را بر روی چشمان خود قرار می‌دهند، وارد دنیای بازی‌های RPG می‌شوند و غذا می‌خورند که مانند تجربه ای واقعی در یک فضای مجازی می باشد. از طرفی، من در مورد کریپتو و NFT از سازندگان و دوستان اطرافم شنیده بودم و به آن‌ها علاقه داشتم، اما شرکت من در این پروژه فرصتی بود تا بیشتر بتوانم در مورد آن‌ها بیاموزم.
هویت افراد در متاورس

U.Today : بنابراین، بیایید به BOSO TOKYO برگردیم. هدف شما ایجاد یک آواتار منحصر به فرد است که می تواند در متاورس های مختلف استفاده شود. به نظر می رسد اولین بار است که چنین چیزی را می شنوم. آیا می توانید جزئیات بیشتری به ما بدهید؟ این آواتارها چگونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت ؟

  • Afromance : شرکت ما معتقد است زمانی که متاورس های بسیاری در آینده مورد استفاده کاربران قرار بگیرند، برای مردم بسیار مهم خواهد بود که چه هویت هایی داشته باشند و همچنین بتوانند آن ها را به طور یکسان در متاورس های مختلف به کار بگیرند تا سایرین بتوانند از طریق آواتارهای افراد، شخصیت آن‌ها را تشخیص دهند.  از آنجایی که متاورس یک فضای کاملاً دیجیتالی است، می توان آن را کپی و دستکاری کرد و مشکل اینجاست که هویت هایی که قرار است منحصر به فرد باشند، توسط دیگران کپی می شوند، در واقع به این صورت هویتی وجود نخواهد داشت. این جاست که NFT به عنوان یک فناوری بلاک چین، این مشکل را حل می کند و مردم می توانند هویت خود را با استفاده از NFT ها به صورت منحصر به فرد در اختیار داشته باشند. در واقع هر فردی برای استفاده از متاورس باید برای خود هویتی ایجاد کنید، ما معتقد هستیم آواتارها در این فضا بی معنی خواهند بود و افراد باید هویتی منحصر به فرد در اختیار داشته باشند. مردم باید بتوانند از هویت خود در هر متاورس استفاده کنند و BOSO TOKYO اولین برند هویتی است که در این زمینه به وجود آمده است.

 U.Today: اکنون که در حال مصاحبه با شما هستیم، شما به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده اید. اهداف بعدی شما چه خواهند بود ؟

  • Afromance: ما در حال برنامه ریزی رویدادهای مختلفی برای ترویج فرهنگ ژاپنی در جهان هستیم. ما خوشحالیم که جشن راه اندازی BOSO TOKYO را در باشگاه بزرگ WOMB در شیبویا برگزار می کنیم. پس از آن، به برگزاری رویدادهای مختلف در شیبویای توکیو ادامه خواهیم داد. در حال حاضر افرادی هستند که با BOSO TOKYO همکاری می کنند و قصد داریم اطلاعات بیشتری را در آینده نزدیک منتشر کنیم؛ بنابراین لطفاً منتظر اخبار جدید ما باشید. 

 U.Today: کل طراحی سایت BOSO TOKYO، نام شرکت، مفاهیم و هنرمندانی که روی این پروژه کار می کنند، همه چیز مربوط به فرهنگ ژاپن و در واقع انیمیشن های ژاپنی است. آیا این بدان معناست که تمام آثاری که ارائه می دهید متعلق به یک سبک خواهد بود ؟

  • Afromance : هدف این پروژه معرفی فرهنگ ژاپنی به جهان است. مطمئناً “انیمه” بخش جدایی نا پذیر فرهنگ ژاپنی خواهد بود. از سوی دیگر، مفهوم اصلی BOSO TOKYO بیشتر از فرهنگ منحصر به ‌فرد ژاپن، از باند موتور ‌سواری ژاپنی با نام “BOSO-ZOKU” الهام گرفته شده است. موتور سیکلت سواران خیابانی ژاپنی گروهی از افراد هستند که در جستجوی آزادی می باشند. شعار آن‌ها “Tenjo Tenge Yuiga dokuson”  است و بیانگر این باور است که افراد، با ارزش ترین و گرانبهاترین موجودات در کل جهان هستند. BOSO TOKYO با الهام از این حس نو ظهور قصد دارد تا استقلال و شتاب را به تصویر بکشد و برای هجوم به دنیای جدید، پرچم “Denjo denge Yuiga dokuson” را در حالی که در دنیای Web3 و متاورس به دنبال جستجوی آزادی و عاری از محدودیت‌های مختلف است، برافراشته کند. BOSO  به معنای “سرعت دیوانه وار، دریفت دیوانه وار” است که فرهنگی از BOSO-ZOKU به شمار می رود. ما معتقدیم که می توانیم با آمیختن جهان بینی علمی تخیلی سایبری که انیمه ها آن را به بهترین شکل به تصویر کشیده اند با فرهنگ منحصر به فرد گروه موتور سواران ژاپنی، هنر و فرهنگ را با اصالت به وجود آوریم. طراح اصلی BOSO TOKYO “هیدتاکا تنجین” است که روی طراحی های پیشرفته برای Star Wars و Gundam کار کرده است. او همچنین از کارهای پیشین خود برای خلق “BOSO” الهام گرفته است. در این پروژه طرح‌های اصیل و قدرتمندی را خواهند دید که تنها از حوزه تخصص Tenjin بر می آید. 

 U.Today: آیا مجموعه NFT خود را دارید ؟ اگر چنین است، لطفاً بگویید که چند NFT جمع آوری کرده اید.

  • Afromance: من هنوز حتی یک NFT هم ندارم و BOSO TOKYO اولین مجموعه من خواهد بود.

U.Today : به نظر شما چرا متاورس این قدر محبوب شده است ؟ چرا مردم می خواهند در یک دنیای مجازی زندگی کنند؟

  • Afromance: مردم همیشه خواهان آزادی بوده اند. این آزادی شامل آزادی در تجربه و خلاقیت است، مانند میل به پرواز، رفتن به فضا، یا داشتن هر سبک و زندگی که می‌خواهند داشته باشند. همچنین آزادی به معنای استقلال معنوی و عدم تمایل به قرار گرفتن در اختیار دیگران از جنبه های مختلف خواهد بود.

من فکر می کنم وضعیت فعلی این است که اساسا فناوری به مفهوم آزادی که مردم به دنبال آن هستند رسیده است. البته واقعیت همیشه آن چیزی نیست که در آن همه چیز به خوبی پیش برود، اما حداقل مردم در سراسر جهان این حس را دارند که تجربیات و هیجانات جدیدی در انتظار آن‌ها است که تاکنون در دسترس بشریت نبوده است.

U.Today : آیا شما معتقدید که Web 3.0 مشکلات نسخه قبلی نسل اینترنت یعنی (Web2) را حل می کند ؟ اگر چنین است، چگونه ؟

  • Afromance: آنچه برای حل مشکل نیاز است مکانیسم و ​​فرهنگ است. وب 3.0 در شرف تغییر مکانیسم های مختلف است که از فناوری بلاک چین شروع می شود. به عبارت دیگر، سخت افزارهای اصلی در حوزه فناوری در شرف به روز رسانی هستند. با این حال، تا زمانی که فرهنگ و نرم افزارها بر اساس نحوه رفتار افراد، احساسات آن‌ها و آنچه برای آن‌ها ارزشمند است به روز رسانی نشود، هیچ چیز اساساً تغییر نخواهد کرد. من فرهنگ Burning Man را دوست دارم. در نگاه اول، ممکن است جشنواره ای شیک به نظر برسد، اما در هسته آن، احترام به دیگران، زیبایی ابراز وجود و استقبالی گرم از فرهنگ های جدید وجود دارد و من معتقدم که چنین فرهنگی لازمه پیشرفت Web 3.0 خواهد بود. از طرفی فکر نمی کنم فقط با تلاش بتوان فرهنگ سازی کرد. یکی از ایده های مورد علاقه من این است که با استفاده از بازی این فرهنگ را ایجاد کنم. در کتاب هومو لودنز نوشته یوهان هویزینگا به این نکته اشاره شده است که فرهنگ از طریق به کار گیری آن در بازی های متعدد ایجاد خواهد شد. بنابراین من معتقدم که به جای بیان موضوعات سخت در مورد Web 3.0 می توان در این دنیای پر از امکانات، با استفاده از بازی ها فرهنگ سازی کرد و مشکلات فعلی را بر طرف نمود. 

منبع : u.today

(27 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *