0

فیفا و متاورس

فیفا و متاورس
بازدید 383

فیفا، سازمان بین‌المللی فوتبال، در حال گسترش فعالیت خود در فضای متاورس است و به‌منظور اجرای کمپین “WE ARE”، تعداد 9 درخواست ثبت علامت تجاری دیگر را ارائه کرده است. در این پست به بررسی فیفا و متاورس می پردازیم.

فیفا و متاورس

علائم تجاری که توسط مایک کوندودیس، وکیل مالکیت معنوی در پروفایل توییتری او به اشتراک گذاشته شده‌اند، بر جدیت روزافزون فیفا نسبت به متاورس و کاربردهای بالقوه آن در بازی‌های واقعیت مجازی، پوشاک و کفش مجازی، خدمات سرگرمی و موارد دیگر تأکید می‌کنند.

این علائم تجاری مجموعه‌ای از خدمات بالقوه در دنیای مجازی را پوشش می‌دهند. این خدمات شامل خدمات آموزش شخصی، خدمات سرگرمی مانند نمایش‌های لیزری، اجرای صوتی و تصویری زنده و نمایش‌های مربوط به رویدادهای ورزشی است. علاوه بر این، ثبت‌نام‌ها شامل ارائه تجهیزات ورزشی مجازی و لوازم جانبی برای استفاده در این محیط‌های دیجیتال است.

تجربه‌های قبلی فیفا در متاورس شامل مجموعه‌ای متنوع از فعالیت‌ها بوده است؛ از جمله: ایجاد نسخه مجازی از استادیوم لوسیل در قطر برای جام جهانی. این اقدام به طرفداران امکان می‌دهد که به صورت دیجیتال از این رویداد لذت ببرند.

این سازمان همچنین با سازنده ساعت‌های لوکس سوئیسی Hublot و پلتفرم متاورس Upland برای انتقال تجربیات مجازی منحصربه‌فرد و دارایی‌های دیجیتالی مرتبط با جام جهانی فوتبال 2022 همکاری کرد.

به علاوه، فیفا بازی‌های کژوال (casual games) جدیدی را توسعه داده و یک برنامه تعاملی با طرفداران به نام Phygtlis را راه‌اندازی کرده است که به طرفداران روش خلاقانه‌ای را برای تعامل با لحظات مورد علاقه‌شان از جام جهانی‌های گذشته ارائه می‌دهد.

نکته قابل توجه اینکه فیفا آزمایش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را آغاز کرده و «FIFA+ Collec» را با مشارکت فناوری بلاک چین Algorand راه‌اندازی کرده است و جاه‌طلبی‌های دیجیتال خود را بیشتر تقویت می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *