0

نحوه استفاده از SolScan برای ردیابی بازار ارزهای دیجیتال 

نحوه استفاده از SolScan
بازدید 515

این بهترین جایگزین برای ردیاب رسمی Solana است، و این روشی است که شما می توانید از آن استفاده کنید. نحوه استفاده از SolScan را در ادامه توضیح داده ایم.

در حالی که به نظر می رسد بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش بینی و خطرناک است، راه هایی برای پیگیری روند آن وجود دارد تا تصمیمات هوشمندانه تری در مورد استراتژی سرمایه گذاری خود بگیرید.

یکی از معتبر ترین ردیاب ‌های رمزنگاری SolScan است که به شما کمک می‌ کند آمار کریپتو را در زمان واقعی مشاهده کنید تا از تمام اتفاقات فعلی در بازار ارز های دیجیتال مطلع باشید. 

SolScan چیست؟ 

SolScan ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده ها در بلاک چین سولانا است. این یک جایگزین بسیار محبوب برای کاوشگر بلاک چین Solana، کاوشگر Solana است که به عنوان کاوشگر رسمی بلاک چین Solana عمل می کند. پروژه Solana که به خاطر تراکنش ‌های سریع و جامعه توسعه‌ دهندگان حمایت ‌کننده مشهور است، یکی از پروتکل‌ های بلاک چین عمومی غیر متمرکز جهان با بالاترین نرخ رشد است. 

یک بلاک چین به دلیل اعداد مختلف و کد های پیچیده ممکن است برای پیمایش گیج کننده باشد، اما SolScan مشاهده داده های تراکنش در بلاک چین را بسیار ساده تر می کند. با SolScan، می توانید همه چیزهایی را که در بلاک چین Solana اتفاق می افتد نظارت کنید. نه تنها می ‌توانید تراکنش ‌های روی بلاک چین را مشاهده کنید، بلکه می‌ توانید توکن ‌ها، بلوک ‌ها،  NFTها، فعالیت ‌های نهنگ‌ های رمز نگاری و قرارداد های هوشمند را نیز مشاهده کنید.

4 روش برای استفاده از SolScan 

سولانا بی ‌تردید به عنوان یکی از افزوده ‌های مهم به دنیای بلاک چین نامی برای خود دست و پا کرده است. با SolScan، می ‌توانید مانند Solana Explorer به تمام تراکنش ‌های ارز دیجیتال فهرست شده در بلاک چین Solana دسترسی داشته باشید. این شامل آدرس کیف پول و شماره بلوک است. 

همچنین می ‌توانید با استفاده از SolScan به داده ‌های مفید دیگری در رابطه با یک ارز دیجیتال، از جمله نرخ‌ های ارزش بازار، عرضه و تراکنش در هر بخش (TPS) دسترسی داشته باشید. اگر چه برای استفاده از SolScan نیازی به حساب کاربری ندارید، اگر می ‌خواهید تراکنش ‌های خود را پیگیری کنید، داشتن آن مفید است. می توانید با استفاده از حساب کیف پول Solana خود به صورت رایگان وارد ابزار شوید. 

اکنون، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید از SolScan استفاده کنید. 

1. معاملات را پیگیری کنید 

در شبکه سولانا، هر تراکنش با یک امضای منحصر به فرد همراه است. امضا در قرارداد هوشمند شما وجود دارد که شامل یک رشته طولانی از اعداد و حروف است. 

می توانید از SolScan برای ردیابی تراکنشی که در Solana انجام می دهید استفاده کنید. در اینجا شرح مفصلی از نحوه ردیابی تراکنش ها با استفاده از SolScan ارائه شده است. 

  1. امضای تراکنش خود را کپی کرده و در قسمت جستجو قرار دهید. 
  1. هنگامی که Enter را فشار می دهید، SolScan نمای کلی تراکنش، تغییر موجودی SOL و تغییر موجودی رمز را نشان می دهد. 
  1. برای مشاهده موفقیت آمیز بودن تراکنش، مدت زمان انجام آن و شناسه شماره بلوک، بخش نمای کلی را بررسی کنید. موجودی حساب در دو تب تغییر موجودی قبل و بعد از تراکنش نمایش داده می شود. 
  1. یا آدرس کیف پول خود را در قسمت جستجو وارد کرده و Enter را بزنید. سپس به صفحه حساب خود هدایت می شوید، جایی که می توانید اطلاعات مربوط به کیف پول خود، از جمله تراکنش های گذشته، موجودی SOL و سایر حساب های مرتبط با آن را مشاهده کنید. 

2. ارز های رمزنگاری و توکن را ردیابی کنید 

در SolScan، می ‌توانید مانند اکسپلورر Solana، هر ارز دیجیتال یا رمزی را جستجو کنید. 

برای بررسی جزئیات و وضعیت هر سکه، نام آن را در قسمت جستجو وارد کنید. بیایید به عنوان مثال USD Coin را بررسی کنیم. 

  1. روی USD Coin (USDC) از منوی کشویی کلیک کنید و صفحه نمای کلی ظاهر می شود. درست همانطور که در برنامه های ردیابی آمار ارزهای دیجیتال مشاهده می کنید، می توانید ارزش بازار، عرضه فعلی، تعداد دارندگان و سایر جزئیات مربوط به USDC را در اینجا بیابید. معاملات USDC مرتبط ترین داده ها در برگه زیر هستند. با شروع با جدید ترین، این بخش تمام معاملات USDC را فهرست می کند. می توانید مبلغ انتقال و کیف پولی که به آن ارسال شده است را مشاهده کنید. حتی می توانید ببینید چقدر هزینه دریافت می شود. 
  1. همانطور که در بالا انجام دادیم می توانید با کلیک بر روی یکی از این آدرس ها به صفحه حساب دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که موجودی SOL، نه USDC، همچنان نمایش داده می شود. می توانید از همان مراحل ذکر شده در بالا برای جستجوی توکن ها استفاده کنید. در صفحه اصلی، تب Token را انتخاب کنید تا لیستی از توکن های موجود را دریافت کنید. اگر یک توکن را از لیست انتخاب کنید، SolScan یک نمای کلی شبیه به وب سایت رسمی توکن در اختیار شما قرار می دهد. 

3. NFT ها و برنامه های DeFi را ردیابی کنید 

SolScan دارای داشبورد های NFT و DeFi است که به شما امکان می دهد تا یک تفکیک جامع از NFT ها و برنامه های DeFi Solana را مشاهده کنید. 

می ‌توانید از طریق SolScan به مجموعه ‌های NFT Solana دسترسی داشته باشید و جزئیات مربوط به تمام معاملات NFT را که شامل Solana می ‌شوند، ارائه دهید. وقتی روی دکمه NFT در صفحه اصلی کلیک می کنید، داشبورد NFT ظاهر می شود. این داشبورد NFT شامل جزئیات هر NFT است که سولانا می فروشد. 

هر مجموعه NFT در اکوسیستم Solana بر روی داشبورد نمایه شده است. شما می توانید جزئیات مربوط به بازار Solana هر مجموعه NFT را در این داشبورد بیابید. 

4. «نهنگ ‌ها» را ردیابی کنید 

دنبال کردن تراکنش ‌ها و جابجایی‌ های بزرگ ‌ترین و ثروتمند ترین سرمایه‌ گذاران در این صنعت، که گاهی به نام «نهنگ ‌های رمزنگاری» شناخته می ‌شوند، یک روند اخیر در ارز های دیجیتال است. SolScan می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

پس از یافتن آدرس کیف پول نهنگ، می ‌توانید به دارایی ‌ها و تاریخچه تراکنش ‌های یک نهنگ دسترسی داشته باشید. در امور مالی سنتی، این سطح از شفافیت بی سابقه است. 

نهنگ ممکن است پروژه ‌های جذابی را در کارنامه خود داشته باشد که می ‌توانید قبل از تصمیم ‌گیری برای سرمایه ‌گذاری در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. همچنین می ‌توانید از تاریخچه تراکنش ‌های نهنگ استفاده کنید تا تصمیم بگیرید که آیا زمان خوبی برای خرید یا فروش ارز دیجیتال است. 

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که نظارت بر نهنگ های کریپتو یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب نیست و خطرناک است. رسانه ‌های اجتماعی مملو از حساب ‌های افرادی است که سعی می ‌کنند الگو های معاملاتی نهنگ‌ ها را کپی کنند، اما ناموفق هستند. بنابراین، شما فقط باید از ردیابی نهنگ های رمزنگاری به عنوان بخش کوچکی از استراتژی کلی سرمایه گذاری و فرآیند تصمیم گیری خود استفاده کنید. 

SolScan: آیا ابزار مناسبی است یا ردیابی با کاربری سخت است؟ 

یک کاوشگر بلاک چین برای هر کسی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد بلاک چین و استفاده از آن است، ضروری است. SolScan یک جایگزین شناخته شده برای اکسپلورر رسمی Solana است. داده ‌های پیچیده فرآیند را به اطلاعات قابل خواندن تبدیل می ‌کند.

می ‌توانید از SolScan برای مشاهده آدرس ‌های رمز نگاری، فرآیند ها، بلوک ‌ها، قرارداد های هوشمند، توکن ‌ها و فعالیت ‌های نهنگ کریپتو استفاده کنید. نیازی به حساب کاربری ندارد و استفاده از آن رایگان است. و همچنین می توانید برای عملکرد بهتر ثبت نام کرده و وارد شوید. 

SolScan در حال حاضر به بیش از 2.3 میلیون کاربر ماهانه و 180 میلیون درخواست داده ماهانه خدمات ارائه می دهد. این تا حدی به لطف ادغام آن با سایر پروژه های مشهور، تبدیل به کاوشگر برتر در اکوسیستم سولانا شده است. بسیاری از ارتقا ها نیز در دست اقدام هستند تا تجربیات بهتر، شخصی‌ تر و صمیمی‌ تری را به کاربران ارائه دهند. 

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی SolScan را به دست آورید. 

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *