0

شارژ کیف پول تتر TRC

شارژ کیف پول تتر TRC
بازدید 387

برای اینکه بدانید تتر چیست باید بگوییم در حال حاضر تتر یکی از محبوب‌ترین استیبل کوین‌هاست. استیبل کوین‌ها یا همان ارزهای دیجیتال با قیمت ثابت، طراحی شده‌اند تا در میان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، قیمت ثابتی داشته باشند. تتر اولین استیبل کوین دنیاست. استیبل کوین تتر برای نگهداری یک به یک ارزش دلار آمریکا طراحی شده است. رمزارز تتر روی بلاکچین‌های مختلفی وجود دارد و طی چند سال گذشته با افزایش حجم معاملات و بهبود نقدینگی روبرو بوده است. برای شارژ کیف پول تتر TRC می توانید از خدمات مجموعه ارزی لند بهره مند شوید :

شارژ کیف پول تتر TRC

مانند سایر استیبل کوین‌ها، تتر برای معاملات ارزهای دیجیتال مفید است، زیرا به تریدرها امکان می‌دهد از نوسانات بازار که در بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال متداول است در امان بمانند. با استفاده از استیبل کوین‌ها هزینه‌های اضافی و تأخیر در تبدیل رمز ارزها و ارز فیات کاهش می‌یابد.

تتر قسمت اصلی اکوسیستم ارزهای دیجیتال است. از دسامبر سال ۲۰۲۰، تتر در رده چهارمین ارز دیجیتال بزرگ جهان با ارزش بازار تقریباً ۲۰ میلیارد دلار و پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل قرار گرفت و البته پس از شکست‌های ریپل اکنون در رده سوم قرار دارد. علاوه بر این، اغلب به عنوان سکه‌ای با بالاترین حجم معاملات روزانه، حتی بیشتر از بیت کوین، رتبه بندی می‌شود.تتر یک استیبل کوین است که پشتوانه آن ارزهای فیات است. محبوب‌ترین پشتوانه‌ای که تتر از آن استفاده می‌کند دلار آمریکاست. تتر با نماد USDT نشان داده می‌شود. این استیبل کوین توسط شرکت هنگ کنگی Tether Limited صادر می‌شود. تتر به تریدرها امکان می‌دهد «معادل ارز فیات» را از نظر ارزش، بدون نیاز به قوانین ارز فیات در میان صرافی‌ها منتقل کنند. یک USDT دقیقاً برابر با ۱ دلار در نظر گرفته شده است، نه یک سنت بیشتر و نه کمتر. در واقع، تتر یک دلار رمزنگاری شده (حداقل از نظر ارزش) محسوب می‌شود.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که پشتوانه آن یک ارز جهانی واقعی یا همان ارز فیات (به عنوان مثال دلار آمریکا، یورو و غیره) است. استیبل کوین‌ها توسط شرکت‌های متمرکزی که آن پشتوانه را نگهداری می‌کنند، صادر می‌شوند که این کار یا با قرار دادن وثیقه یا از طریق نوعی الگوریتم انجام می‌شود که عرضه استیبل کوین را بسته به میزان تقاضا مدیریت می‌کنند.

صرافی‌ها از طریق استیبل کوین‌ها می‌توانند بدون پذیرش ارز فیات، جفت ارز فیات تولید کنند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک جفت معاملاتی BTC/USDT داشته باشید که بدون نیاز به نظارت و قوانین خاصی، بازار BTC/USD را شبیه‌سازی کند.

تتر چگونه ساخته شد؟

شارژ کیف پول تتر TRC

تتر در اصل در سال ۲۰۱۴ با نام Realcoin توسط سرمایه‌گذار بیت کوین، بروک پیرس (Brock Pierce)، کارآفرین ریو کالینز (Reeve Collins) و توسعه دهنده نرم‌افزار کریگ سلرز (Craig Sellers) عرضه شد.

USDT در ابتدا از طریق Omni Layer روی پروتکل بیت کوین فعالیت می‌کرد. این پلتفرم برای ارزهای دیجیتال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که به بلاکچین بیت کوین متصل است. اما از آن زمان تتر به سایر بلاکچین‌ها نیز مهاجرت کرد. به دنبال آن، تتر روی شبکه اتریوم نیز ارائه شد که در حال حاضر پرکاربردترین شبکه است. در حقیقت، تتر بیشتر روی شبکه اتریوم به عنوان توکن ERC-20 فعالیت می‌کند. این کار ادامه پیدا کرد و اکنون تتر روی بیش از ۸ بلاکچین از جمله ترون، ایاس، الگوراند، سولانا و شبکه OMG عرضه شده است.
تتر دقیقاً مانند بسیاری از رمز ارزهای برتر دنیا موفقیت‌ها و جنجال‌های زیادی را تجربه کرده است. به خصوص در روزهای ابتدایی آن، قیمت USDT تا حدودی بی‌ثبات بود و حتی در مقطعی به ۱/۲ دلار رسید. این سکه از اوایل سال ۲۰۱۹ نوسانات بسیار کمتری را تجربه کرده است. این امر احتمالاً به لطف افزایش مداوم حجم معاملات آن و پیشرفت کلی بازار ارزهای دیجیتال است.

ارز دیگری که تتر استفاده می‌کند یورو است که با نماد EURT نشان داده می‌شود. لازم به ذکر است که کاربران تتر از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در امان هستند، اما همچنان در معرض نوسانات قیمت ارز فیات قرار دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید که اگر اتفاق بسیار مهمی رخ دهد که ارزش دلار آمریکا را یک شبه به نصف کاهش دهد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر USDT هولد کرده باشید، ارزش آن نیز معادل دلار از دست می‌رود.

همچنین، نگرانی‌های جدی در مورد توانایی نقدی شرکت صادر کننده تتر وجود دارد که تاکنون نه اثبات شده و نه رد شده است.

تتر چگونه کار می‌کند و چرا قیمت آن ثابت است؟

فایده استیبل کوین در مقایسه با دارایی‌های دیجیتال سنتی‌تر، در ثبات نسبی آن است. تتر به عنوان یک استیبل کوین، متصل به ارز فیات است. گفته می‌شود USDT در اصل دقیقاً به دلار وابسته بوده و برای هر USDT در گردش، ۱ دلار ذخیره شده است.

بر اساس وایت پیپر تتر:

هر واحد تتر صادر شده در گردش با نسبت یک به یک (به عنوان مثال، یک تتر USDT یک دلار آمریکاست) توسط واحد ارز فیات مربوطه که در سپرده شرکت Tether Limited مستقر در هنگ کنگ نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌شود.

پشتوانه تتر به صورت وثیقه است. شرکت صادرکننده تتر مدعی است که به ازای هر یک USDT یک دلار یا دارایی‌های دیگری وجود دارد که ذخیره شده است. برای اینکه یک USDT ارزش یک دلار را داشته باشد، باید در هر زمان با یک دلار قابل نقد شدن باشد. در حال حاضر، USDT از طریق تعداد کمی از صرافی‌ها یا از طریق شرکت تتر مستقیماً قابل تبدیل به USD است. (که حداقل آن ۱۰۰ هزار دلار بوده و کارمزدهای قابل توجهی هم دارد.)

در مجموع، برای اینکه یک USDT ارزش یک دلار داشته باشد، شرکت تتر و صرافی‌ها باید به ازای هر USDT یک دلار ذخیره داشته باشند.

در حالی که دارایی یک به یک اصلی برای تتر، دلار (USD) است، اما اکنون شامل نگهداری وثیقه بوده و با سایر معادل‌های نقدی، دارایی‌ها و مطالبات دریافتی از وام‌ها در دنیای واقعی جایگزین شده است.

همان طور که در نمودار USDT/USD زیر مشاهده می‌کنید، این سکه (به طور کلی) با نرخ ثابت یک به یک با دلار معامله می‌شود. با این حال، وقایع قابل توجه بازار می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

چرا تتر مهم است؟

تتر پل ارتباطی بین ارزهای دیجیتال و ارز فیات است. این یک روش آسان برای سرمایه‌گذاران برای دستیابی به معاملات یک به یک دلار، فارغ از نوسانات ذاتی سایر ارزهای دیجیتال است.

با فراهم آوردن این ثبات، سرمایه‌گذاران می‌توانند یک دارایی دیجیتال مشابه ارز فیات در اختیار داشته باشندکه البته سهولت خرید و فروش آن مانند ارزهای دیجیتال است. ویژگی‌های کلیدی تتر آن را به یک سکه محبوب تبدیل کرده است، اگرچه این سکه نیز از خطرات در امان نیست.

ویژگی‌های اصلی تتر

نسبت ۱: ۱ (USD به USDT)
ثبات (تا آنجا که بتوان USD را پایدار دانست)
روی بلاکچین‌های مختلف موجود است
موارد استفاده متفاوت در مقایسه با ارزهای دیجیتال سنتی

مزایای تتر

از آنجایی که بیشتر علاقه جریان اصلی به بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسان قیمت آنهاست، می‌توان هدف یک ارز دیجیتال را که قیمت ثابتی دارد زیر سؤال برد؛ یعنی ارزی بدون پامپ و دامپ و بدون حباب.

مالکیت تتر بیشتر به سپرده‌ای در یک حساب بانکی (تا حدودی پرریسک) شبیه است که ۰٪ سود می‌پردازد. بنابراین، اگر تتر نسبت به رمز ارزهای معمولی پر ریسک‌تر است و سود مالی ندارد، چرا اصلاً از آن استفاده می‌کنیم؟

واقعیت این است که تتر برای تریدرها و سرمایه‌گذاران بسیار مفید بوده و به عنوان جایگزین ارز فیات بسیار کاربردی است. در اینجا به چند دلیل مهم اشاره می‌کنیم:

زمان تراکنش

واریز و برداشت‌ دلار (USD) از/به صرافی‌های خارجی معمولاً یک پروسه زمانبر است. به طور متوسط انجام این کار ۱ تا ۴ روز کاری طول می‌کشد. اگر تراکنشی پس از تعطیلی بانک‌ها هنگام شب، آخر هفته یا در تعطیلات انجام شود، ممکن است زمان انتظار به طور قابل توجهی افزایش یابد.
در مقابل، تراکنش‌های تتر (USDT) در عرض چند دقیقه انجام می‌شوند. این مزیت قابل توجه است، زیرا تریدرهای ارزهای دیجیتال اغلب نیاز به جابه‌جایی سریع وجوه دارند و همچنین، بسیاری اوقات از فرصت‌های آربیتراژ استفاده می‌کنند.

کارمزد تراکنش‌ها

انتقالات SWIFT (جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) بسیار گران است. هزینه آن بیش از ۲۰ دلار بوده و به طور میانگین حدود ۳۰ دلار است.

علاوه بر این، اگر از ارز فیات دیگری به غیر از ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی استفاده کنید، بانک‌ها هزینه دیگری بابت تبدیل ارز و درصد انتقال از شما دریافت می‌کنند.

در مقابل، هزینه تراکنش بین کیف پول‌های تتر صفر است، البته کارمزدهای استاندارد شبکه بلاکچین اعمال می‌شوند.

ثبات قیمت

ارزهای دیجیتال به بی‌ثباتی و نوسان قیمت مشهور هستند و معامله یک ارز بی‌ثبات با ارز دیگر، پیچیدگی و ریسک زیادی دارد. به همین دلیل یک ارز با قیمت ثابت بسیار مفید است.

برای درک دلیل آن، فرض کنید بیت کوین را با اتریوم معامله می‌کنید:

شما BTC را برای خرید ETH تبدیل می‌کنید
قیمت ETH ده درصد افزایش می‌یابد
شما به قصد کسب سود، ETH خود را به BTC می‌فروشید
در حالی که معامله در حال پردازش است، بیت کوین به طرز حیرت‌انگیزی ۱۵٪ سقوط می‌کند
در نتیجه، شما به دلیل سقوط BTC ضرر می‌کنید. در حالی که با استفاده از تتر، تنها نگرانی شما قیمت اتریوم خواهد بود.

موارد استفاده از تتر

دسترسی سریع به ثبات بازار

اگر قیمت بیت کوین یا دارایی‌های دیجیتال دیگر به سرعت در حال سقوط باشد، می‌توانید به جای تلاش برای نقد کردن بیت کوین، آن را با تتر معامله کنید.

جابه‌جایی راحت‌تر وجوه بین صرافی‌ها

با استفاده از تتر، می‌توانید وجوه خود را بین صرافی‌ها خیلی سریع جابه‌جا کنید. این موضوع می‌تواند برای معاملات آربیتراژ با سکه‌های دیگر نیز مفید باشد.

معامله در صرافی‌های مخصوص ارز دیجیتال

برخی صرافی‌ها تسهیلاتی برای واریز فیات و برداشت ندارند، اما معامله USDT را مجاز می‌دانند. با به‌دست آوردن تتر ابتدا می‌توانید در این صرافی‌ها معامله کنید، بدون اینکه نگران نوسان قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشید.

معامله به سبک فارکس

از آنجایی که USDT به دلار USD وابسته است، شما می‌توانید با مبادله ارزهای رایج داخلی (غیرآمریکایی) با USDT هنگامی که ارزش آنها در برابر USD بالاست، معاملات به سبک فارکس را انجام دهید. سپس می‌توانید در صورت افت ارز داخلی، آن را نقد کرده و یا با دارایی‌های دیگر مبادله کنید.

البته تتر به غیر از USDT، استیبل کوین‌هایی با پشتوانه سایر ارزهای فیات دارد:

EURT: یک توکن تتر با پشتوانه یورو
CNHT: یک توکن تتر با پشتوانه یوان چین
XAUT: یک توکن تتر با پشتوانه طلا
در Transparency page وب سایت تتر می‌توانید ببینید که چه مقدار ابز هر توکن روی بلاکچین‌های مختلف در گردش است.

نحوه ذخیره تتر

به غیر از بایننس و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، می‌توانید USDT خود را در کیف پول‌های ارز دیجیتال مختلف ذخیره کنید. این کیف پول‌ها شامل کیف پول‌های تحت وب و موبایل (مانند Trust Wallet) یا کیف پول‌های سخت‌افزاری سرد (مانند لجر) هستند.

از آنجایی که USDT روی طیف وسیعی از بلاکچین‌های مختلف عرضه می‌شود، باید اطمینان حاصل کنید که آن را -از و به- همان شبکه منتقل کنید.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری تتر

لجر (Ledger)

امن‌ترین راه برای ایمن نگه داشتن تتر یک کیف پول سخت‌افزاری است. کیف پول سخت‌افزاری سکه‌های شما را آفلاین نگه می‌دارد و سرقت آنها را غیر ممکن می‌کند، مگر اینکه کسی به عبارات بازیابی کیف پول شما دسترسی داشته باشد.

لجر دارای دو مدل کیف پول است که از تتر و بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کنند. مدل اس و ایکس هر دو پشتیبانی USDT را ارائه می‌دهند، تفاوت اصلی در این است که مدل X از طریق تلفن همراه نیز قابل کنترل است.

ترزور (Trezor)

ترزور یکی دیگر از تولیدکنندگان کیف پول سخت‌افزاری است که از تتر پشتیبانی می‌کند. دو مدل از کیف پول ترزور در دسترس است، TREZOI one و مدل T. مدل T مدل جدیدتری است که از صفحه لمسی برخوردار است. کیف پول‌های ترزور فقط با دسکتاپ سازگار هستند.

کوینومی (Coinomi)

کوینومی به عنوان یک کیف پول نرم‌افزاری چند ارزی، پلتفرمی است که امکان ذخیره‌سازی بیش از ۱۵۰۰ دارایی دیجیتال از جمله USDT را فراهم می‌کند. این کیف پول کاربر پسند است و عملکرد تبادل داخلی دارد. بنابراین می‌توانید دارایی فعلی خود را به USDT تبدیل کنید و بالعکس. کوینومی برای سیستم عامل‌های آی او اس، اندروید، ویندوز و لینوکس در دسترس است.

اگزودوس (Exodus)

اگزودوس یک کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال با طراحی زیباست که می‌تواند بیش از ۱۰۰ دارایی دیجیتال، از جمله تتر را در خود جای دهد. اگر در دنیای ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید، اگزودوس بسیار توصیه می‌شود، زیرا کار با آن برای افراد مبتدی بسیار آسان است. اگزودوس نیز برای سیستم‌عامل‌های آی او اس، اندروید، ویندوز و لینوکس در دسترس است.

تتر (Tether)

شرکت تتر از رابط وب اختصاصی خودش برای هولد کردن USDT استفاده می‌کند. این رابط کاربری به دلیل اینکه فقط از تتر پشتیبانی کرده و هیچ رمز ارز دیگری را پشتیبانی نمی‌کند، چندان توصیه نمی‌شود. به علاوه، این سرویس در گذشته به دلیل هک شدن ۳۰ میلیون USDT به حالت تعلیق درآمده بود.

چگونه تتر بخریم؟

تاکنون متداول‌ترین روش برای خرید USDT مبادله آن با یک ارز دیجیتال دیگر بوده است. برای یافتن فهرست کاملی از صرافی‌های بین‌المللی که تتر را عرضه می‌کنند، می‌توانید به وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) سر بزنید که عرضه تتر در صرافی‌ها را به صورت جفت ارز طبقه‌بندی کرده است. همچنین، چند صرافی هم وجود دارند که جفت ارز USDT/USD را عرضه می‌کنند، از جمله:

۱) کراکن (kraken)

۲) بیتفینکس (Bitfinex)

۳) اکسمو (Exmo)

اما به دلیل تحریم‌ها، امکان خرید مستقیم از صرافی‌های بین‌المللی برای کاربران ایرانی وجود ندارد. خوشبختانه، صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند که انواع ارزهای دیجیتال را عرضه می‌کنند.

غالباً بهترین پوزیشن در یک بازار این است که هیچ پوزیشنی نداشته باشید! فرض کنیم شما احساس می‌کنید که قیمت یک ارز دیجیتال که شما مالک آن هستید، به صورت ناپایداری بالاست. در این حالت بهترین اقدام این است که آن را به تتر تبدیل کنید، سپس منتظر افت قیمت یا سقوط برای خرید دوباره آن رمز ارز باشید. داشتن تتر به شما کمک می‌کند تا به سرعت خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انجام دهید.

(14 امتیاز) - 4.7/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *