0

راهنمای سریع استخراج Vertcoin 

استخراج Vertcoin
بازدید 916

استخراج آن آسان تر از بیت کوین و اتریوم است، پس چرا آن را امتحان نکنید؟ در ادامه استخراج Vertcoin را یاد بگیرید.

ممکن است فکر کنید استخراج ارزهای دیجیتال با ارزش، بهترین گزینه است. اما همیشه اینطور نیست. امروزه استخراج سکه های کوچک‌تر و کمتر شناخته شده می‌تواند بدون هزینه های بالا، سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد. Vertcoin، یک ارز دیجیتال مقاوم در برابر ASIC است. 

بهترین راه برای استخراج Vertcoin چیست؟ آیا مسائلی وجود دارد که باید قبل از انجام کار در نظر بگیرید؟ 

Vertcoin (VTC) چیست؟ 

Vertcoin که در سال 2014 راه اندازی شد، یک ارز دیجیتال منبع باز است که با الگوریتم استخراج مقاوم در برابر ASIC معروف به Lyra2RE(v2) طراحی شده است.

این بدان معناست که مستعد استخراج ASIC نیست. بنابراین، CPU ها و کارت های گرافیک تنها گزینه سخت‌افزاری برای ماینرهای Vertcoin هستند.

ایده پشت Vertcoin این بود که ماینینگ را برای همه قابل دسترس کند، نه صرفاً برای کسانی که امکان سرمایه گذاری برای سخت افزار گران قیمت را دارند. 

چگونه باید برای استخراج Vertcoin اقدام کرد؟ بیایید با سخت افزار شروع کنیم. 

سخت افزار استخراج Vertcoin 

همانطور که قبلاً گفته شد، ماینرهای ASIC در استخراج Vertcoin کار نخواهند کرد. در عوض، به یک CPU، GPU یا GPU rig نیاز دارید. از نظر مالی، این قطعاً یک مزیت است، زیرا ماینرهای ASIC هزاران دلار قیمت دارند. اما آیا باید یک CPU یا GPU برای استخراج Vertcoin انتخاب کنید؟ 

به طور کلی، پردازنده های گرافیکی به دلیل سرعت و کارایی بالا، در استخراج ارزهای دیجیتال مؤثرتر از CPU ها هستند. در مورد استخراج Vertcoin، الگوریتم استخراج Lyra2RE(v2) با کارت های گرافیکی بسیار خوب کار می‌کند. می‌توانید Vertcoin را با استفاده از CPU استخراج کنید، اما بهتر است از GPU استفاده کنید.

با این حال، استفاده از GPU rig به طور کلی بهترین انتخاب برای استخراج Vertcoin است که شامل خرید چندین کارت گرافیک است. البته، این کار باعث افزایش هزینه های سخت افزاری اولیه می شود. 

وقتی صحبت از استخراج Vertcoin به میان می‌آید، سری RTX انویدیا گزینه محبوبی است، از جمله 3080 که می‌تواند به نرخ هش تا 100 Mh/s برسد.

در حال حاضر می توانید یک RTX 3080 را با قیمتی در حدود 800 تا 900 دلار خریداری کنید، اما اگر به دنبال ساخت یک دکل هستید، صورت حساب بیشتری باید پرداخت کنید. 

نرم افزار استخراج Vertcoin 

نکته مهم در مورد نرم افزار استخراج این است که بر خلاف سخت افزار، دانلود و استفاده از آن اکثرا رایگان است. برخی از برنامه های ماینینگ بهتر از سایرین هستند و Vertcoin با نرم‌افزار خودش، One-Click Miner، به خوبی کار می‌کند. این برنامه استخراج رایگان و ساده برای هر سطح تجربه عالی است.

همچنین دانلود آن از طریق وبسایت رسمی Vertcoin آسان است. One-Click Miner از استخراج با استفاده از GPU و CPU پشتیبانی می کند. 

با این حال، One-Click Miner تنها برای دستگاه هایی که از سیستم عامل ویندوز (مخصوصا نسخه های 10 و 11) استفاده می‌کنند در دسترس است. اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار استفاده کنید، باید با رفتن به صفحه دانلود ماینر با یک کلیک Vertcoin شروع کنید تا آخرین نسخه را دانلود کنید. 

هنگامی که One Click Miner را باز کردید، باید یک رمز عبور برای حساب خود ایجاد کنید. پس از ایجاد رمز عبور، می‌توانید استخراج را شروع کنید. استفاده از One Click Miner فوق العاده آسان است، بنابراین متوجه خواهید شد که رابط کاربری بسیار ابتدایی است.

می‌توانید آدرس کیف پول Vertcoin را که می‌خواهید سود خود را به آن ارسال کنید وارد کنید و پاداش های تخمینی را که در هر لحظه به دست خواهید آورد را مشاهده کنید.  موجودی درآمد شما نیز همیشه قابل مشاهده است. 

استخراج انفرادی در مقابل استخراج گروهی 

یکی دیگر از عناصر مهم استخراج ارزهای دیجیتال این است که آیا می‌خواهید به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک استخر استخراج کنید.

تنها استخراج کردن تمام پاداشی را که با استخراج یک بلوک به دست می‌آورید، به شما می‌دهد. اما از آنجایی که فقط خودتان استخراج می‌کنید، شانس استخراج یک بلوک در مقایسه با استخر پایین است. 

دلیل این امر این است که استخرهای ماینینگ بسته به محبوبیت و سکه های پشتیبانی شده می‌توانند هزاران یا حتی میلیون ها عضو داشته باشند.

در استخرهای بزرگ، مقدار زیادی از قدرت هش توسط هر عضو اهدا می‌شود، به این معنی که میتوان بلوک ها را به صورت منظم تری استخراج کرد.

کسانی که بخشی از یک استخر استخراج هستند، جریان بسیار ثابت تری از درآمد استخراج دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که بسیاری از ماینرها به استخرها می‌پیوندند. 

با این حال، توجه به این نکته مهم است که وقتی به عنوان بخشی از یک استخر استخراج می‌کنید، تنها کسری از پاداش را دریافت می‌کنید.

بسیاری از استخرها به تناسب میزان قدرت هش هر عضو، جوایزی را ارسال می‌کنند، اگرچه همیشه اینطور نیست. اما صرف نظر از ساختار پرداخت استخر، هرگز پاداشی به طور کامل دریافت نخواهید کرد. در عوض، مبالغ کمتری را به صورت ثابت دریافت خواهید کرد. 

اگرچه استخراج انفرادی می‌تواند گران و زمانبر باشد، مزیت بزرگ این است که کل پاداش بلوک را حفظ می‌کنید. این همان چیزی است که به ماینر انگیزه می‌دهد.

علاوه بر این، ماینرها می‌توانند زمانی که به تنهایی استخراج می‌کنند، از پرداخت هزینه استخر اجتناب کنند. هزینه های استخر ماینینگ بسته به استخر انتخابی شما متفاوت است، اما هزینه ای به عنوان عضو استخر ماینینگ اعمال می‌شود. 

اگر می‌خواهید به یک استخر استخراج Vertcoin بپیوندید، تعدادی گزینه معتبر وجود دارد، از جمله: 

  • Zergpool 
  • Mining Pool Hub 
  • Suprnova 

پاداش استخراج Vertcoin 

استخراج Vertcoin

قبل از شروع استخراج Vertcoin، باید از پاداش هایی که دریافت خواهید کرد آگاه باشید. در حال حاضر، یک VTC حدود 0.13 دلار ارزش دارد، اگرچه چندین بار در روز نوسان می‌کند.

در هر صورت، به جرات میتوان گفت که Vertcoin در حال حاضر ارزش زیادی ندارد. اما این بدان معنا نیست که شما با استخراج این رمزارز سودی نخواهید داشت. 

پاداش استخراج یک بلوک Vertcoin در حال حاضر معادل 12.5 VTC است. پاداش دو بار نصف شده است و در ابتدا 50 VTC در هر بلوک بود.

به این دلیل است که Vertcoin دارای عرضه محدود تقریباً 6.3 میلیون VTC است. بنابراین، مانند بیتکوین، پاداش VTC به طور دوره تی نصف می‌شود تا نرخ گردش سکه جدید کاهش یابد. 

معایب استخراج 

استخراج Vertcoin

یکی دیگر از مواردی که قبل از استخراج Vertcoin باید در نظر گرفت، نکات منفی مرتبط با این فرآیند است. یکی از بزرگترین معایب ماینینگ هزینه های اولیه ای است که باید برای سخت افزار پرداخت کنید.

در استخراج Vertcoin، پردازنده های گرافیکی می‌توانند بسیار گران باشند، اگر به طور کلی ارزانتر از ماینرهای ASIC هستند. اما اگر به دنبال سرمایه گذاری یا ساخت دستگاه GPU هستید، هزینه ها می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. 

ممکن است فکر کنید CPU ها ارزان تر هستند زیرا اغلب کارایی کمتری دارند، اما حتی آنها هم می‌توانند گران باشند. بهترین CPU های ماینینگ موجود در بازار امروز می‌توانند هزاران دلار قیمت داشته باشند. 

علاوه بر این، استخراج ارز دیجیتال می‌تواند افزایش ناخوشایندی بر قبض برق شما داشته باشد. این افزایش به این دلیل است که در ماینینگ سخت افزار شما باید شبانه روز کار کند، که مصرف انرژی روزانه و در نتیجه صورت حساب شما را افزایش می‌دهد.

حتی اگر یک CPU یا GPU با مصرف انرژی کم بخرید، همچنان تفاوت هایی را در خروجی برق ماهانه خود مشاهده خواهید کرد. بنابراین، اگر افزایش قبض برق برای شما خبر بدی باشد، استخراج ارز دیجیتال ممکن است سرمایه گذاری مناسب شما نباشد. 

آیا تامین Vertcoin می‌تواند به درآمد جانبی شما تبدیل شود؟ 

اگرچه از طریق استخراج Vertcoin جوایز ماموت دریافت نخواهید کرد، اما همچنان می توانید یک جریان درآمد اضافی ایجاد کنید.  و بدون نیاز به ماینر ASIC، می‌توانید از هزینه‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده شدید در این سرمایه‌گذاری نیز جلوگیری کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *