0

دیدگاه موسس اتریوم علیه حاکمیت قابل انتقال

دیدگاه موسس اتریوم
بازدید 680

بحث حاکمیت زمانی تشدید می‌شود که سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) در فضای بلاک چین محبوب‌تر می‌شوند. معضل بین اعطای قدرت به تعداد معدودی و آزادی واگذاری قدرت تصمیم‌گیری در یک تاپیک توییتری که توسط بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) ایجاد شده بود، برجسته شد. در این پست به بررسی دیدگاه موسس اتریوم می پردازیم.

دیدگاه موسس اتریوم

بوترین در توییتی یک ضرب المثل قدیمی را مطرح کرد که در آن اشاره می‌شود افراد تشنه قدرت برای رهبری مناسب نیستند. بنیانگذار اتریوم تأکید کرد که این گفته را می‌توان در مورد DAOها به کار برد و استدلال کرد که توکن های حاکمیتی قابل انتقال در DAOها با کل موضوع DAO در تضاد هستند. بوترین خاطرنشان کرد که اگر بتوان حکمرانی را منتقل کرد، کسانی که دنبال قدرت هستند توانمند می‌شوند.

در حالی که بنیانگذار اتریوم یک نکته درست را ارائه می‌دهد، اما برخی با نظرات متضادی به او واکنش نشان دادند. یک کاربر توییتر در پاسخ به این موضوع اشاره کرد که واگذاری قدرت تصمیم گیری اجتناب ناپذیر است. به گفته این عضو جامعه، انتظار مشارکت همه افراد غیرممکن است و تفویض اختیاری قدرت تصمیم گیری بهتر از تصمیم گیری ناآگاهانه یا عدم مشارکت است.

کاربر توییتر با نام مستعار Willyogo با مشارکت در این بحث نوشت که داشتن توکن های حاکمیتی قابل انتقال مساوی با تمایل به حکومت بر مردم نیست. با این حال، این عضو انجمن همچنین گفت که قطعاً برای DAOها از نظر مکانیک رأی گیری، فضا برای بهبود وجود دارد.

کاربر توییتر با نام مستعار Vagobond نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت که داشتن نمایندگان کاملاً قابل احضار راهی برای حرکت رو به جلو است. در این ایده، نمایندگانی که انتخاب می‌شوند، در لحظه‌ای که از نمایندگی کسانی که رای را به آنها تفویض کرده‌اند، دست می‌کشند، بلافاصله اقتدار خود را از دست می‌دهند.

در حالی که دیگران بر روی مکانیک حاکمیت تمرکز داشتند، برخی به استفاده از فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین مانند انتخاب سمت‌های مهم در DAO با استفاده از انتخاب تصادفی و قابل تأیید افراد اشاره کردند. یکی دیگر از اعضای انجمن انتخاب تصادفی هولدرهای یک توکن و برکناری او در زمانی که فعالیتی روی زنجیره نشان نمی‌دهد را پیشنهاد کرد.

در کنفرانس اخیر انجمن اتریوم که در پاریس برگزار شد، هیلاری کیویتز (Hilary Kivitz)، مشاور Web3 درباره DAOها و نحوه مبارزه با تصاحب خصمانه قدرت بحث کرد. به گفته کیویتز، راه حل‌هایی مانند افزودن فیلتر به قراردادهای هوشمند برای ضعیف کردن آرای استثمارگران وجود دارد.

در همین حال، در مصاحبه اخیر الکس تاپسکات (Alex Tapscott) با Cointelegraph، او اشاره کرد که تحولات DAO چیزی است که در بازار نزولی باید به آن توجه کرد. تاپسکات تاکید کرد که DAOها پتانسیل جایگزینی سازمان های سنتی در سازماندهی منابع را دارند.

منبع: cointelegraph

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *