0

تحلیل تکنیکال سولانا ۲ اسفند ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال سولانا ۲ اسفند
بازدید 248

سولانا در طول یک ماه گذشته، روندی صعودی داشته و با پیشروی در سال ۲۰۲۴، احساس خوش‌بینی را در بین فعالان بازار ایجاد کرده است. با وجود این روند صعودی، قیمت سولانا در دو روز گذشته افت قابل‌توجهی را تجربه کرده است. این آلت کوین از سطح حمایتی ۱۱۰ دلار سقوط کرد و با تجربه یک افت ۶ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، اکنون در محدوده ۱۰۷ دلار معامله می‌شود. در این پست به تحلیل تکنیکال سولانا ۲ اسفند می پردازیم.

تحلیل تکنیکال سولانا ۲ اسفند

طبق رتبه‌بندی سایت کوین مارکت کپ، سولانا با ارزش بازار ۳۹ میلیارد دلاری، جایگاه پنجم ارزهای دیجیتال بزرگ را به خود اختصاص داده است. افزایش ۳۳.۳۴ درصدی حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته و رسیدن به حجم ۲.۵۱ میلیارد دلاری، نشان از افزایش علاقه معامله‌گران به سولانا دارد.

در هفته اخیر، قیمت سولانا در محدوده ۱۱۳ تا ۱۰۷ دلاری حرکت کرده است. افت اخیر را می‌توان به ترکیبی از عوامل مانند خستگی خریداران نسبت داد. البته، قیمت در محدوده مشخصی بالاتر از سطح حمایتی کلیدی حفظ شده است.

این فاز تثبیت پس از یک دوره کوتاه افزایش قیمت رخ می‌هد که نشان‌دهنده احساسات محتاطانه بازار است. اما در صورتی که سطوح حمایتی حفظ نشوند، نگرانی‌هایی در مورد این رمزارز به وجود خواهد آمد.

مشارکت سولانا با فایل کوین

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد که سولانا با فایل کوین، با هدف تقویت مقیاس‌پذیری بلاکچین و همچنین، افزایش میزان اطمینان خود، وارد همکاری شده است. سولانا با این ادغام، دسترسی به تاریخچه بلاک‌های خود را برای طیف وسیعی از کاربران، از جمله ارائه‌دهندگان زیرساخت، کاوشگرها و فهرست‌کنندگان افزایش می‌دهد.

در واقع، در این حرکت استراتژیک، سولانا از مزایای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز فایل کوین برای ارائه افزونگی داده، افزایش مقیاس‌پذیری و امنیت بیشتر و همچنین افزایش تمرکززدایی، استفاده می‌کند. این مشارکت و قدرت ترکیب فناوری‌های بلاکچین، سیستم‌های بادوام‌تر و کارآمدتری را برای کاربران و توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورد.

چنانچه کاهش فعلی ارزش سولانا ادامه یابد، قیمت ممکن است به منطقه حمایتی ۱۰۶ تا ۱۰۰ دلار کاهش یابد. در طرف مقابل، افزایش مجدد قیمت و ادامه حرکت صعودی، می‌تواند سولانا را از آستانه ۱۱۵ دلار نیز فراتر ببرد و زمینه را برای رسیدن به سطح مقاومتی ۱۲۰ دلار فراهم کند. یک روند صعودی مداوم حتی می‌تواند باعث شود که سولانا، مقاومت ۱۳۰ دلاری را نیز آزمایش کند.

قیمت سولانا در حال حاضر تحت تاثیر نیروهای صعودی، در بالای یک الگوی مثلث صعودی قرار دارد. با این حال، فاز اخیر تثبیت بازار، فضایی را برای خرس‌ها ایجاد کرده و قیمت را به سمت خط حمایت صعودی که بسیار حیاتی هم هست، سوق داده است.

تحلیل تکنیکال روزانه، احتمال کاهش قیمت در کوتاه مدت را نشان می‌دهد. اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) در محدوده ۵۲ قرار دارد که نشان‌دهنده یک حرکت نزولی کوتاه مدت است. روند‌های منفی در میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ روزه نیز، سناریوی حرکت نزولی را تشدید می‌کنند. در طرف مقابل اما، شاخص جریان پول چایکین (CMF) با مقدار ۰.۱۵، یک چشم‌انداز صعودی را ترسیم می‌کند.

coingape

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *