0

بهترین راه برای استفاده از استیبل کوین ها چیست؟ 

استفاده از استیبل کوین
بازدید 782

با استیبل کوین ها درآمدهای میلیونی کسب نخواهید کرد، اما آنها بیشتر از آنچه فکر می کنید مفید هستند. استفاده از استیبل کوین ها را یاد بگیرید.

اگرچه بسیاری از افراد، ارزهای دیجیتال را تنها به عنوان گزینه هایی برای سرمایه گذاری می دانند، اما همیشه هم اینطور نیست. کوین ها و توکن های مختلف را می توان به روش های مختلف از جمله استیبل کوین ها استفاده کرد. اما دقیقا چگونه می توانید از وجوه استیبل کوین خود استفاده کنید؟ هدف آنها چیست؟ 

هدف استیبل کوین ها 

اگر به دنبال کسب سود بزرگ از طریق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستید، احتمالاً استیبل کوین ها گزینه مناسبی برای شما نباشند.

و آن هم به این دلیل است که استیبل کوین‌ ها به یک دارایی خاص متصل می ‌شوند یا توسط آن پشتیبانی می ‌شوند، خواه یک ارز سنتی باشد، خواه منبع یا نوع دیگری از کریپتوها باشد. 

برای مثال USD Coin (USDC) را در نظر بگیرید. این استیبل کوین به دلار آمریکا متصل است، توسط دلارهای سنتی ایالات متحده و اوراق قرضه دولتی پشتیبانی می ‌شود و قیمتی در حدود یک دلار یا نزدیک به آن را همواره حفظ می ‌کند.

به ندرت پیش می ‌آید که یک استیبل کوینی دقیقاً به اندازه‌ی PEG (نسبت قیمت به درآمد به نرخ رشد) خود ارزش داشته باشد، اما در کنار آن به ندرت هم پیش می آید که یک استیبل کوین نوسانات شدیدی مشابه ارزهای دیجیتال سنتی مانند اتریوم و بیت ‌کوین را تجربه کنند. 

نداشتن چنین نوسان ‌هایی به استیبل‌ کوین‌ ها قابلیت اطمینان می ‌دهد و باعث می شود که آنها از بقیه کوین ها و توکن‌ های موجود در بازار متمایز شوند.

در نتیجه، بسیاری از استیبل کوین ‌ها در سال ‌های اخیر بسیار محبوب شده ‌اند، مانند USD Coin، BinanceUSD، DAI و Tether. 

با این حال، مانند هر ارز دیجیتال موجود در بازار، استیبل کوین ها نیز می توانند سقوط کنند. برای مثال TerraUSD را در نظر بگیرید. در ماه مه 2022، این استیبل کوین در عرض چند روز ارزش خود را از دست داد (به همراه Terra Luna) و از PEG یک دلاری خود تقریباً به صفر سقوط کرد.

با این حال، این یک استیبل کوین الگوریتمیک بود که توسط هیچ شکلی از ارز ثابت یا ذخیره فیزیکی پشتیبانی نمی شد، که این موضوع در کنار بسیاری عوامل دیگر باعث سقوط آن شد.

به همین دلیل مهم است که قبل از سرمایه گذاری تحقیق کنید تا بدانید که یک استیبل کوین چه پشتوانه ای دارد. 

اما استیبل کوین انواع مختلفی دارد، از جمله الگوریتمیک، با پشتوانه فیات، با پشتوانه کالا و با پشتوانه کریپتو. استیبل کوین های مختلف کاربردها و مزایا و معایب متفاوتی دارند، بنابراین ارزش آن را دارد که نحوه عملکرد آنها را بشناسید. 

اما اگر استیبل کوین ها نتوانند سودی برای شما به همراه داشته باشند، سرمایه گذاری چه فایده ای دارد؟ چگونه می توانید از استیبل کوین ها استفاده کنید؟ 

نحوه استفاده از استیبل کوین ها 

در حال حاضر، استیبل کوین ها اغلب به عنوان جایگزینی برای پول فیات در صرافی ها استفاده می شوند. پول فیات توسط دارایی فیزیکی پشتیبانی نمی شود و شامل ارز سنتی مانند دلار آمریکا است. در یک صرافی معمولی کریپتوکارنسی، می ‌توانید با استفاده از کریپتو معمولی، پول فیات یا استیبل کوین معامله کنید.

بسیاری از سرمایه گذاران استفاده از استیبل کوین ها را به جای پول فیات برای خرید ارزهای دیجیتال انتخاب می کنند. این کار اغلب برای کاهش هزینه ها انجام می شود، زیرا بسیاری از صرافی ها برای تبدیل ارز دیجیتال به استیبل کوین هزینه ای دریافت نمی کنند. 

استیبل کوین ها همچنین می توانند برای ذخیره ارزش یا استفاده از خدمات DeFi استفاده شوند. DeFi یا امور مالی غیرمتمرکز، صنعتی است که به سرعت در حال رشد است و شامل استفاده از ارز دیجیتال برای انجام اقدامات مالی سنتی، مانند گرفتن وام یا ایجاد یک حساب پس انداز، اما بدون هیچ واسطه مالی متمرکز، مانند بانک است. 

برای مثال DAI را در نظر بگیرید. DAI یک استیبل کوینی است که بخش مهمی از سیستم وام دهی MakerDAO را تشکیل می دهد.

MakerDAO پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌ دهد تا زمانی که مقدار معینی ارز دیجیتال را به عنوان وثیقه سپرده‌ گذاری کنند، وجوهی را در قالب DAI قرض یا وام دهند. Ethereum، Basic Attention Token، Compound Token و USD Coin در حال حاضر می توانند به عنوان وثیقه در سیستم MakerDAO استفاده شوند. 

و البته، افراد بسیاری استیبل کوین ‌ها را امن ‌ترین راه برای قرار دادن پول در بازار ارزهای دیجیتال می ‌دانند. اما، همانطور که بارها و بارها هم دیده‌ ایم، کریپتوهای بسیار با ارزش هم می‌ توانند در عرض چند ساعت سقوط کنند و بخش‌ عظیمی از ارزش خود را از دست بدهند و باعث ضرر مالی فاجعه ‌باری برای سرمایه‌ گذاران شوند.

بنابراین، اگر به دنبال داشتن سهمی در صنعت کریپتو هستید، اما لزوماً علاقه ای به کسب سودهای عظیم و سریع ندارید، سرمایه گذاری بر روی استیبل کوین ها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. 

در نهایت، استیبل کوین ها ممکن است روزی به گزینه های پرداخت محبوبی تبدیل شوند. با این که این قابلیت وجود دارد که از طریق ارز دیجیتال پرداخت های خود را انجام دهید، ولی فقط شرکت ‌های خاصی هستند که چنین پرداخت ‌هایی را می ‌پذیرند و استیبل کوین‌ ها در حال حاضر در این مورد زیاد محبوب نیستند.

در عوض، کوین های بزرگتر مانند بیت کوین و دوج کوین محبوب تر هستند. اما، همانطور که صنعت ارزهای دیجیتال به توسعه ادامه می ‌دهد، ممکن است شاهد آن باشیم که پرداخت‌ های استیبل کوین جذابیت بیشتری پیدا کنند، زیرا PEG آنها باعث قابل اعتماد بودن بیشتر آنها می شود. 

انتخاب استیبل کوین مناسب 

اینکه به طور دقیق بدانید باید بر روی کدام استیبل کوین سرمایه گذاری کنید، کار دشواری است. با اینکه بسیاری از استیبل کوین ها گزینه های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری هستند، برخی از آنها دارای ریسک های قابل توجهی هستند.

علاوه بر این، کلاهبردار های کریپتو همچنان در این صنعت بسیار رواج دارند و استیبل کوین ‌ها نیز از این امر مصون نیستند. به همین دلیل همیشه بهترین کار این است که یک استیبل کوین را قبل از اینکه پولی پرداخت کنید، بررسی کنید. 

اولین چیزی که هنگام بررسی یک استیبل کوین باید چک شود این است که پشتوانه آن چیست. استیبل کوین های مختلف ضمانت های اجرایی متفاوتی دارند، در عین حال برخی از آنها از نظر فنی هیچ ضمانت اجرایی ندارند.

هر چه این ضمانت اجرایی پایدارتر باشد، آن کوین هم پایدارتر است. بنابراین مهم است که ابتدا برایتان مشخص شود که استیبل کوین انتخابی شما دقیقاً توسط چه چیزی پشتیبانی می شود، به این ترتیب می توانید بفهمید که چقدر قابل اعتماد است. 

اما این تمام کارهایی نیست که باید انجام دهید. یک سری از سازمان های تبهکار ادعا می کنند که استیبل کوین آنها توسط یک دارایی پشتیبانی می شود، در حالی که اینطور نیست.

بنابراین، کمی جستجو در مورد قانونی بودن یک کوین می‌ تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که آیا این یک سرمایه‌ گذاری پرخطر است یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک کوین هرگز حسابرسی نشده باشد، این می تواند یک اخطار برای شما باشد، به این معنی که ادعاهایی که توسعه دهندگان آن داشته اند به طور رسمی تایید نشده است. 

در نهایت، بررسی کنید که آیا استیبل کوین انتخابی شما در صرافی های معروف موجود است یا خیر. گاهی ممکن است بخواهید تنها از یک استیبل کوین برای ترید کردن استفاده کنید، و به دلیل اینکه آن استیبل کوین فقط توسط تعداد بسیار محدودی از صرافی ها پشتیبانی می شود، ممکن است کمی با مشکل برخورد کنید.

همچنین ممکن است این استیبل کوین به عنوان یک کوین قانونی تأیید نشده باشد، به این ترتیب صرافی های بزرگ برای پذیرش آن مردد خواهند بود. 

استیبل کوین ها، ثبات و ارزش را به سرمایه گذاران ارائه می دهند 

با اینکه استیبل کوین ها مانند سایر ارزهای دیجیتال افزایش قیمت زیادی را تجربه نمی کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها ارزش سرمایه گذاری ندارند. اگر به DeFi یا ترید کردن علاقه مند هستید، یا اینکه به دنبال این هستید که با کمترین ریسک وارد این بازار شوید، استیبل کوین ها می توانند یک گزینه فوق العاده برای شما باشند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *