0

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست
بازدید 755

این یک پلتفرم غیرمتمرکز برای ساخت و استفاده از برنامه های کاربردی در دفتر کل توزیع شده بلاکچین است. راهنمای اتریوم چیست ما را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید. در اینجا ما سعی داریم به رایج‌ ترین جستجوهای اینترنتی مانند «اتریوم برای مبتدیان چیست»، «اتریوم چیست و چگونه کار می ‌کند» و «شروع با اتریوم» پاسخ دهیم. 

اتریوم چگونه کار می کند؟ از آنجایی که پلتفرم اتریوم از توان محاسباتی رایانه‌ های متصل به شبکه خود استفاده می‌ کند، از آن به عنوان «کامپیوتر جهانی» نیز یاد می ‌شود.

اطلاعات بر روی هر کامپیوتر یا “نود” ذخیره می شود، به این معنی که برخلاف یک پایگاه داده سنتی، غیرمتمرکز است و توسط هیچکسی کنترل نمی شود. هیچ محدودیتی برای تعداد این گونه کامپیوترهایی که می توانند به این شبکه متصل شوند وجود ندارد. 

تاریخچه اتریوم از توسعه توسط برنامه نویسان Vitalik Buterin، Mihai Alisie، Anthony Di Iorio و Charles Hoskinson شروع می شود و در سال 2015 راه اندازی شد. این پروژه با انتشار ارز دیجیتال خود – یعنی اتر – تامین مالی شد. ارزش بازار این کوین (با نام مستعار “اتریوم”) تا دسامبر 2017 از 70 میلیارد دلار فراتر رفته بود و آن را به یکی از برترین ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. 

پلتفرم اتریوم از ایجاد برنامه‌ های غیرمتمرکز یا «dapps» پشتیبانی می‌ کند که این برنامه ها توسط شخص ثالثی کنترل نمی‌ شوند، داده‌ ها را ذخیره می‌ کنند، دارایی ‌ها را منتقل می‌ کنند و غیره. آنها در برابر خرابی، سانسور و تقلب مقاوم هستند. این برنامه ها توسط به اصطلاح “قراردادهای هوشمند” که کدهای کامپیوتری هستند، اجرا می شوند. (در مورد قراردادهای هوشمند اینجا بخوانید.) 

اطلاعات اولیه ای که باید در مورد اتریوم بدانید این است که برای مثال اغلب برای پروژه های عرضه اولیه کوین استفاده می شود، زیرا اتریوم برای ایجاد ارز دیجیتال شخصی برای فروش و شروع یک پروژه بسیار مفید و کارآمد است. سایر برنامه‌ های کاربردی که قبلاً بر روی اتریوم ساخته شده‌ اند شامل سیستم‌ های رای ‌گیری، جذ بسرمایه جمعی املاکی، قرعه ‌کشی ها، بازی، شبکه سازی ‌های اجتماعی و معاشرتی، وام ‌دهی، انتقال پول و موارد دیگر می ‌شوند. پروژه های آینده ممکن است به اشیا هوشمند و قابل کنترل به کمک اینترنت، بازارهای پیش بینی، تجارت انتقال انرژی و غیره بپردازند.

ممکن است این چیزهایی که گفته شد همه آن چیزی نباشد که شما لازم است در مورد اتریوم بدانید، اما کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده است که می توانند در این زمینه به شما کمک کند. 

این فناوری با وجود پیشرفت های جدید و پیوسته اش، هنوز جوان است. در همین حال، پلتفرم‌ های دیگری مانند NEM نیز وارد همین حوزه شده ‌اند و راه  ‌حل‌های خاص خود را برای ساخت برنامه‌ های کاربردی روی بلاکچین خود را ارائه می‌ دهند.

در مارس 2017، اتحادیه سازمانی اتریوم تأسیس شد. و این اتحادیه شرکت ‌هایی از Fortune 500 (لیستی از بزرگترین شرکت ‌های جهان)، استارت ‌آپ ‌ها، دانشگاهیان و فروشندگان فناوری را با کارشناسان موضوع اتریوم مرتبط می ‌کند. هدف این اتحادیه، ارائه راه حل های تجاری اتریوم است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *