0

نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
بازدید 581

با توجه به اینکه بازار بیت‌کوین در بیش از 50 درصد پایین‌تر از بالاترین سطح خود قرار دارد، اما هنوز انگیزه‌ زیادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. با این حال برای بسیاری از افراد بازار کریپتو پر پیچ و خم است. همچنین صرافی و بروکرهای زیادی نیز در حال فعالیت هستند. درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به تلاش و تحقیق دارد و مانند سرمایه گذاری در سایر دارایی ها نیست. بی ثباتی و سود زیاد ارزهای دیجیتال بسیاری از افراد را برای ورود به این بازار وسوسه کرده است. به هر حال بیت‌کوین تعداد زیادی میلیونر را به‌وجود آورده است که به اصطلاح به آن ها نهنگ یا Whale گفته میشود. 

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ 

چند نکته وجود دارد که باید هنگام ورود به بازار کریپتو یا ارز دیجیتال آن ها را در نظر بگیرید. ارزهای دیجیتال اگر به اوج خود برسند چالش و ریسکی را به همراه خواهند داشت و این هیچ شباهتی به جهش بازارهای سهام ندارد. چشم انداز نظارتی از اواخر سال 2017 به طور قابل توجهی تغییر کرده است. دقیقاً به همین دلیل سرمایه گذاران ممکن است همچنان با عدم اطمینان زیادی روبرو شوند. بنابراین درک محرک های اصلی و ویژگی های بازار اهمیت ویژه ای دارد. 

ملزومات اساسی 

در این مقاله نکات اصلی که برای ایجاد سبد ارزهای دیجیتال خود نیاز است بدانید را توضیح میدهیم.  

قبل از سرمایه گذاری تصمیم گیری در مورد منبع وجوه مطمئناً مرحله 1 خواهد بود. با وجود شرایط فعلی نرخ بهره توصیه می‌شود از تامین مالی پورتفولیو با بدهی خودداری کنید. 

کارت اعتباری یا حساب بانکی : سرمایه گذاران باید در مورد پول نقد یا کارت اعتباری تصمیم بگیرند. به‌عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید حساب معاملاتی ارزهای دیجیتال خود را با کارت نقدی/اعتباری یا از طریق انتقال بانکی تأمین مالی کنید. 

البته توجه داشته باشید که برخی از حوزه های قضایی تامین مالی صرافی های ارز دیجیتال با کارت های اعتباری را ممنوع کرده اند. حتی برخی از بانک ها انتقال ارز فیات به این گونه صرافی ها را ممنوع کرده اند. با این وجود ساده‌ترین روش برای تامین مالی استفاده از کارت اعتباری یا دبیت کارت است. اما این روش معمولاً کارمزدهای بالاتری برای انتقال پول دارد. 

ارز فیات و صرافی بیت کوین 

ابتدا باید تصمیم بگیرید که کدام ارز دیجیتال را می خواهید معامله کنید. سپس باید صرافی هایی را شناسایی کنید که بیشترین حجم معاملات را برای ارزهای دیجیتال انتخابی دارند. یکی از مواردی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد منبع سرمایه شماست. همه صرافی ها به سپرده های پولی فیات اجازه نمی دهند. اکثر صرافی ها سپرده گذاری را به بیت کوین محدود کرده اند. 

انجام تحقیقات لازم در مورد مناسب ترین صرافی بسیار مهم است. اگر به دنبال صرافی هستید که امکان خرید بیت کوین با پول فیات را فراهم کند صرافی کوین بیس (Coinbase) یکی از بزرگترین کارگزاران بین المللی مستقر در ایالات متحده است که بسیار محبوب و استفاده از آن آسان است. این صرافی دارای تدابیر امنیتی لازم و همچنین ارائه نقدینگی مناسب برای معاملات است. 

هر صرافی مزایا و معایب خود را دارد. نکته مهم این است که صرافی را انتخاب کنید که قبل از هر چیز نیازهای شخصی شما را برآورده می کند. 

صرافی های محبوب عبارتند از: 

  • Binance 
  • LocalBitcoins 
  • Bitfinex 
  • Bittrex 
  • Kraken 
  • Changelly 
  • Prime XBT 
  • Coinmama 

این صرافی های ارز دیجیتال به نیازهای سرمایه گذاران و معامله گران بیت کوین و به طور کلی آلت کوین ها پاسخ می دهد. این صرافی ها انتخاب گسترده تری از ارزهای دیجیتال و آلتکوین ها را ارائه می دهند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که سرمایه گذاری های خود را متنوع کنید و در بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال قرار بگیرید. 

بیت کوین و صرافی ارز دیجیتال 

صرافی های بعدی که باید به آن ها توجه کنید، صرافی هایی هستند که برای آلت کوین ها مورد استفاده قرار میگیرند. بسیاری از کوین های کوچکتر معمولاً توسط صرافی های بزرگتر پشتیبانی نمی شوند. به طور کلی تنها راه برای خرید ارزهای کوچک تر خرید آنها با استفاده از بیت کوین یا اتریوم است. در اکثر صرافی ها شما باید بیت کوین سپرده گذاری کنید زیرا نمی توانید مستقیماً از صرافی کوین بخرید. به همین دلیل بسیار مهم است که ابتدا یک صرافی فیات به بیت کوین داشته باشید. می توانید آلت کوین ها را از Binance، BitTrex، Kucoin و Kraken خریداری کنید. 

کیف پول مناسب را انتخاب کنید 

گام بعدی در سرمایه گذاری ارز دیجیتال انتخاب یک کیف پول مناسب است. داشتن کیف پول ارز دیجیتال قبل از خرید هر ارز دیجیتال ضروری است. به همین دلیل برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود به یک کیف پول شخصی و امن نیاز دارید. صرافی ها به سرمایه گذاران امکان میدهند تا ارزهای دیجیتالی که خریده اند را در کیف پول هایی که ارائه میدهند نگه دارند، اما توصیه می شود ارزهای دیجیتال خود را برداشته و در کیف پول های خصوصی نگهداری کنید. 

کیف پول های خصوصی از شما و سرمایه گذاری های شما در برابر هکرها و سرقت محافظت می کند. همچنین سازگاری کیف پول نیز باید در نظر گرفته شود. چند کیف پول امن که میتوانید آن ها را انتخاب کنید شامل موارد زیر است: 

  • Coinbase  
  • Exodus  
  • Jaxx Liberty  
  • KeepKey  
  • Guarda  

قبل از شروع نکات زیر را در نظر بگیرید 

قبل از تصمیم گیری در مورد مناسب ترین صرافی ها و کیف پول های ارز دیجیتال برای پشتیبانی از فعالیت تجاری خود به یک استراتژی معاملاتی نیاز دارید. چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر داشته باشید: 

  • فقط روی چیزهایی سرمایه گذاری کنید که با از دست دادن آنها ضرر زیادی متحمل نشوید. 
  • برای سرمایه گذاری وام نگیرید. 
  • تحقیق کنید، خبرها را دنبال کنید و تحلیل ها و استراتژی های مربوطه را نیز دنبال کنید. FX Empire بزرگترین ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و صرافی‌ها نیز تحلیل‌های فنی را بدون هزینه به کاربران خود ارائه میدهند. 
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید، حریص نباشید و ضرر را بپذیرید. به راحتی می توان تحت تأثیر خبرهای فیک و تحلیلگران قرار گرفت. بهتر است احساسی عمل نکنید. 

ایجاد یک استراتژی معاملاتی برای ارزهای دیجیتال  

پیدا کردن مناسب ترین کیف پول ها و صرافی ها بسیار مهم است، اما تدوین استراتژی معاملاتی بدون شک مهمترین مرحله قبل از سرمایه گذاری است. 

تصمیمات کلیدی: 

  • انتخاب ارز دیجیتال : سبد خود را ترکیبی از بزرگترین ارزهای دیجیتال و ارزهای متوسط و کوچک بر اساس ارزش بازار قرار دهید. اینکار همچنین هرگونه مشکل نقدینگی برای کل پورتفولیو را برطرف می کند. 
  • ارزهای دیجیتال خاصی ممکن است دارای مقادیری فراتر از اندازه سرمایه گذاری مورد نظر باشند. در چنین مواردی شناسایی صرافی‌ای که CFD یا سرمایه‌گذاری جزئی یک ارز دیجیتال را ارائه دهد، مهم است. 
  • مدت زمان معامله : برای معامله‌گرانی که زمان کافی برای معامله دارند، یک استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت منطقی است. 
  • کوین های کوچک تر و بی ثبات تر پتانسیل درآمد را در روز افزایش می دهند و در حالت ایده آل نباید بیش از 20 درصد از کل سرمایه گذاری را تشکیل دهند. 
  • کوین های بزرگ باید استراتژی های بلند مدت را تشکیل دهند. با این حال با تحقیقات کافی کوین های کوچکتر نیز ممکن است بخشی از این استراتژی را تشکیل دهند. 
  • برای استراتژی‌های میان‌مدت‌ ( بیش از یک روز اما کمتر از یک ماه) یک سبد ترکیبی توصیه می‌شود و می تواند شامل کوین های کوچک، متوسط و بزرگ باشد. 
  • در هر استراتژی معاملاتی استفاده از ابزارها و شاخص های مدیریت ریسک توصیه می شود. استفاده از این ابزارها از ضرر بیشتر جلوگیری میکند. 

قانون 80/20 

با توجه به نوسانات بازار کریپتو ترکیبی از ارزهای کوچک متوسط و بزرگ توصیه می شود. قانون80/20 فرصت را برای دستیابی به سودهای قابل توجه در هر گونه افزایش ناگهانی در ارزهای کوچک تا متوسط فراهم می کند. در حالی که سکه های با ثبات تر را نیز نگه می دارد. توجه داشته باشید که ثبات یک اصطلاح نسبی در بازار کریپتو است. حتی بیت کوین می تواند نوسانات قابل توجهی را در یک روز شاهد باشد. 

آیا تعداد کوین ها مهم است؟ 

این مورد مربوط به استراتژی سرمایه گذاری شما است. به طور کلی ترکیب سبد مهم تر از تعداد کوین ها است. بنابراین بر ترکیب سبد خود تمرکز کنید. 

توصیه ها 

ارزهای دیجیتالی که میتوانید برای سبد ترکیبی خود در نظر بگیرید شامل موارد زیر است. البته مواردی که در ادامه به آن میپردازیم تجزیه و تحلیل جامعی از بازار نیست و ممکن است ارزهایی وجود داشته باشد که بیشتر مورد پسند شما باشد. مثل همیشه قبل از خرید یا فروش تحقیقات لازم را انجام دهید. 

ارزش بازار بزرگ (large-cap) 

Tezos، Ripple، Bitcoin، Ethereum، EOS، Cardano، Bitcoin Cash SV، Bitcoin Cash و Binance Coin

ارزش بازار متوسط (mid-cap) 

Zcash، VeChain، True USD، Tron’s TRX، Qtum، OmiseGo، OKB، NEO، Ethereum Classic، Dogecoin، DASH و Cosmos. این ارزها بر اساس حجم 24 ساعته انتخاب شده اند و ارزش بازار آنها بین 100 میلیون دلار و یک میلیارد دلار است. 

ارزش بازار کوچک (small-cap) 

این مورد شامل ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کمتر از 100 میلیون دلار است و احتمالاً حجم معاملات کمتری خواهد داشت و به معنای نقدینگی کمتر است، به همین دلیل است که این ارزها باید نسبت کمتری از پورتفولیو را تشکیل دهد. 

Unbright، Theta Fuel، Status، MCO، Matic Network، IOST، HyperCash، BitTorrent و ABBC Coin. 

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مراحل بعدی 

هنگامی که استراتژی خود را ایجاد کردید، ارزهای دیجیتال خود را انتخاب کردید، حساب های معاملاتی خود را باز کرده و کیف پول خود را راه اندازی کردید، نوبت به معامله می رسد. ممکن است درک خوبی از زمان ورود به بازارهای بالغ تر مانند بازار سهام جهانی داشته باشید، اما انتخاب نقطه ورود مناسب در دنیای ارزهای دیجیتال کمی پیچیده تر است.  

پس از شروع معامله نظم و انضباط را حفظ کنید و مطمئن شوید که پارامترهای ریسک خود را هر روز اجرا می کنید. این پارامترها شامل نمودارهایی میشود که باید سطوح حمایت و مقاومت شما را نشان دهد. به یاد داشته باشید، هر معامله ای سود به همراه نخواهد داشت، بنابراین اگر در اولین معامله ضرر کردید، نگران نباشید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *