0

5 بازی برتر Metaverse که در سال 2022 باید بازی کنید 

بازی برتر Metaverse
بازدید 544

این روزها، با روی کار آمدن بازی ‌های متعدد متاورس که بر روی فناوری بلاک چین عرضه می‌شوند، بازی ‌های آنلاین شکل جدیدی به خود گرفته اند. متاورس یک مفهومی اصیل از دنیای کاملا مجازی است که در آن افراد می توانند مانند دنیای واقعی با یکدیگر تعامل داشته باشند. بازی برتر Metaverse را بیشتر بشناسید.

بازی های ویدئویی از برخی جهات، پیشگام بسیاری از مفاهیمی بوده اند که متاورس اکنون به دنبال ارائه آنهاست، برخی از این مفاهیم شامل آواتارها، ارزهای دیجیتال و تجارت اقلام مجازی می باشند.

در ادامه این راهنما قصد داریم تا نگاهی به پنج بازی هیجان ‌انگیز متاورس بیندازیم، سه مورد از این بازی ها بسیار محبوب‌ بوده و دو بازی جدیداً عرضه شده اند که امسال می ‌توانید آنها را بازی کنید. 

  1. دسنترالند (Decentraland) 

Decentraland یک بازی برای کسب درآمد (P2E) است که بر اساس مفهوم دنیای مجازی در متاورس ساخته شده است و بر روی بلاک چین اتریوم (ETH) قرار دارد. در این بازی می ‌توانید اقلام متعددی مانند قطعات زمین مجازی را خریداری کنید که با عنوان «LAND» نام‌گذاری شده ‌اند.

هنگامی که این فضاها را خریداری کردید، LAND خود را به عنوان یک توکن ERC-721 دریافت خواهید کرد که معمولاً به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) ارائه می شود.

ماهیت غیرقابل تعویض LAND به این معنی است که هیچ کس دیگری، از جمله سازندگان Decentraland نمی توانند آن را کپی کنند و شما تنها مالک آن خواهید بود. با این حال، برای خرید LAND در Decentraland، باید از ارز دیجیتال رسمی بازی یعنی MANA استفاده کنید. 

شما می توانید در این بازی شرکت کنید و از راه های مختلفی به کسب درآمد بپردازید. به عنوان مثال، می توانید یک فضا را خریداری کرده و از مردم برای تبلیغات در آن هزینه دریافت کنید.

همچنین می ‌توانید برخی سازه ها‌ مانند استادیوم ‌هایی برای برگزاری رویدادهای مردمی راه ‌اندازی کنید، یا صبر کنید تا ارزش زمین شما افزایش یابد و سپس آن را با سود به فروش برسانید. در زمان نگارش این مقاله، MANA Decentraland دارای ارزش بازار 1.95 میلیارد دلار است. 

  1. Sandbox 

Sandbox بازی دیگری است که در متاورس بسیار شناخته شده می باشد و همچنین بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. محبوبیت Sandbox توسط افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ که با موفقیت رویدادهای مختلفی را در آن برگزار کرده اند و مالک مجموعه های NFT در بازی بوده اند، ایجاد شده است.  

از بسیاری جهات، Sandbox شبیه به Decentraland است و یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین را در اختیار شما قرار می دهد که در آن بازیکنان می ‌توانند املاک مجازی و سایر موارد را خریداری کرده و آن‌ها را برای کسب سود بفروشند یا اجاره کنند.

در Sandbox، می ‌توانید فضا بخرید، رویدادهای مختلفی را برگزار کنید و یا به خرید و فروش NFT‌ ها بپردازید، این فعالیت ها به شما امکان کسب درآمد در حین بازی کردن را می‌ دهد.

توکن اصلی بازی با نام SAND شناخته می ‌شود که به شما امکان می‌ دهد هنگام شرکت در بازی، تراکنش ‌های خود را انجام دهید. 

علاوه بر این، کاربران در Sandbox می‌ توانند با استفاده از Sandbox Game Maker بازی خود را ایجاد کنند و از آن به عنوان را به راه دیگری برای کسب درآمد از Sandbox استفاده کنند. در حال حاضر، ارزش بازار سندباکس SAND))  1.82 میلیارد دلار است. 

  1. Axie Infinity 

مسلماً محبوب ترین بازی حال حاضر متاورس، Axie Infinity است. در Axie Infinity که بر پایه اتریوم ساخته شده است، بازیکنان قادر هستند خرید‌ کنند، حیواناتی را پرورش می‌ دهند و با هیولاهایی معروف به Axies که شخصیت ‌های اصلی بازی هستند، مبارزه ‌کنند. مراحل بازی شامل جمع آوری انواع بسیاری از Axies، مبارزه با سایر Axies و حتی ساختن یک پادشاهی برای آن‌ها می شود.

شما می توانید در Axie Infinity از ارزهای دیجیتال SLP و AXS  که توکن های موجود در بازی هستند، استفاده کنید و همچنین می توانید این توکن ها را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید.

توکن های SLP و AXS به شما این امکان را می دهند که هر گاه Axies جدید خریداری کردید، بتوانید در نبردها یا ماجراجویی ها شرکت کنید و در بازی به کسب درآمد بپردازید. برای انجام بازی باید حداقل 3 توکن AXS داشته باشید. در حال حاضر، (Axie Infinity (AXS دارای ارزش بازار 1.54 میلیارد دلار است.  

  1. ایلوویوم (Illuvium) 

ایلوویوم یک بازی آنلاین چند نفره (MMORPG) است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در طی داستان بازی، بازیکنان پس از تصادف با دنیای بیگانه ایلوویوم، وارد یک جهان فانتزی می شوند.

شما در این جهان، نقش یک کاوشگر را بر عهده دارید که باید ماموریت ‌های مختلف را تکمیل کنید و با هیولاها و دیگر بازیکنان مبارزه کنید، همچنین باید ایلوویال‌ها که بومیان ایلوویوم هستند را دستگیر کرده و آموزش دهید تا بتوانید آن‌ها را به ارتش خود جذب کنید.

تمام این جنبه‌ های بازی به شما امکان می‌ دهد تا توکن اصلی بازی، یعنی ILV را کسب کنید و از آن برای کسب درآمد در اکوسیستم Illuvium استفاده کنید. در حال حاضر، ایلوویوم (ILV) دارای ارزش بازار 70.3 میلیون دلار است. 

  1. گم شده (LOST) 

LOST in the metaverse اولین بازی اتاق فرار در metaverse است که توسط LOST، یک شرکت بازی ‌های اتاق فرار واقعی، در هنگ کنگ ساخته شده است.

این بازی مملو از چالش های ماجراجویانه و همه جانبه ای است که می توانید به صورت آنلاین و آفلاین به آن ها دسترسی داشته باشید و این امکان را به شما می دهد که بین دنیای فیزیکی و مجازی جا به جا شوید.

همچنین قادر خواهید بود تا در حین بازی، توکن های متاورس و NFT های محدودی کسب کنید. بازی LOST از وقایع تخیلی، اسطوره ها و رویدادهای تاریخی الهام گرفته شده است.

در حین انجام بازی، باید معماها را حل کنید، جعبه های گنج را باز کنید و اسرار و نکاتی را برای حل معماها کشف نمایید.

همه اینها به شما کمک می کند تا بتوانید از اتاق فرار، خارج شوید. برخی از بهترین ویژگی‌ های بازی شامل توانایی تشکیل تیم‌ و گذر از چالش‌ها با هم تیمی ها و ایجاد فرصتی برای افرادی که می خواهند اتاق ‌های فرار خود را در متاورس، می شود.

علاوه بر این، بازی LOST شامل نسخه ای به نام LOST junior است که برای کودکان بین 6 تا 14 سال ساخته شده است. در LOST Junior، بچه ها در حین گذر از مراحل چالش بر انگیز، به صورت تجربی می توانند مفاهیم مختلف را بیاموزند.  

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *