0

3 راه برای ایجاد ارز دیجیتال خود 

ایجاد ارز دیجیتال
بازدید 460

آیا می‌خواهید یک ارز دیجیتال منحصر به فرد ایجاد کنید؟ در این مقاله نحوه اجرای آن آمده است. 

این روزها ارزهای دیجیتال در همه جا رایج هستند و دلیل خوبی هم برای آن دارند. آنها امن و غیرمتمرکز هستند، و پتانسیل بالایی در دنیای دیجیتال دارند. برخی از کارشناسان معتقدند ارزهای دیجیتال روزی جایگزین ارزهای سنتی فیات مانند دلار یا یورو خواهند شد. 

 اما اگر بخواهید همه چیز را جلو ببرید و ارز دیجیتال خود را ایجاد کنید، چه؟ 

  1. یک بلاکچین موجود را فورک کنید 

 می‌توانید با استفاده از فورک بیت‌کوین یک رمزارز جدید ایجاد کنید. بلاکچین جدید شما تا نقطه فورک با بلاکچین بیت‌کوین یکسان خواهد بود و از آن نقطه به بعد از قوانین و پروتکل های شما پیروی می‌کند. برای ایجاد یک ارز جدید با استفاده از فورک بیت‌کوین، می‌توانید کد بیت‌کوین را کپی کرده و تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید. با این حال، برای انجام این کار، شما نیاز به درک بالایی از کدنویسی دارید. 

  1. توکن ERC-20 را روی بلاکچین اتریوم راه اندازی کنید 

 اتریوم اولین بلاکچینی بود که خدمات ایجاد توکن را ارائه کرد و به کاربران این امکان را می‌داد تا توکن های خود را در شبکه اتریوم ایجاد و راه اندازی کنند. این سرویس اتریوم را به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها برای راه اندازی توکن ها و ICO های جدید تبدیل کرده است. 

 همه توکن های اتریوم از استاندارد ERC-20 استفاده می‌کنند و مستندات سازمان دهی شده داشته و فرآیند توسعه را ساده تر می‌کنند. با این حال، یک توکن ERC-20 فقط می‌تواند به زبان برنامه‌نویسی Solidity اتریوم نوشته شود، بنابراین ممکن است مجبور شوید یک توسعه دهنده بلاکچین استخدام کنید یا شروع به یادگیری نحوه کدنویسی در Solidity کنید. 

 به طور کلی، اتریوم انتخاب خوبی برای ایجاد توکن های جدید است. از آن برای راه اندازی موفقیت آمیز تعدادی توکن مختلف استفاده شده است، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که یک پلتفرم قابل اعتماد است. به عنوان مثال، یکی از معروف ترین میم کوین ها، Shiba Inu (SHIB)، یک توکن ERC-20 است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. توجه داشته باشید که ارز دیجیتال و توکن چیزهای متفاوتی هستند، اما فعلاً آنها را یکجا درنظر می‌گیریم. 

  1. یک بلاکچین منحصر به فرد از ابتدا ایجاد کنید 

 اگر جاه طلبی بالایی دارید، می‌توانید بلاکچین خود را از ابتدا ایجاد کنید. این کار ممکن است به زحمت بیشتری نسبت به دو گزینه دیگر نیاز داشته باشد، اما به شما امکان کنترل کامل روی ارز دیجیتال خود را می‌دهد. این کنترل شامل اجرای یک توزیع، حفظ اجماع و ایمن سازی شبکه در برابر حمله است. اگر مشکل به نظر می رسد، بهتر است از یک پلتفرم بلاکچین موجود مانند اتریوم یا هایپرلجر استفاده کنید. 

 برای ایجاد بلاکچین خود باید چند مرحله کلیدی بردارید. ابتدا، باید یک الگوریتم اجماع انتخاب کنید، مانند اثبات کار یا اثبات سهام، که به همه گره های شبکه شما اجازه می‌دهد در مورد وضعیت بلاکچین به توافق برسند. در مرحله بعد، شما باید یک ساختار داده طراحی کنید که بتواند به طور موثر تمام اطلاعات را در بلاکچین ذخیره کند. در نهایت، باید مکانیزمی را برای ایمن نگه داشتن بلاکچین از حمله سایبری پیاده سازی کنید. 

مزایای ایجاد ارز دیجیتال شخصی 

 یکی از مزایای ایجاد یک ارز دیجیتال این است که شما کنترل کاملی بر آن دارید. برخلاف ارزهای فیات سنتی که بانک های مرکزی کنترل می‌کنند، شما به تنهایی ارز دیجیتال خود را کنترل می‌کنید. این بدان معنی است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه از آن استفاده کنید و همچنین می‌توانید عرضه آن را کنترل کنید. اگر می‌خواهید ارزی ایجاد کنید که پایدارتر از ارزهای دیجیتال فعلی باشد، این کنترل می‌تواند مفید باشد. 

 یکی دیگر از مزایای ایجاد ارز دیجیتال شخصی این است که می‌تواند خصوصی تر و ایمن تر از ارزهای فیات سنتی باشد. به عنوان مثال، هنگامی که یک ارز دیجیتال ایجاد می‌کنید، می‌توانید از تکنیک های مختلف کدنویسی استفاده کنید تا سرقت سکه ها یا توکن های شما را برای سارقان دشوارتر کنید یا ببینند که ارز دیجیتال را برای چه کسی ارسال می‌کنید. 

 مهم نیست که کدام روش را برای ایجاد بلاکچین خود انتخاب می‌کنید، مهم است که از ایمن بودن و کنترل بر آن اطمینان حاصل کنید. امنیت یک بلاکچین فقط به اندازه ضعیف ترین حلقه آن است، بنابراین استفاده از تدابیر امنیتی قوی در هر سطح مهم است. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *