0

چگونه در صنعت ارزهای دیجیتال شغل پیدا کنیم؟ (معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال) 

معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال
بازدید 663

صنعت ارزهای دیجیتال از چند سال پیش محبوبیت پیدا کرد و با سرعت سرسام آوری به تکامل خود ادامه داده است. به همین دلیل امروزه این صنعت به منبعی برای جذب افراد با استعداد تبدیل شده و خیلی از افرادی که در زمینه های مختلف علوم کامپیوتری و سرمایه گذاری تخصصی هستند به نحوی وارد مشاغل مرتبط با کریپتوکارنسی شده اند و درآمدهای غیر فعالی را برای خود ایجاد کرده اند. در این مقاله به معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال پرداخته ایم.

البته برای افرادی که در مورد مهارت های خود مطمئن نیستند و نمی دانند که آیا می خواهند در این صنعت به صورت طولانی مدت کار کنند یا خیر، انتخاب یک شغل در صنعت کریپتوکارنسی می تواند به یک موضوع ترسناک تبدیل شود؛ در واقع حتی خیلی از مهندسان حرفه ای و یا سرمایه گذاران خبره هم از این صنعت می ترسند! البته ترسیدن مهندسان به دلیل گستردگی اطلاعات و پیچیدگی مفاهیم آن‌ها است و علت ترسیدن سرمایه گذاران نیز نا آشنا بودن پیچ و خم حرکات قیمت کریپتوها و بازارهای مربوط به آن می باشد.

با این حال، حقیقت غیر قابل انکار این است که بازار ارزهای دیجیتال همه روزه در حال گسترش است و پیش بینی می شود تا چند سال آینده به یکی از بخش های اصلی زندگی انسان ها تبدیل شده و یا فعالیت های روزمره ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

از همین رو، کسب اطلاعات و داشتن دانش کافی در این زمینه می تواند در آینده بسیار مفید باشد و حتی در حال حاضر نیز به عنوان یک منبع درآمد خوب، شمرده شود.

در این راهنما قصد داریم تا نگاهی مختصر به انواع حرفه های موجود در صنعت کریپتو کارنسی بیندازیم و با برخی از روش هایی که ممکن است به شما در کسب بهترین‌ها در صنعت کمک کنند، آشنا شویم. اگر به ایجاد حرفه خود در حوزه ارزهای دیجیتال علاقه دارید؛ باید همه چیزهایی که برای شروع در این زمینه نیاز دارید را بیاموزید. 

شروع یک حرفه در زمینه ارزهای دیجیتال 

فضای کریپتو بسیار فنی است و باعث می شود افراد تصور کنند که این میدان فقط توسط افرادی اشغال شده است که می توانند کدنویسی کنند. با این حال، فرصت های شغلی در این فضا بسیار زیاد است و با رشد و گسترش دانش و اطلاعات خود می توانید با قسمت های جالب و هیجان انگیز این صنعت نیز آشنا شوید. بنابراین بهتر است قبل از رد کردن موقعیت های شغلی مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال، کمی اطلاعات خود را بالاتر ببرید و ببینید کدام یک از فیلدها می تواند بهترین بستر برای کسب درآمد و فعالیت برای شما باشد؛ صنعت ارزهای دیجیتال و بلاک چین، یک صنعت بسیار بزرگ است و راه های زیادی برای وارد شدن به آن پیش روی شما قرار دارد.  

آینده شغلی در زمینه ارزهای دیجیتال به چه صورت خواهد بود؟ 

آینده شغلی در زمینه ارزهای دیجیتال به چه صورت خواهد بود؟ 
معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال

همانطور که از یک صنعت به سرعت در حال رشد انتظار می رود، تقاضا برای استعدادهای ماهر در صنعت رمزنگاری همواره در حال افزایش است، با این حال، سطح رقابت برای یک مبتدی رو به متوسط کمی پایین تر از رقابت در زمینه های تخصصی و حرفه ای می باشد. صرف نظر از شغل مورد علاقه خود، ارز دیجیتال مسیرهای شغلی پرسود و متفاوتی را ارائه می دهد که می توانید آن‌ها را انتخاب کنید. 

فضای بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده، بستری را برای همه افرادی که مهارت هایی به غیر از مهارت های مربوط به ارزهای رمز نگاری شده دارند، ایجاد کرده است و در واقع لزومی ندارد که برای وارد شدن به این صنعت، تنها مهارت های ویژه ای را در مورد ارزهای دیجیتالی بدانید.

این موضوع سبب شده است تا فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتالی بتواند به گسترش رو افزون خود ادامه دهد و افراد بیشتری قادر به فعالیت در این زمینه باشند. آنچه نیاز است شما در این راه بدانید، درک کافی از مهارت های خود و ارتباط آن به سیستم بلاک چین و ارزهای رمز نگاری شده می باشد. 

داشتن شغل در صنعت کریپتو لزوماً به پیشینه فنی پیشرفته و تجربه کاری نیاز ندارد. این صنعت هنوز تازه است و درهای زیادی به روی تازه واردانی که به دنبال شروع یک حرفه هستند، باز می کند و بنابراین نیازی به نگرانی در مورد تنوع فیلدهای کاری در این بستر نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت کریپتو کارنسی و مشاغلی که می توانید در این ستر انجام دهید، در ادامه همراه ما باشید.  

معرفی 5 بخش مختلف در زمینه کریپتوکارنسی که می توانید کار در آن را آغاز کنید! 

بیایید به برخی از بخش‌هایی که می‌توانید در آن‌ها تخصص داشته باشید، نگاه کنیم. اگرچه این بخش ها مهارت های مختلفی را می طلبند اما برای کسب درآمد و فعالیت جدی در آن‌ها نیاز است تا سعی کنید اطلاعات کامل و تخصصی را در مورد هر کدام در اختیار داشته باشید و در بخش مورد نظر خود بهترین عملکرد را نشان دهید. 

1. معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال: ماینینگ کریپتو 

ماینینگ کریپتو 
معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به فناوری هستید و تا کنون در این زمینه کار کرده اید و به دنبال یک حرفه عملی در صنعت کریپتو کارنسی می باشید، قطعاً بخش ماینینگ کریپتو می تواند یکی از بسترهای عالی برای شما به حساب بیاید. استخراج رمزارز معمولاً شامل حل پازل های محاسباتی برای تولید و نگهداری داده ها می شود.

از این رو، ماینینگ کریپتو می تواند یک بخش جذاب برای هر کسی که از دانش مهندسی برخوردار است، باشد. در این زمینه، این فرصت را خواهید داشت تا بخش های مهندس داده، مهندس شبکه، مهندس پشتیبانی فنی و بسیاری موارد دیگر را به عهده بگیرید.  

بخش ماینینگ کریپتو همچنین دارای نقش های اداری برای کسانی است که در نظارت بر اجرای روان فعالیت های صنعت مهارت دارند.

با این حال، چنین پرسنلی که در بخش های اداری فعالیت می کنند می توانند با گذراندن آموزش های لازم و دریافت اطلاعات تخصصی در زمینه های مهندسی به راحتی وارد مشاغل فنی تر در این بستر شوند.  

2.معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال: بخش بازاریابی 

بخش بازاریابی ارزهای دیجیتال بیشتر برای افرادی مناسب است که در زمینه بلاک چین اطلاعات زیادی ندارند، اما در زمینه های دیگر از مهارت کافی برخوردار هستند. معمولاً برای شروع یک حرفه در بخش بازاریابی، توانایی بالای نوشتن و در اختیار داشتن دانش کافی در مورد شبکه های رمزنگاری مورد نیاز است.

برای پیشرفت در این بخش، باید بتوانید محتوای فنی را به قابل فهم ترین و جامع ترین شکل ممکن به کاربران دیگر ارائه دهید. مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید در این بخش انجام دهید.

شما می توانید یک نویسنده محتوا، تحلیلگر تحقیق، مدیر رسانه های اجتماعی، طراح گرافیک، مدیر جامعه و بسیاری موارد دیگر باشید و هم اطلاعات خود را از سیستم بلاک چین بالا ببرید و هم در این زمینه به کسب درآمد بپردازید.  

3.معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال: بخش توسعه رمزارز / بلاک چین 

بخش توسعه رمزارز / بلاک چین 
معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال

توسعه دهندگان رمز ارزها و سیستم بلاک چین، در واقع یکی از سخت ترین و تخصصی ترین حرفه ها را در این بستر بر عهده دارند. مشاغل موجود در این بخش به تخصص گسترده در زبان های برنامه نویسی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و سیستم های بلاک چین نیاز دارد. اگرچه موقعیت های شغلی که در زمینه توسعه رمز ارزها و بلاک چین وجود دارند بسیار پردرآمد هستند اما بسیار پرمشقت می باشند.

شما می ‌توانید با به عهده گرفتن نقش‌ هایی به ‌عنوان یک توسعه ‌دهنده تازه کار، کار آموز توسعه ‌دهنده solidity، توسعه ‌دهنده فول استک در همه بخش ها، دستیار حقوقی بلاک چین و غیره، مسیر شغلی خود را سریع‌تر دنبال کنید. 

4.معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال: بخش تجارت 

خیلی از مردم زمانی که می خواهند حرفه خود را در زمینه ارزهای دیجیتالی آغاز کنند، ابتدا به فکر تجارت و افتتاح حساب معاملات در این زمینه میافتند زیرا این مسیر شغلی می تواند بسیار جالب و البته چالش بر انگیز باشد. معامله گران برای کسب سود، روی قیمت ارزهای دیجیتال گمانه زنی می کنند.

بازار هر روز 24 ساعته باز است و هزاران توکن ارزش در نظر گرفتن را دارند که فرصت های بی پایانی را برای معامله گران حرفه ای و سرمایه گذاران ارائه می دهند. می توانید تجارت را به عنوان یک شغل تمام وقت انجام دهید و همچنین معامله گری در صمعت ارزهای دیجیتال می تواند نوعی درآمد غیرفعال نیز به شمار رود.

معامله ‌گران بسته به استراتژی ‌های معاملاتی و ریسک ‌پذیری خود می ‌توانند به انواع روش های معاملاتی مختلف مانند معاملات آتی، معاملات آپشن و سایر روش های معامله گری دسترسی داشته باشند. 

5.معرفی شغل های مرتبط با ارزهای دیجیتال: بخش حقوقی و انطباق 

از آنجایی که صنعت کریپتو هنوز در مراحل ابتدایی خود است، سیاست گذاران سخت تلاش می کنند تا چارچوب های نظارتی روشنی را برای هدایت شرکت کنندگان در صنعت ایجاد کنند.

همچنین این متخصصان و قانونگذاران می توانند کمک بسیاری به شرکت های فعال در زمینه ارزهای رمز نگاری شده نمایند تا بتوانند قوانین، چارچوب و سیاست های مفیدی را اعمال نمایند.

البته باید اشاره کرد که بخش قانون گذاری یکی از بخش های بسیار مهم در زمینه کریپتو به شمار می رود زیرا بسیاری از کشورها چارچوب قانونی قوی ندارند که صنعت کریپتو بتواند در آن فعالیت کند. 

5 راه برای به دست آوردن بهترین ها در مشاغل مربوط به ارزهای دیجیتالی 

اکنون که با برخی از کلیدی ترین بخش ها در صنعت کریپتوکارنسی آشنا شدید، دانستن مراحلی که می‌ توانند به شما کمک کنند تا در آن بخش ‌ها قرار بگیرید، بسیار مهم است.

همچنین لازم است بدانید که چگونه می توانید در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید و مهارت های خود را ارتقا دهید تا بتوانید بهترین نتیجه ها را در طولانی مدت کسب نمایید.  

1. با کریپتوکارنسی آشنا باشید 

شما نمی توانید در صنعتی کار کنید که ساختار آن را درک نمی کنید. بنابراین، اولین قدم برای ایمن کردن مسیر شغلی خود در صنعت کریپتو، درک نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال و اینکه چگونه می ‌توانید کاملاً در فضای کریپتو قرار بگیرید، است.

شما باید بدانید که توکن های رمزنگاری شده مختلف مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، تتر (USDT)، بایننس کوین (BNB) و غیره چگونه کار می کنند.

سپس، برای ایجاد پایه ای قوی برای حرفه خود، یاد بگیرید که چگونه اکوسیستم کریپتو کار می کند، چگونه کریپتوها ایجاد می شوند، معامله می شوند (خرید و فروش)، مبادله می شوند، سرمایه گذاری می شود و غیره. 

2. یک روند توسعه مهارت برای خود برنامه ریزی کنید 

فارغ از سطح تخصص شما، پیدا کردن یک شغل جدید یا شروع یک شغل مستلزم آن است که مهارت های خود را افزایش دهید. بنابراین، توسعه مهارت در تعیین اینکه کدام بخش برای شما مناسب است یا مسیری که در آن می توانید شغل خود را راه اندازی کنید، حیاتی است.

ممکن است مجبور شوید برخی از دوره‌ ها را بگذرانید، فیلم‌ های آموزشی تماشا کنید و پروژه های عملی انجام دهید تا خود را در یک سطح خوب برای یک موقعیت شغلی قرار دهید. البته، تلاش برای انجام همه کارها به یکباره ممکن است خسته کننده باشد، از همین رو برنامه ریزی یک روند توسعه شخصی به مرور زمان می تواند مهارت های شما را تسهیل کند. 

3. ملحق شدن به جمع فعالان صنعت کریپتوکارنسی 

هرگز قدرت اجتماع با همکاران خود را دست کم نگیرید. کسی که در این صنعت می شناسید می تواند به اندازه مهارتی که دارید، اهمیت داشته باشد. شما باید متخصصانی را بشناسید که در مسیر شغلی انتخابی شما پیش رفته اند و از آن‌ها بیاموزید.

برقرار رابطه با افراد مناسب به شما کمک می کند تا در حرفه خود سریع‌تر پیشرفت کنید. جدا از اینکه آشنایی با افراد مختلف می تواند به شما در زمینه ارتقا شغلی کمک کند، برخی از افراد ممکن است از برخی اسرار و اطلاعات مهم با خبر باشند که می تواند شما را سریع تر به اهدافتان برساند و همه این ها تنها زمانی نتیجه خواهند داد که با تخصصان ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از طریق رسانه ‌های اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کنید یا در کنفرانس ‌ها یا سمینارها با آن‌ها ملاقات نمایید.  

4. رزومه خود را به روز کنید 

اطمینان حاصل کنید که یک رزومه رقابتی دارید و همچنین سعی کنید رزومه خود را با آخرین اطلاعات معتبر و مهارت هایی که کسب کرده اید به روز نگهدارید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده در رزومه بسیار ضروری است زیرا این موضوع رزومه شما را حرفه ای می کند.

در بخش هایی که دارای مهارت‌ ها و دستاوردهای عملی هستید، نکات ظریف و اطلاعات تخصصی را به کار ببرید، چراکه این همان چیزی است که کارفرمایان شما به آن علاقه دارند. 

5. داوطلب یا کارآموز شوید 

اکثر کارشناسان صنعت ارز دیجیتال توصیه می‌ کنند که در ابتدای مسیر خود به صورت داوطلبانه یا کارآموزی برای کسب تجربه مستقیم از متخصصانی که عملکرد صنعت را درک می ‌کنند، اطلاعات لازم را به دست آورید به جای آن که بی تجربه باشید و تنها به دنبال مشاغل پردرآمد در صنعت ارزهای دیجیتال بگردید.

علاوه بر این، شما می توانید با کارآموزی و یا انجام وظایف به صورت داوطلبانه، توانایی های خود را افزایش دهید و تجربه کاری کسب کنید. 

در صنعت ارزهای دیجیتال، فضای کافی برای همه وجود دارد 

شما هم می توانید مانند بسیاری از افراد دیگر، در صنعت کریپتوکارنسی فعالیت داشته باشید. فقط باید دریابید که در چه چیزی مهارت دارید و مهارت شما چگونه می تواند در جامعه کریپتو مفید باشد. با گسترش مداوم مجموعه مهارت‌های خود و آشنایی با پروژه‌ های مختلف و شبکه ‌های رمزنگاری شده متنوع، می توانید برای رسیدن به شغل رؤیایی خود برنامه ریزی نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *