0

چگونه استخراج لایت کوین را انجام دهیم؟ 

استخراج لایت کوین
بازدید 680

لایت کوین توسط بسیاری از کارشناسان و فعالان عرصه ارز دیجیتال به عنوان نسخه ی نقره ای بیت کوین در نظر گرفته شده است و در برخی مواقع نیز با نام «Bitcoin-lite» شناخته می شود. در این مطلب استخراج لایت کوین را قدم به قدم یاد بگیرید.

درواقع، بسیاری از ویژگی های ساختاری لایت کوین مشابه ساختار بیت کوین است و از همین رو مورد توجه توسعه دهندگان بلاک چین و علاقه مندان به ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

لایت کوین دو سال دیرتر از بیت کوین ایجاد شد و همین موضوع باعث شد تا فناوری ساختار آن کمی پیشرفته تر از بیت کوین باشد.

اگرچه بسیاری از کد بیس codebase لایت کوین از بیت کوین گرفته شده، اما لایت کوین سریعتر از بیت کوین است و توان عملیاتی تراکنش های آن چهار برابر بیت کوین می باشد.

همچنین ذخیره بلاک چین لایت کوین نیز چهار برابر بیت کوین است، اما این برتری ها هرگز به منظور پیشی گرفتن از بیت کوین نبوده بلکه برای کمک به رشد فناوری بلاک چین در نظر گرفته شده است.

لایت کوین در سال 2013 بسیار محبوب شد چرا که استخراج این رمز ارز تنها با استفاده از یک CPU معمولی امکان پذیر می بود. اگرچه امروزه استخراج لایت کوین به دلیل قدرت محاسباتی مورد نیاز و شرکت های بزرگی که اکنون در استخراج آن سرمایه گذاری کرده اند بسیار دشوارتر است، اما در ابتدا لایت کوین به دلیل این که افراد عادی می توانستند به راحتی آن را استخراج کنند، مورد توجه گسترده قرار گرفت.

حتی بیت کوین نیز بعدها تحت تأثیر تحولات لایت کوین قرار گرفت. لایت کوین بر اساس کد مشابه بیت کوین ساخته شده است، شبکه لایتینگ، یک راه حل لایه 2 برای تراکنش های بلاک چین بود که ابتدا بر روی لایت کوین پیاده سازی شد.

این تحولات راه خود را به شبکه بیت کوین نیز باز کردند. به نظر می رسد که این دو رمز ارز برای همیشه در تاریخ ارزهای دیجیتال مانند برادر بزرگ بیت کوین و برادر کوچک لایت کوین به یکدیگر متصل باشند.

لایت کوین یک شبکه بلاک چین قدیمی و یکی از شناخته شده ترین ارزهای رمزنگاری شده موجود است. از آنجایی که روش استخراج ” اثبات کار ” ممکن است به زودی منسوخ شود، توانایی استخراج این ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذار برای کمک به شبکه و تمرکززدایی می تواند برای همه افراد ارزشمند باشد.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال مانند طلا و نقره قابل استخراج هستند. برای ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاهی برای حل الگوریتم ها، پازل های هش رمزنگاری که دارای پیچیدگی های باورنکردنی هستند، استفاده می شود.

استخراج رمز ارزها به این روش به ماینرها اجازه می دهد تا بلوک ها یا داده های جدیدی را ایجاد کنند.

بسیاری از شبکه های ارزهای دیجیتال قدیمی مانند بیت کوین و لایت کوین بر اساس این قابلیت ساخته شده اند.

درواقع ماینرها به عنوان حسابرس عمل می کنند و مشروعیت شبکه را تأیید می کنند. آن‌ها برای انجام فرآیند تأیید، پاداش هایی را تحت توکن های ارزهای دیجیتال دریافت می کنند.

کار محاسباتی مورد نیاز برای حل الگوریتم ها بسیار زیاد است. برخی از افراد بر این باورند که ماینینگ بیت کوین بر روی تغییرات آب و هوایی تأثیر گذاشته است که باید بگوییم این حرف کمی اغراق آمیز است، شبکه بیت کوین که قدیمی ترین فناوری بلاک چین به شمار می رود، همچنان به قدرت بیشتری نیاز دارد.

برخلاف تصور رایج، بیت کوین تنها 0.6 درصد از برق جهان را مصرف می کند. در مقایسه با این عدد خوب است در نظر بگیرید که تهویه مطبوع 10 درصد از انرژی مصرفی جهان را تشکیل می دهد!

استخراج لایت کوین از نظر مصرف انرژی به اندازه بیت کوین شدید نیست، اما باید از اثرات آن آگاه باشید تا اگر می خواهید آن را استخراج کنید بتوانید قبض برق خود را کنترل کنید.

پروتکل هایی که مانند Cardano و Polkadot منتشر می شوند با مدل Proof-of-Stake کار می کنند؛ Proof-of-Stake به معنای اثبات کار رسیدگی به بسیاری از مشکلات، مانند مصرف انرژی است. Proof-of-Stake بر اساس قدرت استخراج عمل می ‌کند و نیازی به قدرت محاسباتی زیاد مانند آنچه برای ماینینگ بلاک چین نسل قدیمی به کار گرفته می شد، ندارد.

وقتی لایت کوین را استخراج می کنید، در واقع دارید به شبکه کمک می کنید. ریگ ماینینگ یکی از سخت افزارهای قدرتمند استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می رود، با این حال، همه افراد به این سخت افزارها دسترسی ندارند.

بسیاری از کسانی که ریگ های لازم برای استخراج موثر لایت کوین را ندارند، اغلب سعی می کنند به روش های دیگر از شبکه لایت کوین پشتیبانی نمایند.

استخراج به وسیله سخت افزارهای مختلف می تواند تأثیر زیادی بر روی گسترش شبکه لایت کوین داشته باشد. هر الگوریتمی که ریگ شما حل می کند، الگوریتمی است که دیگران مجبور به حل آن نیستند. بنابراین اگر در لایت کوین سهام دارید، باید بدانید که استخراج این رمز ارز ارزش کلی آن را افزایش می دهد و شما دارید به بلاک چینی که در آن سرمایه گذاری می کنید کمک می کنید. از طرفی این واقعیت که بخشی از تاریخ ارزهای دیجیتال باشید و به گسترش آن کمک کنید، می تواند بسیار جالب باشد. شما با گسترش این شبکه می توانید به پیشرفت سریع تر فناوری کمک کنید.

الزامات سخت افزاری استخراج لایت کوین

بسته به اهداف خود، شما به ابزاری نیاز خواهید داشت تا با کاری که می خواهید انجام دهید مطابقت داشته باشد. اگر هدف شما فقط مشارکت در استخراج است، پس در اختیار داشتن یک CPU می تواند کافی باشد؛ اما باید بدانید که با استفاده از یک CPU نمی توانید به طور مستقیم لایت کوین را استخراج نمایید.

به کارگیری یک CPU برای ماینینگ بیشتر برای افراد مبتدی و متوسط ​​مفید خواهد بود. در این روش استخراج ممکن است حتی بتوانید چند کریپتو به دست آورید، اما انتظار نداشته باشید که سود فوق العاده ای را از آن کسب کنید، مگر اینکه منابع و زمان بیشتری را برای استخراج اختصاص دهید.

برای درک بهتر، بیایید این طور فکر کنیم که استخراج ارزهای دیجیتال درست مانند استخراج طلا می باشد. معدنچیان طلا، از منابع باورنکردنی طلا برای استخراج برخوردار هستند. حال در نظر بگیرید که بازار اکنون از افرادی مملو شده است که دارای امکانات پیشرفته برای استخراج طلا هستند، در این بین، اگرچه این احتمال وجود خواهد داشت که بتوانید به طور تصادفی طلا پیدا کنید، اما قطعا کسانی که سودهای کلان به دست می آورند، افرادی هستند که از امکانات و منابع بیشتری برخوردار می باشند. اما در نظر داشته باشید که هنوز هم با استفاده از برخی پردازنده‌ های گرافیکی یا ASIC تا حدودی می توانید از ماینینگ ارزهای دیجیتال سود کسب کنید، اما نباید انتظار ماینینگ تعداد زیادی رمز ارز را داشته باشید.

ماینرهای مبتدی

ماینرهای مبتدی برای ماینینگ فقط به لپ تاپ یا رایانه خود نیاز دارند. توصیه می شود حداقل یک واحد پردازش گرافیکی مناسب (GPU) داشته باشید، GPU شما می تواند واحدی که گیمرها و ویرایشگرهای ویدیو از آن استفاده می کنند، باشد. اگر به دنبال کسب سود از آنچه استخراج می کنید نیستید، می توانید از یک CPU معمولی نیز برای استخراج لایت کوین استفاده نمایید. اگر فقط از یک CPU و یک واحد پردازش مرکزی استفاده می کنید، پس باید خود را برای هزینه های برق آماده کنید.

ماینرهای متوسط

اگر می خواهید یک قدم فراتر بروید، خرید یک ASIC یا یک مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا Application-Specific Integrated Circuit ، می‌ تواند به شما در شروع عملیات استخراج کمک کند. این گجت ها فقط برای استخراج ساخته شده اند. بنابراین اگر در مورد ماینینگ لایت کوین و به دست آوردن ارزهای دیجیتالی آن جدی تر هستید، احتمالا در اختیار داشتن یکی از این گجت ها بسیار به کار شما می آید.

ماینرهای پیشرفته

ماینرهای پیشرفته افرادی که هستند که در ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال بسیار جدی تر می باشند، ماینرهای پیشرفته نیز می توانند از مجموعه پردازنده ‌های گرافیکی بازی یا ASIC ها برای استخراج لایت کوین استفاده کنند اما این افراد معمولاً انبارهایی مملو از این دستگاه ها را در اختیار می گیرند تا این عملیات را انجام دهند.

سرمایه گذاری روی این دستگاه ها بسیار زیاد است و ممکن است نیاز داشته باشید تا ده ها یا صدها هزار دلار هزینه سخت افزار پرداخت کنید. این دستگاه ‌های ماینینگ GPU و ASIC کارت‌ های گرافیکی چند هزار دلاری یا دستگاه‌ های استخراج ASIC هستند که با هم برای استخراج مؤثر ارزهای دیجیتال استفاده می ‌شوند.

هرچه پردازشگر با قدرت پردازش بیشتری روی رایانه‌ های خود داشته باشید، احتمال اینکه رایانه شما معماهای رمزنگاری را حل کند، بیشتر می‌شود و همین امر منجر به سود بیشتری خواهد شد.

به همین دلیل است که معمولاً GPU ها به CPU ها ترجیح داده می شوند، زیرا آن‌ها بسیار قدرتمندتر هستند و قادر به پردازش برخی از قوی ترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو و بازی‌ های سطح بالا می باشند.

در مورد نوع پردازنده ‌های گرافیکی، در اختیار داشتن چیزی حداقل در حد سری RTX 2060 و فراتر از آن یا یک مدل AMD با قدرت پردازش گرافیکی مشابه، می تواند عملکرد خوبی را به شما ارائه دهد. اگرچه ASIC ها آسان تر و در دسترس تر هستند، اما معمولاً فقط در استخراج ارزهای دیجیتال خاص عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند. در اختیار داشتن چندین کارت گرافیک قدرتمند و استفاده از آن‌ها برای عملیات استخراج، امکان استخراج میلیون ها هش در ثانیه Mh/s را به شما می دهد.

آنچه باید قبل از اقدام به استخراج لایت کوین بدانید

هنگام ماینینگ لایت کوین، بیشتر بر روی راه های استخراج مناسب برای افراد مبتدی و متوسط ​​تمرکز کنید چرا که این دو راه کاربردی تر و کم هزینه تر خواهند بود. اما اگر می ‌خواهید یک ماینر پیشرفته باشید، به شدت توصیه می کنیم که با یک برقکار مشورت کرده و یا یک کارشناس برق را استخدام کنید تا به طور کامل اطلاعاتی در مورد این که سخت ‌افزار شما چه توانایی‌ هایی دارد و خروجی الکتریکی حاصل از آن چیست را در اختیار داشته باشید. در اختیار داشتن اطلاعات دقیق در مورد مصرف برق به این دلیل است که از درستی سیستم خود اطمینان حاصل کنید و بدانید که هزینه برق شما به طور کلی باید چقدر باشد و دانش مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری همه تجهیزات را داشته باشید.

قبل از اینکه به شرح استخراج لایت کوین بپردازیم، بیایید کمی با استخراج ابری آشنا شویم. استخراج ابری به فرآیندی گفته می شود که کاربر نرم افزار رایانش ابری را بدون نیاز به دانلود مستقیم آن اجاره می کند. بهتر است از Cloud Mining اجتناب کنید زیرا خدمات مربوط به این روش در حال حاضر سودآور نیستند.

همچنین اگر هدفتان کسب سود بلند مدت است، به جای استفاده از خدمات استخراج ابری می توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را از صرافی های قابل اعتماد خریداری کنید و آن‌ها را برای طولانی مدت نگهدارید. با این حال، اگر واقعاً علاقه‌مند هستید که از سیستم استخراج ابری استفاده کنید، Genesis Mining و Hashflare خدمات معتبری را در این زمینه ارائه می ‌کنند. پیشنهاد می کنیم که قبل از اقدام به هر کاری، هزینه های احتمالی آن را در نظر بگیرید و همچنین انتظار نداشته باشید تا وقتی فناوری استخراج ابری به طور کامل بهینه شده باشد، سود زیادی کسب کنید.

کیف پول لایت کوین

پولی که به شما برای ماینینگ پرداخت می شود به آدرس کیف پول شما ارسال می شود. استفاده از کیف پول لایت کوین مزایای بسیاری را به همراه دارد. از طریق Litecoin Core، شما گره کامل خود را در شبکه Litecoin اجرا می کنید. با این حال در نظر داشته باشید که برای استخراج لایت کوین می توانند از آدرس هر کیف پولی که دارید و شبکه از آن پشتیبانی می کند، استفاده نمایید.

شما می‌توانید کیف پول خود را مستقیماً از بنیاد چارلز لی ( بنیان ‌گذار لایت کوین ) دانلود کنید. اگر در حال حاضر از کیف پول دیجیتالی استفاده می کنید و تمام ارزهای دیجیتال خود را در آن نگه می دارید، نیازی به تهیه کیف پول جدید نخواهید داشت و می توانید از همان کیف پول قبلی خود استفاده نمایید. برای تهیه کیف پول لایت کوین می توانید مراحل زیر را دنبال کنید :

1. به litecoin.org بروید و روی دانلود کلیک کنید.

استخراج لایت کوین

2. روی next کلیک کنید و برنامه را اجرا نمایید.

دکمه Litecoin را ببینید و کلیک کنید.

3. روی دکمه Receive در بالا کلیک کنید.

روی دکمه دانلود در بالا کلیک کنید.

4. کد QR مربوط به آدرس کیف پول خود را دریافت کنید و آدرس دریافتی خود را کپی کنید.

اگر علاقه‌مند به استفاده از کیف پول های سخت افزاری هستید، باید از مدل های Trezor یا Ledger برای این کار استفاده نمایید. هنگامی که این کیف پول ها را دانلود کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بخش Receive در یکی از کیف پول ها بروید و آدرس دریافت خود را پیدا کنید.

استراتژی پیشنهادی برای استخراج لایت کوین

قبل از آن که به شرح استراتژی بپردازیم، باز هم اشاره می کنیم که شبکه لایت کوین در طول سال ها اشباع شده است. البته هنوز استخراج آن از بیت کوین آسان تر است.

افزایش قیمتی که این رمز ارز در طول تاریخچه خود کسب کرده است، نشان دهنده این است که لایت کوین واقعاً ارزش استخراج را دارد. با این حال، برای دانستن تمام هزینه‌ های مربوط به ماینینگ پیشرفته، باید با یک برق ‌کار مشورت کنید تا از هزینه و انرژی که ماینینگ به خود اختصاص می دهد، آگاه باشید و به صورت دقیق با سودی که کسب خواهید کرد، مطابقت دهید.

استخراج پیشرفته با استفاده از چندین پردازنده گرافیکی و ASIC به آسانی پلاگین و بازی نخواهد بود.

آنچه که ما در ادامه شرح استخراج لایت کوین عمدتاً روی آن تمرکز خواهیم کرد، روش های مبتدی استخراج لایت کوین است. اولین روش ماینینگ مبتدی از طریق استخر است.

در نظر داشته باشید که استخراج انفرادی امکان پذیر نیست و هش کردن یک بلوک توسط خودتان بسیار بعید است.

یک راه دیگر برای مبتدیان که نیازی به سرمایه گذاری زیادی هم ندارد، استفاده از برنامه ای مانند unMineable است. با استفاده از این برنامه شما مستقیماً لایت کوین را استخراج نخواهید کرد.

در عوض، شما رمز ارزهای دیگری را استخراج می کنید که به طور خودکار به لایت کوین تبدیل می‌شوند. اگرچه این روش به اندازه داشتن ASIC سودآور نیست، اما به هر حال می توانید از طریق آن در ماینینگ لایت کوین شرکت کنید و به کسب سود بپردازید.

راه پیشنهادی با Pool Mining و ASIC

سلب مسئولیت: راهنمایی که در ادامه می آوریم، مشاوره مالی نبوده و تنها روشی است که می توان از آن به ماینینگ لایت کوین پرداخت. با این حال، شما باید قبل از اقدام به هر کاری شرایط خود را در نظر بگیرید. تنها راه ممکن برای سودآوری استفاده از ASIC است و حتی اگر این روش انتخاب کنید باید وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید. استفاده از این روش با استفاده از GPU نیز امکان پذیر خواهد بود، اما لایت کوین اکنون بر خلاف روزهای اولیه خود برای حل الگوریتم‌ ها به قدرت هش بیشتری نیاز دارد.

همان‌طور که گفته شد، بهترین راه برای استخراج لایت کوین استفاده از ASIC است. برای به دست آوردن نتایج مناسب می توانید از یک GPU استفاده کنید. با این حال، باید یک ASIC به طور خاص برای لایت‌ کوین، تهیه کنید که متناسب با بلاک چین آن باشد.

موردی که می توانید از آن استفاده کنید، Antminer L3++ است، زیرا این مدل ASIC ها بسیاری از مشخصات مورد نیاز برای استخراج لایت کوین را دارند.

با این حال، مشکلی که در این مسیر ممکن است با آن رو به رو شوید این است که برای ماینرهای با کیفیت ASIC باید زمان کافی را اختصاص دهید.

در گذشته قیمت ASIC ها تنها چند صد دلار بود اما امروزه قیمت آن‌ها به هزاران دلار رسیده است. البته هنوز هم می توانید یک ASIC را از یک وب سایت با قیمت حدود 500 دلار خریداری کنید، اما باید با دقت شخصی را که آن را از او خریداری می کنید بررسی کنید و به یاد داشته باشید، هدف ASIC تنها استخراج ارزهای دیجیتال است.

استخراج لایت کوین

استخراج لایت کوین

این بدان معنی است که ممکن است شما بهترین ASIC را خریداری نمایید اما بعدها بخواهید آن‌ها را به فروش برسانید و به دلیل این که این گجت ها تنها برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است در فروش آن‌ها با مشکل رو به رو شوید.

با این حال، اگر برنامه جدی در مورد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال داشته باشید، همچنان می تواند سودآور باشد، به خصوص اگر لایت کوین در چند سال آینده به افزایش ارزش خود ادامه دهد. از آنجایی که لایت کوین یک شبکه قدیمی است و عرضه ثابتی دارد، قیمت آن در آینده می تواند بسیار بالا برود.

هر کدام از ماینرهای ASIC را که در نهایت انتخاب کنید، با نرم افزار استخراج مخصوص به خود ارائه می شوند. پس از آن باید استخر ماینینگ خود را انتخاب کنید، شما برای استخراج به یک استخر نیاز خواهید داشت؛ مگر اینکه انباری پر از GPU و ASIC داشته باشید. برای انتخاب استخر باید به litecoinpool.org وارد شوید و یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید و همچنین ایمیل خود را وارد کنید.

این پلتفرم تا حد زیادی استفاده از CPU و GPU را منع می کند و در طی چندین مرحله از فرآیند اشاره می کند که استفاده از این گجت ها سودآور نخواهد بود. پروتکل استخراج GPU در litecoinpool.org ممنوع است و ممکن است کار نکند مگر اینکه آن را به شدت پیکربندی کنید. litecoinpool.org معتقد است که استخراج با GPU سود آور نیست اما خلاف این موضوع تا به حال ثابت شده است.

بسته به اینکه کدام ASIC را برای استخراج انتخاب می کنید، باید آن‌ها را در قسمت Main Hardware انتخاب نمایید، همه پیکیربندی ها ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشد، بنابراین بهتر است همه چیز را در راهنمای وب ‌سایت بخوانید تا ببینید چه پیکربندی با ASIC شما می تواند به بهترین شکل کار کند.

پس از انجام تنظیمات شخصی خود، مطمئن شوید که آدرس کیف پول خود را به درستی وارد کرده اید، در غیر این صورت هیچ یک از ارزهای دیجیتال استخراج شده خود را دریافت نخواهید کرد.

استخراج لایت کوین

استخراج لایت کوین

2. استخراج غیر مستقیم لایت کوین از طریق unMineable

اگرچه راه های زیادی برای استخراج غیر مستقیم لایت کوین وجود دارد، اما در ادامه قصد داریم یکی از ساده ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

1. ابتدا به unMineable.com بروید و سپس روی دکمه unMineable در بالا کلیک کنید.

unmineable

unmineable

2. به پایین بروید تا دکمه Litecoin را ببینید و کلیک کنید. انتخاب این گزینه باعث می شود آنچه استخراج می کنید به لایت کوین تبدیل شود.

unmineable

unmineable

3. روی دکمه دانلود در بالا کلیک کنید. پس از آن، می توانید روی دکمه سبز بزرگ دانلود کلیک کنید. همچنین، می‌ توانید روی آن کلیک راست کرده و ذخیره لینک به‌عنوان… را بزنید تا آن را در پوشه دلخواه خود قرار دهید. مانند بسیاری از نرم افزارهای استخراج آنلاین، مرورگر شما ممکن است آن را به عنوان یک ویروس تشخیص دهد. برای دانلود آن به مرورگر دیگری بروید یا تنظیمات مرورگر خود را برای دانلود فایل تغییر دهید.

unmineable

unmineable

4. در این مرحله باید پوشه را از حالت فشرده خارج کنید. اگر نرم ‌افزاری برای باز کردن فایل‌ها ندارید، 7-zip می تواند برای این کار مفید باشد. روی برنامه کلیک راست کرده و با Extract here یا Extract files، آن را در مکانی دلخواه از حالت فشرده خارج کنید.

پوشه را از حالت فشرده خارج کنید.

پوشه را از حالت فشرده خارج کنید.

5. پس از خارج کردن نرم افزار، unMineable را اجرا نمایید. همچنین، اگر به مشکلی برخوردید، چک کنید که فایروال یا آنتی ویروس شما جلوی اجرای نرم افزار را نمی گیرد و اجازه می دهد تا unMineable باز شود، این کار را می توانید از طریق کنترل پنل انجام دهید.

unMineable را اجرا نمایید

unMineable را اجرا نمایید

6. حال پس از گذراندن مراحل با برنامه unMineable روبرو خواهید شد. اکنون به سادگی روی ادامه کلیک کنید. در مرحله بعد، با نرم افزار ماینینگی که برای شروع به کار نیاز دارید مواجه خواهید شد، که در این مورد PhoenixMiner برای دانلودهای GPU است. اگر از CPU استفاده می کنید، باید xmRig را دانلود کنید.

هشدار: xmRig و PhoenixMiner را فقط از GitHub دانلود کنید. اگر از جای دیگری دانلود می کنید، ممکن است برنامه های بالقوه مخرب را دانلود کنید. GitHub اصلی ترین مکان قابل اعتماد برای نرم افزارهای منبع باز است.

7. برای پیدا کردن برنامه مناسب، بررسی کنید که از چه سیستم عاملی استفاده می کنید و آن را با دانلود مطابقت دهید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، روی Windows کلیک کنید. اگر از لینوکس استفاده می کنید، روی Linux کلیک کنید. اگر GPU و xmRig برای CPU دارید، از PhoenixMiner استفاده خواهید کرد. توجه داشته باشید که یک گزینه Mac برای CPU در xmRig وجود دارد. مک ها معمولاً با پردازنده گرافیکی عرضه نمی شوند، بنابراین استخراج با آن ها سودآور نیست.

8. مانند زمانی که unMineable را دانلود کردید، فایل ها را از زیپ خارج کنید و به unMineable برگردید. روی نماد پوشه کلیک کنید و فایل های .exe را پیدا کنید که با سیستم عامل و GPU یا CPU شما مطابقت دارند. اگر در یافتن فایل exe مشکل دارید، روی برنامه‌ ها کلیک راست کرده و بخش properties را پیدا کنید. خواهید دید که چه نوع فایلی است.

9. بعد از اینکه نرم افزار استخراج خود را انتخاب کردید، روی next کلیک کنید. باید به دنبال بخشی باشید که بتوانید آدرس کیف پول خود را کپی و جایگذاری کنید. این بخش معمولاً در قسمت «receive» کیف پول شما قرار دارد. اگر از Lite Core Wallet استفاده می کنید، آن را در بخش ” receive “خواهید یافت. فرقی نمی ‌کند که از کیف پول نرم ‌افزاری، کیف پول صرافی یا کیف پول Dogecoin Core استفاده می ‌کنید، می توانید آن را کپی و در قسمت آدرس unMineable خود قرار دهید.

10. در نهایت روی start کلیک کنید. پس از آن، باید شاهد نمایش Hashrat باشید. اگر آن را مشاهده نمی کنید پس عملیات ماینینگ شما هنوز اجرا نشده است.

اگر برنامه شما کار نمی کند، از نسخه قدیمی PhoenixMiner یا xmRig استفاده کنید. ممکن است نسخه به روز شده برخی از ویژگی ها را نداشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که تنظیمات فایروال و آنتی ویروس خود را تغییر داده اید و UnMineable را به صورت on administrator اجرا می کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *