0

چرا و چگونه CoinMarketCap استفاده کنیم؟ 

چگونه CoinMarketCap استفاده کنیم
بازدید 549

CoinMarketCap یک صرافی نیست، اما یک ابزار بسیار مفید برای همه کاربران ارز دیجیتال است. در ادامه نحوه چگونه CoinMarketCap استفاده کنیم را یاد میگیریم.

در دنیای ارز دیجیتال، به نظر می‌رسد که صرافی ها بیشترین اعتبار و توجه را دریافت می‌کنند. صرافی جایی است که رمزارز می‌خرید، اما چگونه آن را ردیابی می‌کنید؟ ارز دیجیتال صرفا پول است، اما دانش قدرت است و CoinMarketCap تمام اطلاعاتی را که می‌خواهید در اختیار دارد. 

بنابراین بیایید بررسی کنیم، CoinMarketCap چیست و چگونه کار می‌کند؟ 

CoinMarketCap چیست؟ 

CoinMarketCap یک سرویس رایگان با ویژگی های بسیار زیادی است که می‌توانید بدون ایجاد حساب از آنها استفاده کنید. اما چه طور ممکن است؟ شما نمی‌توانید از طریق CoinMarketCap ارزهای دیجیتال بخرید، بفروشید یا معامله کنید. در عوض، این پلتفرم حاوی داده های مربوط به قیمت ها، حجم معاملات و سایر معیارها برای هزاران ارز دیجیتال و صدها صرافی است. 

این پلتفرم از طریق یک رابط وب و همچنین از طریق برنامه های رایگان قابل دسترسی است. 

با CoinMarketCap چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ 

صفحه اصلی CoinMarketCap یک نشانگر قیمت زنده از هزاران سکه و توکن دیجیتال است که به ترتیب ارزش بازار فهرست شده‌اند. به عنوان یک قاعده، بیتکوین و اتریوم همیشه در بالا هستند (به دلیل ارزش بازارشان)، اما در زیر آنها، سکه ها با هم برای بالا رفتن رقابت می‌کنند و صفحه اصلی را به یک صحنه زنده و پویا از صنعت کریپتو تبدیل می‌کنند. 

در این صفحه پیمایش کنید تا قیمت ها را در یک نگاه بررسی کنید، یا روی یک سکه جداگانه کلیک کنید تا نمودارهای قیمت واقعی، واکنشی، جزئیات پروژه ها، نگاهی به آنچه مردم در رسانه های اجتماعی می‌گویند و موارد دیگر را دریافت کنید. 

از صفحه اصلی، روی منوی پنکیک در بالای صفحه کلیک کنید تا منوی کشویی نمایان شود و محصولات را انتخاب کنید. در اینجا، تعدادی دکمه مختلف وجود دارد که همه آنها ارزش کلیک را دارند. اما، دو موردی که واقعاً باید در مورد آنها بدانید، ابزار مبدل ارز دیجیتال و کاوشگر بلاکچین هستند. 

ابزار تبدیل مفید است اما نیاز به توضیح زیادی ندارد: نرخ تبدیل سکه ها و توکن های دیجیتال را به ارزهای فیات مختلف یا سایر سکه ها و توکن ها می‌دهد. کاوشگر بلاکچین ابزاری برای جستجوی بلاکچین است که می‌تواند برای تأیید تراکنش های ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد. 

همه چیزهایی که تاکنون مورد بحث قرار گرفته‌اند را می‌توان از طریق رابط وب یا در برنامه، بدون ایجاد حساب کاربری، مشاهده کرد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر می‌توانید همه این کارها را بدون حساب انجام دهید و به هر حال نمی‌توانید ارزهای دیجیتال را با CoinMarketCap بخرید، بفروشید، تجارت کنید یا ذخیره کنید، چرا به خود زحمت اضافی بدهید؟ 

بسته به رابطه شما با ارزهای دیجیتال، ممکن است نیازی به حساب کاربری نداشته باشید. اما، شما می‌توانید اطلاعاتی را که در یک نگاه به دست می‌آورید از طریق CoinMarketCap با یک حساب شخصی سازی کنید. 

یک حساب کاربری اجازه می‌دهد تا این اطلاعات شخصی شده فقط برای شما ذخیره شود. همچنین اطلاعات را ایمن نگه می‌دارد. اطلاعات مربوط به پورتفولیو شما به اندازه خود نمونه کارها حساس نیست، اما همچنان حساس است. 

از آنجایی که این اطلاعات خود سکه های شما نیستند، به کدها و کلیدهایی که ممکن است از کیف پول های کریپتو به آنها عادت داشته باشید نیازی ندارید. یک ایمیل و رمز عبور استاندارد این کار را انجام می‌دهد. 

ابزارهایی برای دارندگان حساب CoinMarketCap 

مهم ترین ابزارهای موجود در اختیار دارندگان حساب، ویژگی های Watchlist و Portfolio هستند. هر دو از دکمه های بالای علامت در صفحه اصلی قابل دسترسی هستند. 

فهرست پیگیری پروژه های ارز دیجیتال مورد علاقه شما را جمع آوری می‌کند و نمودارهای آنها را در یک صفحه مناسب برای خواندن مرتب می‌کند. اینها نباید پروژه هایی باشند که شما روی آنها سرمایه گذاری کرده‌اید، فقط به آنها علاقه دارید یا در مورد آنها کنجکاو هستید. 

ویژگی پورتفولیو به شما امکان می‌دهد تمام دارایی های رمزنگاری خود را وارد کنید، حتی در چندین کیف پول مختلف، به طوری که در یک نگاه بتوانید میزان سرمایه گذاری خود را در پروژه های متفاوت مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با ثبت خرید و فروش مبلغ را تغییر دهید. این تراکنش ها ذخیره نمی‌شوند، بنابراین ماندگار نیست، اما به شما کمک می‌کند ردیابی کنید. 

از جدیدترین اخبار همواره باخبر باشید 

CoinMarketCap یک بازار یا صرافی نیست، اما اجازه ندهید که شما را از بررسی آن باز دارد. این ابزار به اندازه هر ابزار دیگری برای داشتن ارز دیجیتال مهم است، بلکه در درک رمزارز نیز اهمیت دارد. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *