0

نحوه ماین مونرو Monero

ماین مونرو
بازدید 652

ماین مونرو در مقایسه با آنچه که فکر می‌کنید، کمی متفاوت عمل می‌کند. اصل Monero بر تمرکززدایی کامل به رویکرد آن در استخراج گسترش می‌یابد. دلیل آن اجرای الگوریتم هشینگ CryptoNight توسط Monero است که برای استخراج توکن های XMR آن استفاده می شود.

این الگوریتم حافظه سنگین قرار است رویکرد برابر تری به استخراج ارائه دهد، زیرا می‌تواند توسط CPU و GPU محاسبه شود. برای کسانی که از مدارهای مجتمع خاص برنامه (ASIC) به عنوان قطعات سخت افزاری تخصصی متمرکز بر ماینینگ استفاده می‌کنند، کاملاً غیردوستانه است. 

دانستن حقایق قبل از ماین مونرو

ماینرهای Monero از منابع خود استفاده می‌کنند تا به عنوان اعتباردهنده گروه های تراکنش (بلوک) انجام شده در شبکه عمل کنند و سکه های XMR به عنوان پاداش برای هر تأیید موفقیت آمیز عمل می‌کنند.

به طور متوسط ​​هر 2 دقیقه یک بلوک مونرو استخراج می شود. با حمایت از Monero برای سطح بالاتر تمرکززدایی، استخراج بیشتر با کارت های گرافیکی انجام می‌شود و CPUها گزینه‌ای کمتر کارآمدتر هستند. 

در واقع، تمایل تیم Monero برای مبارزه با ماینینگ مبتنی بر ASIC، منجر به انشعاب ارز به چندین توکن فورک شد: Monero 0 (ZMR)، Monero Classic (XMC)، Monero Original (XMO)، MoneroV (XMV) و موارد دیگر. در مارس 2019، Monero تحت یک هارد فورک قرار گرفت، از جمله موارد دیگر، قرار بود مقاومت ASIC را بیشتر بهبود بخشد. ماینرها قرار بود نرم افزار استخراج خود را ارتقا دهند، و دارندگان XMR باید کیف پول خود را به آخرین نسخه به روز می کردند. 

علاوه بر ماینینگ، میتوان به راحتی XMR را مستقیماً از انواع صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Kraken، Binance و غیره خریداری کرد. مهم نیست که آنها را استخراج می‌کنید یا می‌خرید، رمز XMR را میتوان در انواع کیف پول های دسکتاپ، موبایل و سبک ذخیره کرد. 

انتخاب بهترین رویکرد برای Mine Monero 

دانستن حداقل اصول اولیه در مورد Monero راهی برای ساده کردن راه است و همین امر در مورد کنار گذاشتن بودجه برای ماین مونرو از قبل صدق می کند.

قانون طلایی سرمایه گذاری در اینجا نیز صدق می کند، زیرا بهتر است خود را برای سرمایه گذاری حتی یک سنت بیشتر از مبلغی که کاملاً آماده از دست دادن هستید، آماده کنید. 

اما، اول خبر خوب بدهیم. با توجه به اینکه سرمایه گذاری های گران قیمت مانند ASIC ها خارج از معامله هستند، تصمیم به استخراج مونرو هزینه های کمتری را در بودجه استخراج شما به همراه خواهد داشت.

به عنوان مثال، در مقایسه با بیتکوین، استخراج Monero می‌تواند گزینه قابل دسترس تری برای کسانی باشد که می‌خواهند بدون نیاز به پس انداز، سفر خود را در زمینه ارز های دیجیتال شروع کنند. 

وقتی همه مقدمه ها گفته شد برویم سر اصل مطلب، استخراج Monero حول سه رویکرد اساسی می چرخد: 

انفرادی: این گزینه ممکن است بهترین گزینه برای کاربران با تجربه تر باشد، خبر خوب این است که می‌توانید آن را در رایانه شخصی خود انجام دهید. تمام سود برای شما باقی می‌ماند، درست مانند مسئولیت سنگین انجام تمام عملیات استخراج توسط خودتان و انجام تعمیر و نگهداری سخت افزار. 

پیوستن به استخر ماین مونرو: این گزینه از شما می‌خواهد که از منابع محاسباتی خود به عنوان بخشی از گروهی از ماینرها استفاده کنید که توکن های XMR استخراج شده را بین خود به اشتراک می‌گذارند. شما ملزم به پرداخت هزینه به استخر هستید تا به آن ملحق می‌شوید و دستاوردهای خود را به اشتراک می‌گذارید. اما پیوستن، امکان اعتبارسنجی سریع تر بلوک ها را فراهم می‌کند، بنابراین دسترسی پایدارتری به توکن های Monero ایجاد می‌کند. 

استفاده از خدمات مبتنی بر ابر برای استخراج Monero: در این حالت، شما با یک پلتفرم استخراج ابری، که معمولاً در اطراف یک مرکز داده قرار دارد، قراردادی را امضا می‌کنید که در ازای دریافت هزینه ای معقول، Monero را برای شما استخراج می‌کند. این گزینه از نظر مالی مناسب است و برای کسانی که نمی‌خواهند وارد کار ماینینگ شوند و سرمایه‌گذاری در دکل ماینینگ خود را یک دردسر غیرضروری می‌دانند، در دسترس تر است. 

چگونه مونرو را به عنوان یک ماینر انفرادی استخراج کنیم؟ 

اول از همه، عدم نیاز مونرو به سخت‌افزار تخصصی ماینینگ نباید باعث شود فکر کنید که می‌توانید تقریباً با هر رایانه‌ای می‌توانید ماینینگ را شروع کنید.

هر چه سخت افزار قوی تری داشته باشید بهتر است و این به قدرت CPU و GPU اشاره دارد. همچنین، قیمت های پایین تر برق باید در اینجا کمک کند، اما این چیزی است که به سختی می‌توانید آن را تغییر دهید و مهاجرت به کشورهایی مانند چین یا ونزوئلا که برق ارزانی دارند عاقلانه به نظر نمی‌رسد. 

چیزهایی که از سخت افزار خود می‌خواهید به دو چیز اصلی خلاصه می‌شود: 

نرخ هش، که می‌تواند به عنوان پارامتر اصلی “قدرت” سخت افزار شما توصیف شود. هر چه نرخ بالاتر باشد بهتر است. 

هزینه های برق می‌تواند بر بودجه شما تاثیر بگذارد، بنابراین بررسی مصرف انرژی CPU و GPU در این بخش ضروری است. این مقداری است که ما هزینه استخراج به ازای هر کیلووات ساعت را از آن استخراج می‌کنیم، یعنی هزینه نیرو برای هر واحد استخراج جداگانه. 

کمک بزرگی در این بخش توسط ماشین حساب های استخراج که از Monero پشتیبانی می کنند، ارائه می شود. اینها شامل CryptoCompare، WhatToMine و پلتفرم های مشابه هستند.

هنگامی که داده های مورد نیاز را روی سخت افزار وارد کردید، باید الگوریتم Cryptonight را از منوی مناسب انتخاب کنید و اطلاعات مربوطه را دریافت کنید. 

GPU یا CPU؟ 

تکیه بر ماشین حساب عملکرد ماینینگ Monero یک مزیت دیگر نیز دارد – شما آزاد هستید که با آن ترکیب های سخت افزاری مختلف را آزمایش کنید تا نقطه مناسبی را در مورد عملکرد و نسبت مصرف انرژی در محدوده بودجه خود بیابید. 

وقتی صحبت از Monero به میان می‌آید، یک اجماع کلی است که نتایج بهتر با GPU به دست می‌آید، به این معنی که بهتر است بودجه قابل توجهی را برای خرید آنها اختصاص دهید.

پردازنده های گرافیکی در مقایسه با CPU، نرخ هش بهتری را ارائه می‌دهند، به این معنی که می‌توانید عملکرد پردازشی CPU خود را چند درجه پایین بیاورید و به جای آن به سراغ یک GPU قدرتمندتر بروید. 

همچنین، از آنجایی که مونرو از الگوریتم CryptoNight استفاده می‌کند، دانستن این نکته مفید است که کارت های GPU AMD اغلب عملکرد بهتری نسبت به محصولات Nvidia دارند. در هر صورت، خریدن کارت های ضعیف تر از AMD R9 280x یا حتی Radeon Rx 580 سرمایه گذاری عاقلانه ای نیست.

نکته دیگری که در مورد Monero’s CryptoNight باید در نظر گرفت این است که همچنان از استخراج این ارز با CPU پشتیبانی می‌کند.

با کاهش قیمت پردازنده های i7 اینتل، اگر می‌خواهید بر روی ماینینگ مبتنی بر CPU تمرکز کنید، می‌توانید از این مدل ها به عنوان نقطه شروع سخت‌افزاری استفاده کنید. 

در نهایت، اگر به هر دلیلی سخت‌افزار انویدیا را ترجیح می‌دهید یا در حال حاضر یکی از این کارت ها را دارید، به خاطر داشته باشید که آنها یک گزینه استخراج کاملاً عملی نیز هستند.

فقط به یاد داشته باشید که هر چیزی که عملکردی در سطوح Nvidia GTX 1070 یا Nvidia GTX 1080 ارائه دهد، در هنگام استخراج به سختی آن را کاهش می دهد. 

بهترین نرم افزار برای ماین مونرو

مهم نیست که کدام گزینه GPU را انتخاب می‌کنید، همچنان به یک نرم افزار ماینینگ یعنی “ماینر” نیاز دارید. برخی از گزینه های محبوب عبارتند از: 

  • XMR Stak در انواع مختلفی عرضه می‌شود که از پردازنده های گرافیکی AMD و Nvidia و همچنین کارت های گرافیکی پشتیبانی می‌کنند. شهرت آن به قابلیت اطمینان، نرخ هش بالا و بهینه سازی کلی آن بستگی دارد. 
  • MinerGate به عملکرد درجه یک، همراه با دسترسی به رابط کاربری گرافیکی خود افتخار می‌کند. به این ترتیب، ممکن است بهترین راه حل برای ماینرهای بالقوه با تجربه کم باشد. 
  • CC Miner گزینه محبوب دیگری است که اغلب به عنوان یک گزینه عالی همه جانبه برای کاربران Nvidia تبلیغ می‌شود. 
  • Monero Spelunker یک گزینه ساده و در دسترس برای کسانی است که علاقمند به ماین مونرو با CPU خود هستند. 

چگونه مونرو را در استخر معدن استخراج کنیم؟ 

ماین مونرو به عنوان بخشی از استخر ماینینگ به این صورت است که شما به عنوان بخشی از گروهی از ماینرها که منابع هش خود را به عنوان بخشی از تلاش مشترک برای تکمیل بلوک ها و به اشتراک گذاشتن مراحل در قالب توکن های مونرو به اشتراک می‌گذارند.

استخرهای ماینینگ همچنین از شما هزینه استفاده به صورت درصدی از هر آنچه را که استخراج می‌کنید دریافت می‌کنند.

با این حال، استخراج مبتنی بر استخر با مزیت دسترسی به جریان درآمد منظم‌تر و مواجهه با سرمایه گذاری اولیه کمتر در دکل استخراج همراه است. با این حال، نادیده گرفتن جنبه سخت افزاری کارها به این معنی است که: 

باید برای دریافت پاداش بیشتر منتظر بمانید، بنابراین فشار برای انتخاب بهترین GPU یا CPU ممکن، با وجود این واقعیت که شما درگیر ماینینگ انفرادی نیستید، همچنان اعمال می‌شود. 

استخرهای محبوب برای این نوع فعالیت عبارتند از MineXMR، SupportXMR، XMRNanopool و موارد دیگر. 

مشابه آنچه که در مورد بیتکوین یا هر ارز دیجیتال دیگری انجام می‌شود، انتخاب بهترین استخر برای شما فراتر از موارد محبوب تر، مستلزم آن است که از قبل عقل سلیم را به کار بگیرید و استخر انتخابی خود را از قبل برای اطمینان و اندازه بررسی کنید. 

در حال جستجو Monero در تکنولوژی ابر 

اگر هم استخراج انفرادی و هم استخرها برای شما مناسب نیستند یا خیلی پیچیده به نظر می‌رسند، ابتدائی ترین گزینه شامل جستجوی پلتفرم های مبتنی بر ابری است که Monero را برای شما استخراج کنند.

نتایج شما ممکن است بسته به انتظارات شما متفاوت باشد. از مزایای آن میتوان به عدم نگرانی در مورد خرید و نگهداری سخت افزار و تامین فضای کافی و تجهیزات خنک کننده برای دکل های معدن اشاره کرد. 

مهمترین چیز در مورد این گزینه این است که از کلاهبرداران بالقوه جلوگیری کنید و به شما یک گزینه رمزنگاری در ابر ارائه می دهند. به عنوان نقطه شروع، می‌توانید پیشنهادات پلتفرم های استخراج محبوبی مانند  CCGMining  و  Minergate را بررسی کنید. همچنین از مواردی که شهرت نامطلوب دارند یا تعداد غیرمعمول و مشترک دارند دوری کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *