0

نحوه ذخیره NFT ها در کیف پول سرد

ذخیره NFT ها در کیف پول سرد
بازدید 486

اگر شما مالک و جمع آوری NFT هستید، باید یاد بگیرید که چگونه آنها را به صورت ایمن و ایمن در یک کیف پول سرد ذخیره کنید. 

توکن‌های غیرقابل تعویض همچنان به‌عنوان شکل نسبتاً جدید و انقلابی فناوری بلاک چین در حال ظهور هستند و امنیت پیرامون NFT‌ها همچنان در حال افزایش است. در حالی که اطمینان از ایمن نگه داشتن دارایی‌هایشان در هر زمان برای سرمایه‌گذاران دشوار است، اما بعید به نظر می‌رسد که روشی مطمئن‌تر از ذخیره‌سازی سرد برای نگهداری توکن‌های غیرقابل تعویض خود پیدا کنند. 

اما سردخانه چیست؟ و چرا اینقدر قابل اعتماد است؟ بیایید نگاهی عمیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا ذخیره‌سازی سرد راه‌حلی پیشرو در حصول اطمینان از اینکه هنر NFT، کلکسیون‌ها، لوازم جانبی و دارایی‌های دیجیتالی شما به صورت ایمن ذخیره می‌شوند، نگاهی بیاندازیم. 

کیف پول سرد چیست؟ 

ذخیره NFT ها در کیف پول سرد

به طور خلاصه، کیف پول سرد قطعه‌ای از سخت‌افزار است که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین مانند NFT را کاملاً آفلاین ذخیره کنید و توسط لایه‌های امنیتی مانند رمز عبور، کدهای پین و یک عبارت مخفی ۲۴ کلمه‌ای محافظت شود. 

از آنجایی که کیف پول های سرد به صورت آفلاین کار می کنند، دسترسی هکرها یا مجرمان سایبری به هر چیزی که روی کیف پول سرد ایمن شده است، عملا غیرممکن است. با این حال، نقطه ضعف این است که دارایی های شما باید قبل از انجام معامله یا انتقال دارایی های خود به صورت آنلاین آپلود شوند. 

کیف پول های سرد نام خود را به این دلیل گرفته اند که بهترین استفاده را در صورت نگهداری آفلاین و دور از تهدید و آسیب پذیری دارند. اگرچه بهترین استفاده از آنها به صورت “سرد” است، اما می توانید از یکی به عنوان کیف پول “گرم” متصل به اینترنت نیز استفاده کنید، اگرچه این کار دارایی های شما را در برابر سارقان آسیب پذیرتر می کند. 

کیف پول های سرد چگونه کار می کنند 

ذخیره سازی سرد با عملکرد کاملا آفلاین، محافظت را تضمین می کند. این بدان معنی است که ارتباط سخت افزار با سایر دستگاه های الکترونیکی غیرممکن است مگر اینکه از طریق یک USB یا پورت دیگر وصل شود. 

یکی از مشکلات کلیدی کیف پول داغ این است که تراکنش های امضا شده را می توان به صورت آنلاین پخش کرد، به این معنی که دسترسی هکرها به کلیدهای خصوصی مورد استفاده برای تکمیل انتقال ارز یا دارایی ها امکان پذیر است. 

با این حال، با کیف پول های سرد، هر تراکنش آنلاین آغاز شده به صورت آفلاین منتقل می شود، جایی که به صورت دیجیتالی به صورت محرمانه امضا می شود. از آنجایی که کلید خصوصی با یک سرور متصل در تماس با سرور متصل نمی‌شود، حتی اگر یک هکر تراکنش را ببیند، به کلید خصوصی استفاده شده برای شروع آن دسترسی نخواهد داشت. 

علیرغم سطوح امنیتی قوی، توجه به این نکته مهم است که این امنیت افزوده می‌تواند فرآیند انتقال وجه به و از کیف پول‌های سرد را بسیار پیچیده‌تر و طولانی‌تر کند. با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که این ارزش پرداخت برای رمزگذاری ضد آب را دارد. 

اگرچه ما اغلب کیف پول های سرد را به عنوان سخت افزار درایو USB مانند یک چوب در نظر می گیریم، اما حافظه سرد می تواند به شکل هارد، سی دی، کامپیوتر آفلاین و حتی یک تکه کاغذ باشد، البته با سطوح مختلف احراز هویت و امنیت. 

آیا باید NFT های خود را در کیف پول سرد نگهداری کنید؟ 

اگر سرمایه گذاری کرده اید یا NFT ایجاد کرده اید و می خواهید دارایی های خود را به صورت آنلاین ایمن نگه دارید، هیچ راهی بهتر از استفاده از یک کیف پول سرد برای مراقبت از سبد دیجیتالی خود وجود ندارد. 

هنگام استفاده از بلاک چین اتریوم، که در حال حاضر بسیاری از چشم انداز مالی غیرمتمرکز، از جمله NFT ها را در خود جای داده است، کلید خصوصی شما برای تراکنش های واسطه و نگهداری توکن های غیرقابل تعویض ضروری است. 

با نگه داشتن یک کیف پول سرد که به شما امکان می دهد کلید خصوصی خود را آفلاین نگه دارید، می توانید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خصوصی شما در دسترس مجرمان آنلاین نیست. 

در مقایسه، یک کیف پول داغ کلیدهای شما را آنلاین نگه می دارد، که می تواند منجر به مشکلات امنیتی و مشکلات مربوط به حریم خصوصی شود. 

کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوبی مانند Ledger و Trezor همگی دارای احراز هویت دو مرحله‌ای هستند که می‌تواند به اطمینان حاصل شود که هیچ کس قادر به انجام تراکنش با استفاده از محتویات کیف پول شما نخواهد بود، مگر اینکه به صورت فیزیکی آن را نگه داشته باشد. 

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر به قوی ترین سطح امنیت برای دارایی های خود علاقه مند هستید تا آنها را ایمن نگه دارید، باید خرید یک کیف پول سرد مبتنی بر سخت افزار را در اولویت قرار دهید. 

نحوه ذخیره NFT ها در کیف پول سرد 

ذخیره کردن NFT به صورت آفلاین در یک کیف پول سرد برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد. به هر حال، مراقبت از هر دارایی دیجیتال ارزشمند یک کار استرس زا است. با این حال، فرآیند ساده و بسیار خودکار برای سهولت استفاده است. 

  1. عبارت Seed خود را ایجاد و به خاطر بسپارید 

هنگامی که برای اولین بار کیف پول سرد خود را راه اندازی می کنید، اگر از کیف پول سخت افزاری استفاده می کنید، یک عبارت seed ایجاد می کنید. ضروری است که این عبارت seed را یادداشت کنید و آن را ایمن نگه دارید، زیرا برای بازیابی کیف پول خود به عبارت seed نیاز دارید. هرگز اجازه ندهید که بذرتان در جایی آنلاین برود و هرگز آن را با کسی به اشتراک نگذارید. عبارت اصلی خود را با قلم و کاغذ یادداشت کنید و هرگز آن را در گوشی هوشمند خود تایپ نکنید یا از صفحه اسکرین شات بگیرید. 

هنگامی که کیف پول خود را راه اندازی کردید، یک آدرس جدید اتریوم (ETH) ایجاد می شود. این آدرس سردخانه شماست. 

  1. کیف پول خود را به MetaMask یا سایر کیف پول‌های «گرم» ترجیحی پیوند دهید 

اکنون می توانید وارد فرآیند پیوند شوید. اتصال کیف پول سرد به یک کیف پول گرم به این معنی است که می توانید از کیف پول سخت افزاری خود برای تجارت، انتقال و فروش دارایی های رمزنگاری خود استفاده کنید. این فرآیند خودکار است و اگر کیف پول MetaMask به درایو USB شما وصل شده باشد، باید به راحتی کیف پول سخت افزاری متصل را شناسایی کند. 

ذخیره NFT ها در کیف پول سرد

به شرطی که کیف پول MetaMask شما به همان رایانه ای متصل باشد که کیف پول سخت افزاری شماست، هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

  1. به بازار NFT ترجیحی خود متصل شوید 

اکنون که به عنوان یک کیف پول داغ ماهواره ای به MetaMask متصل شده اید، می توانید از آن برای انتقال NFT های خود از بازارهای آنلاین مانند OpenSea به کیف پول سرد خود استفاده کنید. 

بار دیگر، OpenSea یک عملکرد خودکار برای اتصال کیف پول های آنلاین دارد. با این حال، از آنجایی که کیف پول شما برای ذخیره NFT هایی که مستقیماً از یک صرافی یا بازار خریداری شده اند باید به اینترنت متصل باشد، توکن های غیرقابل تعویض شما باید قبل از انتقال به سردخانه به MetaMask منتقل شوند. 

ذخیره NFT ها در کیف پول سرد
  1. NFT های خود را به سردخانه ارسال کنید 

پنجمین و مهمترین مرحله در این فرآیند شامل انتقال توکن های خود از کیف پول داغ به آدرس ETH مرتبط با دستگاه ذخیره سازی سرد شما است. اگرچه انتقال مستقیم از صرافی هایی مانند OpenSea به آدرس ETH شما کاملاً امکان پذیر است، ارسال کلکسیون های خود به طور مستقیم به کیف پول MetaMask متصل شما ممکن است قبل از انتقال آنها به کیف پول سخت افزاری شما ساده تر باشد. 

ساخت مجموعه سرد NFT 

چه در حال خرید و فروش آثار هنری دیجیتال یا جمع آوری توکن های کلکسیونی باشید، مطمئناً ذخیره سازی سرد امن ترین راه برای اطمینان از اینکه NFT های شما همیشه به خوبی محافظت می شوند است. علاوه بر این، از آنجایی که NFT ها مدرکی برای اثبات مالکیت هستند که در بلاک چین ثبت شده است، شما را از مشاهده دارایی های خود باز نمی دارد و آن را به راه حلی عالی برای کلکسیونرهایی تبدیل می کند که علاقه مند به نگهداری توکن های خود در دوره های طولانی هستند. 

همانطور که فناوری توسعه می یابد، احتمالاً گزینه های امنیتی بیشتری و اقدامات یکپارچه برای ایمن نگه داشتن دارایی ها به صورت آنلاین خواهیم دید. اما، در حال حاضر، NFT هایی که در سردخانه نگهداری می شوند، می توانند در محافظت از توکن ها در برابر مجرمان سایبری، کار فوق العاده ای انجام دهند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *