0

کیف پول سرد بیت کوین (Cold Storage)  چیست؟ 

کیف پول سرد بیت کوین
بازدید 574

هر چیزی که به اینترنت متصل باشد می تواند هک شود. به همین دلیل است که باید از کیف پول رمزنگاری آفلاین در این زمینه استفاده نمایید. کیف پول سرد بیت کوین (Cold Storage)  چیست؟ 

وقتی نوبت به وجوه بیت کوین می رسد، مهم است که یک کیف پول رمزنگاری قابل اعتماد و مطمئن برای ذخیره اطلاعات خصوصی خود انتخاب کنید.

اگرچه امروزه کیف پول های بسیاری برای نگهداری بیت کوین در دسترس هستند، اما این کیف پول های ذخیره سازی سرد هستند که می توانند  از اطلاعات شما به طور موثر محافظت کنند.

بنابراین، اگر برای شما این سوال مطرح شده است که کیف پول ذخیره سازی سرد بیت کوین چیست و آیا می تواند برای شما مناسب باشد؟ در ادامه راهنما همراه ما باشید.  

کیف پول ذخیره سازی سرد چیست؟ 

کیف پول سرد که به عنوان کیف پول سخت افزاری نیز شناخته می شود، یک وسیله فیزیکی است. کیف پول‌ های سخت ‌افزاری معمولاً کوچک و سبک وزن هستند و قابلیت اتصال به Wi-Fi ندارند. این بدان معنی است که آنها می توانند اطلاعات  خصوصی شما را در یک فضای آفلاین ذخیره کنند. اما چرا این نکته مهم است؟ 

امروزه بیشتر جرایم سایبری به صورت آنلاین رخ می دهند، چه از طریق رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت های مخرب یا موارد مشابه شاهد دستبردهای آنلاین بوده ایم. این بدان معناست که بسیاری از مجرمان سایبری برای انجام معاملات غیرقانونی خود به اتصال اینترنت متکی هستند.

بنابراین، خطر هک شدن از راه دور، در کیف پول های نرم افزاری بسیار جدی است. از آنجایی که کیف پول های داغ یا کیف پول های نرم افزاری اغلب به اینترنت متصل هستند، اطلاعات خصوصی شما ممکن است در معرض مجرمان سایبری قرار بگیرند. 

بنابراین، با ایزوله کردن اطلاعات خصوصی خود در یک بستر آفلاین، می توانید امنیت حساب خود را به شدت بالا ببرید. به همین دلیل است که کیف پول های سخت افزاری ایمن تر از کیف پول های نرم افزاری در نظر گرفته می شوند. اگرچه هک کردن کیف پول سرد غیرممکن نیست، اما انجام این کار بسیار دشوار است، زیرا مجرم نیاز به دسترسی فیزیکی به دستگاه کیف پول دارد و باید از هر پین محافظ یا عبارت عبوری که توسط مالک تنظیم شده است، عبور کند. بنابراین، با یک کیف پول ذخیره سازی سرد، می توانید با خیال راحت از اطلاعات خصوصی بیت کوین خود محافظت کنید و آنها را از حملات مجرمان حفظ نمایید. اما امروزه چه نوع کیف پول های ذخیره سازی سرد بیت کوین در بازار وجود دارد؟ 

روش های های ذخیره سازی سرد بیت کوین 

در حال حاضر دو بازیکن کلیدی در بازی کیف پول سرد وجود دارند که عبارت اند از لجر و ترزور. این سازندگان هر کدام دو مدل کیف پول سخت افزاری دارند که در بین صاحبان رمزارزها محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. 

اگرچه لجر از نرم افزار منبع بسته و تراشه Secure Element استفاده می کند، اما Trezor از نرم افزار منبع باز بهره مند است و بنابراین از تراشه Secure Element استفاده نمی کند. لجر همچنین از یک سیستم عامل منحصر به فرد به نام BOLOS استفاده می کند که برای محافظت بیشتر از داده های خصوصی شما طراحی شده است. اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود.

KeepKey، SecUX و ColdCard برخی دیگر از روش های ذخیره سازی سرد بیت کوین هستند که اگر علاقه زیادی به محصولات Ledger یا Trezor ندارید، می توانید آنها را در نظر بگیرید. در واقع، ColdCard به طور خاص برای ذخیره سازی اطلاعات خصوصی بیت کوین طراحی شده است. 

همه این کیف پول ها دارای ویژگی ها و قابلیت های نسبتاً متفاوتی هستند، اما همگی می توانند به عنوان مکانی امن و آفلاین برای ذخیره ایمن اطلاعات حساب کاربران در نظر گرفته شوند.

توجه داشته باشید که کیف پول های ذخیره سازی سرد، رایگان نیستند و گاهی اوقات ممکن است کمی گران باشند. هر کیف پول سرد قیمت متفاوتی دارد، بنابراین قبل از انتخاب کیف پول سرد خود در مورد انواع کیف پول های مقرون به صرفه تر، تحقیق نمایید.  

اطلاعات خصوصی بیت کوین شما نیازمند حداکثر ایمنی هستند! 

مجرمان سایبری می توانند با استفاده از اطلاعات خصوصی شما، از طرف شما تراکنش هایی انجام دهند و وجوه شما را تخلیه کنند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب مکانی امن برای اطلاعات  خصوصی بیت کوین خود، بسیار مهم است که از یک کیف پول ذخیره سازی سرد استفاده نمایید. به این ترتیب، می توانید اطلاعات خصوصی خود را از اینترنت و مجرمان سایبری دور نگه دارید. 

(1 امتیاز) - 5/5

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *