0

لجر BOLOS چیست؟ چگونه کیف پول سخت افزاری لجر را ایمن می کند؟ 

لجر BOLOS چیست
بازدید 560

Ledger’s BOLOS آن را از رقبا متمایز می کند، در این مقاله به دلایل این برتری می پردازیم و بررسی میکنیم که لجر BOLOS چیست؟

Ledger یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان کیف پول رمزنگاری سخت افزاری در جهان است که راهی فوق العاده امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی به افراد ارائه می دهد. یکی از ویژگی های کلیدی لجر چیزی است که به BOLOS معروف است. اما دقیقاً BOLOS چیست، چگونه کار می‌کند و آیا کیف ‌پول ‌های لجر را به بهترین کیف ‌پول های ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند؟ 

لجر چیست؟ 

لجر چیست؟ 
لجر چیست؟ 

کمپانی لجر که در سال 2014 تأسیس شد، متخصص در توسعه کیف پول ‌های ارزهای دیجیتال سخت ‌افزاری است. کیف پول کریپتو سخت افزاری دستگاهی است که به شما امکان می دهد کلیدهای خصوصی خود را به صورت آفلاین ذخیره کنید، که تقریباً به طور کامل آنها را در برابر سرقت آنلاین غیرقابل نفوذ می کند. در حالی که کیف پول ‌های رمزنگاری سخت ‌افزاری می ‌توانند گران باشند، بسیاری از کاربران کریپتو آن‌ها را به کیف پول ‌های نرم ‌افزاری ترجیح می‌دهند، زیرا سطوح امنیتی آنها افزایش یافته است. 

Ledger دارای دو مدل کیف پول اصلی، Nano S و Nano X است. این شرکت همچنین محصولات دیگری مانند کپسول Cryptosteel خود را به فروش می رساند که به شما امکان می دهد به صورت فیزیکی عبارت seed خود را به روشی بسیار امن ذخیره کنید. با این حال، این شرکت بیشتر به خاطر کیف پول های سخت افزاری خود مشهور است. 

در حالی که کیف پول های Ledger چیزهای زیادی برای ارائه دارند، یکی از محبوب ترین ویژگی های آن BOLOS، سیستم عامل سفارشی آن است. اما این ویژگی چگونه کار می کند و چه کاری می تواند برای کاربران انجام دهد؟ 

لجر BOLOS چیست؟ مبانی BOLOS 

لجر BOLOS چیست؟ مبانی BOLOS 
لجر BOLOS چیست؟ مبانی BOLOS 

BOLOS مخفف Blockchain Open Ledger Operating System است و توسط Ledger در سال 2016 منتشر شد. با راه اندازی BOLOS، Ledger اظهار داشت که قصد دارد کیف پول های سخت افزاری خود را به “دستگاه های امنیتی شخصی” تبدیل کند. این سیستم عامل کاملاً منحصر به کیف پول های سخت افزاری لجر است. Ledger این سیستم عامل سفارشی را برای خدمت رسانی و بهره مندی کاربران خود از طرق مختلف توسعه داده است. 

در حالی که BOLOS دارای چند هدف مختلف است، یکی از منحصر به فردترین ویژگی های آن توانایی آن در پشتیبانی از توسعه برنامه های بلاک چین قابل اتصال است، چیزی که سایر کیف پول های سخت افزاری در حال حاضر ارائه نمی دهند. همانطور که توسط Ledger بیان شده است، BOLOS “توسعه دهندگان را در صندلی رانندگی قرار می دهد،” به آنها اجازه می دهد کد منبع را به صورت ایمن بسازند. 

عنصر دیگری که در این امر نقش دارد، توانایی BOLOS برای جداسازی برنامه های مختلف از یکدیگر است. این بدان معناست که از طریق BOLOS، هیچ برنامه ‌ای نمی ‌تواند با یکدیگر تعامل داشته باشد و اطلاعات هر برنامه را فوق ‌العاده امن نگه می ‌دارد. BOLOS همچنین عبارت seed شما را از برنامه‌ های موجود جدا می‌ کند. 

BOLOS همچنین با یک عنصر امن (SE) برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر کار می کند. Secure Element تراشه‌ای است که می ‌تواند با خیال راحت از برنامه ‌ها پشتیبانی کند و داده ‌های رمزنگاری را در یک دستگاه خاص ذخیره کند. این تراشه همچنین در برابر دستکاری مقاوم است و در برابر دسترسی های غیرمجاز محافظت می کند. با کار با تراشه SE، کلیدهای خصوصی شما می توانند همیشه محافظت شوند. 

علاوه بر این، BOLOS برای همه تراکنش ‌ها به تأیید فیزیکی نیاز دارد. این به این معنی است که یک دکمه در کیف پول سخت افزاری لجر شما باید به صورت فیزیکی فشار داده شود تا هر تراکنش مشخصی را مجاز کند، که مانع از آن می شود که طرف های مخرب از راه دور هرگونه تراکنش را بدون اجازه یا اطلاع شما مجاز کنند. بنابراین، هنگامی که یک تراکنش آغاز می شود، می توانید روی دکمه ای برای تأیید یا دکمه دیگری برای رد تکمیل آن کلیک کنید. 

بنابراین، واضح است که BOLOS مزایای خود را دارد، اما آیا کیف پول لجر را به بهترین در این بازار تبدیل می کند؟ 

آیا BOLOS  لجر را به ارائه دهنده کیف پول برتر تبدیل می کند؟ 

در حال حاضر، تعداد زیادی از ارائه دهندگان کیف پول سخت افزاری وجود ندارد. دو مورد از برجسته ترین آنها در حال حاضر Trezor و Ledger هستند، اگرچه مارک های دیگری مانند SecuX و SafePal نیز کیف پول های سخت افزاری ارائه می دهند. با این حال، به غیر از Ledger، هیچ یک از این شرکت ها از BOLOS یا هر چیزی که به طور مشابه کار می کند استفاده نمی کند. 

Ledger’s BOLOS مطمئناً آن را به عنوان یکی از بهترین ارائه دهندگان کیف پول رمزنگاری سخت افزاری در این بازی برجسته می کند، اما مانند هر کیف پول سخت افزاری امروزی، مدل های Ledger دارای جنبه های منفی خود هستند. به عنوان مثال، برخی از انتخاب لجر برای استفاده از سیستم عامل متن بسته انتقاد می کنند، که نمی تواند بر اساس آن ساخته شود یا بهبود یابد. 

لجر همچنین در دسامبر 2020 با نقض پایگاه داده مواجه شد که در آن حجم عظیمی از داده ها از جمله نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن به بیرون درز کرد. به عنوان یک شرکت با تمرکز کلیدی روی امنیت، این برای لجر خیلی خوب به نظر نمی رسید. 

اما این مورد بدان معنا نیست که کیف پول های لجر محصولات اصلی نیستند. Nano X و Nano S دارای مجموعه ‌ای از ویژگی ‌هایی هستند که آن ‌ها را برای کسانی که می ‌خواهند کلید های خصوصی خود را ایمن ذخیره کنند، به گزینه ‌های خوبی تبدیل می کند. 

Ledger’s BOLOS امنیت و پشتیبانی بیشتری را به کاربران ارائه می دهد 

نمی توان انکار کرد که Ledger’s BOLOS هم برای توسعه دهندگان و هم برای دارندگان رمزارز، با امنیت تراکنش، انزوا برنامه، ادغام Secure Element، و محافظت بالاتر از عبارات اولیه و کلیدهای خصوصی، خبر خوب و کیف پول مناسبی است. اگر چه کیف ‌پول ‌های لجر به هیچ وجه کامل نیستند، اما پشتیبانی BOLOS آن‌ ها مطمئناً آن ‌ها را به عنوان یکی از بهترین کیف ‌پول ‌های امروزی در بازار تقویت می‌کند. 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *