0

بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال: گزینه های مناسب برای دسکتاپ، موبایل و سخت افزار  

بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال
بازدید 800

آیا شما هم به دنبال ایمن نگه داشتن ارز دیجیتال خود هستید؟ درواقع شما به یک کیف پول رمزنگاری شده نیاز دارید. بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال کدام مورد است؟

لازم است بدانید که چه به تازگی کار با ارزهای رمزنگاری شده را شروع کرده باشید و چه قبلاً چند توکن مختلف را جمع آوری کرده اید، انتخاب کیف پول دیجیتال شما می تواند تأثیر زیادی بر امنیت بلندمدت دارایی های شما داشته باشد. 

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال این روزها یک دوجین سکه هستند که هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. قبل از اینکه بفهمید کدام کیف پول برای شما مناسب است، در این مقاله دلیل هایی برای شما آورده شده است که چرا باید در وهله اول به فکر خرید کیف پول باشید. 

چرا لازم است از کیف پول رمزنگاری خصوصی استفاده کنیم؟ 

برخلاف بسیاری از دسته بندی های دارایی های دیگر، ارزهای دیجیتال به‌ جای کسب ‌و کارها و شرکت ‌های بزرگ، به گونه‌ ای طراحی شده بود که توسط افراد نگهداری شود.

به عبارت دیگر، شما می توانید ضمانت کامل توکن های دیجیتال خود را بر عهده بگیرید و هرگونه وابستگی به اشخاص ثالث یا واسطه ها را از بین ببرید. این مورد شاید تعجب آور نباشد زیرا جنبش ارزهای دیجیتال در ابتدا بر اساس ایده تمرکززدایی از ثروت ساخته شده بود. 

با این حال، دلایل عملگرایانه ای نیز وجود دارد که چرا باید ثروت رمزنگاری خود را در یک کیف پول خصوصی نگهداری کنید. از زمان آغاز به کار بیت کوین در سال 2009، صرافی های ارز دیجیتال بی وقفه توسط هکرها و سایر عوامل مخرب هدف قرار گرفته اند. 

تا همین اواخر، این نهادها تا حد زیادی غیرقانونی بودند و حفاظت کمی از کاربران خود نیز ارائه می کردند. طبق گزارش‌ها، اقدامات امنیتی و هک ‌های کم ‌کلاستر تنها در سال 2019 مسئول حدود 4 میلیارد دلار ضرر ارزهای دیجیتال بوده است. 

برداشت ارز رمزنگاری شده از یک صرافی، باعث می شود به میزان قابل توجهی سود کمتر دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، با یک کیف پول آفلاین، حتی می توانید از دیده شدن ارزهای دیجیتالتان توسط هکرها جلوگیری کنید چه رسد به اینکه آن ها امکان دسترسی به دارایی شما را پیدا کنند. 

بنابراین کدام یک از کیف پول ارزهای دیجیتال بهترین هستند؟ 

کیف پول های رمزنگاری دسکتاپ 

1.بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال: Electrum 

Electrum 
Electrum 

اگر به دنبال کیف پول بیت کوینی بر روی رایانه رومیزی خود هستید، Electrum بهترین گزینه برای شماست. این کیف پول برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد و شاید محبوب ترین کیف پول در بین علاقه مندان به این بازار باشد. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، از جمله این واقعیت که الکتروم کاملا متن باز است و ویژگی های زیادی را نیز ارائه می دهد. 

Electrum ویژگی‌های امنیتی قابل توجهی از جمله پشتیبانی از عبارت‌های عبور، کیف پول‌های چند امضایی و احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌کند. انواع یا چنگال های Electrum نیز وجود دارد، در صورتی که نیاز به ذخیره مقداری Litecoin (Electrum-LTC) یا DASH (Electrum-DASH) نیز داشته باشید. 

تنها نقطه ضعف Electrum این است که رابط کاربری آن می تواند کمی سودمند به نظر برسد، به خصوص اگر قبلا از کیف پول دیگری استفاده نکرده باشید. 

2.بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال: Wasabi Wallet 

Wasabi Wallet
Wasabi Wallet

اگر کاربر پسند بودن برای شما یک الزام است، Wasabi Wallet یکی دیگر از برنامه های کیف پول بیت کوین رایگان و منبع باز برای دسکتاپ است که می تواند برای شما مناسب باشد. از بسیاری از ویژگی‌های مشابهی پشتیبانی می‌کند که Electrum را نیز با همین مشخصات بهترین انتخاب ما می‌کند. 

3. MetaMask 

MetaMask 
MetaMask 

برای اتریوم، نزدیک ترین آنالوگ به کیف پول های فوق الذکر MetaMask خواهد بود. برخلاف Electrum و Wasabi، MetaMask یک برنامه کیف پول قابل دانلود نیست.

در عوض می توانید از طریق یک افزونه مرورگر با کیف پول خود تعامل داشته باشید. مزیت این رویکرد این است که MetaMask را می توان تقریباً بر روی هر دستگاه مدرن با مرورگر وب، از جمله Chromebook نیز استفاده کرد. 

MetaMask همچنین شامل پشتیبانی بومی برای توکن های ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم نیز است، بنابراین می توانید از همان کیف پول برای ذخیره صدها دارایی دیگر نیز استفاده کنید. بسیاری از توکن‌های محبوب با این معیارها مطابقت دارند، از جمله Chainlink، Uniswap، Vechain و USD Coin. 

تذکرات مهم 

اگر به دنبال طیف وسیع تری از ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده هستید، باید امنیت را با راحتی معامله کنید. کیف پول هایی مانند Jaxx و Exodus می توانند ده ها توکن را به طور همزمان ذخیره کنند و دارای برچسب قیمت نیز نیستند و هزینه ای ندارند اما منبع باز نیستند و در برخی موارد عملکرد محدودی دارند.

با این اوصاف، آنها دارای رابط کاربری و طراحی عالی هستند که اگر مبتدی در زمینه ارزهای دیجیتال هستید، کاربری را برای شما آسان تر می کند. 

بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال: کیف پول های رمزنگاری موبایل 

1. Samourai Wallet 

Samourai Wallet 
Samourai Wallet 

Samourai Wallet یک اپلیکیشن موبایل نسبتا جدید اما کاملا متن باز است که در چند سال گذشته در جامعه ی دوست داران بیت کوین محبوبیت پیدا کرده است. مانند Electrum در دسکتاپ، این کیف پول نیز بسیار غنی از ویژگی‌ها است  از جمله عملکردهای منحصربه‌فرد مبتنی بر حریم خصوصی مانند CoinJoin. 

2. بهترین کیف پول های ارزهای دیجیتال: Coinbase Wallet 

Coinbase Wallet 
Coinbase Wallet 

3. کیف پول اتریوم: MetaMask و MyEtherWallet 

جالب است بدانید گزینه های کیف پول اتریوم در تلفن همراه نیز به همان اندازه زیاد است. MetaMask و MyEtherWallet (MEW) کیف‌پول‌های منبع باز معروفی هستند که می‌توانید در اندروید و iOS آن ها را پیدا کنید.

با این حال، اگر نیازی ندارید که کیف پول شما منبع باز باشد، ممکن است کیف پول  Coinbaseارزش بررسی توسط شما را داشته باشد. در حالی که فاقد برخی از ویژگی های پیشرفته تر موجود در Electrum و MetaMask است، اما حد وسطی بین راحتی و امنیت را ب شما ارائه می دهد. 

در مورد امنیت، شاید این تنها کیف پول موبایلی باشد که متعلق به یک شرکت آمریکایی است که فهرست شده است. برای دانلود و استفاده از این برنامه لازم نیست که حتما کاربر کوین بیس باشید، اما اگر هستید، کیف پول نیز می تواند برای انتقال آسان تر به حساب شما پیوند داده شود. 

وقتی برنامه را راه‌ اندازی می‌ کنید، یک کیف پول منحصر به‌ فرد برای شما ایجاد می‌کند بنابراین حتی اگر Coinbase از کار خارج شود، توکن‌های شما بی‌تأثیر باقی می‌مانند. 

کیف پول های سخت افزاری: Trezor در مقایسه با Ledger 

Trezor و Ledger تولیدکنندگان واقعی کیف پول سخت افزاری در صنعت ارزهای دیجیتال هستند و البته دلیل خوبی هم دارند.

هر دوی آنها چندین سال است که وجود داشته اند و چندین تلاش برای بهره برداری را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. تا به امروز، هیچ یک از محصولات هیچ یک از این شرکت ها از نقص امنیتی حیاتی رنج نبرده است. 

کیف پول های سخت افزاری: Trezor در مقایسه با Ledger 
کیف پول های سخت افزاری: Trezor در مقایسه با Ledger 

Ledger Nano S و Trezor One، هر دو تقریباً یکسان با قیمت 60 دلار، ارزان ‌ترین نقاط ورود به دنیای کیف پول ‌های سخت‌ افزاری را ارائه می‌کنند.

هر کدام از آنها امنیت دارایی بسیار بالایی را ارائه می دهند زیرا ارز دیجیتال شما به طور کامل از دستگاه های آسیب پذیر مانند تلفن، دسکتاپ یا لپ تاپ شما جدا شده است. جدا از خطر از دست دادن دستگاه، هیچ راهی امن تر از داشتن یکی از این کیف پول ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال شما وجود ندارد. 

پشتیبانی از توکن‌های ارز دیجیتال از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، بنابراین برای اطلاعات بیشتر حتماً صفحه سازنده هر کدام از این کیف پول ها را بررسی کنید. با این حال، هر دستگاهی را که انتخاب کنید، این احتمال وجود دارد که ده‌ها توکن را در خود جای دهد، بیشتر از آن چیزی که هر اپلیکیشن کیف پول دسکتاپ یا موبایلی می‌تواند در خود ذخیره کند. 

ایمن کردن کیف پول شما 

لازم است بدانید که صرف نظر از پلتفرمی که کیف پول شما در آن نگهداری می شود که شامل کیف پول دسکتاپ، موبایل یا سخت افزار مجزا است، مسئولیت حفظ ثروت شما فقط بر عهده شماست.

برای اطمینان از ایمن ماندن ارز دیجیتال خود، اطمینان حاصل کنید که از عبارت بازیابی کیف پول یا کلمات اولیه مربوط به کیف پول پشتیبان تهیه کنید. به این ترتیب، حتی در صورت سرقت یا مفقود شدن، می توانید کیف پول خود را بر روی دستگاه دیگری بازیابی کنید. 

علاوه بر این، اگر کیف پول شما از این ویژگی پشتیبانی می کند، احراز هویت دو مرحله ای و سایر ویژگی های امنیتی را روی آن فعال کنید.

تخمین زده می شود که تقریباً 20 درصد از کل بیت کوین، تقریباً معادل 200 میلیارد دلار، به دلیل گم شدن رمزهای عبور، کلیدها یا کلمه های بازیابی برای همیشه از بین می روند. همانطور که جامعه مشتاقان این بازار از نزدیک به یک دهه پیش اعلام کرده اند: “نداشتن کلیدهای امنیتی توسط شما برابر است با از بین رفتن رمزارزهای شما.” 

به این مطلب امتیاز دهید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *